Waarom ben jij blij vandaag? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Waarom ben jij blij vandaag? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 12:39

Fotolijstje succes.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 12:56

_Lois_ schreef:
Trots op m’n verzorgpony. Deze week hebben we flink gewerkt aan het opstappen, dat was een bron van spanning.
Dankzij de TRT methode (Tristan Tucker) kan hij nu inparkeren bij het krukje, staat hij volledig ontspannen naast het krukje en stap ik op met losse teugels zonder dat iets van dat proces hem spanning oplevert :D
Zo trots! *\o/*

En hier maak je mij weer blij mee :) (in de zin van dat je bericht mij positief maakt voor de toekomst). Mijn paard en ik hebben de eer gehad om afgelopen zomer bij hem te mogen trainen en zijn nu goed op weg om het beleerproces overnieuw te doen, maar dan zonder spanning. Zelf vind ik het nog best lastig om de oefeningen goed uit te voeren (zeker in mijn eentje, heb nog niemand kunnen vinden die de methode ook kent en me een beetje kan begeleiden) en te bedenken wat te doen als het misgaat, maar we hebben al zoveel geleerd met TRTmethode. Ben er ook heel blij mee!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 14:52

Mijn kies is hersteld ennn dat zonder verdoving.
Ik was vergeten dat ik op die kies al een wortelkanaalbehandeling had gehad (moet heel lang geleden zijn)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 17:01

Detectie gedaan met de hond.
Was erg leuk. Gaan we vaker doen.

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 19:39

leuke dingen in het vooruitzicht
dit weekend weekendje zee
dan nog een weekje werken en dan een weekje sunparks
heb het verdient heb sinds mei geen vakantie meer gehad (wel eens een dagje)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 23:07

_Nancy schreef:
Studiedag voor de kinderen, dus een dagje Efteling :):)
Hopelijk niet zo druk op een maandag

En.... Hoe druk was het? :')

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 08:22

Ondanks de vertraging en met de flixbus echt een enorm gaaf weekend gehad in Duitsland. Mijn favoriete band na 7 jaar eindelijk live kunnen zien, tourist uitgehangen en Berlijn en op de terugweg ook tijdens een 4 uur lange stop in Hannover echt even tourist geweest. Heerlijk gelopen en enorm veel gezien. Ik kan zo genieten van architectuur en geschiedenis

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 12:54

Oorzaak gevonden waarom de kelder vochtig is.

Afbeelding
Afbeelding

Ik moest het water afsluiten ivm badkamer renovatie en daar de kranen eraf slopen.
Maar dan moeten er stoppen op de leidingen...

En toen ik het water weer wou aanzetten zat ik een hele vlek op de grond.
Dus die straks even goed aandraaien

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 13:09

hagelslag schreef:
Oorzaak gevonden waarom de kelder vochtig is.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Ik moest het water afsluiten ivm badkamer renovatie en daar de kranen eraf slopen.
Maar dan moeten er stoppen op de leidingen...

En toen ik het water weer wou aanzetten zat ik een hele vlek op de grond.
Dus die straks even goed aandraaien

Of wat loodgieterstape halen bij de bouwmarkt. Kost geen drol en werkt meestal net iets beter. 1 rolletje is genoeg voor de rest van je leven.

Mocht je geen idee hebben wat dat is: zie de plaatjes https://www.fruugo.nl/stuks-duct-tape-l ... content=NL
Als je het wel weet: sorry voor de mansplaining!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 13:29

Dat spul hebben we gelukkig!
Alleen officieel mogen wij zelf niet aan dat stukje watermeter zitten. Dus ik twijfel of ik t waterbedrijf ff bel...Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 13:38

hagelslag schreef:
Alleen officieel mogen wij zelf niet aan dat stukje watermeter zitten. Dus ik twijfel of ik t waterbedrijf ff bel...[ Afbeelding ]

Je mag alleen sleutelen aan het deel NA de watermeter als ik het goed heb. Maar je hoofdkraan zit volgens mij ook pas NA de watermeter, toch?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 14:09

Cowboy55 schreef:
hagelslag schreef:
Alleen officieel mogen wij zelf niet aan dat stukje watermeter zitten. Dus ik twijfel of ik t waterbedrijf ff bel...[ Afbeelding ]

Je mag alleen sleutelen aan het deel NA de watermeter als ik het goed heb. Maar je hoofdkraan zit volgens mij ook pas NA de watermeter, toch?

Voor en na. Voor is van het waterbedrijf, achter vd woning.

Ik doe voor dicht, als de meter niet meer loopt weet je zeker dat ie echt dicht zit.

Maar geen idee wat de reden precies is van 2, heb laatst de monteur erbij gehad van het waterbedrijf zelf een omdat ze beiden niet meer afsloten. Die heeft alleen die van hun gerepareerd.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 16:34

Vandaag extra vrij genomen en deze dag nuttig besteed met sieraden maken en uitstel afspraken gemaakt en anderen weer stopgezet. ^^
En voor het eerst een weekend weg Nederland voor mijzelf geboekt. Benieuwd wat ik daar van ga vinden.:)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 18:01

Mijn stof en vulsel is binnen *\o/*

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 18:04

Airco aan die ook verwarmen kan.
Het is nu 22 graden in huis en heerlijk warm.

Ideaal met de anwb stroom, want die was tot vier uur op nul cent per uur.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 19:50

Ik ben blij dat ik eindelijk de stap durf te maken om bij een andere vereniging een teamsport uit te proberen.
Zin om weer lekker te sporten!

Al moet ik dan nog wel de auto uit komen, nog even moet verzamelen op de parkeerplaats

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 20:20

kosseh schreef:
Ik ben blij dat ik eindelijk de stap durf te maken om bij een andere vereniging een teamsport uit te proberen.

Al moet ik dan nog wel de auto uit komen, nog even moet verzamelen op de parkeerplaats

Ohhhhh, zó herkenbaar dat ff wachten in de auto, hahaha. Maar hoe is het bevallen? Je zal ondertussen wel binnen zijn hoop ik :Y)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 22:48

Marocje schreef:
kosseh schreef:

Ohhhhh, zó herkenbaar dat ff wachten in de auto, hahaha. Maar hoe is het bevallen? Je zal ondertussen wel binnen zijn hoop ik :Y)

Ik ben niet opgegeten! :D
Het was erg leuk! Jaren gebasketbalt, maar door een blessure kan dat niet meer. Nu de eindelijk de stap genomen om een keertje met rolstoelbaskstbal mee te doen.
Echt heel leuk! Ik kom volgende week weer :)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 22:54

Ah wat super leuk! En dit zal dan wel ff een andere ervaring geweest zijn? Lijkt me zelfs dubbel zo spannend vantevoren eigelijk..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 23:13

Volgens mij is onze nieuwe stagiair best snugger.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 23:35

Weer voor het eerst gesport na een jaar ongeveer? Zolang niet geweest door ziekenhuis opnames en depressie dus geen zin. En het voelde heerlijk en alweer zin om weer te gaan van de week. (Al denk ik daar morgen misschien anders over wegens spierpijn :') )

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 07:36

Marocje, was wel even spannend. Geen idee wat het speelniveau van de andere was. Hoelang die al speelde enzo. Gelukkig is het spelletje bijna het zelfde als valide basketbal, dus ik zag hoe ik moest lopen(rollen) alleen kwam niet vooruit haha. M'n behendigheid in een rolstoel is er nog niet.

MoniekJ, wat fijn! Hoe is de spierpijn vandaag? Ik zag die vaak als overwinning dat ik geweest was

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 07:57

Cowboy55 schreef:
hagelslag schreef:

Officieel is dit stukje nog waar wij niet aan mogen zitten.
We hebben het dus niet compleet los gehaald.
Alleen vaster geschroefd.
Ik zal straks eens kijken of er nog een drup gevallen is.
Als er een drup gevallen is dan bel ik het waterbedrijf op.
Maar de moer kon een kwartslag vaster

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:10

Ik doe sinds mijn vakantie de paarden weer zelf ‘s avonds na het werk, en ik ben blij dat ik er zo actief door blijf. Hopelijk kan ik dat vast blijven houden

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 15:53

Dat ik echt energie krijg van school, ik heb het zo leuk op deze opleiding. We zitten nog maar in de eerste echte lesweek natuurlijk, en het gaat nog wel moeilijk worden, maar ik ben zo blij dat ik voor een kunstopleiding heb gekozen en mijn passie volg. Ook echt veel zin om volgende periode educatie te krijgen en in het 2e semester stages te gaan lopen en voor de klas te staan. Ik had nooit verwacht weer naar school te kunnen gaan na hoe slecht het was gegaan op de middelbare en de vorige keer dat ik aan het HBO begonnen was, dus dit voelt echt als een droom