Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:17

Maar hebben ze daar maar 1 stemlocatie? Ik heb er hier binnen 400m al 3. Dat zal niet overal zo zijn, maar je hebt best veel keuze. En de scholen zijn al uren uit.

Gemeente Utrecht biedt ook een kaart aan waar je kunt zien waar de stembureau's zijn en ook waar het rustig is: https://druktebijstembureaus.utrecht.nl/map
Misschien is dat er voor andere gemeenten ook. (Zo te zien is het hier nu wel vrij druk, dus misschien nog even wachten.)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:19

Een van de redenen dat ik maandag al geweest ben. Maar daar heb je nu niets meer aan.

De druktemeter is best handig, die stond maandag ook continu op groen.
Gemeente heuvelrug is dat.
Dus er zijn meer gemeenten die het zo doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:20

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:
Scholen zijn normaal gezien ook veelal dicht als ze als stembureau worden gebruikt :)
Je zit toch ook niet met de blokken te spelen met die kinderen? En er word ook nog ontzettend veel schoongemaakt.

Ik heb geen idee hoe dat werkt met scholen als stemlocatie. Het is toch bijna nooit schoolvakantie als er gestemd wordt?

Nee als dezelfde ingang wordt gebruikt dan is de school dus dicht.
Hier stem ik altijd in het Mfc waar een school en een kinderopvang zit. Ja je hoort de kinderen naar de ingang is dan niet gelijk. Wat is dan het probleem?

Maar goed zal beroepsdeformatie zijn ofzo.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:21

ik zou niet weten waar je kan stemmen, niet in verdiept want ik durf toch niet.
Ik ben blijven hangen bij de woorden van Rutte: blijf thuis. Zodra ik de deur uit ga, krijg ik een heel onaangenaam gevoel, dus laat maar zitten.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:21

De andere jaren was onze school ook stemlocatie. Gewoon school open hoor. En dan was het bij ons ook nog nog speciaal onderwijs waar er nog wel eens wat kan gebeuren.
Dit jaar gelukkig niet. En gewoon dezelfde ingang als de kinderen.
Maar beter ook denk .. het ene deel is sinds vandaag weer op slot door Corona.

Echt Russisch roulette gevoel als leerkracht.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:23

Coby schreef:
De andere jaren was onze school ook stemlocatie. Gewoon school open hoor. En dan was het bij ons ook nog nog speciaal onderwijs waar er nog wel eens wat kan gebeuren.
Dit jaar gelukkig niet.

Vreselijk, ik heb 40 jaar op een school gewerkt, ben zo blij dat ik met pensioen ben nu!
De laatste dag dat ik daadwerkelijk in het schoolgebouw was (11 maart 2020) moest ik ook dat hele gebouw nog door lopen om mensen te zoeken, tussen 3000 leerlingen in. Doodeng vond dat ik dat toen al. Blij dat ik verder thuis kon werken tot m'n pensioen 1 oktober.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:25

Coby schreef:
Dit jaar gelukkig niet. En gewoon dezelfde ingang als de kinderen.

Bij ons in de gemeente zijn de scholen dan dicht.
Nu worden hier dus meer voetbal clubs gebruikt want scholen willen terecht niet dicht.

Ik snap niet zo goed waarom je niet iemand anders laat stemmen als je het zelf vervelend vindt maar goed hier kan ik ook nog steeds geen boodschappen laten bezorgen dus dat moet ik ook blijven doen
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 17-03-21 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:26

Morrie schreef:
ik zou niet weten waar je kan stemmen, niet in verdiept want ik durf toch niet.
Ik ben blijven hangen bij de woorden van Rutte: blijf thuis. Zodra ik de deur uit ga, krijg ik een heel onaangenaam gevoel, dus laat maar zitten.

https://gooisemeren.nl/verkiezingen-twe ... embureaus/

Alstu.

In ieder geval 1 in een sportzaal en 1 in een tent.

Die zouden betrekkelijk veilig moeten zijn.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:27

Het is inderdaad enorm pittig. Ook heel sneu om hoestende kinderen diep in tranen naar huis te moeten sturen.
En dan ook nog krampachtig vast willen houden aan een jaarrooster grrrr

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:27

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:
Scholen zijn normaal gezien ook veelal dicht als ze als stembureau worden gebruikt :)
Je zit toch ook niet met de blokken te spelen met die kinderen? En er word ook nog ontzettend veel schoongemaakt.

Ik heb geen idee hoe dat werkt met scholen als stemlocatie. Het is toch bijna nooit schoolvakantie als er gestemd wordt?

Nu was het hier niet in de school, anders wel.
Maar dat is in een gedeelte waar de kinderen niet komen. Geen idee wat het wel is overigens. Een soort van vergaderzaal of zo? Aula gebeuren. Maar je ziet andere keren de kinderen niet.
Nu wonen wij in een klein dorp dus groot is dat niet. Daarom nu ook andere locaties.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:28

Vanochtend reed ik langs een school waarvan stemmers en kinderen gewoon door elkaar liepen.

En open dagen dan wel op afspraak gaan ook gewoon door ...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:30

lenaa_tje schreef:
Ik snap niet zo goed waarom je niet iemand anders laat stemmen als je het zelf vervelend vindt maar goed hier kan ik ook nog steeds geen boodschappen laten bezorgen dus dat moet ik ook blijven doen

voor mijn geval:
de enige met wie ik contact heb, is mijn echtgenoot en hij kon per brief stemmen, dus hem kon ik niet machtigen.

en voor Femke_Tweety: ik woon niet in de gemeente Gooise meren :(

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:40

Femke_Tweety schreef:
Een van de redenen dat ik maandag al geweest ben. Maar daar heb je nu niets meer aan.

De druktemeter is best handig, die stond maandag ook continu op groen.
Gemeente heuvelrug is dat.
Dus er zijn meer gemeenten die het zo doen.

Ik ben vanmorgen dus gedaan om iets over 9 uur. (ook Utrechtse Heuvelrug) En dat ging ook prima. Goed ruim opgezet en van te voren even op die druktemeter gekeken. Was een handje vol mensen maar het is daar groot genoeg om afstand te kunnen houden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:45

Morrie schreef:
lenaa_tje schreef:

voor mijn geval:
de enige met wie ik contact heb, is mijn echtgenoot en hij kon per brief stemmen, dus hem kon ik niet machtigen.

en voor Femke_Tweety: ik woon niet in de gemeente Gooise meren :(

Iedere gemeente heeft dit soort opties.

Amersfoort drive thru, weet ik.
Mijn gemeente een heel duidelijke druktemeter.

Ik weet het niet van alle gemeenten, maar 't gooi heeft echt ongetwijfeld ook iets.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:46

Ik hier om 16 uur. Prima geregeld in een hotel/party centrum. Voordeur in Achter weer er uit...
Verplicht je handen ontsmetten, mondkap, afstand houden...etc
Er was volk voor ons en achter ons maar niet druk. Het liep lekker door. Prima te doen.

Viel me alleen tegen ik het potlood weer moest inleveren :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:49

DuoPenotti schreef:
Nu was het hier niet in de school, anders wel.
Maar dat is in een gedeelte waar de kinderen niet komen. Geen idee wat het wel is overigens. Een soort van vergaderzaal of zo? Aula gebeuren. Maar je ziet andere keren de kinderen niet.
Nu wonen wij in een klein dorp dus groot is dat niet. Daarom nu ook andere locaties.

Ik denk dat het bij ons normaal ook niet in scholen is. Ook een klein dorp. Wij hebben hier een zaal die voor diverse gemeentedoeleinden gebruikt wordt in mijn buurdorp idem. En in het hoofddorp van onze gemeente kun je ook in 't gemeentehuis. Voorgaande jaren stond er ook een stemlocatie in bejaardenhuizen volgens mij, maar nu uiteraard niet.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:50

Popstra schreef:
Viel me alleen tegen ik het potlood weer moest inleveren :D

Ja, hier ook. Had ook geen opdruk van onze gemeente dus was toch geen collectors item :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:55

Ik stem altijd in het gebouw waar de sporthal is. Normaal in de hal waar je binnenkomt. Nu in de sporthal zelf. Was zo groot dat ik geen idee had welke kant ik eerst op moest. Er stonden wel pijlen op de grond maar die waren amper te zien doordat de vloer al onder de gekleurde strepen zit :+ ik vond het al met al een heel gezoek maar het is gelukt.

Op maandag en dinsdag waren hier 4 stemlokalen open. Vandaag veel meer locaties dan andere jaren. En ook een drive thru. Had me wel leuk geleken om daar te stemmen om het eens mee te maken. Maar heb toch maar gekozen voor "mijn" stembureau.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:57

Ik was al een zwevende kiezer, maar kon ook niet kiezen waar ik ging. Ik kon naar de drive-thru, een verbouwde evenementenlokatie en een groot historisch pand waar ik binnen wilde gluren. De laatste werd het. Supergoed geregeld.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:57

Citaat:
De Europese Commissie heeft het Digitaal Groen Certificaat voorgesteld. Dat is een soort coronacertificaat dat reizen tussen EU-landen opnieuw eenvoudiger moet maken tegen de zomer. Het certificaat zal verschillende gegevens bevatten zoals of je gevaccineerd bent, negatief getest hebt of nog immuun bent na een recente besmetting.

Allez vooruit...tegen 1 juli weer alles open en de ( halve :+ ) wereld rondvliegen.
Ik krijg een soort van flashback en ik zie voer voor de zwarte markt :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:58

raket schreef:
Ik was al een zwevende kiezer, maar kon ook niet kiezen waar ik ging. Ik kon naar de drive-thru, een verbouwde evenementenlokatie en een groot historisch pand waar ik binnen wilde gluren. De laatste werd het. Supergoed geregeld.

Haha een dubbele zwevende kiezer

Popstra

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:37

Ik zag net het uitgaans/straatleven in Israël op tv...
Heerlijk. Verheug me er ook zo op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:46

In België zijn inmiddels op 250000 prikken met AZ 5 ernstige problemen met bloedstolling /bloedplaatjes gemeld. Wanneer je dat afzet tegen Uk dan moeten daar honderden meldingen zijn . 1 op de 50.000 een ernstige bijwerking vind ik nogal veel. Zou de UK toch wat onder de pet houden of is er toch een verkeerde batch geleverd ?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:52

Hier mocht ik het potloodje houden. Het was heel druk trouwens hier bij het stembureau. En dat rond 19 uur. Had ik niet verwacht eigenlijk.

Ik denk trouwens dat het geen zin heeft om je binnen op te sluiten. Ik denk dat iedereen het uiteindelijk een keer zal krijgen. Of er mee in aanraking komt. Enige reden om je op te sluiten is wachten tot je gevaccineerd bent zodat je niet meer doodziek wordt. Maar nog steeds kan je besmet raken en het waarschijnlijk ook doorgeven. Ook zal het virus door blijven muteren. Er is geen ontkomen aan vermoed ik.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 17-03-21 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:54

Mijn man stuurde een half uur terug dat hij bij de stem drive was, het zit maar 5 minuten verderop...