Opa/ Oma nooit gekend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lakiesha

Re: Opa/ Oma nooit gekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:51

De vader van mijn moeder is overleden dat mijn moeder zelf een jaar of 3 was.
Hij was groenteboer en reed met paard en wagen en is dus in de oorlog getroffen
door granaatscherven, ik heb hem dus nooit gekend maar ben wel ontzettend trots
op hem omdat hij onderduikers heeft geholpen door ze mee te nemen in zijn wagen
en onder het zeil te verstoppen.
De moeder van mijn moeder is in 1994 overleden, ze was toen 83 jaar (ik 18)

Mijn andere opa (vader van vader) is ook al overleden voordat ik geboren werd, was een
strenge maar rechtvaardige man (volgens mijn moeder dan)
De moeder van mijn vader is overleden in 1995 op 81 jarige leeftijd.

En mijn vader is overleden op 30 oktober 1993 en toen was ik dus 17 jaar. Hij was net op
7 september 53 jaar geworden, dus nog erg jong maar was erg ziek, longkanker. Volgende maand
is het dus alweer 15 jaar geleden poe wat gaan de jaren snel.

Maar mijn opa's heb ik nooit gemist omdat ik eigenlijk niet beter weet.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:52

ik heb nog maar 1 oma,en helaas zal zij waarschijnlijk het einde van dit jaar niet meer gaan meemaken,ze is 80 en heeft botkanker,en gaat erg hard achteruit,zij is de moeder van mijn moeder en die is helaas 5 jaar geleden overleden aan kanker,ik was toen 26 jaar en zwanger van mijn eerste kindje,mijn opa is 3 jaar geleden overleden op 81 jarige leeftijd,ik ben erg blij dat ik hem heel goed heb gekend.de vader van mijn vader heb ik nooit gekend die is overleden toen mijn vader 15 jaar was,en zijn moeder heb ik wel gekend,maar niet goed,ik was nog jong toen zij overleed.ik vind het vreselijk om mijn laatste oma af te moeten geven,hebben een hele hechte band,heeft ze gelukkig met al haar(klein)kinderen,ze is het laatste wat ik nog heb van mijn eigen moeder.ze heeft al zoveel mee moeten maken,en nu ook nog die elendige rot kanker,dat ze dit allemaal ook nog te verduren heeft is niet eerlijk.ik hoop dat ze op een avond haar bedje instapt en niet meer wakker word,zodat ze niet nog meer hoeft te lijden.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:56

mijn beide opa's heb ik niet gekend zijn overleden toen ze 56 waren en toe was ik nog niet geboren

en ken 1 oma niet wel eens gezien maar mijn vader heeft al jaren ruzie met zijn moeder en als ik haar tegen zou komen zou ik niet weten dat ze het was

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:56

ik weet dat ik een opa heb, alleen niet waar hij is en waarom ik hem niet ken.
mijn oma was al gestorven toen ik jong was.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:57

Van mijn vaders kant heb ik niemand gekend want die zijn overleden toen ik 1 a 2 jaar was, mijn opa van mijn moeders kant heb ik ook nooit gekend. Mijn oma van me moeders kant was overleden toen ik 16 was!!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:57

mijn opa van mijn moeders kant is overleden toen mijn moeder 7 was.
van verhalen wat ik heb gehoord had ik die wel graag willen leren kennen, maar ja is niet anders.

en me andere opa van me vaders kant die heb ik geloof 1 keer gezien uit het raam bij me pa toen liep hij bij de winkels, en toen zei me vader kijk dat is jullie opa.
maar hij was een alcholist en nooit naar ons omgekeken, ik geef niks om hem en hij is paar jaar geleden oveleden en ben ook niet naar zijn befravenis geweest me pa dus zijn eigen zoon ook niet. verschrikkelijke man was het.

en me 2 oma's 1 zie ik nooit meer want die kijkt ook niet naar ons om alleen naar me broer want die is de lieveling en me andere oma zie ik af en toe, maar ook niet veel,

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:58

De vader van mijn moeder heb ik nooit gekend en ook de moeder van mijn vader niet. Ik vind dit erg jammer, want ik heb ook van de andere opa en oma nooit lang kunnen genieten, die zijn ook allebei al jaren geleden overleden.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:05

Mijn opa van vaders kant is overleden toen mijn vader 16 was.

Ik had hem heel graag willen kennen, want uit de verhalen van mijn vader en ooms en tantes blijkt wel dat het een hele leuke, aardige man moet zijn geweest. Hij was stapel op dieren en planten, had een heel groot gevoel voor humor. Ook kon hij prachtig zingen, want hij had heel veel prijzen gewonnen en zong ook solo bij diverse koren. Helaas hebben ze zijn stem nooit opgenomen en weet ik dus niet hoe mooi die stem dan wel niet was.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:09

Ik ken ze allemaal, ze leven ook nog allemaal...
Maar door een ruzie tussen mijn opa [ de vader van mijn tante ] en mijn tante, kent mijn nichtje hem niet ! Scheve mond
Dat word dus zonder haar naar verjaardagen gaan.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:10

IK heb mijn beide opa's niet gekend.
De vader van mijn moeder is overleden toen mijn moeder 10 was, hij is gestorven op 5 mei, 1 dag voor zijn verjaardag.
De vader van mijn vader is 3 maanden na mijn geboorte overleden aan kanker, hij heeft mij nog wel gezien na de geboorte, daar we beiden in hetzelfde ziekenhuis lagen ( ik was 3 maanden te vroeg geboren).

Ik mis ze wel, maar emotioneel anders gezien als anders.

De vader van mijn vader moet een geweldige lieve man zijn geweest ( in tegenstelling tot mijn vaders moeder, dat is werkelijk een kreng)
Van mijn moeders vader weet ik eigenlijk heel weinig, behalve dat hij in gevangenschap zat en moest werken op de birma spoorlijnen, dat hij eerder getrouwd is geweest, en dat hij bij zijn 1e vrouw ook 2 kinderen had.
Mijn moeders moeder praat er nooit veel over, omdat haar gemis nog steeds erg groot is, en ze het best zwaar heeft gehad na zijn overlijden, daar ze 7 kinderen ineens in haar eentje moet opvoeden, ondanks haar verdriet en ellende die ze heeft mee gemaakt is het echt een wereldvrouw.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:11

Ik heb ze allen 4 nog.. Nagelbijten / Gniffelen
Alhoewel mijn opa's steeds sneller achteruit zie gaan. En ook vaker in het ziekenhuis zijn.
Ik zou niet weten hoe het is zonder hun.. Nagelbijten / Gniffelen Wil het eigenlijk ook nog helemaal niet weten. Het liefst geniet ik nog een paar jaar heerlijk van ze!

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:11

Ik heb mijn oma nooit gekend, ik werd 1 (maar mijn ouders vierden mijn verjaardag paar daagies eerde) en op die dag is ze dood gegaan (i.d. avond) en op de dag van mijn echte verjaardag is ze begraven.. Best rottig als ik het zelf nog had geweten Knipoog Heb wel filmpjes waarop mijn liefuitziende oma mij vasthoud (L)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:14

Ik ken de ouders van m'n vader niet en ik zit er niet mee. Ik ken ze niet, waarom zou ik ze missen? Ik mis ze dus niet. Dood is dood.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:18

Opa ging dood vlak nadat ik werd geboren, mijn oma wel gekend, die is 3 jaar geleden helaas overleden aan 2 hersenbloedingen en een gebroken heup.

Van mn moeders kant leven ze beide nog.....

Maar mn moeder wil ze nooit meer spreken, dus ik heb ze nog nooit gezien/gesproken...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:28

1 opa heb ik nooit gekend, die van mijn vaderskant, is een paar maand na mijn geboorte overleden als ik me niet vergis. Met zijn vrouw (mijn oma dus) heb ik eigenlijk geen band dus ben nooit nieuwsschierig geweest ofzo.

Mijn andere oma en opa zijn de zaligste van de hele wereld en ik hoop dat ze nog heel veel jaren blijven leven Lovers!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:33

ik heb aan mijn vaders kant mijn oma nooit gekend en aan mijn moeders kant mijn opa niet. Zowel mijn opa, als mijn oma (die dus nog leven) hebben we beide een nieuwe vriend(in) (gehad). Mijn stiefopa daarbij is ook al overleden.
Ik heb ze nooit gekend en mis ze daardoor niet, maar ben wel altijd heel benieuwd naar ze geweest. Af en toe komen ze ten sprake, en vooral mijn opa, die ook dol op dieren was en paardjes fokte, had ik graag leren kennen.

lvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:35

Ik heb aan mijn vaders kant opa nooit gekend, zijn 1e vrouw (mijn vaders moeder) ook niet, die is overleden toen mijn vader een jaar of 5 was, zijn 2e vrouw heb ik wel gekend, zij is 80 jaar geworden en in dec. 2005 overleden, zij beschouwde ik als mijn echte oma, van de andere kant is opa overleden toen ik 1 was, en de oma leeft nog! En ik hoop dat dat ook nog lang zo blijft! Bloos Ze rijdt iig nog auto! Haha!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:37

Moeder van mijn vader heb ik nooit gekend, mijn vader was 14 toen ze overleed.
Vader van mijn vader kan ik me ook niet zo herinneren, was ik toch schijnbaar te jong voor.
Vader van mijn moeder stierf toen ik 6 weken oud was, dus kan ik me ook niks van herinneren.
Alleen de moeder van mijn moeder wel, maar dat was helaas geen "oma"
Alles was haar te lastig, alleen maar mopperen, we mochten ons bijna niet bewegen, want dat veroorzaakte stof enzo...ach ja gelukkig waren er wel genoeg andere leuke mensen Knipoog

horsepower14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:39

ik heb mijn opa en oma van mijn vaders kant allebei nooit gekend, de opa van mijn moeders kant is nu 3 jaar dood,
ik heb er eigelijk niet veel moeite meer dat ik ze niet gekend heb, mijn vader heeft het ook nooit over ze.
nu leeft dus alleen de moeder van mijn moeder nog, maar dat is niet echt een fijne oma, altijd overal over zeiken,
en tis nooit goed..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:39

Mijn opa (vader van moeder) is om het leven gekomen bij een auto-ongeluk toen ik een paar maanden oud was. Een sterk verlangen om hem toch te mogen leren kennen heb ik nooit (gehad), wel ben ik erg benieuwd hoe het zou zijn geweest. Ik denk dat mijn leven er dan toch een tikkeltje anders zou zijn geweest. Ik hoor altijd veel verhalen over mijn opa, dus ik denk dat ik wel een redelijk beeld heb wat voor een man het was. Lachen

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:40

De moeder van mijn moeder heb ik nooit gekend...
Ik had natuurlijk liever gehad dat ze nog leefde, maar eerlijk gezegd weet ik ook niet echt wat ik mis ofzo..
Het is gewoon nooit anders geweest.
Maar ik ben wel heel blij dat is nog opa's en een oma heb Ja

Meraki

Ik heb de vader en moeder van mijn vader nooit gekent..
Mijn moeder heeft haar schoonmoeder ook niet gekent.
Die zijn allebij heel jong overleden.

De vader van mijn mama is overleden toen ik 2 was..

Ik zit nu in zo'n periode dat het doordringt dat ik dat helemaal niet heb..

Ik heb wel een super lieve oma Bloos
Laatst bijgewerkt door Meraki op 22-09-08 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

xNatas

Ik heb opa en oma van mijn vaders kant nooit gekend, dat vind ik erg jammer. Maar ik geloof dat ze wel gewoon een natuurlijke dood zijn gestorven Lachen.

Opa en oma van mijn moeders kant heb ik 'gekend', of nouja ik was 2/3 jaar toen ze overleden. Het klinkt erg maar ik heb het met deze opa en oma nooit moeilijk gehad, ik vind het prima dat ze er niet meer zijn. Komt ook door omstandigheden natuurlijk, maar ben ergens wel héél erg blij dat ik ze nooit goed heb gekend.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:44

Mijn opa, de vader van mijn vader heb ik nooit gekend. Maar na al die verhalen die ik heb gehoord ben ik er blij om ook Bloos
Mijn oma heb ik gekend maar is ruim tien jaar geleden overleden.
De ouders van mijn moeder leven en heb ik erg vaak gezien, inmiddels hebben we geen contact meer met ze en dat vind ik erg jammer, mijn opa mis ik toch wel moet ik zeggen Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:47

Ik heb mijn opa langs vaderskant nooit gekend (gestorven toen m'n vader 18 was)
en alle familie langs moederskant ken ik ook niet.

Veel voel ik daar niet van, vind het dan ook niet erg dat ik ze nooit gekend heb. Zie mijn eigen oma ook niet vaak omdat ze aan de andere kant van het land woont. Maar ik zie heel vaak oudere mensen op mijn werk en als ik tijd heb om een praatje te slaan doe ik dat ook.

Ik vind het niet zo erg, maar heb dan ook nooit echt veel contact gehad met m'n oma. Ben meer een mama/papa persoon dan een oma/opa persoon. Vroeger vond ik het wel anders, omdat iedereen bij oma of opa ging eten, of eens bleef slapen of er heel wat steun aan had, en ik had 'enkel' mijn ouders.

Maar nu heb ik niet zo vaak meer het gevoel dat ik echt iets mis of gemist heb.