Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:18

Oh dat vind ik ook altijd zo irritant. De maatverdeling voor kinderkleding vind ik ook raar. En franse maten zijn natuurlijk ook weer anders. Ik wil eigenlijk altijd een foto van het label zien...

Ik had 2 doosjes nieuwe playmobil in de kringloop gekocht voor in de cadeautjesvoorraad. Zoontje had ze per ongeluk gezien, ik kreeg een ingeving en ging googlen, vond ze enkel als collectors item dus beiden op Vinted gezet voor een leuke prijs en eentje is gelijk al verkocht, toch leuk een beetje winst maken :D.

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:03

Oh ik vind die kinderkleding maatverdeling op Vinted juist helemaal perfect zo!

Dan kan je kiezen of het groot of klein valt, als er niet al een dubbele maat in het kledingstuk zelf staat :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:05

Ik zou willen dat je de Fransen weg kon filteren.
Alleen met de nederlanders zaken doen.
Met zoeken ook makkelijker.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:31

Hier net het omgekeerde? Vind het fantastisch al die landen samen, maakt het aanbod en de vraag veel groter.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:33

Maar zou toch mooi zijn als je dat zelf kon kiezen?

Dat enorme grote aanbod vind ik met de maten niet altijd handig.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:38

Maar hier krijg ik altijd de Belgische bovenaan en hoe verder je naar beneden scrolt, hoe verder het land.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:39

Ik zet meestal op laagste prijs eerst. Dus ik heb alles door elkaar.
Ik zal eens proberen dat niet te doen :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:00

corinep schreef:
Oh dat vind ik ook altijd zo irritant. De maatverdeling voor kinderkleding vind ik ook raar. En franse maten zijn natuurlijk ook weer anders. Ik wil eigenlijk altijd een foto van het label zien...

Ik had 2 doosjes nieuwe playmobil in de kringloop gekocht voor in de cadeautjesvoorraad. Zoontje had ze per ongeluk gezien, ik kreeg een ingeving en ging googlen, vond ze enkel als collectors item dus beiden op Vinted gezet voor een leuke prijs en eentje is gelijk al verkocht, toch leuk een beetje winst maken :D.

Ik koop alleen van merken die ik ken met het label erbij. Dan kan ik zelf inschatten of iets past.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 21:09

Ik zou het ook prettig vinden als je landen kan aanvinken voor zowel koop als verkoop. Zoveel Fransen die korting willen omdat de verzendkosten zo hoog voor hun zijn.

Ook zou ik graag het bieden willen uitschakelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 22:50

Ik maak altijd een foto van het label. Dan zien ze zelf de maat die erin staat en ook de samenstelling/wasvoorschriften. Hoeven ze daar al niet over te klagen achteraf.

Mijn kleding gaat net vooral naar NL en Frankrijk, heel zelden iets binnen België.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 23:05

'Vroeger' kon je nog onderscheid maken tussen landen, vond het ook echt raar dat ze dat destijds hebben weggehaald :\

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 10:35

Volgens mij zit er een algoritme in. Als je iets gekocht hebt uit bvb. Italië dan krijg je ineens opvallend veel Italiaanse spullen te zien.... gaandeweg zakt dat dan weer af als je daarna weer elders koopt.

Maar zo vind ik het ook best vervelend dat bij een zoekopdracht steeds dezelfde artikelen langs komen.
Dan moet je honderden dingen doorzoeken en vraag ik me af hoeveel het er eigenlijk zouden zijn als ze alles maar 1 keer zouden laten zien :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:18

Ik heb alleen nog maar in Nederland gekocht. Maar krijg het meeste Franse items te zien.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:48

pmarena schreef:
Volgens mij zit er een algoritme in. Als je iets gekocht hebt uit bvb. Italië dan krijg je ineens opvallend veel Italiaanse spullen te zien.... gaandeweg zakt dat dan weer af als je daarna weer elders koopt.

Maar zo vind ik het ook best vervelend dat bij een zoekopdracht steeds dezelfde artikelen langs komen.
Dan moet je honderden dingen doorzoeken en vraag ik me af hoeveel het er eigenlijk zouden zijn als ze alles maar 1 keer zouden laten zien :=

Als je sorteert op nieuwste eerst, dan hoef je alleen het eerste deel te bekijken? Werkt bij mij goed als ik op merk zoek

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 13:00

Dat is denk ik leuk als je al eerder gezocht hebt? Ik zoek dan bvb. een beetje een leuke zwembroek ofzo voor die kleine, en dan valt het op dat sommige aparte creaties meerdere keren langskomen, exact dezelfde foto / advertentie van dezelfde verkoper.... de minder opvallende daarbij zie je dat niet zo snel maar die zullen vast ook vaker langskomen :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 13:30

Ik heb lekker verkocht alweer van de kids, nu wat van mezelf erop geknald en toch ook alweer 2 dingen kwijt.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:45

Ik heb gisteren een pakket weg gebracht en vandaag ook weer wat verkocht via Vinted. Gaat lekker zo

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 14:53

Ik moet echt op zoek naar een printer, ik heb nu items verkocht maar kan het label niet uitprinten. Zo irritant is dat :') Eerder ging ik naar een winkel toe maar dat is zo'n gedoe elke keer :')

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:02

Dat vind ik persoonlijk wel het voordeel van DHL, die sturen je gewoon een qr code en dan plakken ze een sticker erop bij het inname punt. Geen extra geklier met uitprinten etc.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:07

Urona447 schreef:
Dat vind ik persoonlijk wel het voordeel van DHL, die sturen je gewoon een qr code en dan plakken ze een sticker erop bij het inname punt. Geen extra geklier met uitprinten etc.

Dat dus
Als ik iets moet printen ben ik 30 minuten verder

Vind Fransen ook maar irritant met hun gebied...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:13

Urona447 schreef:

Oh echt, dat kan ik hier ook doen, maar ik wist niet dat dat kon. Even kijken hoe dat werkt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:15

Earth schreef:
Urona447 schreef:

Oh echt, dat kan ik hier ook doen, maar ik wist niet dat dat kon. Even kijken hoe dat werkt.

Helemaal aan het eind bij de betaling van het etiket kun je aantikken dat je graag een Qr code wil
Echt super makkelijk

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:24

Via Vinted hoef je toch alleen bij verzending via PostNL zelf te betalen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:28

Ja klopt, je moet het voorschieten.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 15:55

Uitprinten is voor mij ook drama, normaal vraag ik mn schoonzus, zij kan op werk uitprinten, nu heeft zij natuurlijk vakantie en heb ik wat verkocht afgelopen maandag :')

Gelukkig vandaag de label kunnen printen. En de koper heeft al 3x gevraagd of ik het al verstuurd heb,want heeft het snel nodig :roll: