Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:48

Huilen van het lachen
Arme snelschakelaar, hebben jullie therapieën voor ze? Haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:51

Vast wel, maar daar hebben we storingspsychologen voor Haha! .

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:11

Geweldig Huilen van het lachen
Vandaag een heerlijk lange trein, heb nog nooit zo rustig gezeten op m'n traject!!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:20

Ik krijg het ook wel eens voor elkaar al rijdend de deur al open te krijgen.
Ik heb ook wel eens gehad dat een trein aankwam, deuren open, instappen, maar was iets mis met de deuren, dus de trein ging uiteindelijk niet rijden.
En ik zie af en toe dat er treinen wegrijden met 1 deur bij de conducteur of machinist nog open, vooral bij de internationale trein naar belgië.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:25

De treinen waar geen centrale deurvergrendeling op zit vertrekken inderdaad nog met 1 deur open. Dat zijn de internationale treinen van Amsterdan-Brussel vv. en de oude duitse rijtuigen. Deze treinen vergrendelen pas als de trein harder dan 5 km/uur rijd. Onder die snelheid moet de coducteur de deuren habdmatig vergrendelen. Bij deze treinen word er nog handmatig vertrekbevel gegeven aan de machinist. De machinist moet dus zijn cabine uit komen om te kijken wanneer hij mag gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:43

Uhuh want de machinist kan niet zien of de deuren al vergrendeld zijn dan toch?

Ik had gisteren een stukke trein, gelukkig kregen we op gouda een nieuwe dus kon ik nog zitten Schijnheilig

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:49

Bij treinen waar wel centrale deurvergrendeling in zit, krijgt de machinist een groene lamp als melding dat alles dicht zit. Dan kan hij gaan rijden. Als er geen centrale vergrendeling is, moet de conducteur kijken of alles dicht is, en dat laten weten aan de machinist dmv. de vertrekstaf of, bij minder zicht, een groene lamp. Doe horen wij dus verplicht bij te hebben.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:40

Ja dat zag ik vandaag. Mijn klasgenootje had zo'n oude Duitse trein en wij stonden nog in de deuropening te kletsen. Ik zag de conducteur idd zwaaien met iets en da machinist stond buiten. Dat zie je bij de internationale trein ook ja. En dan gauw nog mensen die laat zijn er bij de conducteur inspringen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:43

En dat laatste mag dus niet....... niet na het vertrekbevel. De trein gaat aanrijden, als je mis springt en je komt onder de trein, zijn de gevolgen niet te overzien. Als de conducteur ook zegt dat je niet in mag stappen ben je ook in overtreding. Daarom ben ik blij dat sinds een paar jaar het overige matrieel met gesloeten deuren vertrekt.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:44

Ik ben het nooit, die trein heb ik nooit, maar je ziet het wel gebeuren. Sommige doen ook echt de eigen deur al dicht voor ze gaan rijden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:46

Horsefreak schreef:
Ik ben het nooit, die trein heb ik nooit, maar je ziet het wel gebeuren. Sommige doen ook echt de eigen deur al dicht voor ze gaan rijden.

En ook nu mag het laatste weer niet Knipoog . Al is het vaak wel verstandiger Ja .

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:17

Waarom mogen ze hun eigen deur niet al dicht doen voor vertrek?

Ik zat laatst in een tram waarbij de deuren ook al 5 min voor die stilstond open zwaaide Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:07

Misschien moeten die oude duitse treinen toch eens goed gereviseerd worden, deuren vervangen voor degelijke deuren enz Ja

Of gewoon allemaal uit de running, weet eigenlijk niet of dat ook de bedoeling was de komende tijd..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:13

ik heb inderdaad wel gewoon bij een nieuwe intercity gehad dat de deur al open ging voor hij stilstond... dus ik heb een dag lang op school kunnen zeggen dat ik uit een rijdende trein ben gevallen Huilen van het lachen

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:31

Bedoelen jullie met oude duitse treinen deze?
Ik zit weleens in zulke treinen (alleen interieur klopt niet met de plaatjes, stoelen zijn groen), en daarbij is het altijd erg moeilijk om de deuren open te krijgen. (en de uitstap is echt gevaarlijk, oude mensen komen altijd heel moeilijk de trein uit).

Eigenlijk nooit echt problemen gehad met de deuren. Ok af en toe gaan ze iets te snel open of duurt het wat langer voordat ze opengaan maar nooit echt gekke dingen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:40

Dat zijn inderdaad de bewuste treinen. Het interieur in de link is na de aanpassing. Er rijden nu rijtuigen rond die nog niet omgebouwd zijn, en er dus van binnen anders uit zien.
Deze rijtuigen zijn eigenlijk bedoeld ald tijdelijke oplossing, maar hoe lang dat "tijdelijk" gaat duren......

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:32

Aha, nu weet ik waarom ze naar elkaar 'zwaaien' bij de internationale treinen Ja. Ik snapte al wel dat het voor het vertrek was, maar niet waarom ze dat met die treinen wel zo deden en bij de andere treinen niet. Ik vind het altijd wel een leuk gezicht, beetje ouderwets Haha!.

Die oude Duitse treinen zijn inderdaad een ramp. De stoelen zitten wel lekker moet ik zeggen, maar die deuren idd.... drama! Ik zorg altijd dat ik bij andere (sterke Tong uitsteken) mensen sta die de deur open kunnen doen!

[edit] als ik die deuren hoor dichtslaan moet ik er altijd aan denken dat ik hoop dat er nooit iemand tussen die deuren terecht komt op het moment van sluiten..... Vork is volgens mij zeeer pijnlijk!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:09

De deur open krijgen lukt met wel, soms doe ik het een beetje te hardhandig.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 12:18

Ik vind die duitse treinen wel charme hebben Ja Haha!

jee jullie gaan echt snel, ik kan niet alles bij lezen Tong uitsteken

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 23:40

Dit topic is 100 pagina's lang, dus moet er een nieuw topic geopend worden. Mijn voorstel is dat jullie een nieuw topic openen en hier de link plaatsen, zoals in de HK gebruikelijk is.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:39

Gisteren op het traject Nijmegen - Zwolle:

Machinist: welkom in deze intercity, zodadelijk maken wij een tussenlanding in de mooie torenstad Zutphen

Later op het traject Zwolle - Leeuwarden
Machinist: u bevindt zich in de intercity die naar Leeuwarden rijd, ja echtwaar!"

Later bij Heerenveen
"Station heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerenveen, station heeeeeeeeeeeeeerenveen. Ook de dames mogen uitstappen"

in Leeuwarden:
"Dit is het eindpunt van deze trein. Kijkt u eens goed om zich heen naar uw eigendommen en neem ze vooral mee als u de trein verlaat, wij hebben er al genoeg"

Haha!

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:40

weet iemand al of er een nieuw topic over is?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 18:34

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 18:35

Jobbeltje schreef:
in Leeuwarden:
"Dit is het eindpunt van deze trein. Kijkt u eens goed om zich heen naar uw eigendommen en neem ze vooral mee als u de trein verlaat, wij hebben er al genoeg"

Haha!

Die is goed *LOL*

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:39

Veel plezier met het volgende topic, ik plaats hier een slotje.