Hoe leer jij ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Re: Hoe leer jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 07:10

Ik zit nu in de 4e van het VWO. Ik begin zowizo altijd meteen na school met leren. Eerst even wat drinken en een koekje, dan begin ik Tong uitsteken Begin meestal ongeveer 1 tot 1,5 week van te voren. Eerst lees ik de tekst van 1 paragraaf grondig door. Een begrippenlijst heb ik altijd al aangelegd, deze neem ik ook een keer door. Dan typ ik alles over op mijn computer. Alle proefwerkstof, inclusief aantekeningen, begrippen, moeilijke opgaven en voorbeelden typ ik op de computer en sla ik op. Dit vind ik sowieso fijn, als ik ooit iets niet meer precies weet van een vorige klas dan zoek ik het gewoon even op.

De uiteindelijke samenvatting print ik en leer ik dan in een paar keer. Vaak doorlezen en steeds weer dingen van de voorgaande paragraaf herhalen. Met mijn markeerstift de belangrijkste punten uit de samenvatting nog een keer aangeven, of de dingen die ik enorm vaak vergeet/door elkaar haal. Die samenvatting bewerk ik dus helemaal. De dag voor het proefwerk lees ik de stof uit het boek nog 1x door en daarnaast herhaal ik alles uit de samenvatting.

Bij talen doe ik het anders. Dat houd ik gewoon goed bij. Iedere dag ongeveer 10 a 20 minuten woordjes/zinnetjes stampen en dat enorm vaak herhalen. Dit schrijf ik allemaal op met de hand, dus niet typen op de computer.

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:11

Ik probeer altijd om zo goed mogelijk op te letten in de les. Vaak onthoud ik daardoor allerlei dingen.
Verder maak ik samenvattingen en probeer ik die een aantal dagen van te voren door te lezen.
Ik lees ze bijna overal. Trein, pauze's op mn werk, thuis op de bank, nog snel voor het examen Haha!

Meestal is dat wel voldoende.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:13

Ik onthoud wat ik hoor, voor de rest deed ik nooit iets (Ben al weer een aantal jaar van school af).

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:15

Tijdens de hele periode lees ik de stof en vat deze meteen samen. Daarbij probeer ik veel schema's te gebruiken (het schijnt dat je het dan beter onthoud). En dan voor mn tentamen lees ik dit een keer/meerdere keren door, afhankelijk van hoe het nog in mijn hoofd zit.
Het lezen/samenvatten doe ik voornamelijk in de trein. Vroeger deed ik het voor de pc maar dat werkt toch niet zo... Bloos

Daarnaast kijk ik voor mn tentamen de colleges nog een keer door en eventueel de opdrachten.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:16

Ik heb volgende week toetsweek en begin vanmiddag met leren.. Maak altijd samenvattingen en dat lees ik een paar x over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:54

Gewoon, aan m'n bureau met muziek op <3.
En dan lees ik het eerst aandachtig door, talen doe ik dan verder op WRTS. Haha!
Teksten gewoon, lezen, lezen, lezen.. En dan na een alinea, denken; Oké, wat heb ik nou gelezen?
En verder.. gewoon, lekker chill, met muziek, cola, iets te eten.. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:56

Armaris schreef:
Als het gaat van op voorhand leren leer ik minstens 4dagen op voorhand, ben dan nu ook bezig voor een test die op donderdag is.
Morgen begin ik ook te leren voor 2testen die volgende maandag zijn

Dit kan ik dus niet.. Ben altijd iemand geweest van àlles op het laatste moment..
Met topografie op de basisschool, die heb ik toch écht regelmatig in de pauze (30 min. bij ons) nog even maar lopen leren, omdat ik het verder niet had gedaan..
Ik kan álleen geconcentreerd leren als het écht moet. Dusja, een dag van te voren. En dan om een uur of 8 's avonds.. En dan ben ik wel gestressed, maar dan leer ik wél echt serieus zegmaar. Vork
En dat kan ik anders niet. "achjoh, relax, tijd zat.." Nagelbijten / Gniffelen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 17:32

Zo was ik ook tot vorig jaar Lachen
Opeens, weet niet waarom sloeg mijn leergedrag om.
Ik vind het heerlijk om in de bus te leren!
Ik ben nu al van maandag bezig te leren voor de test van morgen Lachen Ik plan vooral, dat vind ik fijn, zeker nu ik samen woon met oog op een toekomst met kleine beeb Lachen