verjaardag op andermans verjaardag willen vieren. raar of ni

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danneke80

Re: verjaardag op andermans verjaardag willen vieren. raar of ni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 13:23

Nou, als ik gewoon thuis kon blijven met mn pa, en schoonpa het zonder mij viert zou ik intens tevreden zijn.

liegen heb ik wel vaker gedaan om er onderuit te komen. Dit komt niet uit, want ze kennen elkaar niet eens, en verder komt er niemand. maar netjes is het zeker niet.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:32

nou, ik zou denk als ik jou was dus gewoon zeggen dat jij iig ook je verjaardag die dag viert en dat je vader komt. Is het aan je schoonpa om te beslissen of hij het ook op die dag viert toch?!

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 13:34

daar heb je helemaal gelijk in. Alleen ik weet niet wat mijn vriend intussen tegen ze gezegd heeft. (ik heb hun telefoonnummer niet en zij dat van mij niet)
Ik neem aan iets in die strekking.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 13:39

Maar overleggen betekent toch dat jij de vrijheid hebt om nee te zeggen? (of ben ik nu erg naief). Geef gewoon je grens aan, jij bent op zondag jarig, jou vader komt dan voor jou en dat vind jij belangrijk. Daarvoor hoef je niet boos te worden op de mannen Knipoog die vragen gewoon iets en denken niet vantevoren na wat jou antwoord zou zijn en hoe de vraag op jou overkomt.
Net als miss-jumpy zeggen.. het is dan aan je schoonvader hoe belangrijk het is om zijn verjaardag op zondag te gaan vieren ipv zaterdag. Maak het dus ook vooral niet jou probleem.. wees gewoon duidelijk.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 13:51

Evelijn schreef:
Daarvoor hoef je niet boos te worden op de mannen Knipoog die vragen gewoon iets en denken niet vantevoren na wat jou antwoord zou zijn en hoe de vraag op jou overkomt.

misschien moet ik inderdaad maar accepteren dat mannen daarin anders denken..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:21

Volgens mij is dit idd typisch zo'n ding dat mannen gewoon vragen, waarna vrouwen zich afvragen of ze serieus a) achterlijk of b) ontzettend lomp zijn. Waarschijnlijk bedoelde hij het verder goed, maar snappen wij vrouwen dat gewoon niet. Ik heb ook zo nu en dan een uitbarsting vanwege dergelijke vragen/meningsverschillen.

Ik zou gewoon doorgeven dat je het prima vindt, maar dat je dan helaas niet aanwezig kan zijn vanwege eigen visite (lees: je vader, dat is toch ook visite, hij komt speciaal voor je verjaardag). Dan is het aan hen wat ze daarmee doen.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 14:24

inderdaad. heel erg herkenbaar klinkt dit.
mijn vriend is verder een erg leuk en lief persoon maar af en toe denk ik a, b of c?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:28

Ja, ik snap mannen soms ook echt niet. Dan heb ik zoiets van: Dat ZIE je toch wel? Dat had je toch moeten weten?!

maar nee hoor, ze zijn zich van geen kwaad bewust Tong uitsteken

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 14:36

dat is dus het enige waar ik ruzie over heb met mn vriend. Meestal 1 x per jaar heel erg.
Hoop niet dat het nu weer tijd is. Ik zal me proberen rustig te houden.

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:50

Erg vervelend! misschien als je hun uitlegd dat je het gewoon bijna niet kan verzetten omdat je vader komt, misschien willen hun het dan een week erna vieren Knipoog

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 16:36

mn kerel belde net op. Dat ie zn vader had gebeld en dat wij niet konden komen, maar wel een andere x met zn tweeen zouden komen.
Omdat ik daar ook niet echt zin in heb, heb ik tegen hem gezegd dat ik wel regel dat mn pa 's avonds komt (zoals normaal) en dat wij dan vanaf een uur of 4 een paar uurtjes daar zijn. Mag mn vriend natuurlijk vertellen want het is zijn vader.
Overigens wist ie helemaal niet dat ik het elk jaar op de dag zelf vierde. Hij dacht dat ik het regelmatig een andere dag deed.

dus inderdaad, het a,b en c verhaal gaat hier op.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 16:54

en anders kan je toch ook gewoon tegen schoon pa zeggen: ik vier mijn verjaardag zoals elk jaar op mijn verjaardag zelf.
Wat jij doet moet je zelf weten, je bent van harte welkom op mijn verjaardag in ieder geval.
Maar houd er wel rekening mee dat ALS je het dan op zondag viert, wij niet komen.

Niet gaan liegen, gewoon eerlijk zijn. JIJ viert dan ook je verjaardag, dus JIJ krijgt je eigen visite en komt dus niet op zijn verjaardag

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 17:57

Ik vind het eigenlijk wel heel netjes dat ze het vragen! Zou idd ook gewoon zeggen dat het prima is maar dat jij dan niet langskomt.

Zou er zelf geen enkel probleem mee hebben, maar de relatie met mijn schoonouders is niet dusdanig dat we elkaars verjaardagen bezoeken..Clown

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:21

Mijn oom is de dag na mij jarig.
Ieder jaar bellen wij elkaar even een paar weken van te voren op om te overleggen hoe we het regelen.
Dit om gewoon even af te spreken hoe & wat en te voorkomen dat we het op dezelfde dag vieren.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 19:00

Een paar weken geleden had ik misschien nog wat anders geregeld. Maar het gaat om a.s. weekend.