[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 18:39

Vriend probeert nog steeds erdoor te krijgen dat die parasiet hier wel mag logeren later en dat we dan daguitstappen naar de zoo etc kunnen doen. Ik hou echter mijn poot stijf en heb onlangs heel koel en duidelijk aangegeven dat het ZIJN doopkind is en dat HIJ die dingen mag verzinnen, maar dat ik van z'n leven er niet over peins om mee te gaan. Idem met de reis naar de kerstman die hij wil doen als ze 12 jaar is. Ik wil met alle plezier terug naar Lapland, daar niet van, maar dat kind gaat NIET mee en zeker niet als de ouders er niet bij zijn.

Het heeft wel al wat strubbelingen gegeven jammer genoeg. Hij begrijpt dat ik niks met kinderen heb, maar vind dat ik wel af en toe coulant kan zijn naar hem toe én dat ik het kind niet moet "straffen" omdat ik eigenlijk van de ouders gewoon niks meer wil weten. (NAV voorval paar jaar terug met schoonpa en schoonzoon zijn reactie erop).
Ben benieuwd hoe hij gaat piepen als hij merkt dat het menens is, want hier durf ik echt wel onze relatie stopzetten.

Urbanus

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:04

Ah dat is wel een poedersuiker. Kak.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:14

Varekaj schreef:
Vriend probeert nog steeds erdoor te krijgen dat die parasiet hier wel mag logeren later en dat we dan daguitstappen naar de zoo etc kunnen doen. Ik hou echter mijn poot stijf en heb onlangs heel koel en duidelijk aangegeven dat het ZIJN doopkind is en dat HIJ die dingen mag verzinnen, maar dat ik van z'n leven er niet over peins om mee te gaan. Idem met de reis naar de kerstman die hij wil doen als ze 12 jaar is. Ik wil met alle plezier terug naar Lapland, daar niet van, maar dat kind gaat NIET mee en zeker niet als de ouders er niet bij zijn.

Het heeft wel al wat strubbelingen gegeven jammer genoeg. Hij begrijpt dat ik niks met kinderen heb, maar vind dat ik wel af en toe coulant kan zijn naar hem toe én dat ik het kind niet moet "straffen" omdat ik eigenlijk van de ouders gewoon niks meer wil weten. (NAV voorval paar jaar terug met schoonpa en schoonzoon zijn reactie erop).
Ben benieuwd hoe hij gaat piepen als hij merkt dat het menens is, want hier durf ik echt wel onze relatie stopzetten.

Oef, dat is wel heftig... Kun je niet een compromis sluiten dat jij een keer een weekendje weg gaat waarin hij haar uit kan nodigen en zij gewoon hun weekendje lol kunnen hebben zonder dat jij er last van hebt?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:46

VuurVleugels schreef:
Varekaj schreef:

Oef, dat is wel heftig... Kun je niet een compromis sluiten dat jij een keer een weekendje weg gaat waarin hij haar uit kan nodigen en zij gewoon hun weekendje lol kunnen hebben zonder dat jij er last van hebt?

pff nou inderdaad, dit is echt niet tof!
Maar wat vuurvleugels zegt, misschien zo iets?
Dat hij iets met het kind gaat doen en jij gewoon lekker iets heel anders <3
Als hij er iets mee wilt doen prima toch?
maar waarom zou jij daar bij moeten zijn?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:47

Was al een beetje bang dat zoiets zou kunnen gaan gebeuren... Jullie staan er zó verschillend in. :(:) Hoop dat jullie toch tot een compromis kunnen komen!!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 19:51

Vandaag ook in de supermarkt zo'n jengelend kreng. Moeders liep er doodmoe achter aan met "mamma wil graag naar huis toe.."

Echt wat doen mensen zichzelf aan. :') Grijp dat jong bij de kraag en neem hem mee naar de kassa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:28

Dat stel ik dus zelf ook al hele tijd voor maar ziet hij niet zitten. Een daguitstap wel maar geen vakanties. In ieder geval zijn we nog lang zo ver niet, kind mag nog geeneens bij oma/opa blijven overnachten. Hij heeft het er vooral moeilijk mee dat ik zo keihard ben tov dat kind, hij vindt niet dat ik haar moet doen "boeten" voor wat haar ouders/opa heeft gedaan.

Och, kinderen en gedrag! Werk op een consultatie en een moeder had een kleuter mee. Petje af voor die jongedame want Jezus Christus wat was dat spook razendsnel zeg! Ze was er oprecht streng en correct mee maar dat ding had geen oren aan z'n hoofd. Die stoof rond als een bromvlieg waar je met een mepper achteraan zit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:38

Ik vind ook dat je dat kind niet kwalijk kunt nemen wat haar ouders/opa gedaan heeft/hebben. Maar dat staat imo los van dagen/weekenden met een kind doorbrengen, daar zou ik ook niet op zitten te wachten :').

Wat is er eigenlijk voorgevallen? Volgens mij heb je dat al eens gedeeld, staat me iets van bij?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 20:39

Varekaj schreef:
Dat stel ik dus zelf ook al hele tijd voor maar ziet hij niet zitten. Een daguitstap wel maar geen vakanties. In ieder geval zijn we nog lang zo ver niet, kind mag nog geeneens bij oma/opa blijven overnachten. Hij heeft het er vooral moeilijk mee dat ik zo keihard ben tov dat kind, hij vindt niet dat ik haar moet doen "boeten" voor wat haar ouders/opa heeft gedaan.

.

Oef, ik snap wel dat je hier dan echt botst.
En super k*t want je hoopt toch beide een beetje op één lijn te zitten in een relatie.
En Tjah als hij niet alleen wat wilt doen met het kind, dan kan hij dat toch met die ouders erbij doen ofzo.
Ik snap echt wel dat jij daar geen compromis in gaat maken. Mee gaan naar iets met een kind -O-
En dan dus geen dag, maar een stuk langer ook nog.. vreselijk %)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 23:30

Hier thuis is de afspraak: mijn familie, mijn probleem. Jouw familie, jouw probleem. Ik moet naar de kinderverjaardagen van mijn neefjes, maar hij hoeft niet mee. En als hij in de toekomst op zijn neefjes of nichtjes wil passen dan is dat best, maar ik doe niet mee.

Maar als het zo’n verschil is, kan ik me voorstellen dat het wringt. oliebol….

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 08:38

Hmm, ik snap beide partijen wel.

Ik snap dat jij niks hebt met of aan dat kind, en dat je er weinig behoefte aan hebt om hele weekends te spenderen ermee.
Ik snap ook dat je vriend dat wél wil doen, en dat die hoopt dat jij ook iets samen wil doen.
Kind kan er idd ook niks aan doen dat die ouders zo zijn, en dikke kans als die bij jullie komt en jullie zijn gewoon rechtlijnig en consequent, dat kind prima braaf zal zijn.

Samen op reis gaan zou ik ook niet zien zitten met zo een koter (maar tegen dat ze 12 zijn is dat ook wel iets anders). Maar kind nu en dan een weekend logeren (prima, je vriend zorgt er voor, jij kan lekker andere dingen doen) en je kan een paar momenten eens iets samen doen (om je vriend een plezier te doen), dat lijkt me toch een mooi compromis?

Geloof me, vreemde ogen dwingen, als mijn neefjes bij mij zijn, dan zijn die koters gewoon braaf en ze luisteren, maar ze weten dat ik enerzijds niet moeilijk ben, maar wel mijn beloftes nakom (als jullie nog 1 keer ruzie maken, dan gaat de playstation uit! (en dan doe ik dat ook gewoon effectief, kunnen ze plots wel netjes spelen hoor) ).

Ik geloof / lees dat jullie anders wel een goede relatie hebben met respect voor elkaar en genoeg vrijheid voor alle partijen, dan is het imo wel zonde om dit op zoiets te laten kapot gaan. zeker omdat dit in de praktijk over misschien 2 weekends op een jaar zou zijn, waar je dan eens een dagje van mooi weer moet spelen en even mee gaan naar de zoo (en zelfs dan, als kind weet waar die aan toe is loopt die braaf mee, kan je lekker beestjes kijken, en geef je de leiband van dat kind in je vriend zijn handen ... :+ )

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:09

Maar wat als je echt niet wilt oppassen?!? Het gebeurt hier in huis gewoon niet (en dan heb ik niet eens ruzie met iemand) en daar is wat mij betreft geen compromis over mogelijk. Wat mijn vriend doet, dat mag hij zelf weten, maar ik ben er niet. Ik heb bewust geen kinderen, ik vind er niets aan. En de vrije tijd die ik heb, die wil ik ook indelen met zaken waar ik energie van krijg. En niet met het passen op de keuzes van een ander. Ik zou dat echt zo vreselijk zonde van mijn tijd vinden.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:13

Varekaj schreef:

Als je het puur niet wil omdat je niks met kinderen hebt (zo sta ik er namelijk precies is, mijn vriend gelukkig ook) dan moet je je vriend proberen duidelijk te maken dat het niks persoonlijks is naar het kind, maar puur omdat je *insert ergernissen als lawaai, stank, plakvingers en irritante stemmetjes, vragen etc* niet om je heen wil hebben. En met 12 mee op vakantie… Leuk zo’n puber waar je ineens mee opgescheept zit, niemand kan een kant op en je ‘moet’ het leuk houden voor iedereen. 12 zou voor mij niet oud genoeg zijn denk ik en er zou toch wel heel veel planning aan vooraf gaan. Inclusief de lijst van dingen die jullie gaan doen, waar het zonder morren ook mee moet gaan.

Of is het dat je gewoon niks met het hele gezin te maken wil hebben door wat er gebeurd is?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:26

Maar die vakantie met 12 hoef je je toch nog niet druk in te maken. Tegen dan zie je wel, en desnoods gaat die dan maar alleen op vakantie met die koter ...

Vakanties en langer dan 1-2 overnachtingen zou ik ook niet zien zitten.
Betreft het niet willen oppassen, prima dat kind een weekendje komt en dat hij er op past, kan jij lekker je eigen ding doen (ik zou het geen straf vinden hoor, plan ik lekker lesjes of clinics met de paarden in ,ga ik een dag gaan bekappen, noem maar op). En dan doe je eventueel savonds of een moment in de dag eens iets samen, niet om iets met dat kind samen te doen maar om je vriend een plezier te doen. (net zoals dat mijn vriend wel eens mee komt als ik ga paardrijden, heeft hij ook niks aan maar doet die om mij een plezier te doen ... )
Maar zeker eens dat je geen gans weekend moet babysitten zeg maar, maar als hij de verzorging op hem neemt ?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:00

Lastige situatie.

Ik wil ook absoluut geen jonge kinderen om me heen.
Maar ik ben single, dus dat is simpel.

Ik vind het eerlijk gezegd óók niet fair om je vriend iets wat hij heel leuk vindt te onthouden.
Zijn wensen mogen er ook zijn. Die zijn niet onterecht.

Maar verzin dan inderdaad een compromis.

Prima als hij met zijn nichtje wat wil doen.
Buitenshuis: ga vooral je gang.
(Ophalen bij ouders, dierentuin, picknick, whatever, terug naar ouders)

Wil hij het kind ook daadwerkelijk in huis hebben, oppassen, film kijken, whatever: ook prima, maar dat niet spontaan. Zoiets in overleg van tevoren, zodat jij die avond bij vriendinnen bent, of dat weekend een stedentrip plant, of die woensdagmiddag bij je paard bent etc.

Kijk, als jullie de afspraak hebben dat ee bij jullie géén kinderen komen (is hij het daar diep van binnen gevoelsmatig eigenlijk wel mee eens, of wil hij wél?)
Als jullie het daar dus over eens zijn, jullie krijgen geen kinderen, dan is dat duidelijk.

Maar om hém tegen te houden in contact met zíjn nichtjes en neefjes dat voor hem blijkbaar wel gewoon écht een diepe wens is, dan vind ik het erg ver gaan om dat volkomen onmogelijk te maken.

Verzin een oplossing die voor jullie beiden werkt, zoals bijvoorbeeld wat ik hierboven uitgewerkt heb.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:15

Eens Femke. Ik snap het ongenoegen ergens wel hoor, maar om je partner er in mee te nemen en eigenlijk contact met zijn neefjes nichtjes te onthouden, of iig zo tegen te werken, vind ik ook wel lastig. Ook al zouden het niet mijn favo's zijn, dan zou ik eens in de zoveel tijd best een dagje leuk mee willen en kunnen doen. Als ik hém daar blij mee maak, dan kan ik mij best even tijdelijk over iets heen zetten. Het is geven en nemen in het leven.

Overigens vind ik een dagje uit gezellig mee doen, wel wat anders dan een hele lapland reis. Daarvoor zou ik bedanken en ze lekker samen laten gaan :) Gewoon veel plezier wensen en thuis blijven. En niet constant maar lopen te benadrukken wat voor belachelijke idee het is met die 'parasiet'. Ik hoop overigens dat je het kind niet zo noemt in de bijzijn van je vriend :=

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 10:28

Ik vind dat er een verschil zit tussen je partner iets ontzeggen en iets over hebben voor je partner. Ik zou mijn partner het niet willen ontzeggen om iets te doen met neefjes/nichtjes (al is dat nu nog hypothetisch). Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ik mee doe. Want dat gaat, in ieder geval hier, niet gebeuren. Ik zou hem veel plezier wensen net als ik doe wanneer hij een weekend naar Parijs gaat met vrienden (ik hou niet zo van Parijs >;) ).

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:14

Als hij met zijn petekind op stap wilt, dan gaat hij toch? Daar hoef jij niet bij te zijn.
Ik ben ondertussen op een leeftijd dat ik niet meer dat soort dingen doe voor de lieve vrede, want dan moet ik ook gezellig gaan doen in een situatie die ik echt heel stom vind. Dat lukt mij wel even, maar niet een hele dag.

Logeren zou dan ook echt nooit langer mogen zijn dan één dag. Bijvoorbeeld vrijdag of zaterdag, dan komt kind op zijn vroegst na het avondeten, kunnen ze de zaterdag samen op stap en kan daarna afgeleverd worden met pa en moe. Dat zou mijn enige compromis zijn.

En mooi niet dat ik ze alleen in mijn huis zou laten. Ik zag hoe gemakzuchtig mijn ex was, want ergens iets van zeggen was niet gastvrij, dan was ik thuis gekomen naar een huis waarin sowieso iets van mij (mooi beeldje, plant, boek ed) stuk is. Wat ik dan maar zou moeten slikken, want kind kan er niets aan doen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:06

En weer iemand met z'n kind half in beeld want 'is ziek thuis van de opvang' en iedereen "ahhh wat schattuggggggg".

Rot nou toch eens op met je crotch-goblins. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 13:24

Huh, lezen jullie iets anders dan ik? Volgens mij ontzegt Varekaj haar vriend niks en vindt zij het een goed plan als hij zelf daguitstapjes gaat maken met kind. Dat ze logeerpartijen en vakanties niet ziet zitten snap ik 100% maar uitstapjes ofzo is toch ook prima als hij dat doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:56

Hij mag doen wat hij wil, ik wil er gewoon niet bij zijn of bij betrokken worden. Puur omwille van het voorval.

Op kerstavond enkele jaren jaren geleden heeft schoonpa mij roepend en tierend uitgemaakt voor geldwolf, achterbaks en asociaal monster, pretentieus viswijf etc en daarbij ook mijn moeder (die hij überhaupt 1x heeft gezien, nooit gesproken) uitgemaakt voor omhooggevallen trut met capsones. Allebei te achterlijk om onze taak als vrouw te doen en voor onze man te zorgen (mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 was) en dat mijn broer haar verdiende loon was (mijn broer is gehandicapt), dat ik beter mijn beesten zou verkopen en mijn werk in huis zou doen zoals het hoort, dat we niet moeten denken omdat we gestudeerd hebben dat we hersens hebben.
Hij stond op 5cm van mijn gezicht en klaar om uit te halen. Schoonma is tussenbeide gekomen. Mijn vriend was op dat moment niet aanwezig en heeft er zelf dus niks van meegekregen.

Mijn schoonbroer, en vader van dat kind, heeft toen met uitgestreken gezicht gemeld "dat het tijd werd dat papa het eens duidelijk maakte" en tegen zijn eigen vriendin was het "zwijgen en luisteren, dit geldt ook voor u".

Dus nee. Ik had in eerste instantie alle contact met zijn ouders en broer verbroken. Het is al coulant genoeg dat ik intussen alweer opdraaf op verjaardagen, moederdag/vaderdag en feestdagen. En dit weekend het doopfeest voor dat kind.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:59

Maar hoe naar ik kinderen ook vind, in dit geval kan het kind niets doen aan het gedrag van haar vader en opa

(En ja, dat gedrag is verachtelijk uiteraard)

Ik zou persoonlijk de verjaardagen ook laten voor wat ze zijn overigens. Zoek het maar zelf uit met je agressieve minderwaardigheidscomplex zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:21

Kind is nog te klein en mag/kan niet alleen bij vriend op bezoek komen. Dus ik zit alsnog bijna wekelijks met dat volk door mijn strot geduwd "want we komen even op bezoek bij oompje en koffietje doen".

Hoe dan ook is het onmogelijk om dat op dit ogenblik van elkaar los te koppelen + dat er immense verwachtingen aan hangen die ik gewoon NIET wil waarmaken.

Ik heb net een kind dat niet wou luisteren in een sloot zien kukelen. Weet niet wie het erger vond, de ouders of de koter in kwestie :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:27

Varekaj schreef:
Kind is nog te klein en mag/kan niet alleen bij vriend op bezoek komen. Dus ik zit alsnog bijna wekelijks met dat volk door mijn strot geduwd "want we komen even op bezoek bij oompje en koffietje doen".

Hoe dan ook is het onmogelijk om dat op dit ogenblik van elkaar los te koppelen + dat er immense verwachtingen aan hangen die ik gewoon NIET wil waarmaken.

Ik heb net een kind dat niet wou luisteren in een sloot zien kukelen. Weet niet wie het erger vond, de ouders of de koter in kwestie :P
Na dat voorval snap ik jouw kant heel goed. Nee, kind kan er niks aan doen, maar die associatie met je schoonfamilie zit er nu wel, en ik snap heel goed dat je niks te maken wilt hebben met mensen die zo tegen en over jou, maar misschien nog wel erger, over je familie praten. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:28

Varekaj schreef:
Hij mag doen wat hij wil, ik wil er gewoon niet bij zijn of bij betrokken worden. Puur omwille van het voorval.

Op kerstavond enkele jaren jaren geleden heeft schoonpa mij roepend en tierend uitgemaakt voor geldwolf, achterbaks en asociaal monster, pretentieus viswijf etc en daarbij ook mijn moeder (die hij überhaupt 1x heeft gezien, nooit gesproken) uitgemaakt voor omhooggevallen trut met capsones. Allebei te achterlijk om onze taak als vrouw te doen en voor onze man te zorgen (mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 was) en dat mijn broer haar verdiende loon was (mijn broer is gehandicapt), dat ik beter mijn beesten zou verkopen en mijn werk in huis zou doen zoals het hoort, dat we niet moeten denken omdat we gestudeerd hebben dat we hersens hebben.
Hij stond op 5cm van mijn gezicht en klaar om uit te halen. Schoonma is tussenbeide gekomen. Mijn vriend was op dat moment niet aanwezig en heeft er zelf dus niks van meegekregen.

Mijn schoonbroer, en vader van dat kind, heeft toen met uitgestreken gezicht gemeld "dat het tijd werd dat papa het eens duidelijk maakte" en tegen zijn eigen vriendin was het "zwijgen en luisteren, dit geldt ook voor u".

Dus nee. Ik had in eerste instantie alle contact met zijn ouders en broer verbroken. Het is al coulant genoeg dat ik intussen alweer opdraaf op verjaardagen, moederdag/vaderdag en feestdagen. En dit weekend het doopfeest voor dat kind.

Zo, daar zou ik dus meteen klaar mee zijn :\. paasei he...