Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:39

DuoPenotti schreef:
Ik moest echt even denken waar dit ook weer over ging :o?
Is een quote uit 2022

:+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 11:22

Volgens mij lig dat schip in Alblasserdam oceanco. :+

Nou persoon van gisteren wilde uiteindelijk vandaag langs komen. Ben benieuwd. :+

De hennen zijn verhuisd naar een nieuwe baas. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 12:17

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-25 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 13:46

Kreeg bericht of ik nog garnalen heb en of ik degene wilde bellen. Ja is goed, nog wel gevraagd waarom die wilde bellen maar geen antwoord. Bel ik net krijg ik de voicemail. Ja dan weet ik het ook niet meer. Ik belde wel anoniem maargoed dat is dan niet mijn probleem als je dan niet opneemt

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 14:01

ik had interesse in een dvd box die uit 2 delen bestaat.
Nu was 15 euro, wel een beetje prijzig maar ik had het er voor over.
Dus ik stuur dat ik interesse heb enz en we bespreken een verzendmethode.
Stuurt de verzender: dan mag je 35 euro overstorten op ....
Ik stuur het was toch 15 euro?
Bleek het 15 euro per deel te zijn. Ja nou aan 1 deel van een box heb je niks en je mag dat ook wel eens in je zoekertje plaatsen

Paardjes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:15

Vandaag een bod gekregen. Nu kijk ik altijd naar de recensies van de potentiële koper. Mochten daar staan niet betalen niet opdagen etc dan ga ik niet op het bod in.

Nu reageert er iemand waarvan ik geen profiel kan zien gewoon niks ik kom gewoon bij mijn eigen advertenties. Wat is jullie ervaring daarmee?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:35

Paardjes83 schreef:
Vandaag een bod gekregen. Nu kijk ik altijd naar de recensies van de potentiële koper. Mochten daar staan niet betalen niet opdagen etc dan ga ik niet op het bod in.

Nu reageert er iemand waarvan ik geen profiel kan zien gewoon niks ik kom gewoon bij mijn eigen advertenties. Wat is jullie ervaring daarmee?

Dat heb ik ook al de hele dag bij verschillende bieders…
Zal wel een bug in het systeem zijn?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:56

Ik had er een sjiek duur colbert op staan van Maison de Bonnetterie. Kreeg vandaag een goed bod van iemand die het snel wilde komen ophalen. Binnen een uur stond er een gezellige Brabander op de stoep die heel blij was met het jasje. Hij had een nieuw jasje nodig om alle emblemen van de carnavalsverenigingen op te naaien. Jasje heeft nieuw bijna 300 euro gekost, zo grappig dat dit dan de nieuwe bestemming is :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 23:24

Ik heb vrij veel boeken op marktplaats staan. Eergisteren kreeg ik een bod op een van de boeken, was aan de lage kant, ze zou erover denken zei ze. Die avond kreeg ik nog een bod op hetzelfde boek, van een totaal ander iemand, ook aan de lage kant. De volgende ochtend kreeg ik weer een bod van nog een nieuwe bieder, dat was voor mij acceptabel, heb wel eerst nog even contact met de eerste bieder gezocht, maar die vond het toch te veel, dus boek ging naar derde bieder.

Heel vreemd, 3 verschillende potentiële kopers binnen 24 uur, en niet uit dezelfde plaats. Het is geen heel bijzonder boek, ook niet duur en het staat al maanden op MP.

Paardjes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 23:53

Hevonen schreef:
Ik heb vrij veel boeken op marktplaats staan. Eergisteren kreeg ik een bod op een van de boeken, was aan de lage kant, ze zou erover denken zei ze. Die avond kreeg ik nog een bod op hetzelfde boek, van een totaal ander iemand, ook aan de lage kant. De volgende ochtend kreeg ik weer een bod van nog een nieuwe bieder, dat was voor mij acceptabel, heb wel eerst nog even contact met de eerste bieder gezocht, maar die vond het toch te veel, dus boek ging naar derde bieder.

Heel vreemd, 3 verschillende potentiële kopers binnen 24 uur, en niet uit dezelfde plaats. Het is geen heel bijzonder boek, ook niet duur en het staat al maanden op MP.

Ja dat heb ik ook vaker gehad. Heel raar idd maanden op marktplaats helemaal niks en dan een paar biedingen tegelijk. Ook een keer gehad dat twee partners tegen elkaar hadden opgeboden

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 00:10

Nou ik heb een meevaller.
Ik had interesse in schleich beeldjes en vroeg de verkoper om ze te verzenden.
Nu met wat praten wonen die persoon zijn/haar schoonouders hier een kwartiertje vandaan en ze zien elkaar volgend weekend.
Is handig dan haal ik ze daar wel even op, kan er niks fout gaan bij verzending.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:27

@Paardjes83: als je iets wilt verkopen kun je best er enige tijd in steken, bij niets doen verkoop je ook niets.

@flintstones: dat is de beste methode. Heb ik ooit eens gedaan met een fruitschaal (die nu lampenkap is :D ); de verkoper haar ouders zaten hier in de buurt wel eens op de camping en ik heb het daar 6 weken later opgehaald.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:29

Hevonen schreef:

Ik heb dat eens met een DVD gehad. Lot van 5, opeens 3 mensen die die ene DVD wilden hebben. Vast 1 of andere cursus waarvoor ze hem nodig hadden denk ik. Of het is links of rechtsom in het nieuws geweest. Artiest die prijs krijgt of zo.

Paardjes83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 11:10

DubbelFun schreef:
@Paardjes83: als je iets wilt verkopen kun je best er enige tijd in steken, bij niets doen verkoop je ook niets.

Huh? Lijkt me juist dat ik er eerder teveel tijd insteek door hier naar ervaringen te vragen :D. Met voorzichtig zijn is niets mis toch?

@flintstones: dat is de beste methode. Heb ik ooit eens gedaan met een fruitschaal (die nu lampenkap is :D ); de verkoper haar ouders zaten hier in de buurt wel eens op de camping en ik heb het daar 6 weken later opgehaald.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 11:12

Paardjes, ik denk dat Dubbelfun iemand verkeerd vermeld heeft. Ik snap het alleszins ook niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 11:39

Sorry, ik doelde idd op Hevonen :o

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:40

petra8 schreef:
Ik had er een sjiek duur colbert op staan van Maison de Bonnetterie. Kreeg vandaag een goed bod van iemand die het snel wilde komen ophalen. Binnen een uur stond er een gezellige Brabander op de stoep die heel blij was met het jasje. Hij had een nieuw jasje nodig om alle emblemen van de carnavalsverenigingen op te naaien. Jasje heeft nieuw bijna 300 euro gekost, zo grappig dat dit dan de nieuwe bestemming is :)

Als het een bosschenaar was, dan gaat diegene er nog lang plezier van hebben. In principe dragen die ieder jaar hetzelfde. Altijd een jasje met emblemen. Vaak vele jaren tot de gaten erin vallen. Daar heb je vast iemand heel blij mee gemaakt.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 16:00

Ik heb zo veel schrik voor marktplaatsgedoe dat ik mijn overstock maar eerst hier op de markt heb gezet. Sorry, jullie verhalen schrikken af haha!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 16:26

foxy80 schreef:
Ik heb zo veel schrik voor marktplaatsgedoe dat ik mijn overstock maar eerst hier op de markt heb gezet. Sorry, jullie verhalen schrikken af haha!

Oh my God
Nu wil ik al die zadelvormige dekjes :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 16:35

Heb even gekeken wat ze tegenwoordig kosten Alja: volledig bont over de 200 euro en bont onder de zadelkussens alleen boven de 150 euro.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 17:23

Schijnbaar is lezen advertentie tekst nog steeds een vak apart. :')

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-24 17:30

Marcella schreef:
Schijnbaar is lezen advertentie tekst nog steeds een vak apart. :')

Is toch nooit anders geweest.

Aangezien deze zin van jouw al niet echt lekker loopt ;) kan de communicatie fout ook bij jou liggen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 17:33

Ben moe en heb pijn met kop vol snot geen goede combinatie.

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 19:24

Kan de andere partij het zien als je iemand blokkeert trouwens?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 21:29

Nou, tegen verwachting in en dankzij 3 bakkers al van mijn mattes dekjes verlost. Nu de eskadron nog. Ik zal zo blij zijn als hier nog meer deur uitgaat, het lijkt hier wel een pakhuis en dat terwijl we eind april verhuisd zijn (na 22 maanden alles in de opslag te hebben gehad)...