Onbedwingbare agressie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Onbedwingbare agressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:25

Dan houden ze wel heel veel van je of ze hebben enorm veel geduld met je Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:26

Armaris schreef:
Ik heb zoveel dingen gesloopt, een gsm tegen de tv geknalt. Deuren die er bijna uit vlogen.

Ik praat er morgen met mijn vertrouwenslerares over, eens zien wat zei zegt Lachen Wellicht hetzelfde als jullie.

Hebben jullie misschien tips wat ik op het moment van uitbarsting kan doen?

>Lief ik heb dat ook Lachen Lachen ik ga gooien, smijten......... en als het moet slaan Lachen Lachen als ik driftig begin te worden gaan mijn honden "dekking" zoeken Lachen Lachen

Ik heb het niet vaak hoor, maar het komt wel eens voor Lachen Vroeger was het echt heel erg Lachen maar nu ben ik bijna 40 en ik kan me de laatste keer nog goed voor de geest halen....... was 1,5 jaar geleden toen mijn ex mij een andere naam noemde in bed Lachen Lachen

Ik smijt gewoon, en dan ben ik het kwijt Lachen is het over Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:31

Kiwiko vergeet die pot koffie niet van een paar weken geleden.
Is niet iets om over te lachen Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:33

Agressie is jouw manier van coping/omgaan met zaken uit je omgeving denk ik? Je lsuit je af, trekt een hele veilige muur omhoog en zorgt ervior dat niemand jou nog kan raken door ze vooral zelf maar te raken eerst. Hier kom je zelf mss niet uit, dus ik denk dat therapie (moet je zelf even uitzoeken welke je best ligt) zeker kan helpen, maar daar moet je zelf voor kiezen en je goed bij voelen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:37

Chiqa schreef:
Kiwiko vergeet die pot koffie niet van een paar weken geleden.
Is niet iets om over te lachen Lachen

Kan je nagaan die was ik al helemaal vergeten Lachen maar dat was meer paniek omdat ik niet weg kon....... kan men ook rare dingen doen Lachen

maar het is inderdaad geen normale manier van uiten, dat is zeker waar Lachen Mijn Therapeut helpt me er goed bij, ik heb regressie therapie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:40

Doe je heel goed Kiwiko, dat is het minste wat je kan doen.
Agressie wekt namelijk geen respect op, totaal geen respect.
Jij kan het nog zo leuk hebben in je leven, een klap, één keer iets kapot slaan kan mensen enorm doen schrikken waardoor ze definitief op je af kunnen knappen...

Je bereikt er namelijk niets noppes nada mee, alleen maar ellende.
En met een goede therapie kan je dit heel goed aanpakken, maar je zult er niet zomaar vanaf zijn dat heeft tijd nodig, en heel veel doorzettingsvermogen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:50

het is ook niet makkelijk Lachen toen ik nog jong was hoefde er niet veel te gebeuren Lachen maar nu ik ouder ben, moet er toch echt wel een berg aan vooraf gaan Lachen Gisteren had ik ruzie met de afstandsbediening van mijn televisie, zonder afstandsbediening doet ie het echt, echt niet Lachen Ik vanalles geprobeerd, en dan gaat het borrelen he Lachen na een uur van vloekend dat ding proberen te maken, ondertussen gaat het steeds meer opborrelen....... heb ik het ding maar een hiep gegeven ........ ben toen lekker met dochterlief in bed gaan liggen om bij aflevering gemist oude afleveringen van saaie programma's te kijken, in volle rust Lachen

Maar nou moet ik ook zeggen dat ik op het moment midden in een grote verbouwing zit (mijn dak ligt eraf Haha! ) op de zaak het heel druk is en dus veel POSITVIE druk ligt, drie van mijn clienten (waar ik toevallig veel mee te maken heb gehad omdat ik daar zelf ook zorg lever) terminaal zijn...... Mijn vriend en ik het weekeinde uit elkaar zijn gegaan........ en de emmer even tot het randje gevuld is zegmaar......

maakt het niet goed, dat ik zo reageer........ en ik heb dus vanavond om even te ontladen in bad zitten bokken Lachen dat ontlaad veel beter dan boos een afstandsbediening door het huis gooien Lachen Lachen

En ach morgen weer beter........

TS ik vertel dit allemaal omdat jij er misschien wel wat in herkent Lachen wat triggert je boos worden ?? (want ik kan ook uren in volle harmonie met een afstandsbediening onderhandelen over het wel of niet functioneren....... alleen gisteren even niet) WAT triggert het???? En hoe voorkom je dat je je laat verleiden tot een ongecontroleerde actie???

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 18:52

Zo te horen heb ik nog een lange weg af te leggen Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik ben bereid om het te doen Lachen Alleen nog even uitzoeken hoe en wat. Zoals ik al zei ga ik bij de HA langs, misschien kan hij me zeggen hoe het komt.

Ik ben 'blij' niet de enige te zijn die hier mee te maken heeft.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:56

Aj ik herken hier behoorlijk veel in.. eigenlijk alles Bloos
Ben werkelijk niet te beheersen als ik boos ben.. en het stomme is, ik merk Alles van wat er in de tussen tijd gebeurt alleen lijk ik van binnen toe te kijken en mijn lichaam neemt alles over..
Moeilijk uit te leggen, en ik wil Héél graag hulp Ja maar Niemand in de buurt weet ervan.
Of ik weet niet dat hun het weten (begrijp je me nog Clown )
Ik heb hier trouwens ook al een keer een topic over gemaakt en daar werd dood leuk gezegt tot tien tellen, ja als ik dat kon (ik kan wel tot 10 tellen mensen maar je weet wel wat ik bedoel) had ik dat natuurlijk gelijk gedaan!!
Ik blijf even meelezen, en lees even wat er voor mij is geschreven.
P.s ik ben nu 14 en heb op mijn twaalfde (toen we zijn ) het extreem gekregen.
Daarvoor had ik het al wel maar niet Zó erg..

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 18:56

Kiwiko,
Ik kan om het kleinste wel eens boos worden, een gsmwekker waarvan ik niet wakker ben geworden vliegt tegen de TV.
Een beetje tegenwind en ik vloek al en ben al razend.
Ik werd tot een paar maand geleden zelfs kwaad voor mensen die voor mij liepen en naar mijn zin niet te snel uit de weg gingen.

Soms is mijn lontje lang en kan ik eens diep zuchten en opnieuw beginnen, vooral bij kinderen. Hoe gek en vervelend ze ook soms kunnen doen, ik blijf kalm.

Maar staat een volwassen persoon me tegen, komt die in mijn privéruimte of spreekt die me tegen, owee dan

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 18:58

dat heb ik gelukkig niet meer maar toen ik zeg 16 was........... tjees Haha!

Dieren en kinderen zullen er ook geen last van ondervinden........ dan loop ik eerder weg Lachen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 19:01

Het probleem is dat mijn vriend me niet met rust wilt/durft laten als we ruzie hebben. Hij wilt me dan vastnemen en het uit praten maar ik kan dat niet op dat moment, laat me even uitrazen of naar buitenlopen, dan lekker uithuilen en mezelf zielig vinden en dan ben ik voor reden vatbaar.

Op school gaat dat helaas niet en tja, dan gebeurd het wel eens dat mijn bommetje ontploft

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:04

Dat heb ik ook............ als ikboos ben, laat me dan....... dan ben ik zo weer "normal"

Toen ik er 2 jaar geleden achterkwam dat de alg dir van mijn moeder een heel vuil spelletje speelde met de zaak van mijn toen overleden moeder......... heb ik s'nachts een boom om staan hakken, om alle adrealine en woede uit me te krijgen voordat ik de volgende dag zijn grafkop kon gaan vertellen dat hij op nonactief stond per direct........... en dan zonder dat ik de cel in zou moeten Lachen Lachen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 19:06

Daarom dat ik dit topic opende, om tips te kunnen krijgen zodat het niet erger word, ik heb geen zin om met de politie in aanraking te komen

Edit: wat ik soms wel merk is dat ik af en toe nog kan nadenken: ik kan me nog net inhouden om bv de laptop niet weg te gooien. Dan denk ik: 'Doe het niet, doe het niet' maar dat lukt niet altijd.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:09

Lousje22 schreef:
Ik zou eens cognitieve therapie proberen en dan is het cirkeltje van gebeurtenis, gevoel, reactie heel belangrijk. Er gebeurt iets, zonder na te denken reageer je, hierbij leer je om snel te denken of het logisch is dat je zo reageert of dat je ook anders kan reageren en al snel zie je dat het ook anders kan, je hoeft niet te reageren in slaan of schelden. Al is schelden altijd beter dan slaan Lachen
Hoop dat je beetje snapt wat ik bedoel... ik weet het ook niet meer precies uit te leggen zoals het ooit is uitgelegd.

Je gedachten en gevoelens beinvloeden elkaar. Wat jij denk ik bedoelt is dat iedereen irrationele gedachten heeft, die je kan uitdagen door je af te vragen of ze wel 'waar' zijn. Bijvoorbeeld mensen die heel onzeker zijn kunnen tegen zichzelf zeggen dat iedereen een hekel aan ze heeft. Dan kan je jezelf afvragen "is dit waar?" "hoe weet ik dit?" etc. Deze gedachten beinvloeden weer hoe je je voelt en je zal je daar dus niet beter van gaan voelen. Dit werkt op een heleboel terreinen en iedereen heeft wel irrationele gedachten, maar heeft daar in meer of mindere mate last van. Met agressie moet je eerst denken (en voelen en weten wat je voelt) en dan pas doen. Een "eenvoudige" methode is ook de stoplichtmethode. (eenvoudig in werking, niet om consequent toe te passen in de praktijk!)
Maar ik sluit me aan bij het advies om professionele hulp te zoeken, voor je omgeving en jezelf. Je hebt er nog jaaaaren plezier van en zeker nu je 18 bent kun je nog vervelendere consequenties krijgen.

(off topic @ Lousje: rij je ook bij de Putsche? Zag toevallig de foto's in je profiel)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 19:10

toen ik merkte dat mijn dochter ook wat "emmer is vol" acties ging vertonen heb ik voor haar een boksbal gekocht.......... schat word je boos, leef je uit......... op de boksbal Lachen niet op iets anders Lachen

Kijk je kan wel zeggen tel tot 10........... maar die bruisende borrelende ellende moet wel ergens heen, en het liefst ergens waar het geen kwaad kan....... Iedereen heeft het wel eens gehad dat je echt, echt over de zeik ging....... en dan is het altijd beter voor je om het te uiten, alleen de manier waarop is natuurlijk discutabel Lachen Lachen

maar een ding is zeker, als het eruit moet... dan moet het eruit....... en is het eruit, dan is er weer geen vuiltje aan de lucht Knipoog