Bah het is weer bijna kerst..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: Bah het is weer bijna kerst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:03

Liezel1 schreef:
Ik ben helemaal gek van Kerst. Heb de helft van de cadeautjes al gekocht... Helaas vrees ik dat deze kerst anders dan anders gaat worden en kunnen we door deze omstandigheden nog helemaal niets plannen....

oh jee dat klinkt niet zo leuk Ach gut

Wij eten meestal 1 dag ene ouders en 1 dag bij andere ouders.
Dat vind ik precies gezellig, andere verplichtingen met grote familiebijeenkomsten probeer ik zoveel mogelijkte vermijden. Deal met vriendje is dat ik 1 van de 2 dagen ook nog paardrij, de andere dag krijgt hij dan wat meer aandacht Clown
Maar de planning vindt pas plaats in december ofzo. Gelukkig zijn beide families ook niet eerder aan het zeuren, iedereen vindt dit wel prima!

Kadootjes doen we niet aan, een boom zet ik ook al een paar jaar niet meer neer...

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:05

Liezel1 schreef:
Bij ons in de stad lagen de kerstballen begin september al in de winkels... tegenover de BBQ en parasols Knipoog

haha...bij ons liggen ze tegenover de pepernoten Tong uitsteken
Maar idd wel belachelijk dat ze daarmee al zo vroeg beginnen.

Het is onze eerste kerst samen en volgens mijn vriend ben ik dit jaar niet thuis met kerst, wij zitten dan in Londen om kerst te vieren Haha!
Heb er enorm veel zin in!!
Want 3 weken later gaan we naar Normandie op huwelijksreis Hyper!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:08

Ik ben blij dat de kerst eraan komt, het enige leuke aan de winter Knipoog
Ga 1ste kerstdag eten met mijn familie bij mij thuis en 2de kerstdag gourmetten bij schoonfamilie. Doen beide dagen ook aan cadeaus.
Nu kan ik eindelijk een grote kerstboom kopen en versieren (hiervoor een studentenkamer gehad, was geen ruimte voor). Dus binnenkort heerlijk gaan winkelen en leuke dingen kopen voor kerst Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:09

Mijn moeder werkt bij een dagblad en dus altijd op Tweede Kerstdag. Daarom eten wij standaard met het hele gezin en aanhang een uitgebreid kerstdiner bij mijn ouders op Eerste Kerstdag.

Vorig jaar is mijn schoonfamilie bij ons geweest voor een brunch op Tweede Kerstdag. Dit jaar zitten wijzelf midden in een verhuizing, dus laten we ons graag uitnodigen Haha!

De kadootjes hebben we verspreid: Sinterklaas bij mijn ouders en met Kerst wat presentjes bij de schoonfamilie.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:10

ik hou niet zo van kerst...
de eerste kerst diners zijn al vast gelegd op 11 december (mijn werk) en 17 december (werk an mn vriend).
Vorig jaar goed vanaf gekomen omdat beide diners op dezelfde dag vielen, ik had me afgemeld op mijn werk met het idee dat we met zijn werk zouden gaan eten. Hij heeft precies het zelfde gedacht... heerlijk avondje vrij dus.

Met kerst zelf is het altijd het zelfde verhaaltje. 1e kerst dag naar mijn familie (altijd de fam van mn vaders kant op 1e kerst dag) en 2e kerst dag naar de fam van zijn kant (dus altijd gezellig thuis zitten (we wonen bij zijn ouders op het moment) en vooral niet de deur uitgaan.

Ik zit er over te denken om hem te verrassen met een weekje weg met kerst... we zijn beide een week vrij, dus waarom niet?

@ Margreet: en buiten in de tuin eten zeker Duivel denkd at het dan idd erg druk wordt Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Mri op 24-09-08 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:14

Met MJ bedoel je vast Margreet, ik laat me namelijk alleen maar uitnodigen bij anderen met kerst Knipoog

Weekje weg klinkt erg goed, mijn vriend wil dat niet, ik zou het heerlijk vinden!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:17

Mijn moeder begint omstreeks augustus al met die leuke hints over de 'bezoekersindeling' rond de kerstdagen. Vindt ik wel reuze irritant moet ik eerlijk zeggen.
Er is bij ons wel es wat te plannen: moeder/stiefvader, vader/stiefvader en schoonfamilie en dat in 2 dagen!
Wel is het vaak zo dat mijn vader en stiefmoeder de kerstdagen moeten werken, wat de keus wel weer wat makkelijker maakt.
Maar ja, om er nu al data voor te gaan vastleggen is mij nu nog even te veel van het goede Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:19

ma_rie_tje schreef:
@ Margreet: en buiten in de tuin eten zeker Duivel denkd at het dan idd erg druk wordt Tong uitsteken

Koud buffet Extreme duivel

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:19

miss_jumpy schreef:
Met MJ bedoel je vast Margreet, ik laat me namelijk alleen maar uitnodigen bij anderen met kerst Knipoog

Weekje weg klinkt erg goed, mijn vriend wil dat niet, ik zou het heerlijk vinden!

Je hebt gelijk, heb het even aangepast Tong uitsteken

Mijn vriend heeft het maar te willen Knipoog anders ga ik wel alleen of met een vriendin Haha!
Ik had hem voorgesteld een weekendje naar barcelona te gaan voor zijn verjaardag.
Maar nee, meneer vind dat niet leuk om te krijgen Hamer
Meneer krijgt liever een daagje walibi Gestoord

Met kerst ga ik denk lekker naar Rhodos ofzo

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:20

Bij ons is het wel makkelijk eerste kerstdag zitten ze allemaal bij ons want dan ben ik jarig Boos! en tweede kerstdag zijn we meestal met zijn tweetjes. Gelukkig beginnen ze nog niet te plannen heb meestal zoiets van dat kan ik December ook nog wel

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:23

Margreet schreef:
Kerstdiner is dit jaar bij mij en ik heb gezegd dat we gaan BBQ'en Afbeelding .

Mij benieuwen hoeveel er komen Duivel

Hihi dat doen wij standaard elk jaar met kerst! Haha! En een bult volk wat daar op afkomt joh.. Dus ik waarschuw je alvast Knipoog

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:26

kerst is bij ons bijna altijd hetzelfde :D
Kerstavond naar de kerk.
Kado's doen we of op kerstavond of op eerste kerstdag.
Vaak eerste kerstdag ook de hele familie van mn vaders kant bij elkaar.
Tweede kerstdag vaak naar mn tante die dan ajrig is.

Sinterklaas komt nooit meer bij ons. Alleen bij mn vriend nog wel. Vier k dus sinds anderhalf jaar ook weer :D

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:31

Kerst vind ik wel gezellig, het is bij ons alleen ieder jaar hetzelfde zowat, dus ook weer niet echt bijzonder. Ach ja, misschien dit jaar met me nieuwe vriend Knipoog

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:37

oh god ja..dit wordt de eerste kerst die ik moet gaan verdelen tussen familie en schoonfamilie. (schoonfam was vorig jaar op wintersport, dus lekker makkelijk).
tenminste...geen idee eigenlijk of schoonfam ook echt kerst viert ..
bovendien denk ik dat mn werk me ook nodig heeft.
nou, dat zie ik idd allemaal in december wel..
het is nog 3 maanden tot kerst!!
mn moeder begon wel weer over sinterklaar..wat we daarmee doen dit jaar..
maar dat is ook..als we besluiten aan cadeautjes te doen..dan moeten we dat ook optijd weten want het kost altijd nogal tijd..(die we niet hebben Tong uitsteken). dus als je dat 2 weken van te voren pas bespreekt heeft er niemand nog een gaatje over om cadeautjes te kopen.

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:45

ik kijk nu ook al uit naar de kerst Bloos
i Love it!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:49

Margreet schreef:
ma_rie_tje schreef:

Koud buffet Extreme duivel

En dan gezellig met zn allen buiten op de tuinbankjes.
Vooral geen terras verwarmers Extreme duivel

en iedereen is van harte welkom Schijnheilig

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 11:58

Wij 'plannen' de kerst meestal wel van te voren.
omdat er voorgaande jaren soms wel eens ruzie is geweest of oma nou bij ons of bij haar andere dochter is.

Dit jaar ben ik 1 dag thuis en 1 dag bij mijn vriend Lachen

Simeun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:10

idd het is al weer bijna kerst en het zou me ook eens tijd worden Go jij! Go jij!
ik hou van kerst, DE feestdag (na mijn verjaardag uiteraard Vork )
zolang als ik me kan herinneren kon ik niet wachten totdat het eindelijk zover was, boom op, hele huis versierd, cadeautjes onder de boom
*zucht was het maar al zover Bloos

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:13

kerst is voor mij meer een sociale verplichting om allemaal mensen te bezoeken waar ik niks mee heb (ooms en tantes van mn moeders kant).
Om zogenaamd gezellig met die zelfde mensen te eten en net te doen of je het super gezellig hebt.

Nee, doe mij dan maar een spontaan bezoekje, dat stel ik veel meer op prijs dan zo'n verplichte familie bijeenkomst

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:19

hihi m'n vriend begon er laatst ook al over Clown heb hem maar gezegd dat we er over een maand wel weer op terugkomen Tong uitsteken.

Vind kerst wel leuk, maar de zomer is nog maar net afgelopen, pff! Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:20

Ik ken het.... dit is hier dé tijd voor familieruzies!
Ik heb gescheiden ouders, schoonouders, een oma waar ik erg graag heenga en sinds dit jaar ook weer contact met mijn vader...

gaat-nie-passen-nie-in-3-dagen-nie...

Het zal mij benieuwen Nagelbijten / Gniffelen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:23

Margreet schreef:
Kerstdiner is dit jaar bij mij en ik heb gezegd dat we gaan BBQ'en Afbeelding .

Hé, dat vind ik eigenlijk een super leuk idee Pling !
Als ze werkelijk allemaal naar mij komen, zitten we hier al snel met een man/vrouw of 20 en ik weet eerlijk gezgd niet echt wat ik zou moeten/kunnen koken Clown .
Dan haal ik nu nog even van dat gemarineerde vlees wat ik invries, is dat ook weer opgelost Go jij! Go jij! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:24

Ik hou van kerst. Haha! Net als Sinterklaas en oud & nieuw. Wij vieren het gewoon met het gezinnetje, meestal komt m'n zus ook gewoon. Ja

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:26

Ik ben echt iemand die gek is op sinterklaas en kerst, vroeger deden we sinterklaas met heel de familie rond de tafel, kadootjes een voor een pakken, hartstikke gezellig, maar dat is sinds een paar jaar afgeschaft, mis het wel, maar het is niet anders. Dit jaar weet ik nog niet wat er gaat gebeuren, zie het vanzelf wel. Maar tussen toen en nu deed mijn ma een paar kleine kadootjes kopen en met kerst voor ieder vijftig euro(vriend en ik en haar vriend en zijzelf, paar jaar ervoor alleen mijn ma en ik samen) kadootjes kopen en onder de boom leggen en met kerst uitpakken, dat was echt een moeten niet gezellig ook door de sfeer. Maar ik denk dat er dit jaar geen kadootjes komen jammergenoeg en ook geen boom, vriend en ik wonen samen en kunnen dat niet betalen. Verdrietig Met oud en nieuw vond ik het ook altijd gezellig, totdat ze vorig jaar eens besloten om bij mijn tante die in een dorp in de buurt woont oliebollen te gaan eten, toen hebben we afgehaakt, want we wouden gewoon weg wanneer we zin hadden en we mogen die mensen niet zo. Bij mijn oma blijft gewoon de oude vertrouwde sfeer hangen, maar zoals het er nu dus uitziet is dat helemaal afgelopen. Afgelopen jaar ook bij andere oom en vrouw met kerst gegeten en er hing gewoon een rotsfeer, dus als ze dat dit jaar van plan zijn zien we wel of we gaan of afhaken, want de lol is er gewoon vanaf. Vriend en ik zijn trouwens in januari jarig, dus ik vond altijd die dubbelop kadootjes ook altijd wel leuk Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Njen op 24-09-08 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:26

Laat ik nou net een baan/opleiding in de zorg begonnen zijn, en met kerst moeten werken.
Wat jammer Schijnheilig

ben ook niet zo'n kerstmens Bloos Haha!