Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
inkepink schreef:iedereen heeft hier maar over: ieder rotklusje aanpakken...
maar werk krijgen is op dit moment echt ***.
Zelf hebben we afgelopen jaar de ene tegenslag na de andere gehad, waardoor onder meer onze spaarrekening op een dieptepunt staat, net als onze lopende rekening. Manlief werkt gelukkig gewoon maar dan nog... Zelf solliciteer ik me te pletter, reageer op iedere klotebaantje wat aangeboden wordt, de stapel afwijzingen stijgt en stijgt. Sta bij ieder uitzendburo in de buurt ingeschreven maar niks hoor.
Dus werk vinden valt echt tegen (tenminste als je dus de 25 gepasseerd bent en dus 'duur' bent)
Wat ik doe is alles wat ik niet nodig heb, verkopen en niets nieuws aanschaffen tenzij dit echt moet (nieuwe schoenen voor de kleine omdat de ouwe en te klein en uit elkaar vallen, dat zijn moetjes)
Al mijn paarden krijgen wat ze nodig hebben, dus voldoende eten etc maar extraatjes als een leuk dekje of een nieuwe deken omdat de oude een aantal keren is gerepareerd, die zitten er gewoon niet in.
T'is nu ff bikkelen en ieder dupje omdraaien maar ja na regen komt zonneschijn zeggen ze............hoop ik dan maar
TS succes en sterkte!
maar dit was even offtopic
maar ik zit te springen om personeel in de huishouding............ echt!! ik kan morgen 3 fte's inzetten in de thuiszorg inkepink schreef:iedereen heeft hier maar over: ieder rotklusje aanpakken...
maar werk krijgen is op dit moment echt ***.
Zelf hebben we afgelopen jaar de ene tegenslag na de andere gehad, waardoor onder meer onze spaarrekening op een dieptepunt staat, net als onze lopende rekening. Manlief werkt gelukkig gewoon maar dan nog... Zelf solliciteer ik me te pletter, reageer op iedere stinkmodder wat aangeboden wordt, de stapel afwijzingen stijgt en stijgt. Sta bij ieder uitzendburo in de buurt ingeschreven maar niks hoor.
Dus werk vinden valt echt tegen (tenminste als je dus de 25 gepasseerd bent en dus 'duur' bent)
Wat ik doe is alles wat ik niet nodig heb, verkopen en niets nieuws aanschaffen tenzij dit echt moet (nieuwe schoenen voor de kleine omdat de ouwe en te klein en uit elkaar vallen, dat zijn moetjes)
Al mijn paarden krijgen wat ze nodig hebben, dus voldoende eten etc maar extraatjes als een leuk dekje of een nieuwe deken omdat de oude een aantal keren is gerepareerd, die zitten er gewoon niet in.
T'is nu ff bikkelen en ieder dupje omdraaien maar ja na regen komt zonneschijn zeggen ze............hoop ik dan maar
TS succes en sterkte!
Miracle_ schreef:Dankje! Het is inderdaad echt een ramp om een baan te vinden. Ik heb heel het internet afgespeurd, maar alles is óf te ver weg, óf véél te weinig uren, óf mannenwerk, óf opleiding vereist en ga zo maar door!
Ook kijk ik in elke krant en advertentie. Ik heb nu ook al 3 afwijzingen gehad, en nu dus 2 sollicitatie's lopen..
Kortom, het is een drama om aan werk te komen blijkt wel weer..
C_arola schreef:Miracle_ schreef:Dankje! Het is inderdaad echt een ramp om een baan te vinden. Ik heb heel het internet afgespeurd, maar alles is óf te ver weg, óf véél te weinig uren, óf mannenwerk, óf opleiding vereist en ga zo maar door!
Ook kijk ik in elke krant en advertentie. Ik heb nu ook al 3 afwijzingen gehad, en nu dus 2 sollicitatie's lopen..
Te weinig uren zijn toch echt wel uren en dus geld. Al is het een tientje.
Maar goed zo denk ik er dus over na een financiele dieptepunt nam ik alles aan, als ik maar geld had.
Ik zou zo'n baantje best aan willen nemen, alleen ik heb gewoon echt een fulltime baan nodig.. Miracle_ schreef:Ik heb natuurlijk niks aan een tientje, als ik sowieso al 180 euro stalling in de maand betaal.Ik zou zo'n baantje best aan willen nemen, alleen ik heb gewoon echt een fulltime baan nodig..
Heb je tussendoor ook nog geld. Miracle_ schreef:Dankje! Het is inderdaad echt een ramp om een baan te vinden. Ik heb heel het internet afgespeurd, maar alles is óf te ver weg, óf véél te weinig uren, óf mannenwerk, óf opleiding vereist en ga zo maar door!
lautje76 schreef:Miracle_ schreef:Dankje! Het is inderdaad echt een ramp om een baan te vinden. Ik heb heel het internet afgespeurd, maar alles is óf te ver weg, óf véél te weinig uren, óf mannenwerk, óf opleiding vereist en ga zo maar door!
Voor snelle cash solliciteer je op de verkeerde manier. De beste manier is naar uitzendbureaus gaan (fysiek echt langsgaan, niet bellen ofzo) en zeggen "ik ben miracle en ik wil alles doen, schoonmaakwerk, produktiewerk, alles. En ik kan nu beginnen". En dat herhaal je bij elk uitzendbureau dat je kan vinden.
En als je dan nog niks hebt dan ga je morgen weer langs bij dezelfde uitzendbureaus met hetzelfde verhaal.
Reken maar dat je voor het eind van de week werk hebt. En je wordt per week betaald bij een uitzendbureau.
En te ver weg? Ik fietste 15 kilometer van de ene fabriek naar de andere om 6 uur ´s morgens toen ik geld nodig had. Dagje hier, 5 uur daar. Geld is geld. Als je dat er niet voor over hebt dan heb je het geld blijkbaar niet zó hard nodig.
Vetboltsje schreef:lijkt mij ook niet dat je op internet moet zoeken, mss is het handig als je bij bedrijven langsgaat, dan zien ze je en hebben ze meteen een eerste indruk van je (wat heel belangrijk is)
bij mij op het (bij) baantje zitten ze te springen om personeel. ook zie je bij zowat bij elke inkel wel een blaadje hangen met : 'personeel' gezocht er aan.
en ik heb nog nooit een scooter gehad, ook nbiet nodig, maar ik heb nu wel een autootje! ik rook niet (ik weet niet of je rookt maar mss minder/stoppen?)
en je doet een opleiding neem ik aan?
ik heb vanaf mijn 15e jaar al een bijbaantje gehad en heb nu mijn 3e bijbaantje maar heb nooit een weekend zonder werk gezeten. het ligt mss ook wel wat aan je instelling en of je wel echt wilt werken..
ga dus bij bedrijven langs of schrijf sollicitatiebrieven met je cv en foto, dat mailen heb je zo snel gedaan, dan nemen ze liever iemand aan die er wat voor heeft gedaan en dus een brief heeft getypt /geschreven met cv en mss een fotootje
xoxo

Miracle_ schreef:Vetboltsje schreef:lijkt mij ook niet dat je op internet moet zoeken, mss is het handig als je bij bedrijven langsgaat, dan zien ze je en hebben ze meteen een eerste indruk van je (wat heel belangrijk is)
bij mij op het (bij) baantje zitten ze te springen om personeel. ook zie je bij zowat bij elke inkel wel een blaadje hangen met : 'personeel' gezocht er aan.
en ik heb nog nooit een scooter gehad, ook nbiet nodig, maar ik heb nu wel een autootje! ik rook niet (ik weet niet of je rookt maar mss minder/stoppen?)
en je doet een opleiding neem ik aan?
ik heb vanaf mijn 15e jaar al een bijbaantje gehad en heb nu mijn 3e bijbaantje maar heb nooit een weekend zonder werk gezeten. het ligt mss ook wel wat aan je instelling en of je wel echt wilt werken..
ga dus bij bedrijven langs of schrijf sollicitatiebrieven met je cv en foto, dat mailen heb je zo snel gedaan, dan nemen ze liever iemand aan die er wat voor heeft gedaan en dus een brief heeft getypt /geschreven met cv en mss een fotootje
xoxo
Ik ben sinds februari al gestopt met roken gelukkig
Mijn instelling is het niet, want geloof me, ik wil graag werken hoor.. Het liefst zoveel mogelijk uren per week.
Thuis zitten is niks voor mij.
Ik woon echt in een dooi gat, dus hier zitten weinig winkels.. En de winkels die er zijn, heb ik al gebeld/ of langs geweest met mijn CV.. Ook heb ik al m'n CV op een banensite geplant.. Maar daar hoor ik ook al niks van..
Maargoed, het gaat nu eigenlijk even helemaal niet om 'een baan zoeken' maar om ' wat doen jullie in zo'n geval'
C_arola schreef:Miracle_ schreef:
Ik ben sinds februari al gestopt met roken gelukkig
Mijn instelling is het niet, want geloof me, ik wil graag werken hoor.. Het liefst zoveel mogelijk uren per week.
Thuis zitten is niks voor mij.
Ik woon echt in een dooi gat, dus hier zitten weinig winkels.. En de winkels die er zijn, heb ik al gebeld/ of langs geweest met mijn CV.. Ook heb ik al m'n CV op een banensite geplant.. Maar daar hoor ik ook al niks van..
Maargoed, het gaat nu eigenlijk even helemaal niet om 'een baan zoeken' maar om ' wat doen jullie in zo'n geval'
Ja dat ook wel, alleen ik ben nu hard op zoek naar een baan. Daarom wil ik graag andere tips van jullie horen
Dacht dat je tegelijk wou weten hoe jij het het beste kan oplossing
Miracle_ schreef:Ik heb natuurlijk niks aan een tientje, als ik sowieso al 180 euro stalling in de maand betaal.Ik zou zo'n baantje best aan willen nemen, alleen ik heb gewoon echt een fulltime baan nodig..
KiWiKo schreef:Miracle_ schreef:Ik heb natuurlijk niks aan een tientje, als ik sowieso al 180 euro stalling in de maand betaal.Ik zou zo'n baantje best aan willen nemen, alleen ik heb gewoon echt een fulltime baan nodig..
niks aan een tientje??????? een tientje is nog altijd meer dan niks.............. toch? beter een parttime baan en iets aan inkomen dan helemaal geen inkomen....... en die 180 euro in de maand stalgeld........ kan ook morgen niet meer bestaan??? toch???
)
zo zou ik het denk ik doen, al heb ik verder niet zoveel kosten behalve dan mijn auto en nja als je hele dagen stageloopt heb je geen tijd voor shoppen
Vetboltsje schreef:oke sorry, ist ook niet dat je er zoveel al aan gedaan had (had niet het hele topic gelezen)![]()
maar je doet verder geen opleiding?
je woont nog bij je ouders? als je dat niet doet, mss wat meer eigen merken kopen qua eten etc?
niet meer dure deo's, niet meer dure shampoos scheermesjes etc.
geen nieuwe kleren (i know moeilijk...)
gewoo nooit de beurs meenemenzo zou ik het denk ik doen, al heb ik verder niet zoveel kosten behalve dan mijn auto en nja als je hele dagen stageloopt heb je geen tijd voor shoppen
![]()
maar je hoeft toch niet perse in je eigen dorp te werken?
in supermarkten willen ze je vast wel hebben (je wou toch fulltime?) je bent nu nog goedkoop.
maar wt ik dus zou doen is zoveel mogelijk winkels mijden, daar gaan mijn grote kosten tenminste aan op.
kun je zelf het deken niet naaien?
en die scooter... heb ik geen verstand van sorry..
ookal is dat echt een marteling haha..