Begin meestal ongeveer 1 tot 1,5 week van te voren. Eerst lees ik de tekst van 1 paragraaf grondig door. Een begrippenlijst heb ik altijd al aangelegd, deze neem ik ook een keer door. Dan typ ik alles over op mijn computer. Alle proefwerkstof, inclusief aantekeningen, begrippen, moeilijke opgaven en voorbeelden typ ik op de computer en sla ik op. Dit vind ik sowieso fijn, als ik ooit iets niet meer precies weet van een vorige klas dan zoek ik het gewoon even op. De uiteindelijke samenvatting print ik en leer ik dan in een paar keer. Vaak doorlezen en steeds weer dingen van de voorgaande paragraaf herhalen. Met mijn markeerstift de belangrijkste punten uit de samenvatting nog een keer aangeven, of de dingen die ik enorm vaak vergeet/door elkaar haal. Die samenvatting bewerk ik dus helemaal. De dag voor het proefwerk lees ik de stof uit het boek nog 1x door en daarnaast herhaal ik alles uit de samenvatting.
Bij talen doe ik het anders. Dat houd ik gewoon goed bij. Iedere dag ongeveer 10 a 20 minuten woordjes/zinnetjes stampen en dat enorm vaak herhalen. Dit schrijf ik allemaal op met de hand, dus niet typen op de computer.