Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Mrietjesueel schreef:VRAGENLIJST
1. Wat is je leeftijd? 21
2. Op welke manier ben je op dit moment betrokken bij de paardenwereld? De laatste jaren eigenlijk niet meer, enkel via dit forum
3. Ben je geïnteresseerd in voeding voor paarden? Waarom wel/niet? Ja, het is belangrijk dat een paard krijgt wat hij nodig heeft
4. Wat vind je het belangrijkste wanneer het gaat over het voeren van paarden? Dat ze genoeg hooi/kuilvoor krijgen en de rest van het dieet afgestemd is op wat voor een werk ze doen
5. Heb je wel eens te maken gehad met een voeding- gerelateerd probleem? Zo ja, wat? nee
6. Zoek je wel eens op internet naar informatie over voeding en voeding- gerelateerde problemen? nee
7. Indien van toepassing: op welke andere manieren kom jij aan je informatie? -
8. Als je zoekt naar informatie, op welke website(s) kom je dan vaak uit?
9. Wat vind je van de informatie die krachtvoerleveranciers geven? Niet objectief genoeg
10. Vind je het aanbod aan informatie over voeding voor paarden op internet voldoende?
11. Is de informatie gemakkelijk te vinden?
12. Heb je behoefte aan een centrale plaats op internet, waar alle informatie over voeding en voeding- gerelateerde problemen is verzameld?
Mrietjesueel schreef:VRAGENLIJST
1. Wat is je leeftijd?
30
2. Op welke manier ben je op dit moment betrokken bij de paardenwereld?
Heb een paard
3. Ben je geïnteresseerd in voeding voor paarden? Waarom wel/niet?
Ja, om een paard gezond te houden.
4. Wat vind je het belangrijkste wanneer het gaat over het voeren van paarden?
Dat het gaat om gewassen die een paard van nature behoort te eten. Dus geen graan e.d. Maar verschillende soorten grassen en vele kruiden.
5. Heb je wel eens te maken gehad met een voeding- gerelateerd probleem? Zo ja, wat?
Nee
6. Zoek je wel eens op internet naar informatie over voeding en voeding- gerelateerde problemen?
Ja
7. Indien van toepassing: op welke andere manieren kom jij aan je informatie?
Vele boeken en door gesprekken met andere mensen die zich ook verdiepen in natuurlijke voeding van het paard.
-
9. Wat vind je van de informatie die krachtvoerleveranciers geven?
Commercieel gedoe, geven vaak verkeerde informatie omtrent paardenvoeding
10. Vind je het aanbod aan informatie over voeding voor paarden op internet voldoende?
Ja, voldoende verkeerde informatie. Te weinig juiste info.
Wel als je goed zoekt.
12. Heb je behoefte aan een centrale plaats op internet, waar alle informatie over voeding en voeding- gerelateerde problemen is verzameld?
Nee, weet inmiddels wel wat ik wel of niet kan voeren.

Mrietjesueel schreef:Hey allemaal,
Dat de paardensector groeit, weten we allemaal. Naarmate het aantal mensen met paarden toeneemt, stijgt ook de vraag naar makkelijk bereikbare informatie. Mijn vraag is of dit ook geldt voor informatie over voeding voor paarden. Het is een kleinschalig onderzoekje, en ik hoop op bokt veel mensen te vinden die onderstaande vragenlijst willen invullen!
Je kunt de lijst kopieren en via PB, met je antwoorden natuurlijk, naar me toe sturen. Invullers, alvast heel hartelijk dank voor jullie medewerking!!
VRAGENLIJST
1. Wat is je leeftijd?
Ik ben 15.
2. Op welke manier ben je op dit moment betrokken bij de paardenwereld?
Manege, verzorgpaarden, eigen paarden en paarden inrijden voor een stal.
3. Ben je geïnteresseerd in voeding voor paarden? Waarom wel/niet?
Ja, het is immers een primaire behoefte van een paard.
4. Wat vind je het belangrijkste wanneer het gaat over het voeren van paarden?
Goede, veelzijdige voeding. Indien mogelijk verdeeld over de hele dag.
5. Heb je wel eens te maken gehad met een voeding- gerelateerd probleem? Zo ja, wat?
Hele flinke hoefbevangenheid.
6. Zoek je wel eens op internet naar informatie over voeding en voeding- gerelateerde problemen?
Hoefbevangenheid en alles wat er omheen speelt.
7. Indien van toepassing: op welke andere manieren kom jij aan je informatie?
Boeken, tijdschriften, door contact met andere mensen.
Heel verschillend.
9. Wat vind je van de informatie die krachtvoerleveranciers geven?
Te commercieel, ze hemelen het vaak teveel op.
Ik ben er tevreden over, maar meer goede, betrouwbare informatie is nooit mis.
Ja.
Geen behoefte, maar handig zou het zijn.