Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mieske schreef:Maar toch vind ik het raar, die katten poepen waar ze willen..
En de baasjes hoeven er niks aan te doen.. En hondeneigenaren moet de poep van hun hond opruimen en belasting betalen
Kanelly schreef:Waar is de optie 'buren aanspreken' gebleven?
Ik zou de buren vriendelijk doch dringend verzoeken om ervoor te zorgen dat hún kat niet meer in jou tuin komt.
Kom op, het is toch van de zotten dat jij er geld en moeite in moet steken, terwijl het hún verantwoordelijkheid is??
Prima dat mensen huisdieren hebben, maar zorg wel dat anderen er geen last van hebben.
Binckydenice schreef:Laten we wel even een nette oplosing verzinnen ipv satestokjes in de tuin plaatsen
Adil18 schreef:Kanelly schreef:Waar is de optie 'buren aanspreken' gebleven?
Ik zou de buren vriendelijk doch dringend verzoeken om ervoor te zorgen dat hún kat niet meer in jou tuin komt.
Kom op, het is toch van de zotten dat jij er geld en moeite in moet steken, terwijl het hún verantwoordelijkheid is??
Prima dat mensen huisdieren hebben, maar zorg wel dat anderen er geen last van hebben.
![]()
En als zij dan voorstellen zo'n kattenschrik te kopen kunnen zij dat toch ook financieren? immers is het hun kat en niet de jouwe
Ik zei vervolgens, misschien wil je er een bak water overeen gooien? Dan komt hij ook niet meer... Maar dat wou meneer niet.... Ik heb nu eenmaal een buitenkat uit het asiel gehaald, het is onmogelijk om dit dier binnen te gaan houden. Ik heb een kattenluik, dus de kat kan de gehele dag naar buiten...

Binckydenice schreef:Tja sorry, ik ben misschien een aso...
Mijn buurman kwam ook naar mij toe dat mijn kat bij hem in de tuin graaft (NIET ZIJN BEHOEFTE DOET) Toen heb ik gezged, wat wil je dat ik er aan doe? Toen zei hij de kat binnen houden.... Hahaha nou dus effe echt niet... Ik zei ik gooi het wel dagelijks dicht voor je... Toen zei hij dat hij hem wel zal raken met zijn kogeltjesIk zei vervolgens, misschien wil je er een bak water overeen gooien? Dan komt hij ook niet meer... Maar dat wou meneer niet.... Ik heb nu eenmaal een buitenkat uit het asiel gehaald, het is onmogelijk om dit dier binnen te gaan houden. Ik heb een kattenluik, dus de kat kan de gehele dag naar buiten...
De volgende dag kwam de buurman weer... Je kat klimt over de schutting, ik vindt dat niet zo leuk
Adil18 schreef:Binckydenice schreef:Tja sorry, ik ben misschien een aso...
Mijn buurman kwam ook naar mij toe dat mijn kat bij hem in de tuin graaft (NIET ZIJN BEHOEFTE DOET) Toen heb ik gezged, wat wil je dat ik er aan doe? Toen zei hij de kat binnen houden.... Hahaha nou dus effe echt niet... Ik zei ik gooi het wel dagelijks dicht voor je... Toen zei hij dat hij hem wel zal raken met zijn kogeltjesIk zei vervolgens, misschien wil je er een bak water overeen gooien? Dan komt hij ook niet meer... Maar dat wou meneer niet.... Ik heb nu eenmaal een buitenkat uit het asiel gehaald, het is onmogelijk om dit dier binnen te gaan houden. Ik heb een kattenluik, dus de kat kan de gehele dag naar buiten...
De volgende dag kwam de buurman weer... Je kat klimt over de schutting, ik vindt dat niet zo leuk
Ik snap dat je een kat niet binnen kunt houden, maar er zitten risico's aan verbonden: De kat kan onder de auto komen, hij kan in een jachtgebied terecht komen waar jagers het recht hebben de kat af te schieten of hij kan bij ons in de tuin belanden waar onze jachthonden lopen![]()
Zoals gezegd hebben wij er geen last van en ik vind het netjes dat je hem tips geeft en hem aanbiedt de aangerichte schade eens per week te herstellen.
Maar of het geheel onmogelijk is een kat in de tuin te houden...?
Merilyn schreef:Ik ben van mening dat als je kat overlast bezorgd bij anderen je hem binnen moet houden of je een huis voor hem/haar moet vinden waar die wel zijn vrijheid kan hebben en niemand in de weg loopt. Ik had ook vreselijke last van de katten van de buren van verderop. Ze scheten mijn tuin vol. Ik heb nu zelf een kat en die komt alleen in de tuin en doet alles netjes in haar eigen bak. Ik heb geen enkele kat van de buren meer gezien want mijn kat valt andere katten aan. Dus dat laten ze wel uit hun hoofd.
Advies van doppen in de tuin werkt vaak prima heb ik uiteindelijk ook in mijn plantenbakken moeten doen tegen het graven van die beesten. overigens heb ik wel de schade aan mijn planten en bakken verhaald bij de buren. Die hebben het via hun WA keurig betaald.
kris_bobby schreef:Onze poes kan niet naar buiten omdat we aan een hele drukke en doorgaande weg zitten en heeft er geen last van.. Volgend lente gaat mijn vriend een buitenhok voor haar bouwen zodat ze via een kattenluik toch naar buiten kan. We hebben trouwens een heel groot huis dus ze vermaakt zich best.