Anti joods?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Re: Anti joods?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:41

Ik leef in een grenzeloze wereld, dat dit land meer van mij is dan van mijn buren (buitenlandse studenten) vind ik persoonlijk belachelijk. Waar ik bij trouwens bijzonder aan erger aan deze anti-buitenlanders en anti-watdanook is dat ze absoluut niet weten waar ze het over hebben, om maar te zwijgen over hoe consequent ze eigelijk zijn. Ze durven immers niet elke buitenlander op zijn wandaad (lopen door de straat met een tas vol koekjes.. slecht.. heel slecht) maar schreeuwen moord en brand zodra ze bij elkaar zijn.. laf vind ik dat.

Maar ben het met je eens viva, deze mensen weten 9vd9 keer niet waar ze het over hebben en staren zich blind op alles wat de buitenlanders of in zijn geval joden verkeerd doen, dat ze niet eens zien waar de rest van de wereld mee bezig is. Als de marokaanse buurman een fiets jat zien ze dat, als een nederlanders een kind misbruikt dan is dat nooit gebeurd.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:01

Daar komt ook nog bij: Hoe herken je tegenwoordig een jood? Clown Zwart haar, donkere ogen en haakneus? ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:03

Benfan schreef:
Maar ben het met je eens viva, deze mensen weten 9vd9 keer niet waar ze het over hebben en staren zich blind op alles wat de buitenlanders of in zijn geval joden verkeerd doen, dat ze niet eens zien waar de rest van de wereld mee bezig is. Als de marokaanse buurman een fiets jat zien ze dat, als een nederlanders een kind misbruikt dan is dat nooit gebeurd.

Nouja..... daar ben ik het niet met je eens..
Hoeveel misbruik word er in marrokaanse families wel niet verdoezeld..
Ik vind zelfs dat NL veel te tolerant is. Buitenlanders heb ik verder niks tegen, maar je moet je gewoon (nederlander of allochtoon) gedragen!
De criminaliteit onder allochtonen is erg hoog, is erg jammer.. Maar daar horen joden niet bij iig.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:05

Tsja, weet je wat het is met zulke mensen?
Je kunt er niet mee redeneren, discussieren en je krijgt ze op geen enkele manier
van hun (belachelijke) ideeen af. Ze zien alleen wat ze willen zien, horen alleen wat
ze willen horen en de rest is onzin.
Persoonlijk kan ik geen woord wisselen met zulke mensen, ze zien alleen hun eigen
idee en zijn verder niet voor rede vatbaar.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:06

Joden zijn ook geen allochtonen meer. Al lang niet meer. We zijn zelfs statenloos geloof ik, dus ook terug naar het land van herkomst gaat in mijn geval niet op Haha!

Limanade

ah joh die lui hebben een IQ van een garnaal..
net zoals die extreem rechtse kneuzen die met een hakenkruis omlopen.. en maar 'holland! holland!' roepen!
ze zijn vast even vergeten dat de hakenkruizen in de periode 1940-1945 heel veel schade aan 'holland! holland!' hebben aangericht Huilen van het lachen

lesilla

Mystica schreef:
Daar komt ook nog bij: Hoe herken je tegenwoordig een jood? Clown Zwart haar, donkere ogen en haakneus? ROFL

Een jood is vrij herkenbaar hoor toch het merendeels. Vrouwen met pruik heel conservatief gekleed vaak zwarte kousen, jongens conservatief met keppeltje, en oudere mannen zwarte jas hoed. En brave kinderen en heel mooi nederlands over het algemeen.
Maar ik woon bij het jodenkwartier dus misschien is mijn visie vervormt.

Maar ik vind het erg raar, hier word constant naar hitler aanhangers verwijst terwijl zij eigenlijk niet het racistisch probleem vormen. Dat probeer ik te zeggen.

Vind erg om te stellen dat als een nederland een kind misbruikt het verdoezelt word, dan leef je onder een steen hoor...
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-09-08 17:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:08

Ik heb toch echt geen pruik op en ga ook niet conservatief gekleed, laat staan dat ik zwarte kousen draag. Mijn oma doet dat niet eens. Daarnaast ben ik ook nog blond met blauwe ogen en heb geen haakneus en is onze achternaam de vries. Okay okay, ik geef toe, mijn vader heet David maar heeft volgens mij maar zelden een kappeltje gezien. Haha!
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 27-09-08 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:08

ik ben niet anti joods.............. maar ik kan het wel hebben over "jodenstreken" ik heb personeel gehad (heb ik nog trouwens en ben er heel blij mee) die deels of geheel joods is ............. en sommige inzichten van hun zijn heel idealistisch of indivudualistis.......... maar voor de toko heel waardevol............. punt! Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:10

Mystica schreef:
Ik heb toch echt geen pruik op en ga ook niet conservatief gekleed, laat staan dat ik zwarte kousen draag. Mijn oma doet dat niet eens. Daarnaast ben ik ook nog blond met blauwe ogen en heb geen haakneus en is onze achternaam de vries. Okay okay, ik geef toe, mijn vader heet David maar heeft volgens mij maar zelden een kappeltje gezien. Haha!

Heb geedit, en oja een diamant in hun zak Pling

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:33

Wat een kletspraat.

Zulke jongens weten niet waar ze het over hebben. De haat tegen joden, daar hoor ik inderdaad niet zo veel over, de haat tegen islamieten des te meer. Van zulk soort jongeren moeten altijd wel een zondebok hebben, iets om in de wildeweg te haten, en dat is dan een minderheidscultuur. Ik zie best veel van dat soort mensen om mij heen, niet echt bevordelijk voor een goede samenleving lijkt mij.

Het idee dat men zich bedreigd voelt door de joden, komt dat eigenlijk niet uit Amerika? Daar heeft de Amerikaans-joodse gemeenschap inderdaad heel veel macht, daar zijn mensen wel eens bang voor. Wat dat dan met ons land te maken heeft weet ik verder niet.

Neo-nazis zie ik in de buurt wel veel, beetje eng vind ik ze altijd. Maar die hoor ik altijd over 'de buitenlanders', en nooit echt over joden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:34

zonder joden was er geen coca cola Tong uitsteken

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 17:43

katiavl schreef:
Mystica schreef:

Een jood is vrij herkenbaar hoor toch het merendeels. Vrouwen met pruik heel conservatief gekleed vaak zwarte kousen, jongens conservatief met keppeltje, en oudere mannen zwarte jas hoed. En brave kinderen en heel mooi nederlands over het algemeen.
Maar ik woon bij het jodenkwartier dus misschien is mijn visie vervormt.

Maar ik vind het erg raar, hier word constant naar hitler aanhangers verwijst terwijl zij eigenlijk niet het racistisch probleem vormen. Dat probeer ik te zeggen.

Vind erg om te stellen dat als een nederland een kind misbruikt het verdoezelt word, dan leef je onder een steen hoor...

Ik kan helemaal geen jood herkennen. Het wel een keer iemand met een keppeltje gezien maar dat is jaren geleden en ik denk niet dat in Zwolle helemaal geen joodse persoon woont.
Was vorig jaar in Tsjechie, daar heb je een joodse wijk. Zelfs daar zag ik niet aan veel mensen of ze joods waren...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:53

Ik ken dus wel zwolse joden, er zijn daar redelijk wat joden nog, maar lang niet allemaal religieus, en als ze religieus zijn, zijn ze liberaal, dan lopen ze niet met zwarte hoed, pak, baard en pijpekrullen rond, (de mannen dus he Haha! ) dus herken je ze meestal niet aan hun uiterlijk. Wat tot gevolg had, dat ik ze weleens heb moeten "redden" van niet-koshere tractaties op feestjes, die onwetende mensen aan ze wilden uitdelen. Vork