Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dierenfan schreef:Bedankt allemaal voor de steun! Oprecht het stomste aan het moeten laten inslapen is de laatste keer.......doen. vul alles maar in. Zo ontzettend moeilijk en toch boven alles...hij krijgt 2x daags volle dosis pijnstilling (dus dubbele overdosis) en het is gewoon op en klaar. Misschien is het kunnen laten inslapen niet stom maar erg fijn zo voor het leven lijden gaat worden.
dierenfan schreef:Bedankt allemaal voor de steun! Oprecht het stomste aan het moeten laten inslapen is de laatste keer.......doen. vul alles maar in. Zo ontzettend moeilijk en toch boven alles...hij krijgt 2x daags volle dosis pijnstilling (dus dubbele overdosis) en het is gewoon op en klaar. Misschien is het kunnen laten inslapen niet stom maar erg fijn zo voor het leven lijden gaat worden.
Koper schreef:dierenfan schreef:Bedankt allemaal voor de steun! Oprecht het stomste aan het moeten laten inslapen is de laatste keer.......doen. vul alles maar in. Zo ontzettend moeilijk en toch boven alles...hij krijgt 2x daags volle dosis pijnstilling (dus dubbele overdosis) en het is gewoon op en klaar. Misschien is het kunnen laten inslapen niet stom maar erg fijn zo voor het leven lijden gaat worden.
En daarna komen de eerste keren. Twee weken geleden was de eerste verjaardag van mijn kater waar hij niet bij was. Hij is 8 weken geleden overleden.
Bij jou klinkt het ongeveer hetzelfde: het kan niet meer, hoe graag je ook wil. Als je dier niet meer naar buiten wil/kan, als het niet meer eet of drinkt zonder hulp, als de lichaamsfuncties uitvallen, als het dier pijn heeft... je kunt je bakens wel blijven verzetten maar het is diervriendelijker als je de beslissing neemt.
Hopelijk heb je met je hond fijne laatste keren gehad de afgelopen tijd, en vandaag ook nog. De laatste knuffels, en de laatste keer zijn lievelingssnoepjes. Het is ruk dat je niet meer kunt doen.
wemkelover schreef:Vanochtend met een cavia bij dierenarts geweest. Waarschijnlijk longontsteking. Ze wil ook niet eten en drinken. Ze heeft wat gekregen om de darmen op gang te krijgen. Antibiotica volgens mij en iets van ontstekingsremmer/ pijnstiller. En ik moet dwangvoeren. Alleen vraag ik me af of dat wel goed gaat. Ik zie haar helemaal geen kauwbewegingen of slikbewegingen maken. Ik zie ook helemaal geen verbetering. In dat geval moet ik morgen weer komen. Neem huisdieren zeiden ze...