Stom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 20:09

Neuroloog wil een device inplanteren in mijn hoofd vooraan ter hoogte van de beide hersenhelften en achteraan aan de hersenstam.

Dit zou moeten helpen de migraine tackelen via Neurostimulatie.

Echter, mag ik nu de komende maanden geen wijzigingen doorvoeren in mijn huidige medicatie (die dus ondertussen niet echt meer werkt) tot die operatie kan uitgevoerd worden dus zal ik een tijd een gigantische dosis van mijn medicatie (triptanen etc) moeten slikken om te kunnen overbruggen.

En het is nog maar de vraag of dit onder plaatselijke verdoving kan want onder gehele narcose is dan weer riskant voor mijn hart...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 21:04

Dat klinkt allemaal best eng. :\

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 19:01

dierenfan schreef:
Stom dat mijn hond geen zware ontsteking heeft maar vol kanker zit. Woensdag moeten we hem laten inslapen. Nog maar 8,5 jaar

Veel sterkte :(

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 19:02

Flesjes met van die kinderslot doppen.
Ik heb echt van alles geprobeerd en ik krijg hem niet open.
Het werkt dus voor kinderen en volwassen vrouwen van 31 |(

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 19:57

Bedankt allemaal voor de steun! Oprecht het stomste aan het moeten laten inslapen is de laatste keer.......doen. vul alles maar in. Zo ontzettend moeilijk en toch boven alles...hij krijgt 2x daags volle dosis pijnstilling (dus dubbele overdosis) en het is gewoon op en klaar. Misschien is het kunnen laten inslapen niet stom maar erg fijn zo voor het leven lijden gaat worden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 20:25

Dat is absoluut zo!
Voor de hond toch... Want zijn lijden waar hij van bevrijdt wordt dankzij jou, wordt nu voor een hele poos helaas jouw lijden.

Veel sterkte!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 20:26

Bellatrix schreef:
Dat klinkt allemaal best eng. :

Als het de continue terror van onophoudelijke migraine aanvallen gecombineerd met dagelijks ook nog eens knallende hoofdpijn naast de migraine en doorheen de migraine, dan vind ik daar eerlijk gezegd niks eng aan maar een hele opluchting :')

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:21

dierenfan schreef:
Bedankt allemaal voor de steun! Oprecht het stomste aan het moeten laten inslapen is de laatste keer.......doen. vul alles maar in. Zo ontzettend moeilijk en toch boven alles...hij krijgt 2x daags volle dosis pijnstilling (dus dubbele overdosis) en het is gewoon op en klaar. Misschien is het kunnen laten inslapen niet stom maar erg fijn zo voor het leven lijden gaat worden.

Sterkte morgen :knuffel:

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 22:36

dierenfan schreef:

Helaas een half jaar geleden ook meegemaakt, het is gewoon heel zwaar en rot. Die van ons ging zelf op eendonderdagochtend terwijl die dag de dierenarts thuis zou komen voor het inslapen.
Nogmaals veel sterkte deze laatste nacht en morgen.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 06:33

Sterkte vandaag Dierenfan
Sterkte Rien
En sterkte little gift

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 06:55

dierenfan schreef:

Houd je haaks vandaag! :knuffel:

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 06:56

Yavanna schreef:
Sterkte vandaag Dierenfan
Sterkte Rien
En sterkte little gift

Thanks.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 07:54

dierenfan schreef:

En daarna komen de eerste keren. Twee weken geleden was de eerste verjaardag van mijn kater waar hij niet bij was. Hij is 8 weken geleden overleden.

Bij jou klinkt het ongeveer hetzelfde: het kan niet meer, hoe graag je ook wil. Als je dier niet meer naar buiten wil/kan, als het niet meer eet of drinkt zonder hulp, als de lichaamsfuncties uitvallen, als het dier pijn heeft... je kunt je bakens wel blijven verzetten maar het is diervriendelijker als je de beslissing neemt.

Hopelijk heb je met je hond fijne laatste keren gehad de afgelopen tijd, en vandaag ook nog. De laatste knuffels, en de laatste keer zijn lievelingssnoepjes. Het is ruk dat je niet meer kunt doen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:02

Heel veel sterkte vandaag dierenfan, dit is echt het stomste van dieren hebben.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:03

Ja, heel veel sterkte. :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-25 08:16

Veel sterkte gewenst!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 08:26

Koper schreef:
dierenfan schreef:

En daarna komen de eerste keren. Twee weken geleden was de eerste verjaardag van mijn kater waar hij niet bij was. Hij is 8 weken geleden overleden.

Bij jou klinkt het ongeveer hetzelfde: het kan niet meer, hoe graag je ook wil. Als je dier niet meer naar buiten wil/kan, als het niet meer eet of drinkt zonder hulp, als de lichaamsfuncties uitvallen, als het dier pijn heeft... je kunt je bakens wel blijven verzetten maar het is diervriendelijker als je de beslissing neemt.

Hopelijk heb je met je hond fijne laatste keren gehad de afgelopen tijd, en vandaag ook nog. De laatste knuffels, en de laatste keer zijn lievelingssnoepjes. Het is ruk dat je niet meer kunt doen.

Daar stond ik niet eens bij stil...de eerste wandeling zonder hem...we vonden het beiden stom! Mijn terrier wist niet hoe snel de kortste route naar huis te kiezen...

Bedankt allemaal nogmaals voor de steun! Het is allemaal zeer rustig verlopen. Hij was er duidelijk helemaal klaar voor/mee en ging heel vlot heen bovenop ons wat hij bewust leek uit te kiezen <3 het is goed zo en nu alles verwerken en vasthouden aan de prachtige herinneringen samen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:20

Wat fijn dat het goed verlopen is, zal voor je overgebleven hond ook wel onwennig zijn om een soortgenoot in het gezin te verliezen.

Wat ik het lastigste vind aan een overgebleven huisdier is dat je daar vaak een andere verstandhouding mee krijgt. Of eigenlijk: moet zien te vinden. En dat kan ook best stom zijn. Zo is mijn overgebleven katje echt heel lief. Ze woont nu 12 jaar bij mij. Maar ik heb de afgelopen weken wel een paar keer gewenst dat ze er even niet was ;( Gewoon omdat ik mijn nieuwe zelf in de rol van alleen haar mens niet kon vinden.

Maar misschien ligt dat wel aan mij, en heb jij juist heel veel steun aan je terriër. En ik hoop echt dat je daar nog veel mooie nog-láng-geen-laatste-keren mee mag beleven :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 15:37

Mooi dat het rustig gegaan is.

Mijn andere hond kwijnde helemaal weg toen onze Tico overleden was. Ze lag alleen nog maar op de bank en bij het uitlaten liep ze vlak achter ons aan. Niet meer rennen, snuffelen of spelen. Daarom is er vrij snel een andere, jonge, hond gekomen. Nu speelt ze met haar 10 jaar weer als een jonge hond en is weer gelukkig. Dit was de goede beslissing.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 18:40

Mijn terrier is maar kort alleen. Dat is niet stom dus had ik niet gemeld :D
Komende zondag halen we een werklijn duitse herder pup op. Hij heeft dus maar paar dagen rust :+
Op de dag dat duidelijk werd dat we onze herder moesten laten inslapen kwam deze pup voorbij dankzij een annulering. Het moest vast zo zijn allemaal. Bewust paar dagen ertussen gelaten. Normaal probeer ik een tijdje 3 honden te hebben tegen dat er mogelijk 1 weg valt. Mijn herder was echter schredder qua alles buiten eigen roedel en wou daar geen pup bij hebben. Daarnaast ging dit zo ontzettend snel en onverwachts dat ik totaal niet voorbereid was.

Mijn terrier is er 1 die niet te evenaren is. Kroelt als een kat en doet wijs als een mens. Zo onwijs moeilijk mijn herder was zo giga makkelijk is mijn terrier. Echt nooit alleen geweest en doet alsof hij al jaren alleen is. Enkel wandelen vind hij mega stom dus rij de komende dagen vrienden met honden af om dagelijks 1 a 2 wandelingen te doen met een kameraad erbij.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 00:58

De hele tijd een mug horen maar hem niet kunnen vinden _-:(

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 01:06

Stom, willen slapen, maar nog steeds klaarwakker zijn. Kom op Klaas Vaak met je slaapzand, ik wil slapen..

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 15:40

Vanochtend met een cavia bij dierenarts geweest. Waarschijnlijk longontsteking. Ze wil ook niet eten en drinken. Ze heeft wat gekregen om de darmen op gang te krijgen. Antibiotica volgens mij en iets van ontstekingsremmer/ pijnstiller. En ik moet dwangvoeren. Alleen vraag ik me af of dat wel goed gaat. Ik zie haar helemaal geen kauwbewegingen of slikbewegingen maken. Ik zie ook helemaal geen verbetering. In dat geval moet ik morgen weer komen. Neem huisdieren zeiden ze...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 17:09

wemkelover schreef:
Vanochtend met een cavia bij dierenarts geweest. Waarschijnlijk longontsteking. Ze wil ook niet eten en drinken. Ze heeft wat gekregen om de darmen op gang te krijgen. Antibiotica volgens mij en iets van ontstekingsremmer/ pijnstiller. En ik moet dwangvoeren. Alleen vraag ik me af of dat wel goed gaat. Ik zie haar helemaal geen kauwbewegingen of slikbewegingen maken. Ik zie ook helemaal geen verbetering. In dat geval moet ik morgen weer komen. Neem huisdieren zeiden ze...

Oef met cavia's is dat idd niet handig. Geen idee of je suikerwater kan maken en geven aan een cavia? Deden wij met kittens die ziek op straat gevonden waren. Warm water, veel suiker en afkoelen en dan halve of 1 mm de bek in en uurtje wachten en dan dwangvoeren. Dat pakten ze dan beter op

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 17:24

Ik zal dat straks proberen. Ik heb nu net weer beetje dwangvoer geprobeerd. Ik doe kleine beetjes om de twee uur ongeveer.