Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Als er iemand moeilijk doet omdat er gezegt wordt dat je volgende keer beter op moet letten omdat je natte spullen eigenlijk met goed fatsoen niet terug kunt brengen, en diegene vervolgens ook nog boos de winkel uit stampt is het niet zo vreemd dat een verkoopster er iets van zegt hoor. Verkoopsters zijn ook maar mensen
Willeke_ schreef:Ik zou het eerder denken en voor me houden.
supertinkie schreef:Ik vind de opmerking absoluut niet gepast van die verkoopster, ik bedoel zij heeft ook ogen in haar hoofd die zien dat het regent. En natuurlijk had de TS moeten zorgdragen dat die jas niet nat kon worden, maar als het met bakken uit de hemel komt, knappe tas die dat regenwater tegenhoudt... Maar dan nog had de verkoopster ook anders kunnen reageren en haar opmerkingen voor zich houden. Ik heb zelf in een schoenwinkel gewerkt en daar kwamen van tijd tot tijd ook schoenen terug die compleet afgeragd waren door de klant zelf, maar dat zeg je toch ook niet? 'Meneer ook al zijn deze schoenen pas 3 weken oud, u krijgt geen nieuw paar want u heeft ze zelf compleet afgeragd' Nee dan laat je dat voorzichtig vallen dat hij of zij ze voortaan beter goed kan onderhouden zodat ze langer mooi blijven en je geeft een nieuw paar mee, of laat ze maken door de schoenmaker. (wat in dat geval maar van toepassing is) Dat deden we overigens niet altijd trouwens hoor, als het te erg was, dus mooi niet. Maar het gaat even om het principe.
Vjestagirl schreef:supertinkie schreef:Ik vind de opmerking absoluut niet gepast van die verkoopster, ik bedoel zij heeft ook ogen in haar hoofd die zien dat het regent. En natuurlijk had de TS moeten zorgdragen dat die jas niet nat kon worden, maar als het met bakken uit de hemel komt, knappe tas die dat regenwater tegenhoudt... Maar dan nog had de verkoopster ook anders kunnen reageren en haar opmerkingen voor zich houden. Ik heb zelf in een schoenwinkel gewerkt en daar kwamen van tijd tot tijd ook schoenen terug die compleet afgeragd waren door de klant zelf, maar dat zeg je toch ook niet? 'Meneer ook al zijn deze schoenen pas 3 weken oud, u krijgt geen nieuw paar want u heeft ze zelf compleet afgeragd' Nee dan laat je dat voorzichtig vallen dat hij of zij ze voortaan beter goed kan onderhouden zodat ze langer mooi blijven en je geeft een nieuw paar mee, of laat ze maken door de schoenmaker. (wat in dat geval maar van toepassing is) Dat deden we overigens niet altijd trouwens hoor, als het te erg was, dus mooi niet. Maar het gaat even om het principe.
supertinkie schreef:Ik heb zelf in een schoenwinkel gewerkt en daar kwamen van tijd tot tijd ook schoenen terug die compleet afgeragd waren door de klant zelf, maar dat zeg je toch ook niet? 'Meneer ook al zijn deze schoenen pas 3 weken oud, u krijgt geen nieuw paar want u heeft ze zelf compleet afgeragd' Nee dan laat je dat voorzichtig vallen dat hij of zij ze voortaan beter goed kan onderhouden zodat ze langer mooi blijven en je geeft een nieuw paar mee, of laat ze maken door de schoenmaker. (wat in dat geval maar van toepassing is) Dat deden we overigens niet altijd trouwens hoor, als het te erg was, dus mooi niet. Maar het gaat even om het principe.
Quellian schreef:Eerlijk gezegd ben ik het hier mee eens. Moest iedereen op bokt dergelijke dingen zetten kwamen er elke dag wel duizend berichten bij op LZP. Gewoon niets van aan trekken dus en move on.Schouders ophalen en laten voor wat het is.
Als je op alles moet reageren wat je niet aanstaat dan ben je nog wel ff bezig. Je kwam om de jas te ruilen, dat is gebeurd, dan is het toch klaar?

Vjestagirl schreef:Meneer, deze schoenen zijn duidelijk veel gedragen en er is duidelijk niet met zorg mee om gegaan. Helaas valt dit niet binnen onze garantie.
, maar als ze dan beweren dat ze ze wel verzorgd hebben of dat dat hen niet verteld is, ben je wel uitgepraat... (werkte bij een bedrijf met meerdere filialen)
Dat de verkoopster wel wat vriendelijker had mogen reageren. supertinkie schreef:Vjestagirl schreef:Meneer, deze schoenen zijn duidelijk veel gedragen en er is duidelijk niet met zorg mee om gegaan. Helaas valt dit niet binnen onze garantie.
Geef ik je gelijk in hoor, maar als ze dan beweren dat ze ze wel verzorgd hebben of dat dat hen niet verteld is, ben je wel uitgepraat... (werkte bij een bedrijf met meerdere filialen)
Het ging me ook een beetje om het principe...Dat de verkoopster wel wat vriendelijker had mogen reageren.

Citaat:Overigens zijn de meeste mensen wel zo redelijk dat ze geen compleet versleten dingen terugbrengen

Maar niet zo professioneel om het te zeggen.Redrumfox schreef:Ik begrijp de reactie van jouw schoonmoeder ook niet helemaal ''ja hallo, het regent buiten ontzettend hard he?''. Ik begrijp wel dat de verkoopster zegt dat je de volgende keer beter op moet letten dat de jas niet nat wordt. Zoals je zelf al aangeeft: het betreft een dure jas.
Neemt niet weg dat de verkoopster dat niet had mogen zeggen, maar ik kan de reactie van jouw schoonmoeder ook niet helemaal plaatsen..
Veirl schreef:draverr schreef:Mijn schoonmoeder mag ze voor alles uitmaken hoor !