Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 01:24

dat zei ik al eerder; als die vader echt mega slechte bedoelingen had gehad (en een healing of wat dan ook is uiteraard in zijn ogen niet slecht) dan had ze niet mogen sms'en of internetten lijkt me.................lijkt me dus een positief idee......

sjokkemeule..........ga lekker je bedje in !!!!! bedankt voor alles !!!

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 01:30

Ok internet heeft wat kuren hier, ik probeer niet te vaak te zenden Lachen
De reden dat ik toch naar het vliegveld gebeld heb is omdat me ineens een lampje ging branden; ze kon natuurlijk op een draadloos netwerk met een laptop oid zitten. Ik kreeg een vrouw aan de telefoon die *weet ik veel wat ze deed*. Lotte was iig niet meer op het vliegveld, dus ze zit met zekerheid bij haar oom en heeft dus niets gedwongen getypt

maw ze zit op locatie ne alle vluchten heeft zij te weten omzeilen. Klinkt raar maar ik bedoel wel laat ook maar.

Ik houd contact met een ieder die dat wenst, met sommigen zelfs 24/7.

Doch ik moet mij erin berusten dat wij onze best hebben gedaan.

Concreet:
Nathalie heeft hopelijk een goede nachtrust na een lkeuk gesprek te hebben gehad
Wij nemen even een pauze en kijken er morgen fris tegen aan, ok mensen ?

Ben er nu bijna 22 uur mee bezig, en ga nu echt ff liggen....

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 01:32

Ik eis zelfs Sjokkemeule dat je op bed gaat en rust gaat nemen!
Anders vraagt het teveel!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 01:36

Adriane bespaar je de moeite, mijn inspanningen zijn ook voor niets geweest... Naar bed krijg je 'm voorlopig toch niet.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 01:36

ArwenLune schreef:
Hoi Lotte,
Je zal vast veel PBs hebben als je even op Bokt in kan loggen. Het topic dat jij gestart heeft is 100 pagina's lang geworden en bijna onnavolgbaar, dus ik wilde dit even zeggen voordat je probeert daarin te lezen..

1) Iedereen is heel bezorgd over jou.
2) We willen heel graag serieus weten of we moeten proberen je daar weg te halen of hulp te krijgen. Voordat je "Ja!" roept moet je even goed beseffen dat daarvoor (internationale) politie en media ingelicht worden, ALS het al mogelijk is. Als je echt in de problemen zit doen we die pogingen graag, maar denk even na over de gevolgen dat dit zou kunnen hebben voor jouzelf en je familie.
3) Als je besluit het 'uit te zitten' dan moet je weten dat half bokt heel hard aan jou denkt en je alle sterkte wenst. Laat je alsjeblieft niet wijsmaken dat je slecht bent of wat dan ook. Je bent een prima meid en een goed mens. In mijn ogen heb je alleen 'negatieve energieen' als je dat zelf wilt! "Ik haat je," DAT is negatieve energie. Dus laat je alsjeblieft niet inpraten dat er iets mis met je is want dat is onzin - je doet je best, en je best is goed genoeg. Sommige dagen gaat dat beter als andere, maar je bent nooit 'slecht' totdat je bv besloten hebt dat het okay is om mensen pijn te doen. Wil je daaraan denken als je het gevoel hebt dat je vader je iets aanpraat? Je bent goed zoals je bent. Echt waar.

Ik weet niet zo goed hoe ik dit af moet sluiten. Ik hoop heel erg dat de situatie meevalt en dat je ons op de hoogte kunt houden. Sterkte!

Dat lijkt mij een heel helder en duidelijk (en vooral ook erg goedbedoeld Lachen ) verhaal, Arwen. Ik duik nu ook mijn bed in en hoop dat er morgen nieuws van Nathalie komt over het telefoongesprek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 01:37

Sjokkemoele.................probeer alsjeblieft wat meer te relativeren. Haar vader doet haar helemaal niets aan. Daar geloof ik helemaal niet in. Ik denk nog steeds dat dit meisje de boel flink opblaast!

Zelf gelooft ze er waarschijnlijk heilig in, maar ze mag smsen, internetten...........als haar vader haar werkelijk wat wil aandoen dan had dit nooit gemogen.

Ik denk echt dat deze poging tot vrede in het gezin bewust gemaakt is door haar vader met alle goede bedoelingen.

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 01:47

denk dat ik tukkie ga doen mensen......

Green

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 01:48

ja doe dat maar fijn!! heb je wel hard nodig geloof ik!
hopelijk kun je een beetje slapen!!
liefs, ginou

sjokkemeule

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 01:52

Beauty_A schreef:
ja doe dat maar fijn!! heb je wel hard nodig geloof ik!
hopelijk kun je een beetje slapen!!
liefs, ginou

dank ga me best doen, en ik weet zeker met mij velen van bokt ook....

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 01:53

sjokkemeule schreef:
denk dat ik tukkie ga doen mensen......

Ik ook Gaaaap !! Ik ben weer helemaal bij (na 2uur lezen Verward). En nu ga ik lekker slapen!! Morgen lees ik wel weer verder.

Slaap lekker allemaal en voor de bokkers die wakker blijven, sterkte en suc6 met alles!!

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 06:51

Nathalie heeft lotte ook gistere zover ik weet niet aan de telefoon gehad ik heb gister namelijk nog een hele tijd savonds laat met haar gebeld..en toen was dat zeker niet zo.
Helaas is lotte haar mobiel nog steeds onberijkbaar..

Heb amper kunnen slapen maar goed...Ik moet nu gaan werken en Nath Lovers als je dit leest doe je rustig aan Linnie houdt mij op de hoogte en ik dan wel weer jouw ga maar gewoon rustig werken lieverd Ach gut

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 07:13

Hoop dat het allemaal met een sisser afloopt, ben nu een week weg, dus kan dit niet meer volgen.

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 07:17

Dat pbtje lijkt me perfect, ArwenLune, en ik denk dat we het daar even moeten bij laten en afwachten wat de kerk nog kan betekenen.
Ik had willen voorstellen om eventueel een sticky op Algemeen te zetten voor Lotte, die ze meteen zou zien als ze inlogt, met daarin een soortgelijke tekst, maar pbtje is ook ok denk ik, zolang die niet "verdwijnt" in de drukte (kan me voorstellen dat ze een massa pbtjes ontvangen heeft). En misschien kan ze telkens maar heel kort op internet, zodat ze haar pbtjes niet leest? Naja, afwachten maar.

Sjokkemeulle, als je dit leest: ik wil je niet op bokt zien verschijnen voor de middag, als je eerder wakker bent, keer je maar om en ga terug in bed liggen!! *zeer strenge blik*
Verwen je vrouw/vriendin, ga naar je paard, ... maar laat "Lotte" even rusten.
Ze slaapt nu, de kerk doet wat ze kan, en verder is het gewoon afwachten tot het volgende teken van leven, hoe moeilijk dat ook is.

Nathalie en alle anderen, ik denk dat de situatie op dit moment beter is dan de meesten van ons gevreesd hebben, desondanks dikke knuffel voor iedereen

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 07:32

Mensen..Wie geeft mij een update..Ben aan het terug lezen maar word niks wijzer... Is er al iets bekend???? Verward

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 07:39

Ik heb idd NIET met Lotte gebelt. Weetniet hoe jullie daarbij komen maargoed.
Ik heb met haar gePB't, heb haar nu een PB gestuurd met wat ZIJ kan doen vanuit daar.
Ik hoop dat ze deze snel leest en snel beantwoord.

Ik moet nu helaas gaan werken, tot 5 uur vanavond.
Ik zit er helemaal doorheen, ik lag pas om 4 uur te slapen en moest om half 7 weer op. Net zo weinig slaap gehad als de vorige nacht.
Mijn ogen doen zeer, mijn hoofd en rug laten me ook in de steek.
Maar ik mag me niet ziekmelden..
Ik ben dus vanavond om 5 uur terug en ik hoop dat er dan weer vorderingen zijn.
Overigens ben ik helaas NIET te bereiken, ik kan mijn telefoon niet bij me houden.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 07:42

Nathalie schreef:
Ik heb met haar gePB't, heb haar nu een PB gestuurd met wat ZIJ kan doen vanuit daar.

Wat stond erin dan? Hoe gaat het met dr?

*edit* Heb ondertussen gelezen dat ze hier in het topic geweest is..
Wat zijn de plannen nu verder?

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 07:55

Pervinco schreef:
Nou, dan zal ik maar even een update plaatsen namens Jacques. Hij is straks gebeld door de kerk, ze gaan contact proberen te leggen met Lotte's oom en haarzelf. Lotte zal uit EIGEN beweging, zonder al die goedbedoelde adviezen, kenbaar moeten maken dat ze terug wilt naar Nederland, hoe, en bovendien waarom. Indien dit gegronde redenen zijn neemt de kerk contact op met het ministerie.

De kerk heeft Jacques uitdrukkelijk gevraagd om hen even hun gang te laten gaan, dus dat niet Jan en alleman naar Brazilie gaat bellen oid.

Ik ga er van uit dat Nathalie contact houdt met Lotte irl. Zoals Essie ook al zegt: hou het een beetje centraal. Desnoods pb'en jullie mij of Syph (NIET Jacques).

Ik wil graag nogmaals een warme oproep doen aan iedereen om alles grondig en rustig te lezen, zodat we niet oneindig dezelfde vragen en antwoorden moeten blijven geven Lachen Het maakt dit topic echt enorm ingewikkeld.
Ik heb deze update bijvoorbeeld gewoon van de vorige pagina geplukt Scheve mond

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:00

leentje"]
[quote="Pervinco schreef:
Nou, dan zal ik maar even een update plaatsen namens Jacques. Hij is straks gebeld door de kerk, ze gaan contact proberen te leggen met Lotte's oom en haarzelf. Lotte zal uit EIGEN beweging, zonder al die goedbedoelde adviezen, kenbaar moeten maken dat ze terug wilt naar Nederland, hoe, en bovendien waarom. Indien dit gegronde redenen zijn neemt de kerk contact op met het ministerie.

De kerk heeft Jacques uitdrukkelijk gevraagd om hen even hun gang te laten gaan, dus dat niet Jan en alleman naar Brazilie gaat bellen oid.

Ik ga er van uit dat Nathalie contact houdt met Lotte irl. Zoals Essie ook al zegt: hou het een beetje centraal. Desnoods pb'en jullie mij of Syph (NIET Jacques).

Ik wil graag nogmaals een warme oproep doen aan iedereen om alles grondig en rustig te lezen, zodat we niet oneindig dezelfde vragen en antwoorden moeten blijven geven Lachen Het maakt dit topic echt enorm ingewikkeld.
Ik heb deze update bijvoorbeeld gewoon van de vorige pagina geplukt Scheve mond
[/quote]

Mmzz ok... Ben nog niet wakker..Sorry Scheve mond Knipoog Schijnheilig Tong uitsteken

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:42

Oke, de site die Lotte gegeven heeft, ben ik even aan het ontraadselen, misschien dat we daar wat aan hebben.

"Encontramos um sítio á venda em Monjolos e com a providencial doação de um Empresário Holandês"

Oke, dit is een zin die erin staat (ik ben even hardop aan het nadenken).
sítio betekent: ligging
Empresário betekent: Ik weet dat empresa ( in het spaans) bedrijf/onderneming betekent.
doação betekent: donateur

Oke, hier wordt ik niet veel wijzer uit. D8 eerst dat het huis dicht bij een Nederlands bedrijf gelegen was, maar dit kan dus niet. Denk ook niet dat deze zin van belang is.

Oke verder over 'Casa da Acolhida'
Como Instituição, destina-se a jovens do sexo masculino com idade entre doze e dezoito anos incompletos, cuja situação constitui um fator de risco pelas ruas ou vivendo conflitos familiares graves.

Ongeveer de vertaling (sorry, mijn Portugees is niet al te best, maar ik probeer het van het Spaans af te leiden, doe mijn best....): Dit instituut is voor jongeren, alleen voor jongens. Ze komen op 12 jarige leeftijd (??) en ze leefden in een gezin waar veel ruzies waren.

Oke, wat ik hieruit zover begrijp ik dat dit een soort opvang is voor jongeren. Iemand die goed Spaans/Portugees spreekt....klopt dit?

ik weet niet of we hier wat mee opschieten, maar het is iets. We waten iig een beetje waar ze zit en in wat voor een 'huis' . Maar zei Jamy niet dat ze in een kerk zat? Of zat ze daar en ging ze nu naar haar oom? Volgens mij dat laatste, maar ik ben er niet meer zeker van.
Ik moet nu echt naar mijn werk, succes allemaal!

*even aangepast*
Laatst bijgewerkt door DominiqueDG op 05-06-04 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:46

Jamy schreef:
ja in die kerk daar woont me oom naast daar logeren we die site die ik gaf
dit is me laatste bericht nu echt doegg Kusje

zo is het Layla D dit is wat zij zelf heeft geschreven..

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:48

Jeetje wat een verhaal allemaal!! Ben een uur bezig geweest om vanaf pagina 80 terug te lezen wat er nou allemaal gebeurd is!

Ik snap niet waarom Chickey net zei dat Nathalie met Lotte aan het bellen is, terwijl dat kennelijk niet waar is. Een beetje sensatie zoeken ofzo, dat is er al toch genoeg hier! Verward Get to the point, en ga geen dingen verzinnen en posten die dus niet waar zijn!

Ik ken Lotte verder ook helemaal niet, maar ik ga wel een beetje met Pipo mee betreft gedrag van die vader. Wie weet is Lotte wel ontzettend opstandig, en moet haar vader wel streng zijn. Misschien dat als ze zelf een beetje rustig blijft, en het een beetje over zich heen laat komen, alles wel beter verloopt als waar iedereen nu zo bang voor is. Lotte, probeer (als is dat waarschijnlijk erg moeilijk!!!!) een beetje rustig te blijven, relativeer, probeer positieve punten te zien. Blijf gewoon in je bed, ga niet over straat gillen en rennen zolang dat niet echt nodig is. Daar maak je je vader alleen maar bozer mee, wat de situatie niet bevordert neem ik aan.
Ik vond haar berichten niet echt helemaal hopenloos klinken hoor...!
Laatst bijgewerkt door Koortje op 05-06-04 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:48

Oke bedankt, net trouwens Portugees woordenboek gevonden, dus ik ga nu even snel mijn bericht aanpassen.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:50

Uhm Koortje.. nu moet ik me aangesproken voelen...

Het was zo ik had Brenda op msn (ja sorry dat ik had Nathalie had gezegt dat was wel heel dom van me,maar goed t was ook al wat later en waren al de hele dag bezig) en toen zei brenda dat ze Lotte aan het bellen was.. Maar ja toen opeens was ze offline dus of dat ze nou wel of niet heeft gesproken dat weet ik dus niet...

En uhw ik zei het meteen tegen jullie toen dat ze zei dat ze aan het bellemn was met/naar Lotte... dus vandaar...beetje misverstand allemaal

sorry... Scheve mond

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:52

Dat van die jongerenopvang klopt waarschijnlijk wel, daar had Lotte zelf ook wat van gezegd. Dat haar vader haar wilde laten zien dat er kinderen waren zonder fijne thuissituatie en vanuit die confrontatie aan hun eigen situatie werken ofzo.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-04 08:52

Dat bedoel ik dus... en dat is ook wat de moddies meerdere keren hebben gezegd. Post alleen nuttige feiten en info waar iedereen wat aan heeft. Jouw topic was dus in dit geval erg verwarrend!

Lees een keer goed na voordat je op OK drukt!