Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

?Paula schreef:Ik vind het wel lastig waar die grens te trekken. Hou je het bij familie/vrienden, of ook collega's, klasgenoten..?
Maartje1990 schreef:Nou ik 'irriteer' mij nogal eens aan die standaart vraag op msn, alles goed? ik zeg meestal het gaat wel, want als ik zeg nee, krijg ik de vraag 'wat is er dan?' nou er is niks, maar ALLES kan niet goed gaan. Alles kan gewoon niet! althans zo denk ik erover het is gewoon onmogelijk dat álles goed gaat. En zeker met mij gaat nóoit alles goed (maar dat is weer een ander verhaal)
ik zeg altijd als ik dan wel die standaart vraag stel (maar ook niet altijd) hoe gaat het? en mijn standaart antwoord ik meestal het gaat.
Wat vragen jullie en wat antwoorden jullie? en wat vinden jullie van alles goed? kan dat? of niet?
Ben er eigenlijk wel nieuwschierig naar wat mensen daar nu van vinden
Dat mensen het gebruiken en dat we best snappen wat er bedoeld wordt dat is een heel ander verhaal. Maar feitelijk gezien slaat die vraag helemaal nergens op inderdaad
Ik heb wel vaker dit soort dingen, en daar kan ik dan een heel relaas over houden, en mijn vriendin heeft dan echt zoiets van "huh?" maar als ik dan 3 keer uitleg snapt ze het meestal wel en dan is het van "Oooh ja, als je het zó bekijkt heb je gelijk inderdaad". Maar die probeert ook altijd eerst, net als de meesten hier, uit te leggen wat er mee bedoeld wordt. Ja dat snap ik ook wel, maar daar gaat het me dan niet om, maar geloof niet dat de meeste mensen dat helemaal vatten
Dus dan zeg ik maar, ja goed hoor. 
Als ik ziek ben, en iemand vraagt op msn; Alles goed? Dan zeg ik standaard: Ja. En dan denk ik ineens: Onee, ik ben ziek.
Heel dom. Maartje1990 schreef:Nou ik 'irriteer' mij nogal eens aan die standaart vraag op msn, alles goed? ik zeg meestal het gaat wel, want als ik zeg nee, krijg ik de vraag 'wat is er dan?' nou er is niks, maar ALLES kan niet goed gaan. Alles kan gewoon niet! althans zo denk ik erover het is gewoon onmogelijk dat álles goed gaat. En zeker met mij gaat nóoit alles goed (maar dat is weer een ander verhaal)
ik zeg altijd als ik dan wel die standaart vraag stel (maar ook niet altijd) hoe gaat het? en mijn standaart antwoord ik meestal het gaat.
Wat vragen jullie en wat antwoorden jullie? en wat vinden jullie van alles goed? kan dat? of niet?
Ben er eigenlijk wel nieuwschierig naar wat mensen daar nu van vinden
greensleaves schreef:Tsja Lieveli, helaas weten weinig mensen dat dat niet hoort. Je ergert je ergens aan en iets irriteert je, niet andersom.
Maar goed, je kunt je overal wel druk over maken. Over mensen die vragen of alles goed met je is bijvoorbeeld.
Waarom zou nooit alles goed kunnen gaan? Misschien moeten mensen wat meer tevreden zijn met wat ze hebben en zich niet zo aanstellen.
Het staat niet voor niks tussen aanhalingsteken.