"leuke moeder heb je dan" aldus de verkoopster in de winkel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: "leuke moeder heb je dan" aldus de verkoopster in de winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:01

Schouders ophalen en laten voor wat het is.

Als je op alles moet reageren wat je niet aanstaat dan ben je nog wel ff bezig. Je kwam om de jas te ruilen, dat is gebeurd, dan is het toch klaar?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:01

Als er iemand moeilijk doet omdat er gezegt wordt dat je volgende keer beter op moet letten omdat je natte spullen eigenlijk met goed fatsoen niet terug kunt brengen, en diegene vervolgens ook nog boos de winkel uit stampt is het niet zo vreemd dat een verkoopster er iets van zegt hoor. Verkoopsters zijn ook maar mensen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:02

Verkoopster is ook maar een mens hoor, iedereen heeft weleens een slechtere dag ofzo, natuurlijk is de reactie niet gepast, maar om daar een drama te van maken gaat me persoonlijk wel te ver.

Overigens kan je toch prima voorkomen dat de jas nat werd?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 16:06

Vjestagirl schreef:
Als er iemand moeilijk doet omdat er gezegt wordt dat je volgende keer beter op moet letten omdat je natte spullen eigenlijk met goed fatsoen niet terug kunt brengen, en diegene vervolgens ook nog boos de winkel uit stampt is het niet zo vreemd dat een verkoopster er iets van zegt hoor. Verkoopsters zijn ook maar mensen

Klopt, heb je gelijk in.
Maar ik kon er verder ook niets aan doen dat de mouw een klein beetje nat was geworden. Het is maar water en droogt wel weer op, denk ik dan.
Had er eerlijk gezegd ook niet helemaal overnagedacht dat ie nat zou worden. Heb daar ook m'n excuses voor aangeboden.
Kan me inderdaad wel voorstellen dat zei het ook niet leuk vond, maar dan nog denk ik: zo'n opmerking zeg je niet tegen een klant. Ik zou het eerder denken en voor me houden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:07

Willeke_ schreef:
Ik zou het eerder denken en voor me houden.

Zo is iedereen anders... maak van je hart geen moordkuil Haha!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:18

Ik vind de opmerking absoluut niet gepast van die verkoopster, ik bedoel zij heeft ook ogen in haar hoofd die zien dat het regent. En natuurlijk had de TS moeten zorgdragen dat die jas niet nat kon worden, maar als het met bakken uit de hemel komt, knappe tas die dat regenwater tegenhoudt... Maar dan nog had de verkoopster ook anders kunnen reageren en haar opmerkingen voor zich houden. Ik heb zelf in een schoenwinkel gewerkt en daar kwamen van tijd tot tijd ook schoenen terug die compleet afgeragd waren door de klant zelf, maar dat zeg je toch ook niet? 'Meneer ook al zijn deze schoenen pas 3 weken oud, u krijgt geen nieuw paar want u heeft ze zelf compleet afgeragd' Nee dan laat je dat voorzichtig vallen dat hij of zij ze voortaan beter goed kan onderhouden zodat ze langer mooi blijven en je geeft een nieuw paar mee, of laat ze maken door de schoenmaker. (wat in dat geval maar van toepassing is) Dat deden we overigens niet altijd trouwens hoor, als het te erg was, dus mooi niet. Maar het gaat even om het principe.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:21

supertinkie schreef:
Ik vind de opmerking absoluut niet gepast van die verkoopster, ik bedoel zij heeft ook ogen in haar hoofd die zien dat het regent. En natuurlijk had de TS moeten zorgdragen dat die jas niet nat kon worden, maar als het met bakken uit de hemel komt, knappe tas die dat regenwater tegenhoudt... Maar dan nog had de verkoopster ook anders kunnen reageren en haar opmerkingen voor zich houden. Ik heb zelf in een schoenwinkel gewerkt en daar kwamen van tijd tot tijd ook schoenen terug die compleet afgeragd waren door de klant zelf, maar dat zeg je toch ook niet? 'Meneer ook al zijn deze schoenen pas 3 weken oud, u krijgt geen nieuw paar want u heeft ze zelf compleet afgeragd' Nee dan laat je dat voorzichtig vallen dat hij of zij ze voortaan beter goed kan onderhouden zodat ze langer mooi blijven en je geeft een nieuw paar mee, of laat ze maken door de schoenmaker. (wat in dat geval maar van toepassing is) Dat deden we overigens niet altijd trouwens hoor, als het te erg was, dus mooi niet. Maar het gaat even om het principe.

Meneer, deze schoenen zijn duidelijk veel gedragen en er is duidelijk niet met zorg mee om gegaan. Helaas valt dit niet binnen onze garantie.

En hoezo kan een tas geen regenwater tegenhouden, we krijgen toch ook allemaal onze boeken droog naar school, onze laptops droog op kantoor enz enz enz.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 16:26

Vjestagirl schreef:
supertinkie schreef:

Meneer, deze schoenen zijn duidelijk veel gedragen en er is duidelijk niet met zorg mee om gegaan. Helaas valt dit niet binnen onze garantie.

En hoezo kan een tas geen regenwater tegenhouden, we krijgen toch ook allemaal onze boeken droog naar school, onze laptops droog op kantoor enz enz enz.[/quote]

Ik snap je punt wel hoor! Als het echt hard regende kreeg ik mijn boeken niet droog over in mijn schooltas. Maar inderdaad, ik had er beter op moeten letten, maar ik was op dat moment alleen maar bezig met: zo hard en snel mogelijk naar die winkel!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:28

ik vind het niet gek dat de verkoopster iets van zegt dat de jas nat was!

Denk even na de jas wordt geruild dat betekent dat deze weer de verkoop ingaat. Is een natte jas nog ruilbaar?

al eerder gezegt grote monden geven en woordewisseling verkoopster is ook maar een mens. Vind het behoorlijk ombeschoft om dan maar boos de winkel uit te stampen en jou met de jas achter te laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:31

supertinkie schreef:
Ik heb zelf in een schoenwinkel gewerkt en daar kwamen van tijd tot tijd ook schoenen terug die compleet afgeragd waren door de klant zelf, maar dat zeg je toch ook niet? 'Meneer ook al zijn deze schoenen pas 3 weken oud, u krijgt geen nieuw paar want u heeft ze zelf compleet afgeragd' Nee dan laat je dat voorzichtig vallen dat hij of zij ze voortaan beter goed kan onderhouden zodat ze langer mooi blijven en je geeft een nieuw paar mee, of laat ze maken door de schoenmaker. (wat in dat geval maar van toepassing is) Dat deden we overigens niet altijd trouwens hoor, als het te erg was, dus mooi niet. Maar het gaat even om het principe.

Sorry, ik werkte in een kleding winkel, en ik ga geen kleding terugnemen, die duidelijk afgeragd is. Dan zeg ik tegen een klant dat ze er zuiniger mee moeten doen, en dat dit geen fabrieksfout/weeffout (wat dan ook maar van toepassing is) is.
Laten maken? Prima, maar wel op eigen kosten, het is niet de schuld van de winkel.

Dat een jas nat terugkomt is gewoon niet netjes, dan pak je hem zodanig in, dat ie niet nat kán worden. Terecht dat de verkoopster er wat van zegt. Dat jouw schoonmoeder dan wat terugzegt, kan ik ook snappen..... dat ze vervolgens de winkel uitloopt vind ik erg vreemd. En die opmerking erachteraan is de verkoopster er wss uitgeflapt.
Maar de verkoopster neemt de jas alsnog terug (dat hoeft ze niet te doen als ie nat is, ze had dat gewoon mogen weigeren) wees dan ook een beetje aardig voor haar zeg.....

@ djoya: precies!

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 16:52

met ópgeblazen' bedoelde ik overdreven...kom op..we zijn allemaal mensen!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:03

Ik vind zeker de reacties niet kunnen, kun je gewoon niet maken als verkoopster!!

Maar buiten dat vind ik dat je het gelijk tegen haar had moeten zeggen in de winkel, ik vind het enigszins achterbaks om op dat moment je mond te houden, en dan nu ineens wel achter haar rug om gaan klagen bij de manager. Ik vind dat als je het erg vond, je er op dat moment iets van had moeten zeggen. Misschien kun je alsnog terug naar de winkel en zeggen dat het je niet helemaal lekker zat, dus je er alsnog even met haar over wil hebben? Ik vind het dus wel wat flauw om toen niets te zeggen, en dan nu ineens te gaan klagen bij de manager...

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:08

Quellian schreef:
Schouders ophalen en laten voor wat het is.

Als je op alles moet reageren wat je niet aanstaat dan ben je nog wel ff bezig. Je kwam om de jas te ruilen, dat is gebeurd, dan is het toch klaar?
Eerlijk gezegd ben ik het hier mee eens. Moest iedereen op bokt dergelijke dingen zetten kwamen er elke dag wel duizend berichten bij op LZP. Gewoon niets van aan trekken dus en move on. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 17:10

Dan werd Bokt idd een zeverforum Huilen van het lachen

Sorry, ben nog wat melig van een ander topic, het spijt mij.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:49

Ik werk zelf als bijbaan in een kledingwinkel en je wil niet weten hoe wij soms behandeld worden. Echt als oud vuil.
Ik weet mezelf altijd in de hand te houden en ik reageer er niet op, maar ik ga ook zeker niet meer een vriendelijk praatje houden tegen zo'n klant.
Ik kan me dan ook best voorstellen dat als je een natte jas terugkrijgt (die je daardoor gewoon mag weigeren, je hangt de kleren toch ook niet buiten in de regen als winkel zijnde?) en de klant loopt daarna ook nog eens zonder iets te zeggen de winkel uit, dat je daar dan behoorlijk van baalt. Om het maar zacht uit te drukken.
Ik had er waarschijnlijk niet zo'n opmerking achteraan gegooit.. Maar toch.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:22

Vjestagirl schreef:

Geef ik je gelijk in hoor Haha!, maar als ze dan beweren dat ze ze wel verzorgd hebben of dat dat hen niet verteld is, ben je wel uitgepraat... (werkte bij een bedrijf met meerdere filialen)

Het ging me ook een beetje om het principe... Knipoog Dat de verkoopster wel wat vriendelijker had mogen reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:01

supertinkie schreef:
Vjestagirl schreef:

Geef ik je gelijk in hoor Haha!, maar als ze dan beweren dat ze ze wel verzorgd hebben of dat dat hen niet verteld is, ben je wel uitgepraat... (werkte bij een bedrijf met meerdere filialen)

Het ging me ook een beetje om het principe... Knipoog Dat de verkoopster wel wat vriendelijker had mogen reageren.

Joh, je krijgt zoveel smoezen te horen, dat mensen daar écht niet meer mee wegkomen Knipoog

Ik ga ook niet in discussie daarover. Als ik heb gezegd dat ik iets niet terugneem, blijf ik daarbij, kunnen ze wat mij betreft op hun kop gaan staan.

Overigens zijn de meeste mensen wel zo redelijk dat ze geen compleet versleten dingen terugbrengen Knipoog

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:19

Citaat:
Overigens zijn de meeste mensen wel zo redelijk dat ze geen compleet versleten dingen terugbrengen Knipoog

Waar ik gewerkt heb waren er wel mensen die helaas niet zo redelijk zijn.... Boos!
Niet allemaal hoor maar ze zijn der wel Vork
Maar goed, ik zal me nu weer ontopic gedragen, volgens mij ging dit een beetje in de richting van off-topic.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:13

jij had moeten zorgen dat die jas droog was, vind het netjes dat je hem nog kon ruilen.
Maar die verkoopster mag dat soort dingen absoluut niet zeggen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:57

Het is niet super-professioneel van de verkoopster , maar wel heel begrijpelijk.

Stel je voor dat je een winkel hebt , er komt een klant iets terugbrengen , dat is op zich al een beetje vervelend want spullen moeten de winkel UIT , niet IN Tong uitsteken

En dan is de jas nog nat ook , zou jij zelf een natte jas uit het rek halen om af te gaan rekenen ? Ik denk het niet Knipoog

Dus zij mag de jas die door jouw onvoorzichtigheid nat geworden is weer terugnemen , is daar ZEER schappelijk in door dat te doen (had absoluut niet gehoeven !!) , zegt er wel wat van dat hij niet volgens de regels in dezelfde staat als bij aankoop retour is gekomen.

En dan krijgt ze nog een grote mond ook en iemand die van pissigheid de winkel uitbeent...idd. lekker als je met zoiemand op stap bent zeg die zich niet fatsoenlijk kan gedragen en het maar normaal vindt om een natte jas terug te brengen Tong uitsteken

Verkoopster heeft imo. gewoon 100% gelijk , is ZEER klantvriendelijk geweest door de jas terug te nemen , en heeft in haar verontwaardiging en verbazing iets eruit laten floepen dat elk weldenkend mens zou denken op dat moment in haar schoenen Tong uitsteken Maar niet zo professioneel om het te zeggen.

Maar dat slippertje van haar is bij lange na niet zo ernstig als de opstelling van jullie als klant , dat je dat maar normaal vindt en de schuld afschuift op de regen... je eigen schuld als je het niet goed inpakt , en zij draait er nu voor op , lekker aardig.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:13

Redrumfox schreef:
Ik begrijp de reactie van jouw schoonmoeder ook niet helemaal ''ja hallo, het regent buiten ontzettend hard he?''. Ik begrijp wel dat de verkoopster zegt dat je de volgende keer beter op moet letten dat de jas niet nat wordt. Zoals je zelf al aangeeft: het betreft een dure jas.

Neemt niet weg dat de verkoopster dat niet had mogen zeggen, maar ik kan de reactie van jouw schoonmoeder ook niet helemaal plaatsen..

Helemaal mee eens!

Verder vind ik het moeilijk te beoordelen, want ik had dan moeten horen hoe de verkoopster had gezegd dat je beter op moest passen (waar ze in principe ook gelijk aan heeft, als je iets wilt ruilen moet het in de oude staat teruggebracht worden) en moeten horen op wat voor toon jouw schoonmoeder sprak.

De reactie daarop van de verkoopster mag misschien een beetje vreemd zijn, maar als jou schoonmoeder echt als een 'bitch' opgetreden heeft, had ik er mezelf misschien ook niet van kunnen afhouden zo'n opmerking te plaatsen... Knipoog

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:47

De verkoopster had er misschien niks over mogen zeggen, maar om er nu nog werk van te maken vind ik ook maar vreemd. Ze zullen er niks aan doen, de verkoopster heeft je schoonmoeder niet uitgescholden.

Je had er op het moment iets van moeten zeggen.

Ik heb ook wel eens rare klanten aan mijn kassa en de klanten daarachter doen dan een uitspraak over het gedrag van de klant tegen mij. Ik zeg dan altijd heel netjes dat ik mij daar niet over mag uitlaten! Maar ik kan begrijpen dat sommige mensen dat niet kunnen Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:20

Ik ben ook van mening dat je eigenlijk meteen iets van de reactie van de verkoopster had moeten zeggen,
achteraf denk ik niet dat het veel zin heeft er nog werk van te maken.
Ik ben het met je eens dat een dergelijke reactie voor een verkoopster niet gepast is, maar ik vind het idd
heel schappelijk van haar dat ze de natte jas wel heeft teruggenomen, het is tenslotte niet zo heel
moeilijk om te zorgen dat de jas niet nat kan worden.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:22

leuke verkoopster heb je dan Clown
ik vind niet dat ze zoiets hoort te zegge kan gebeure dat een jas nat word

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:26

Veirl schreef:
draverr schreef:
Mijn schoonmoeder mag ze voor alles uitmaken hoor ! Tong uitsteken

HAHA. Clown

Vind het een rare reactie van de verkoopster ..