Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

inkepink

Re: Financiële tegenvaller!! wat doen jullie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:25

iedereen heeft hier maar over: ieder rotklusje aanpakken...
maar werk krijgen is op dit moment echt ***.
Zelf hebben we afgelopen jaar de ene tegenslag na de andere gehad, waardoor onder meer onze spaarrekening op een dieptepunt staat, net als onze lopende rekening. Manlief werkt gelukkig gewoon maar dan nog... Zelf solliciteer ik me te pletter, reageer op iedere klotebaantje wat aangeboden wordt, de stapel afwijzingen stijgt en stijgt. Sta bij ieder uitzendburo in de buurt ingeschreven maar niks hoor.
Dus werk vinden valt echt tegen (tenminste als je dus de 25 gepasseerd bent en dus 'duur' bent)

Wat ik doe is alles wat ik niet nodig heb, verkopen en niets nieuws aanschaffen tenzij dit echt moet (nieuwe schoenen voor de kleine omdat de ouwe en te klein en uit elkaar vallen, dat zijn moetjes)
Al mijn paarden krijgen wat ze nodig hebben, dus voldoende eten etc maar extraatjes als een leuk dekje of een nieuwe deken omdat de oude een aantal keren is gerepareerd, die zitten er gewoon niet in.
T'is nu ff bikkelen en ieder dupje omdraaien maar ja na regen komt zonneschijn zeggen ze............hoop ik dan maar

TS succes en sterkte!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:26

inkepink schreef:
Zelf hebben we afgelopen jaar de ene tegenslag na de andere gehad, waardoor onder meer onze spaarrekening op een dieptepunt staat, net als onze lopende rekening. Manlief werkt gelukkig gewoon maar dan nog... Zelf solliciteer ik me te pletter, reageer op iedere klotebaantje wat aangeboden wordt, de stapel afwijzingen stijgt en stijgt. Sta bij ieder uitzendburo in de buurt ingeschreven maar niks hoor.
Dus werk vinden valt echt tegen (tenminste als je dus de 25 gepasseerd bent en dus 'duur' bent)

Wat ik doe is alles wat ik niet nodig heb, verkopen en niets nieuws aanschaffen tenzij dit echt moet (nieuwe schoenen voor de kleine omdat de ouwe en te klein en uit elkaar vallen, dat zijn moetjes)
Al mijn paarden krijgen wat ze nodig hebben, dus voldoende eten etc maar extraatjes als een leuk dekje of een nieuwe deken omdat de oude een aantal keren is gerepareerd, die zitten er gewoon niet in.
T'is nu ff bikkelen en ieder dupje omdraaien maar ja na regen komt zonneschijn zeggen ze............hoop ik dan maar

TS succes en sterkte!

als 19 jarige lukt het ook niet hoor Knipoogmaar dit was even offtopic

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:28

kweetnie Lachen Lachen maar ik zit te springen om personeel in de huishouding............ echt!! ik kan morgen 3 fte's inzetten in de thuiszorg

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:30

inkepink schreef:
Zelf hebben we afgelopen jaar de ene tegenslag na de andere gehad, waardoor onder meer onze spaarrekening op een dieptepunt staat, net als onze lopende rekening. Manlief werkt gelukkig gewoon maar dan nog... Zelf solliciteer ik me te pletter, reageer op iedere stinkmodder wat aangeboden wordt, de stapel afwijzingen stijgt en stijgt. Sta bij ieder uitzendburo in de buurt ingeschreven maar niks hoor.

TS succes en sterkte!

Dankje! Het is inderdaad echt een ramp om een baan te vinden. Ik heb heel het internet afgespeurd, maar alles is óf te ver weg, óf véél te weinig uren, óf mannenwerk, óf opleiding vereist en ga zo maar door!
Ook kijk ik in elke krant en advertentie. Ik heb nu ook al 3 afwijzingen gehad, en nu dus 2 sollicitatie's lopen..

Kortom, het is een drama om aan werk te komen blijkt wel weer..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:31

Je schreef dat je al een tijd ingeschreven staat bij een uitzendbureau. Er zijn veel uitzendbureaus waar je naartoe kan gaan, morgen nog. Uitzendbureaus werken pas wanneer je continu langsgaat om te vragen naar werk.
Ik ken ook een financiele dieptepunt. Ben toen dagelijks langs uitzendbureaus gegaan. Met een week had ik werk, fulltime voor 4 maanden. Het was loopbandwerk, zwaar, maar het gaf me wekelijks geld om rond te kunnen komen en schulden af te betalen.
De periode is ervoor ontzettend zwaar maar het kan je ook extra stimuleren.
ik denk dus dat er meer opties zijn dan alleen ingeschreven staan bij een uitzendbureau.
Ik wil niet hard klinken, maar als je eruit wilt komen dan zul je echt aan het werk moeten en keuzes maken. En dan bedoel ik niet meteen je paard verkopen, maar wel fietsen en rotwerk verrichten. Alles om deze maand(en) goed door te komen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:33

Miracle_ schreef:
Dankje! Het is inderdaad echt een ramp om een baan te vinden. Ik heb heel het internet afgespeurd, maar alles is óf te ver weg, óf véél te weinig uren, óf mannenwerk, óf opleiding vereist en ga zo maar door!
Ook kijk ik in elke krant en advertentie. Ik heb nu ook al 3 afwijzingen gehad, en nu dus 2 sollicitatie's lopen..

Te weinig uren zijn toch echt wel uren en dus geld. Al is het een tientje.
Maar goed zo denk ik er dus over na een financiele dieptepunt nam ik alles aan, als ik maar geld had.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:35

C_arola schreef:
Miracle_ schreef:

Te weinig uren zijn toch echt wel uren en dus geld. Al is het een tientje.
Maar goed zo denk ik er dus over na een financiele dieptepunt nam ik alles aan, als ik maar geld had.

Ik heb natuurlijk niks aan een tientje, als ik sowieso al 180 euro stalling in de maand betaal. Knipoog Ik zou zo'n baantje best aan willen nemen, alleen ik heb gewoon echt een fulltime baan nodig..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:35

Inderdaad, thuiszorg bellen.
Ik kan ivm studie geen vaste baan hebben, maar toch een beetje vrij heb dan bel ik naar de thuiszorg en kan ik diezelfde week nog werken.
Je zegt dat je ingeschreven staat bij een uitzendbureau, maar daar krijg je alleen klusjes als je regelmatig even belt/je gezicht laat zien. Verder niet bij 1 uitzendbureau langsgaan, maar bij alles wat maar een beetje in de buurt is.
Misschien dat ze nog krantenbezorgers oid nodig hebben? Spit even het regiokrantje na, daar zijn vaak wel baantjes in te vinden.
Verder zo veel mogelijk bezuinigen. Je paard zou ik niet accuut wegdoen, maar je scooter misschien even laten staan? Misschien kun je voor je paard een verragd tweedehandsdekentje voor bijna niets vinden?

Tuurlijk heb je een fulltime baan nodig, maar die krijg je niet zomaar, ik zou genoegen nemen met minder, je kunt altijd blijven zoeken.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:37

Miracle_ schreef:
Ik heb natuurlijk niks aan een tientje, als ik sowieso al 180 euro stalling in de maand betaal. Knipoog Ik zou zo'n baantje best aan willen nemen, alleen ik heb gewoon echt een fulltime baan nodig..

Neem een baantje aan en zoek ondertussen verder Lachen Heb je tussendoor ook nog geld.

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:39

lijkt mij ook niet dat je op internet moet zoeken, mss is het handig als je bij bedrijven langsgaat, dan zien ze je en hebben ze meteen een eerste indruk van je (wat heel belangrijk is)
bij mij op het (bij) baantje zitten ze te springen om personeel. ook zie je bij zowat bij elke inkel wel een blaadje hangen met : 'personeel' gezocht er aan.
en ik heb nog nooit een scooter gehad, ook nbiet nodig, maar ik heb nu wel een autootje! ik rook niet (ik weet niet of je rookt maar mss minder/stoppen?)
en je doet een opleiding neem ik aan?
ik heb vanaf mijn 15e jaar al een bijbaantje gehad en heb nu mijn 3e bijbaantje maar heb nooit een weekend zonder werk gezeten. het ligt mss ook wel wat aan je instelling en of je wel echt wilt werken..
ga dus bij bedrijven langs of schrijf sollicitatiebrieven met je cv en foto, dat mailen heb je zo snel gedaan, dan nemen ze liever iemand aan die er wat voor heeft gedaan en dus een brief heeft getypt /geschreven met cv en mss een fotootje

xoxo

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:40

Kan je familie ook niet helpen?
Verder heb ik alle tips gegeven die mij hebben geholpen.
Zolang je geen werk hebt kun je parttime werken bij iemand die meteen mensen nodig hebben. Dat is vaak voor korte tijd, dus dan kun je ook meteen fulltime gaan werken als je een baan hebt gevonden.
Heb je iig wat hoe weinig het ook is.
Misschien even overleggen met je pensionhouder?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:41

Miracle_ schreef:

Voor snelle cash solliciteer je op de verkeerde manier. De beste manier is naar uitzendbureaus gaan (fysiek echt langsgaan, niet bellen ofzo) en zeggen "ik ben miracle en ik wil alles doen, schoonmaakwerk, produktiewerk, alles. En ik kan nu beginnen". En dat herhaal je bij elk uitzendbureau dat je kan vinden.
En als je dan nog niks hebt dan ga je morgen weer langs bij dezelfde uitzendbureaus met hetzelfde verhaal.

Reken maar dat je voor het eind van de week werk hebt. En je wordt per week betaald bij een uitzendbureau.

En te ver weg? Ik fietste 15 kilometer van de ene fabriek naar de andere om 6 uur ´s morgens toen ik geld nodig had. Dagje hier, 5 uur daar. Geld is geld. Als je dat er niet voor over hebt dan heb je het geld blijkbaar niet zó hard nodig.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:43

lautje76 schreef:
Miracle_ schreef:

Voor snelle cash solliciteer je op de verkeerde manier. De beste manier is naar uitzendbureaus gaan (fysiek echt langsgaan, niet bellen ofzo) en zeggen "ik ben miracle en ik wil alles doen, schoonmaakwerk, produktiewerk, alles. En ik kan nu beginnen". En dat herhaal je bij elk uitzendbureau dat je kan vinden.
En als je dan nog niks hebt dan ga je morgen weer langs bij dezelfde uitzendbureaus met hetzelfde verhaal.

Reken maar dat je voor het eind van de week werk hebt. En je wordt per week betaald bij een uitzendbureau.

En te ver weg? Ik fietste 15 kilometer van de ene fabriek naar de andere om 6 uur ´s morgens toen ik geld nodig had. Dagje hier, 5 uur daar. Geld is geld. Als je dat er niet voor over hebt dan heb je het geld blijkbaar niet zó hard nodig.

Dit heb ik ook gedaan en het heeft mij ontzettend geholpen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:44

Vetboltsje schreef:
lijkt mij ook niet dat je op internet moet zoeken, mss is het handig als je bij bedrijven langsgaat, dan zien ze je en hebben ze meteen een eerste indruk van je (wat heel belangrijk is)
bij mij op het (bij) baantje zitten ze te springen om personeel. ook zie je bij zowat bij elke inkel wel een blaadje hangen met : 'personeel' gezocht er aan.
en ik heb nog nooit een scooter gehad, ook nbiet nodig, maar ik heb nu wel een autootje! ik rook niet (ik weet niet of je rookt maar mss minder/stoppen?)
ik heb vanaf mijn 15e jaar al een bijbaantje gehad en heb nu mijn 3e bijbaantje maar heb nooit een weekend zonder werk gezeten. het ligt mss ook wel wat aan je instelling en of je wel echt wilt werken..
ga dus bij bedrijven langs of schrijf sollicitatiebrieven met je cv en foto, dat mailen heb je zo snel gedaan, dan nemen ze liever iemand aan die er wat voor heeft gedaan en dus een brief heeft getypt /geschreven met cv en mss een fotootje

xoxo

Ik ben sinds februari al gestopt met roken gelukkig Knipoog
Mijn instelling is het niet, want geloof me, ik wil graag werken hoor.. Het liefst zoveel mogelijk uren per week.
Thuis zitten is niks voor mij.

Ik woon echt in een dooi gat, dus hier zitten weinig winkels.. En de winkels die er zijn, heb ik al gebeld/ of langs geweest met mijn CV.. Ook heb ik al m'n CV op een banensite geplant.. Maar daar hoor ik ook al niks van..

Maargoed, het gaat nu eigenlijk even helemaal niet om 'een baan zoeken' maar om ' wat doen jullie in zo'n geval' Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:45

Miracle_ schreef:
Vetboltsje schreef:

xoxo

Mijn instelling is het niet, want geloof me, ik wil graag werken hoor.. Het liefst zoveel mogelijk uren per week.

Ik woon echt in een dooi gat, dus hier zitten weinig winkels.. En de winkels die er zijn, heb ik al gebeld/ of langs geweest met mijn CV.. Ook heb ik al m'n CV op een banensite geplant.. Maar daar hoor ik ook al niks van..

Maargoed, het gaat nu eigenlijk even helemaal niet om 'een baan zoeken' maar om ' wat doen jullie in zo'n geval' Knipoog

Dacht dat je tegelijk wou weten hoe jij het het beste kan oplossing Clown

TivoliJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:46

Ik vind,net als een paar anderen hier,dat je paard een luxe is...
En dát niet alleen,je paard kan er niks aan doen dat jij het krap hebt.
Als ze plots ziek zou worden,wat had je dan gedaan?
Ik vind,als je geen paard kan onderhouden,moet je er geen hebben...
Ik heb altijd een kleine 600 euro op mijn paardenrekening voor als hij wat krijgt.
Godzijdank,want nog geen maand later kreeg hij zware koliek en was ik 450,- kwijt.

Dus,weg die scooter,fietsen kan heel goed,dat deed iedereen vroeger.
Bezuinigen op m'n paard zou ik dan weer niet doen.

Bij uitzendbureau's kan je je niet aanmelden en dan achterover leunen en wachten op een leuk baantje.
1 uitzendbureau? Neem alle in een straal van 10-20 km.
Zeg dat je alles aanpakt,ook dagjeswerk,en maakt niet uit wat voor werk,dat je meteen beschikbaar bent.
Overigens betalen 9 van de 10 UB's elke week uit.

En dat scooterverhaal,heb je geen verzekering waar je aanspraak op kan maken?
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 23-09-08 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:47

C_arola schreef:
Miracle_ schreef:

Ja dat ook wel, alleen ik ben nu hard op zoek naar een baan. Daarom wil ik graag andere tips van jullie horen Clown
Dacht dat je tegelijk wou weten hoe jij het het beste kan oplossing Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:48

Miracle_ schreef:

niks aan een tientje??????? een tientje is nog altijd meer dan niks.............. toch? beter een parttime baan en iets aan inkomen dan helemaal geen inkomen....... en die 180 euro in de maand stalgeld........ kan ook morgen niet meer bestaan??? toch??? Lachen

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:49

KiWiKo schreef:
Miracle_ schreef:

niks aan een tientje??????? een tientje is nog altijd meer dan niks.............. toch? beter een parttime baan en iets aan inkomen dan helemaal geen inkomen....... en die 180 euro in de maand stalgeld........ kan ook morgen niet meer bestaan??? toch??? Lachen

Klopt, beter iets dan niets. Maar dan heb ik nogsteeds té weinig inkomen... en voor de 2e keer, ik ga mijn paard niet 1,2,3 per direct verkopen!!!

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:50

oke sorry, ist ook niet dat je er zoveel al aan gedaan had (had niet het hele topic gelezen) Tong uitsteken
maar je doet verder geen opleiding?
je woont nog bij je ouders? als je dat niet doet, mss wat meer eigen merken kopen qua eten etc?
niet meer dure deo's, niet meer dure shampoos scheermesjes etc.
geen nieuwe kleren (i know moeilijk... Tong uitsteken )
gewoo nooit de beurs meenemen Tong uitsteken zo zou ik het denk ik doen, al heb ik verder niet zoveel kosten behalve dan mijn auto en nja als je hele dagen stageloopt heb je geen tijd voor shoppen Tong uitsteken
maar je hoeft toch niet perse in je eigen dorp te werken?
in supermarkten willen ze je vast wel hebben (je wou toch fulltime?) je bent nu nog goedkoop.

maar wt ik dus zou doen is zoveel mogelijk winkels mijden, daar gaan mijn grote kosten tenminste aan op.

kun je zelf het deken niet naaien?
en die scooter... heb ik geen verstand van sorry..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:51

Paard hoef je niet te verkopen als je kan overleggen met je pensionhouder en die een beetje redelijk is.
Daarnaast dus morgen al kijken naar tijdelijke werk en fietsen.
Andere tips dan bezuinigen, werk of familie zijn er niet.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:52

Sorry hoor, maar beter te weinig inkomen dan helemaal geen inkomen.
Het geld komt niemand aanwaaien dus je zult iets moeten doen.

Je vraagt om tips, denk dat er meer dan genoeg tips gegeven zijn.

TivoliJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:52

Niet direct verkopen nee.
Maar als je een paard niet kan betalen,waarom doe je het dan toch?
Dus je paard moet met een kapotte of te kleine deken staan,omdat jij niet genoeg geld hebt.
Dat is heel vervelend voor jou,maar je paard heeft daar niet om gevraagt,die kan je het ook niet uitleggen...

Nog eens,wat doe je dan als ze nu met 1 been omhoog op stal staat? Hoe betaal je de DA dan? Heb je daar geen potje voor???

En van dat hele kleine beetje inkomen kan je dan iig een deken kopen...dat is beter...dan hoef je ook die keuze niet meer te maken.Bovendien zien werkgevers dan ook dat je veel aanpakt,dat je echt wil.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 17:53

Vetboltsje schreef:
oke sorry, ist ook niet dat je er zoveel al aan gedaan had (had niet het hele topic gelezen) Tong uitsteken
maar je doet verder geen opleiding?
je woont nog bij je ouders? als je dat niet doet, mss wat meer eigen merken kopen qua eten etc?
niet meer dure deo's, niet meer dure shampoos scheermesjes etc.
geen nieuwe kleren (i know moeilijk... Tong uitsteken )
gewoo nooit de beurs meenemen Tong uitsteken zo zou ik het denk ik doen, al heb ik verder niet zoveel kosten behalve dan mijn auto en nja als je hele dagen stageloopt heb je geen tijd voor shoppen Tong uitsteken
maar je hoeft toch niet perse in je eigen dorp te werken?
in supermarkten willen ze je vast wel hebben (je wou toch fulltime?) je bent nu nog goedkoop.

maar wt ik dus zou doen is zoveel mogelijk winkels mijden, daar gaan mijn grote kosten tenminste aan op.

kun je zelf het deken niet naaien?
en die scooter... heb ik geen verstand van sorry..

Ik heb geen opleiding momenteel, en ik woon nog bij mijn ouders.
Nieuwe kleren koop ik nauwelijks eigenlijk Clown ookal is dat echt een marteling haha..

en nee, naaien kan ik niet ROFL

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:54

Kan je niet van je ouders lenen?