Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

)

)
Marieke_K schreef:Overstappen met als reden de crisis zou ik zelf niet doen. Inderdaad paniekvoetbal en de self fulfilling proficy: mensen halen nu hun geld weg, dan gaat de bank helemaal failliet.
Bij iedere nederlandse bank staat je saldo tot 40.000 euro verzekerd. Mocht een bank dus failliet gaan dan krijg je alles tot een bedrag van 40.000 euro terug.
Zelf zit ik bij de postbank als betaalrekening, Rabobank voor de gezamenlijke rekening en heb een spaarrekening bij ATB (lekkere hoge rent)
Over beide banken ben ik zelf tevreden. Iedere bank heeft een beetje zijn voor/nadelen wat betreft gemak van overschrijven etc.
Bij de Rabobank betalen we overigens wel ieder kwartaal iets van 7 euro voor de extra pas die we bij die rekening hebben. Bij de postbank betaal ik niets extra's, behalve als mijn chipknip weer eens gebroken is.. De passen van postbank zijn niet echt stevig of slijtvast..
Op dit moment is er geen enkele reden om over te stappen. 38000 euro houd je sowieso mocht de bank failliet gaan ( als je alleen een rekening hebt). Ik zie absoluut nog geen gevaar
ingvdh schreef:ehmmm, de postbank is al een hele tijd van de ING, alleen worden ze nu pas ook qua naamgeving samengevoegd.
Kieffer schreef:Ik zit bij Postbank en ben daar wel tevreden over. Behalve de passen, die zijn niet echt sterk...
Haha
Daarnaast doen ze veel in vastgoed, autolease, zitten ze wereldwijd, het is een hele grote organisatie
Ik denk dat de kantoren van Postbank kleiner zijn, maar doordat ze in het Postkantoor zitten lijken ze groot
. Heb daar een rekening, en ook bij de ABN en ben over beide banken tevreden. Goede service, nooit problemen gehad! 
Sophie_midas schreef:Ik vind het raar dat mensen zeggen dat overmaken bij de postbank snel gaat, want mijn ervaring is heel anders.. M'n vriend zit bij de postbank en als hij geld naar mij overmaakt duurt het gemiddeld een week voor het er eindelijk eens opstaat.. Bij de rabo en abn staat het er altijd gelijk op.
Overigns heeft het bij mij nooit een week geduurd, meestal 2 dagen.