Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:Vriend probeert nog steeds erdoor te krijgen dat die parasiet hier wel mag logeren later en dat we dan daguitstappen naar de zoo etc kunnen doen. Ik hou echter mijn poot stijf en heb onlangs heel koel en duidelijk aangegeven dat het ZIJN doopkind is en dat HIJ die dingen mag verzinnen, maar dat ik van z'n leven er niet over peins om mee te gaan. Idem met de reis naar de kerstman die hij wil doen als ze 12 jaar is. Ik wil met alle plezier terug naar Lapland, daar niet van, maar dat kind gaat NIET mee en zeker niet als de ouders er niet bij zijn.
Het heeft wel al wat strubbelingen gegeven jammer genoeg. Hij begrijpt dat ik niks met kinderen heb, maar vind dat ik wel af en toe coulant kan zijn naar hem toe én dat ik het kind niet moet "straffen" omdat ik eigenlijk van de ouders gewoon niks meer wil weten. (NAV voorval paar jaar terug met schoonpa en schoonzoon zijn reactie erop).
Ben benieuwd hoe hij gaat piepen als hij merkt dat het menens is, want hier durf ik echt wel onze relatie stopzetten.
VuurVleugels schreef:Varekaj schreef:Vriend probeert nog steeds erdoor te krijgen dat die parasiet hier wel mag logeren later en dat we dan daguitstappen naar de zoo etc kunnen doen. Ik hou echter mijn poot stijf en heb onlangs heel koel en duidelijk aangegeven dat het ZIJN doopkind is en dat HIJ die dingen mag verzinnen, maar dat ik van z'n leven er niet over peins om mee te gaan. Idem met de reis naar de kerstman die hij wil doen als ze 12 jaar is. Ik wil met alle plezier terug naar Lapland, daar niet van, maar dat kind gaat NIET mee en zeker niet als de ouders er niet bij zijn.
Het heeft wel al wat strubbelingen gegeven jammer genoeg. Hij begrijpt dat ik niks met kinderen heb, maar vind dat ik wel af en toe coulant kan zijn naar hem toe én dat ik het kind niet moet "straffen" omdat ik eigenlijk van de ouders gewoon niks meer wil weten. (NAV voorval paar jaar terug met schoonpa en schoonzoon zijn reactie erop).
Ben benieuwd hoe hij gaat piepen als hij merkt dat het menens is, want hier durf ik echt wel onze relatie stopzetten.
Oef, dat is wel heftig... Kun je niet een compromis sluiten dat jij een keer een weekendje weg gaat waarin hij haar uit kan nodigen en zij gewoon hun weekendje lol kunnen hebben zonder dat jij er last van hebt?
Varekaj schreef:Dat stel ik dus zelf ook al hele tijd voor maar ziet hij niet zitten. Een daguitstap wel maar geen vakanties. In ieder geval zijn we nog lang zo ver niet, kind mag nog geeneens bij oma/opa blijven overnachten. Hij heeft het er vooral moeilijk mee dat ik zo keihard ben tov dat kind, hij vindt niet dat ik haar moet doen "boeten" voor wat haar ouders/opa heeft gedaan.
.
Varekaj schreef:Het heeft wel al wat strubbelingen gegeven jammer genoeg. Hij begrijpt dat ik niks met kinderen heb, maar vind dat ik wel af en toe coulant kan zijn naar hem toe én dat ik het kind niet moet "straffen" omdat ik eigenlijk van de ouders gewoon niks meer wil weten. (NAV voorval paar jaar terug met schoonpa en schoonzoon zijn reactie erop).
Varekaj schreef:Na dat voorval snap ik jouw kant heel goed. Nee, kind kan er niks aan doen, maar die associatie met je schoonfamilie zit er nu wel, en ik snap heel goed dat je niks te maken wilt hebben met mensen die zo tegen en over jou, maar misschien nog wel erger, over je familie praten.Kind is nog te klein en mag/kan niet alleen bij vriend op bezoek komen. Dus ik zit alsnog bijna wekelijks met dat volk door mijn strot geduwd "want we komen even op bezoek bij oompje en koffietje doen".
Hoe dan ook is het onmogelijk om dat op dit ogenblik van elkaar los te koppelen + dat er immense verwachtingen aan hangen die ik gewoon NIET wil waarmaken.
Ik heb net een kind dat niet wou luisteren in een sloot zien kukelen. Weet niet wie het erger vond, de ouders of de koter in kwestie
Varekaj schreef:Hij mag doen wat hij wil, ik wil er gewoon niet bij zijn of bij betrokken worden. Puur omwille van het voorval.
Op kerstavond enkele jaren jaren geleden heeft schoonpa mij roepend en tierend uitgemaakt voor geldwolf, achterbaks en asociaal monster, pretentieus viswijf etc en daarbij ook mijn moeder (die hij überhaupt 1x heeft gezien, nooit gesproken) uitgemaakt voor omhooggevallen trut met capsones. Allebei te achterlijk om onze taak als vrouw te doen en voor onze man te zorgen (mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 was) en dat mijn broer haar verdiende loon was (mijn broer is gehandicapt), dat ik beter mijn beesten zou verkopen en mijn werk in huis zou doen zoals het hoort, dat we niet moeten denken omdat we gestudeerd hebben dat we hersens hebben.
Hij stond op 5cm van mijn gezicht en klaar om uit te halen. Schoonma is tussenbeide gekomen. Mijn vriend was op dat moment niet aanwezig en heeft er zelf dus niks van meegekregen.
Mijn schoonbroer, en vader van dat kind, heeft toen met uitgestreken gezicht gemeld "dat het tijd werd dat papa het eens duidelijk maakte" en tegen zijn eigen vriendin was het "zwijgen en luisteren, dit geldt ook voor u".
Dus nee. Ik had in eerste instantie alle contact met zijn ouders en broer verbroken. Het is al coulant genoeg dat ik intussen alweer opdraaf op verjaardagen, moederdag/vaderdag en feestdagen. En dit weekend het doopfeest voor dat kind.