Stappen jullie over qua bank?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Stappen jullie over qua bank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 09:51

Nanne: Dank je dat is misschien niet zo verkeerd om informatie aan te vragen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 09:55

Ik zit prima bij de ABN Amro Ja Ja
Als ik van mijn studentenpakket af ben (dat zal ik bij een andere bank niet meer krijgen, omdat ik eigenlijk niet meer onder de voorwaarden val om af te sluiten) stap ik wel over. Maar dat wist ik al voordat er uberhaupt plannen waren om ABN over te nemen Knipoog

Is puur omdat mijn gezamelijke rekening met mijn vriend bij de Rabo loopt en ik het makkelijker vind om alles bij elkaar te hebben.

Maar het komende jaar zit ik nog prima bij de ABN.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:05

Ik had het sowieso al niet zo op de ABN Amro, ook een echte hekel en slechte ervaringen met de Postbank(die bestaat nu toch niet meer? is toch ING geworden?)

De enige waar ik écht tevreden over ben is de Rabo, zowel qua lopende als spaarrekening als met de hypotheek(al heb ik die nu niet meer want woon niet meer samen maargoed Knipoog )

Gelukkig heeft mn huidige vriendje ook alles bij de rabo, krijgen we daar in de toekomst geen discussie's over haha Vork

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:06

Nee hoor, Postbank is nog steeds Postbank, het wordt tzt wel opgenomen in de ING en het werkt al jaren samen, maar wel nog ieder als eigen bedrijf.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:07

Ik ben in 1992 overgestapt van de ABN Amro naar de Rabobank. Ik ging dat jaar studeren, op kamers dus verhuizen en van bankfiliaal veranderen, en dat kon men daar blijkbaar niet aan. Er ging administratief gezien zoveel fout en ook de service was niet om over naar huis te schrijven. Toen ben ik na een half jaar ellende overgestapt naar de Rabo (toen) bij mij om de hoek en ik ben inmiddels al ruim vijftien jaar zeer tevreden klant bij de Rabo. Alleen mijn zakelijke rekening loopt bij de Postbank, die heeft daarvoor weer betere voorwaarden.

Overstappen vanwege het 'gedoe' van de laatste tijd zou ik nooit doen. Zoals Apple al zegt: paniekvoetbal. Overstappen doe ik alleen als ik de service goed zat ben en er verbetert niets.
Laatst bijgewerkt door Karin op 30-09-08 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 10:08

De reclame van postbank is al wel ING zag ik gister

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:23

Ja die reclame met dat kasteelm over hypotheken...
Beetje de Postbank reclame + die 2 irri mensen, maar dan de rest was ING
Die postbank reclame muts noemde ook het tel nr enzo, wat die ING vrouw verder afmaakte.
Dus het leek er echt op dat Postbank al ING is
Al staat er hier nog wel Postbank op het gebouw, op de zeldzame vestiging hier in de buurt Clown
Dat was ook de reden van overstappen naar een andere bank, Postbanken zijn hier zeldzaam, moest 15 km rijden voor ik er was!
Rabo zit in ieder dorpje hier, en ABN zie je ook regelmatig, niet zoveel als Rabo maar meer dan Postbank.
ING zit hier nergens?
Maar omdat alles hier overal met de Rabo gaat merk je dat de sergvice etc ook super is, nooit ergens problemen mee!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:26

Nee, dat is de voorbereidende fase.
Het is wel degelijk al heel lang onderdeel van dezelfde holding, ING en Postbank hebben ook niet voor niets dezelfde leeuw als logo, als is die van de Postbank blauw en van ING oranje.

Maar de overgang wordt langzaam in gang gezet.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 10:47

Ah oke, aangezien het nieuwe ING spotje verder ging waar het vorige Postbank spotje stopte, en je wel de Postbank mensen ziet(in het oranje) dacht ik dat het al zo ver was Lachen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:05

Op de postbank geldautomaten zag ik vandaag een berichtje staan 'deze postbankautomaat wordt binnenkort oranje, maar postbankklanten kunnen nog steeds gewoon hun tegoed opvragen'. Vanaf 1 januari gaat alles toch echt over naar ing?

Ik had een rekening bij abn en die heb ik opgezegd, maar dat had te maken met de kwartaalbijdrage die van 3,75 naar 7,50 ging, en ik ga geen 30 euro p/j voor m'n rekening betalen

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 11:44

Die berichtjes staan er al een tijd op hoor.. Zeker al een maand of 2..

Ik heb thuis een ABN rekening waar idd wel eens rare dingen gebeuren (spoedoverboeking die er 3 dagen over doet....) en een postbank, waar mijn salaris op gestort word (staat er meteen op, als de betaling er op de zaak is afgeschreven..)

Maar goed.. Even terugkomend op de vraag van de TS; Op mijn werk hebben we een zakelijke rabo-rekening, en met de rabo heb ik eigk alleen maar goede ervaringen.. Misschien daar even informeren?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:20

Ik zit bij Postbank en ben daar wel tevreden over. Behalve de passen, die zijn niet echt sterk...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:33

Ik zit bij e rabo bank, maar moest laatst overstappen op een ander rekening (ben student-af, nouja, die BBL nu), maar vind dat ik best wat moet betalen per jaar aan deze rekening... maar bij de Rabo zeggen ze dat dat bij iedere bank zo is... dus dat moet ik nog even nazoeken Clown

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:39

Overstappen met als reden de crisis zou ik zelf niet doen. Inderdaad paniekvoetbal en de self fulfilling proficy: mensen halen nu hun geld weg, dan gaat de bank helemaal failliet.

Bij iedere nederlandse bank staat je saldo tot 40.000 euro verzekerd. Mocht een bank dus failliet gaan dan krijg je alles tot een bedrag van 40.000 euro terug.

Zelf zit ik bij de postbank als betaalrekening, Rabobank voor de gezamenlijke rekening en heb een spaarrekening bij ATB (lekkere hoge rent Knipoog )

Over beide banken ben ik zelf tevreden. Iedere bank heeft een beetje zijn voor/nadelen wat betreft gemak van overschrijven etc.

Bij de Rabobank betalen we overigens wel ieder kwartaal iets van 7 euro voor de extra pas die we bij die rekening hebben. Bij de postbank betaal ik niets extra's, behalve als mijn chipknip weer eens gebroken is.. De passen van postbank zijn niet echt stevig of slijtvast..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 14:48

Marieke_K schreef:
Overstappen met als reden de crisis zou ik zelf niet doen. Inderdaad paniekvoetbal en de self fulfilling proficy: mensen halen nu hun geld weg, dan gaat de bank helemaal failliet.
Bij iedere nederlandse bank staat je saldo tot 40.000 euro verzekerd. Mocht een bank dus failliet gaan dan krijg je alles tot een bedrag van 40.000 euro terug.

Zelf zit ik bij de postbank als betaalrekening, Rabobank voor de gezamenlijke rekening en heb een spaarrekening bij ATB (lekkere hoge rent Knipoog )

Over beide banken ben ik zelf tevreden. Iedere bank heeft een beetje zijn voor/nadelen wat betreft gemak van overschrijven etc.

Bij de Rabobank betalen we overigens wel ieder kwartaal iets van 7 euro voor de extra pas die we bij die rekening hebben. Bij de postbank betaal ik niets extra's, behalve als mijn chipknip weer eens gebroken is.. De passen van postbank zijn niet echt stevig of slijtvast..

Het is de reden niet dat ik over wil stappen en dat had ik ook al geschreven. Dat ze falliet gaan, sorry maar dat is niet mijn probleem. Als ik in de problemen zit helpt een bank mij ook niet Knipoog

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:55

ik was altijd zeer tevreden over de postbank, als ik geld moest overmaken of krijgen was dat zeer snel verwerkt.

omdat ik korting kon krijgen op de hypotheekrente ben ik overgestapt naar fortis en daar moet ik nog erg aan wennen. Daarnaast duurt het een stuk langer voordat geld van de ene rekening naar de andere is overgemaakt en wordt er voor van alles en nog wat brieven gestuurd of telefoontjes gepleegd, dat ben ik helemaal niet gewend.

Ik spaar bij Icesave omdat de rente daar stukken hoger is dan bij de postbank of fortis.

Mijn moeder zit sinds een jaar bij de Rabo en is daar helemaal blij mee, goede service en alles netjes geregeld.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:25

Wie zegt dat de ABN Amro failliet gaat? Als je de boodschap van dhr. Wellink hoort, zijn er geen problemen qua financien met de bank. Ze hebben genoeg geld in 'kas' van o.a. de italiaanse bank die ze enige tijd geleden verkocht hebben Vork Op dit moment is er geen enkele reden om over te stappen. 38000 euro houd je sowieso mocht de bank failliet gaan ( als je alleen een rekening hebt). Ik zie absoluut nog geen gevaar

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:39

Postbank wordt straks ook volledig overgenomen door ING, no way dat ik bij ING klant ga worden, dus dan stap ik acuut over naar de ABN, goede ervaringen met deze bank Ja

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:06

ehmmm, de postbank is al een hele tijd van de ING, alleen worden ze nu pas ook qua naamgeving samengevoegd.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:10

Ik zit al mijn hele leven bij de postbank en heb er nog nooit klachten over gehad, ik kan ook altijd postbank-bankieren ed. Zolang ik tevreden blijf stap ik niet over Knipoog

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:12

ingvdh schreef:
ehmmm, de postbank is al een hele tijd van de ING, alleen worden ze nu pas ook qua naamgeving samengevoegd.

Ja dat weet ik, maar uiteindelijk zal Postbank geheel verdwijnen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:17

Kieffer schreef:
Ik zit bij Postbank en ben daar wel tevreden over. Behalve de passen, die zijn niet echt sterk...

De passen vind ik helemaal geweldig, ik heb dr twee met foto's van mijn paard erop Go jij! Go jij! Haha
Verder vind ik Postbank ook prima. Het enige nadeel vind ik dat het soms zo lang duurt voordat een bedrag is overgeschreven naar een bankrekening en andersom.
Benieuwd wat er gaat veranderen als het ING gaat worden, dan zie ik wel of ik overstap op een andere bank.
Eigenlijk vreemd dat de naam verandert in ING in plaats van Postbank, want ik heb toch altijd het idee gehad dat de postbank de grotere is van de twee, bijna iedereen die ik ken heeft postbank rekeningen, terwijl ik van ing vroeger nooit erg veel hoorde, en ze hebben ook zo'n klein kantoortje in onze stad enzo..

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:20

ING is vooral zakelijk gezien een grote bank Ja Daarnaast doen ze veel in vastgoed, autolease, zitten ze wereldwijd, het is een hele grote organisatie Ja Ik denk dat de kantoren van Postbank kleiner zijn, maar doordat ze in het Postkantoor zitten lijken ze groot Vork

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 11:56

Rabobank vind ik een goede bank Ja. Heb daar een rekening, en ook bij de ABN en ben over beide banken tevreden. Goede service, nooit problemen gehad! Lachen

Ik vind het raar dat mensen zeggen dat overmaken bij de postbank snel gaat, want mijn ervaring is heel anders.. M'n vriend zit bij de postbank en als hij geld naar mij overmaakt duurt het gemiddeld een week voor het er eindelijk eens opstaat.. Bij de rabo en abn staat het er altijd gelijk op.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:03

Sophie_midas schreef:
Ik vind het raar dat mensen zeggen dat overmaken bij de postbank snel gaat, want mijn ervaring is heel anders.. M'n vriend zit bij de postbank en als hij geld naar mij overmaakt duurt het gemiddeld een week voor het er eindelijk eens opstaat.. Bij de rabo en abn staat het er altijd gelijk op.

Is het dan niet ook zo dat als jij naar hem geld overmaakt, het lang duurt voor het erop staat...? Dan werkt het dus ook andersom, is dus niet zozeer een probleem van postbank maar gewoon van postbank naar rabo/abn en andersom, volgens mij. Knipoog Overigns heeft het bij mij nooit een week geduurd, meestal 2 dagen.

Ik vind het idd wel handig zelfde te hebben als m'n vriend, want dan kan je snel geld overmaken als het nodig is. Ja