Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:03

@Cer
Daarnaast heb ik het idee dat als je zegt vlees te eten dan men bijna automatisch denkt aan een kilo per dag Of zo :P

Haha Suzanne ik ook
Moet ergens aan dood gaan, rook niet, drink niet, gebruik geen drugs...moet geen 110 worden, dat kan bokt niet af... :P

Cer

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:06

UO: Nederland doet het op wereldniveau helemaal zo verkeerd nog niet :D

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:08

DuoPenotti schreef:
@Cer
Daarnaast heb ik het idee dat als je zegt vlees te eten dan men bijna automatisch denkt aan een kilo per dag Of zo :P

Maar als je zegt geen of weinig of biologisch vlees te eten ben je gelijk links of woke, of beiden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:09

Benzz schreef:
DuoPenotti schreef:
@Cer

Maar als je zegt geen of weinig of biologisch vlees te eten ben je gelijk links of woke, of beiden.

Bij mij niet.
Bij het drammen over geen vlees en daar andere op wijzen bij mij wel :D

Kan uiteraard niet over andere spreken

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:58

Suzanne F. schreef:
Ik vind qua eten volgens mij alles lekker wat kankerverwekkend is.

Ja en vergeet de zon niet |(

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:20

karuna schreef:
Niet zo bedoeld maar het wordt veel gebruikt idem stevia en ook daar ben ik allergisch voor. Gewone echte suiker kan ik wel hebben. De gezondheidsstroming (geen vlees, geen suiker enz) is voor mij dus een nadeel. En moet ik bij alles blijven lezen en nagaan wat er in zit -O-

Ah ok. Ik snap. Nee, kan me voorstellen dat dat niet tof is idd. Sorry.
Suzanne F. schreef:

Volgens mij is alle eten kankerverwekkend als je er maar genoeg van eet :))

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 23:19

Nikass schreef:
Of dieren empathie voelen met hun prooidier dat weet ik niet. Heel veel mensen in elk geval absoluut niet. Ik ken geen andere diersoort dat zijn prooi in grote getale fokt, opsluit, mishandeld en vervolgens opeet of achteloos weggooit.
Ook ken ik geen andere diersoort die zo ontzettend wreed kan zijn tegen zijn eigen soort.
En zich dan ook nog superieur voelen ten aanzien van al het andere leven op aarde...

Nikass, misschien ging het hierom en je reacties die hierop volgden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 08:21

Suzanne F. schreef:

Volgens mij is leven opzich kankerverwekkend :=

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 12:58

UO: Koemelk(producten) drinken is tegen-natuurlijk. Onderbouwing: wij zijn het enige zoogdier dat ná de lactatieperiode nog melk drinkt, en dan ook nog van een ander zoogdier.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:24

Veronica2 schreef:
Nikass schreef:
Of dieren empathie voelen met hun prooidier dat weet ik niet. Heel veel mensen in elk geval absoluut niet. Ik ken geen andere diersoort dat zijn prooi in grote getale fokt, opsluit, mishandeld en vervolgens opeet of achteloos weggooit.
Ook ken ik geen andere diersoort die zo ontzettend wreed kan zijn tegen zijn eigen soort.
En zich dan ook nog superieur voelen ten aanzien van al het andere leven op aarde...

Nikass, misschien ging het hierom en je reacties die hierop volgden.

Oh echt? Kan iemand zich hierdoor persoonlijk aangevallen voelen? :?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:26

Wdj schreef:
UO: Koemelk(producten) drinken is tegen-natuurlijk. Onderbouwing: wij zijn het enige zoogdier dat ná de lactatieperiode nog melk drinkt, en dan ook nog van een ander zoogdier.

Mijn lactose intolerate systeem is het met je eens. :=

Alleen room etc is zo lekker. ;(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:27

UO: dat gezeur dat melk drinken tegennatuurlijk is....wat een onzin. Alsof thee/koffie/fris/alcohol drinken wel natuurlijk is.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:29

Kinke schreef:
UO: dat gezeur dat melk drinken tegennatuurlijk is....wat een onzin. Alsof thee/koffie/fris/alcohol drinken wel natuurlijk is.

Dat zegt ze toch ook niet. :?

Melk drinken als volwassene is gewoon onnatuurlijk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:31

andere soorten drank als water drinken als volwassene is toch ook tegennatuurlijk?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:32

Weerlegt dat haar standpunt?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:33

Kinke schreef:
andere soorten drank als water drinken als volwassene is toch ook tegennatuurlijk?

Wat een drogredenatie.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:35

is gewoon logisch redeneren. Er hangen nog steeds geen flessen fris of andere dranken aan een boom, dus gewoon tegennatuurlijk.
Sorry, ik kan er niks aan doen dat mijn redenering anders is dan de anti-vlees/zuivel mensen, maar dat maakt mijn opvatting niet minder waar of niet waar dan die van jullie.
Dat 'melk drinken als volwassene is niet natuurlijk' wordt gebruikt als anti zuivel verhaal, heel simpel

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:47

Kinke schreef:
is gewoon logisch redeneren. Er hangen nog steeds geen flessen fris of andere dranken aan een boom, dus gewoon tegennatuurlijk.
Sorry, ik kan er niks aan doen dat mijn redenering anders is dan de anti-vlees/zuivel mensen, maar dat maakt mijn opvatting niet minder waar of niet waar dan die van jullie.
Dat 'melk drinken als volwassene is niet natuurlijk' wordt gebruikt als anti zuivel verhaal, heel simpel

Ja, maar als je zo gaat denken: kraanwater is ook tegennatuurlijk, want er zijn geen kranen in het wild. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 13:53

Het is tegennatuurlijk idd. Maar wel te lekker om te laten staan :D

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:10

MarlindeRooz schreef:
Wdj schreef:

Mijn lactose intolerate systeem is het met je eens. :=

Alleen room etc is zo lekker. ;(

Lactase pillen for the win...

Ik heb tot nu toe ook nog geen melkvervanger gevonden die ik te pruimen vind (voor bijvoorbeeld warme choco). Zoveel keuze en ik vind ze echt allemaal net niks voor warme dranken. :')

Maarja gezien de hoeveelheid vervangers die je in de supermarkt kan kopen, zal dat ook wel een uo zijn. :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:12

Sherivey schreef:
Ja, maar als je zo gaat denken: kraanwater is ook tegennatuurlijk, want er zijn geen kranen in het wild. :+

ok, ff vergeten dat je op bokt alles uit moet leggen. kranen zijn er niet, maar water wel

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:17

Ik heb zoveel vervangers geprobeerd en vind het allemaal niks. Warm idd niet, maar koud ook niet helaas. En hoe graag ik bepaalde dingen best zou willen veranderen, het moet ook wel te pruimen zijn. :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:27

Wdj schreef:

Zet en schoteltje melk neer voor een hond of kat, en hij lebbert het leeg. Geknoeide melk als een kalf gedronken heeft wordt ook opgelikt als het de grond niet in is getrokken. Bij boerderijkatten die generaties lang melk aangeboden krijgen, zie je een verbeterde lactoseverdraging (natuurlijke selectie). Dat andere diersoorten niet kunnen melken, betekent niet dat ze geen melk van andere dieren zullen drinken als ze de kans krijgen. Ook als ze eenmaal volwassen zijn. Blijft een veulen bij de merrie lopen en slaat de merrie niet af en krijgt ze wel nieuwe veulens, dan is het helemaal niet zeldzaam dat een tweejarige toch nog een een slokje doet af en toe. De meeste merries staan het niet toe, maar dat is dus melkproducent-gestuurd en niet melk-drinker gestuurd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:28

Kinke schreef:

Eens.

Weer dat gezever over dat is niet goed wat je doet...want dat is de boodschap die men uit wil stralen.
Net zo als de suikertaks, want oh suiker en obesitas....

Nee suiker is niet goed, maar als je maar een glaasje in de week pakt of nog minder is het ook niet erg. Niet erger dan koffie oid.

Dat gezever steeds over wat mensen wel en niet mogen eten.
Dat gestress erover en mensen er op wijzen, dat is niet goed voor je rikketik :D

Reminder: van leven ga je dood, allemaal! }>

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 14:41

Kinke schreef:

Wie zijn de anti vlees en anti zuivel mensen?
En wie zegt dat jouw redenering anders is? Dat wil zeggen, ja, je redeneert anders, maar inhoudelijk hoeft het niet zoveel te verschillen:
Ik denk, dat als volwassene melk drinken, feitelijk onnatuurlijk gedrag is. Dat wil niet zeggen dat daar een waarde oordeel aan hangt? Wat je ervan vindt om iets onnatuurlijks te doen is een andere discussie.
Dus dat er nog meer onnatuurlijke gedragingen zijn is denk ik ook waar.
Wat je daar van vindt, is een tweede.