Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:07

Telpeva schreef:
Marcella schreef:
Dat ik even niet weet of ik nu blij of moet ergeren aan de muizen en ratten gaten in de overdekte kippenren. Was nu wel makkelijk schoon maken gezien er water afvoer is nu. Grove vuil met blik weg gehaald en daarna even goed na gespoeld met wat gieters water.

Ergeren :j Als het mijn kipjes zouden zijn dan zou ik de boel zsm rat en muis dicht maken. Vogelgriep is nog steeds een ding, andere diersoorten kunnen het oppikken, bij zich dragen en verspreiden zonder dat ze er zelf ziek van worden. Als je van plan bent kipjes te blijven houden, nu maar ook de komende jaren, dan zou ik investeren in het verbeteren van het hok zodat knagers er niet meer bij kunnen.

Klopt maar ga nu even niet sjouwen met zak cement. Wil de gaten gewoon dicht storten. }>

Voor nu was het makkelijk schoonmaken. Hopelijk hebben veel van de kippen stront. :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:39

wyoming schreef:
Dochter net opgeknapt van haar amandelen verwijderen. (Dat deed ze wonderbaarlijk goed) Zou ze morgen tot 12.00 uur even naar school gaan, heeft ze nu weer verhoging. Ik hoop echt dat ze morgen gewoon met een normale temperatuur wakker wordt. Ik wil een ziek vrije kerst (vakantie), dat heb ik wel verdiend dit jaar :+

Misschien toch thuishouden voor de zekerheid?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:52

Ik heb dus een nieuw matras maar dat ding is eigenlijk wat te hoog voor mijn bed dus het ziet er nogal bijzonder uit. Maar waar ik nog niet aan gedacht heb is dat mijn dwangneurose nu behoorlijk door de war geschopt gaat worden , ik had het dus wat anders ingeschat dat het geen problemen zou gaan geven. Nu wil ik dus een ding gaan schrappen maar ik gok dat het heel moeilijk gaat worden.

Nou ja als het echt niet lukt dan ga ik maar op het logeerbed liggen. Dan zijn de spullen er niet en is de stress ook minder.

fjordjes

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:38

Zit een zielige reiger hier in de straat die niet wegvliegt als je voorbij loopt. Blijft ineengedoken aan de kant van de weg zitten. Heeft geen zin om de dierenambulance te bellen want ze nemen geen vogels mee ivm vervoersverbod wat hier geld. Ik begrijp het heel goed maar wel sneu voor de reiger

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:40

Kun je hem niet wat kattenvoer geven? Hij zal wel verzwakt zijn door de vorstperiode.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:00

Als er een visboer nog open is kijken of je wat visresten kan krijgen voor de reiger.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:02

Ik denk eigenlijk met rust laten , kans is groot dat het dier is besmet met vogelgriep. Hoe triest ook , de kans dat het dier overleefd is dan vrij klein.

Lastig dat de dierenambulance dan niet komt vanwege het vervoersverbod. Volgens mij was er laatst ook al een bokker die een zieke vogel aantrof maar de ambulance kon niet komen vanwege personeelstekort.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:03

Ze nemen nu ook gewoon geen risico om zieke vogels mee te nemen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:04

Marcella schreef:
Ze nemen nu ook gewoon geen risico om zieke vogels mee te nemen.

Nee klopt... Heel triest maar het is niet anders.... -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:12

Zie je nog meer afwijkend gedrag bij de reiger, denk aan kopschudden, ongecontroleerd bewegen, tekenen van pijn of ziekte. Het kan denk ik ook dat hij slaapt? Het is donker nu, dan zijn vogels niet actief.
Als hij er morgenochtend nog zit dan zou ik eventueel dan voer (vlees, vis) aanbieden en een vogelopvang bellen. Het is nu donker, tijd om te slapen ik denk niet dat hij nu wil eten, als er al wat in gaat dan zal het weinig zijn. Ik zou wel een zekere afstand bewaren, en pas ook op voor je gezicht als je in de buurt wilt bukken ofzo want die snavel is niet niks :)

Dat de dierenambu niet rijdt snap ik, zij hebben neem ik aan ook niet de middelen om ze veilig te hanteren en te vervoeren want daar zijn protocollen voor. Een vogelopvang heeft dat in deze tijden wel, die hebben wel van die plastic pakken, een extra paar schoenen, wegwerphanschoenen etc. Klaar liggen in hun ambu.
Als je vogelgriep vermoedt dan zou ik een vogelopvang bellen, zij zullen hem dan niet kunnen redden, ze kunnen hem echter wel diervriendelijk euthaniseren om hem een nare dood te besparen, en het lichaampje veilig afvoeren om verdere besmetting tegen te gaan.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:27

Rond 5u toen ik de hond ging uitlaten vloog ie ineens op waar ik van schrok en vloog toen richting de uitrit van mijn straat maar ik zag hem niet meer dus dacht die is weg. Daarstraks (18.30) reed ik met de auto door de straat en zat ie aan de andere kant van de weg ineengedoken dus ik denk erg verzwakt. Had dus de dierenambulance gebeld en die zeiden al dat ze geen vogels ophalen vanwege vervoersverbod en dat de sterkste overleven in de natuur en ze helaas niks kunnen doen. Ook zitten alle vogelopvang op slot vanwege de vogelgriep, is een behoorlijk groot gebied (omgeving zuid Oost Brabant en noord Limburg) Toen ze dat zeiden bij de dierenambulance was het ook even een oja momentje aangezien er hier bijna voor de deur die borden staan met vervoersverbod. Straks moet ik m'n hond nog een keertje uitlaten zal kijken of ie er nog zit, heb helaas geen kattenbrokken alleen hondenbrokken maar wil ook niet het risico lopen voor vogelgriep voor andere dieren.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:58

@Fjordjes, dan zou ik ook uit gaan van wat zij zegt, de regels rondom het vervoersverbod weet ik niet 100%. Ik werk wel bij een vogelopvang maar ik rij niet met de ambu, de laatste keer dat ik ervoor heb gezeten om mij echt in te lezen over die protocollen is al even terug. Dat ze niet vervoerd mogen worden klinkt voor mij als nieuw, dus dan zeg ik liever niks want ik wil geen verkeerde info geven.

Duimen dat hij morgen spontaan verdwenen is, en ergens rondhangt met een vol buikje. Als hij niet ziek is dan zou hij nu wel weer kunnen jagen nu het ijs op het water weg is.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:06

Mijn ergernis is trouwens dat ik op een of andere manier het topje van mijn bovenste knokkel bij mijn duim eraf heb geschuurd of gestoten, er mist een heel stuk huid. Het bloedt niet ofzo, maar het doet ZEER joh bij elke beweging omdat het net bij zo'n gewricht zit :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:46

De storing van de rabobankieren app. Werkt de hele dag al niet.. joehoe, fix je oliebol!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:47

Thijs zeeman, je weet van tevoren al dat ze er niets mee doen, maar je kijkt toch he…

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:08

Ooh ik kreeg ook de rabo foutmelding, maar bij mij werkte het (helaas) wel gewoon. (Iets met rekeningen betalen -O- )

Caira, ik moest 3x lezen voor ik in de gaten had dat de autocorrect een skrewup had gemaakt :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:48

Merlen schreef:
Wel huizen of appartementen te vinden maar de huurders verkiezen tweeverdieners.
Een vakantiehuisje betaal je hier 600€ per week.

Menino jij insinueert dat ik de hele dag op mijn luie kont zit wat dus niet zo is.De ganse dag ben ik in de weer.Maar de dag is te kort om alles rond te krijgen.

Regio?

Mijne komt nl eind jan vrij,
Regio Midden Nederland, provincie Utrecht.
En een héél wat gunstigere prijs.

Bij interesse, pb staat open.
Wie weet helpen we elkaar ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:53

Ik wilde Aerial Africa kijken, maar ik erger me echt kapot aan die achterlijke Wildwestmuziek die ze eronder hebben gezet en het droge commentaar in Amerikaans accent. -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:07

Bleg de spanning loopt nu al op -O- En ik weet ook wel dat het een nutteloze angst is , maar alsnog voel ik al dat ik moeite krijg met ademen en overal steken.

Nog maar even een uurtje proberen te ontspannen.....

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:14

Femke_Tweety schreef:
Merlen schreef:
Wel huizen of appartementen te vinden maar de huurders verkiezen tweeverdieners.
Een vakantiehuisje betaal je hier 600€ per week.

Menino jij insinueert dat ik de hele dag op mijn luie kont zit wat dus niet zo is.De ganse dag ben ik in de weer.Maar de dag is te kort om alles rond te krijgen.

Regio?

Mijne komt nl eind jan vrij,
Regio Midden Nederland, provincie Utrecht.
En een héél wat gunstigere prijs.

Bij interesse, pb staat open.
Wie weet helpen we elkaar ermee.

Ook benieuwd naar, ik weet bij mijn regio ook al 2 campings die swinters gesloten zijn qua faciliteiten en voorkeur geven voor huisjes paar maand in onderhuur en dat is zeker niet voor dat weektarief.

Hier iemand die in zelfde schuitje zat, ongelukkig zijn of gaan. Als je wilt mag je me pb-en.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:16

Ik weet dat dit het ergernissentopic is, maar ik word wel heel blij van alle aangeboden hulp <3

Zebrastreep, dikke knuffel voor je

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:19

En soms zelfs niet alleen maar voor een paar maanden.

Op mijn plek (en ook mijn specifieke chalet) kan in overleg ook langer dan een paar maanden.
En dat is best vaak zo op campings.

En echt, 600 per week is de prijs die voor korte vakantieverhuur telt. Dan heb je er als verhuurder ook gewoon veel meer werk aan.
Langdurige verhuur zit je nog niet eens op de helft van dat bedrag.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:22

Het umcg... krijg veel uitslagen van mijn transplantatie screening al te zien maar wat het uiteindelijk allemaal betekent en of ik nu dan wel of niet op die lijst kom. Joost mag het weten. Moet wachten tot er een afspraak ingepland wordt voor de uitleg. Geef die gegevens dan nog niet vrij! Mensen gaan googlen.. en zelfs dan kom ik er niet uit :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 01:10

Kimberley_ schreef:
Het umcg... krijg veel uitslagen van mijn transplantatie screening al te zien maar wat het uiteindelijk allemaal betekent en of ik nu dan wel of niet op die lijst kom. Joost mag het weten. Moet wachten tot er een afspraak ingepland wordt voor de uitleg. Geef die gegevens dan nog niet vrij! Mensen gaan googlen.. en zelfs dan kom ik er niet uit :+

Ja lastig, vooral omdat je je ook niet te druk zou moeten maken. Gaat om je hart toch?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 01:18

imaudy schreef:
Kimberley_ schreef:

Ja lastig, vooral omdat je je ook niet te druk zou moeten maken. Gaat om je hart toch?

Jep. Ik wil alleen maar een ja of een nee en dan de uitslagen bespreken..niet zoalsnhet nu gaat.