Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Mijn partner vertelde net dat op zijn werk iemand even een mailtje stuurde dat hij koorts gehad had. Bij nader doorvragen was hij niet van plan te testen want dat kwam zo onhandig uit met een familiebezoek.
We hebben het hier notabene over een arts.
purny schreef:Ik kreeg een tijd terug een filmpje van iemand doorgestuurd van het Malieveld. Er stond daar nota bene een arts op het podium.
Sheran schreef:Mensen zitten elkaar echt gek te maken. Testen is echt niet zo eng. En zeker beter dan het alternatief (anderen besmetten).
Citaat:'In voorjaar waren vermoedelijk meer jongeren besmet'
In het voorjaar was het aantal jongeren met corona vermoedelijk groter dan nu, zegt arts-microbioloog Marc Bonten, lid van het Outbreak Management Team, tegen Nieuwsuur. Toen werd er nog weinig getest, waardoor die groep onopgemerkt bleef.
"We zitten nu in een fase waarin het virus zich verspreidt onder jongeren", zegt Bonten. "Maar ik denk dat het aantal infecties in april en mei onder jongeren net zo hoog of veel hoger was. Ook toen hadden ze er relatief weinig last van en kwamen ze weinig in ziekenhuizen terecht. We hebben het simpelweg niet kunnen vaststellen."
De arts-microbioloog waarschuwt wel dat jongeren zich aan de coronaregels moeten blijven houden, omdat er een risico is dat de ziekte zich via hen verder verspreidt naar kwetsbare groepen, zoals ouderen.
Eleeke schreef:Halve klas van m'n zoon in quarantaine omdat een klasgenoot Corona heeft.
Hij mocht wel naar school en daar zaten kinderen te proesten, niezen etc.de ergste werd de klas uit en naar huis gestuurd en mijn zoon heeft ons gebeld of hij alsjeblieft naar huis mocht komen want hij voelde zich onveilig. ( Dat mocht)
Zoon had ook veel contact met betreffende klasgenoot maar officieel net voor de ' contact onderzoek periode'.
Hij zat vorige week thuis met een verkoudheid ( negatief getest. Om te testen moesten we anderhalf uur met de auto, want Amsterdam zat vol).
Voelt wel apart dat hij negatief was en klasgenoot met zelfde klachten positief.
Als je middelbare schoolkinderen hebt en in een grote stad woont is het volgens mij behoorlijk raak de hele tijd.
Gelukkig kan al het onderwijs ook online
Oh en zoon voelt zich ve te verantwoordelijk voor mij en mijn man. We lijken super fit maar man is milt kwijtgeraakt bij een ongeluk en dan ben je risico groep.
Cer schreef:Even bijgelezen.. een avondklok... eh... nee dankjewel...![]()
Ik blijf bij mijn eigen idee dat ze eerst eens moeten komen met duidelijke verhalen over hoe en waar de besmettingen plaatsvinden.. Als dat nl binnen is, in de prive sfeer (studentenhuizen, kroegen.. en wat nog meer?) , waarom zouden mensen dan niet buiten mogen zijn..
Cer schreef:Ik vind dat lastig interpreteerbaar... Want die huisgenoten halen die besmetting ook ergens vandaan..
"De meeste patiënten zijn waarschijnlijk besmet door een gezinslid of huisgenoot" dus van buiten het gezin..
Dus zou dat dan familie zijn (weer een andere visite), of een kroeg of een bruiloft .. ?
Daarnaast denk ik nog steeds dat je jezelf kunt beschermen.. Dus ongeacht wat anderen doen, kun je er denk ik zelf nog best heel veel aan doen om besmetting te voorkomen..
Waarom zouden de maatregelen dan strenger moeten eigenlijk? En welke maatregelen moeten er dan strenger.. ?
Cer schreef:Ik vind dat lastig interpreteerbaar... Want die huisgenoten halen die besmetting ook ergens vandaan..
"De meeste patiënten zijn waarschijnlijk besmet door een gezinslid of huisgenoot" dus van buiten het gezin..
Dus zou dat dan familie zijn (weer een andere visite), of een kroeg of een bruiloft .. ?
Daarnaast denk ik nog steeds dat je jezelf kunt beschermen.. Dus ongeacht wat anderen doen, kun je er denk ik zelf nog best heel veel aan doen om besmetting te voorkomen..
Waarom zouden de maatregelen dan strenger moeten eigenlijk? En welke maatregelen moeten er dan strenger.. ?
Zebrastreep schreef:Ik las net dat mensen korter op de ic liggen dan in maart. Van 22 dagen naar 8.
elnienjo schreef:Cer schreef:Ik vind dat lastig interpreteerbaar... Want die huisgenoten halen die besmetting ook ergens vandaan..
Het duurt dagen voor ze eindelijk kunnen testen en daarna is bron&contact onderzoek ook veel lastiger. Dus door de incompetentie bij het testgebeuren zullen ze niet goed de echte bron kunnen opsporen denk ik. Want idd, die mensen die thuis hun gezin aansteken hebben 't ergens buiten opgelopen.