Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:54

Ziet er heel druk uit, ik hoop dat de 1,5 toch meer gehandhaafd wordt dan het lijkt :)

Weten jullie hoe het zit als je bv op vakantie bent en je daar ziek wordt? Niet ziekenhuisziek, maar gewoon ziek? Mag je dan met je eigen auto naar huis?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:05

Sheran schreef:
Ziet er heel druk uit, ik hoop dat de 1,5 toch meer gehandhaafd wordt dan het lijkt :)

Weten jullie hoe het zit als je bv op vakantie bent en je daar ziek wordt? Niet ziekenhuisziek, maar gewoon ziek? Mag je dan met je eigen auto naar huis?

Als je ziek bent dan weet toch niemand dat?
Hier is gezond verstand gevraagd lijkt mij. Autorijden kun je sowieso niet doen als je ziek bent.

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:08

Onze vakantie naar Mallorca 6 juli is in elk geval geannuleerd. Voucher heb ik na 1 dag ook al gekregen. Snel! Blij met deze uitkomst. Ik ga liever later op vakantie, dan nu met alle restricties en risico’s.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:10

Sheran schreef:

Waarom zou dat niet mogen? (er vanuit gaande dat je niet scheel ziet van de koorts waardoor zelf rijden niet verstandig is)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:11

Misschien testen ze bij de grens? Dat soort dingen.
Uiteraard niet rijden als je in bed moet liggen, maar met echt milde symptomen...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:12

Ik ben dan weer zo'n iemand die zich afvraagt waar al die mensen naartoe gaan op Schiphol :Y) ik ken eigenlijk niemand die nu met het vliegtuig gaat of daar deze zomer nog plannen voor heeft

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:16

moonsparkle schreef:
Ik ben dan weer zo'n iemand die zich afvraagt waar al die mensen naartoe gaan op Schiphol :Y) ik ken eigenlijk niemand die nu met het vliegtuig gaat of daar deze zomer nog plannen voor heeft

Ik ken een paar die echt voor het werk wel moeten reizen (internationale vaart). maar verder... Nope.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:18

Veel mensen willen er nu wel gewoon op uit... Ik zou het niet doen, wacht wel tot december

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:23

Ik heb nog steeds slapeloze nachten van mijn werkvakantie :') Ik kom er echt niet uit. Wat nou mag, wat verstandig is... Ze zeggen dat er toch ook een grote kans is dat het virus weer terugkomt in het najaar...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:24

Bizar dat ze de rijen niet anders ingedeeld hebben inmiddels. En zorgen dat er meer personeel staat. Met de hoeveelheid vluchten die er nu zijn is er geen enkel excuus om de wachttijden zo op te laten lopen.

@Lorette: duimen dat ze snel de grens open gooien. Kan zomaar aangepast worden en hopelijk nog voor jullie reis.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:28

Wat een waanzin daar op Schiphol... maar het verbaast me ook dat het blijkbaar dan toch nog zo druk is met vliegende mensen. Ik had gedacht (gehoopt?) dat het merendeel van de mensen het vliegen nog even zou laten.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:35

Berdien schreef:
Wat een waanzin daar op Schiphol... maar het verbaast me ook dat het blijkbaar dan toch nog zo druk is met vliegende mensen. Ik had gedacht (gehoopt?) dat het merendeel van de mensen het vliegen nog even zou laten.

Dat snap ik maar als je het zoals ik vorig jaar december al de vakantie voor juli heb geboekt en dus gewoon doorgaat vindt ik het zonde om 1000 euro weg te gooien. Nu ga ik een week paardrijden in zuid Frankrijk dus kom daar amper mensen tegen behalve op de lucht haven en vliegtuig en op de accemodatie zelf. Als ik een citytrip ofzo had gedaan dan was ik niet gegaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:45

Er vliegt momenteel volgens mij maar een fractie van wat er pré-corona vloog, dus waarom ze niet meer spreiden en meer personeel inzetten is me een raadsel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:46

Misschien zijn ze overvallen door de drukte? Personeelstekort?
Er kunnen allerlei oorzaken zijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:49

Overvallen door de drukte, je weet hoeveel mensen er komen. Personeel te kort zou kunnen, waren er niet veel medewerkers ontslagen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:51

moonsparkle schreef:
Overvallen door de drukte, je weet hoeveel mensen er komen. Personeel te kort zou kunnen, waren er niet veel medewerkers ontslagen?

Idd. Er zijn veel mensen op straat komen te staan...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:53

Uitleg van Schiphol , ze kunnen de rijen niet langer maken. Wat mij betreft had de regering wel een maatregel mogen instellen dat elke terugkerende vakantieganger zich heel goed aan de maatregelen wat betreft Corona gaat houden en verplicht testen bij hele lichte symptomen .

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:08

Huh??? Vorige week heeft mijn vriend nog gevlogen en toen was het nog uitgestorven op Schiphol.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:11

Sinds 15 juni mag het tenslotte allemaal weer, voor je plezier naar een ander land.

Ik merk het ook aan het luchtruim boven mijn huis en aan Flightradar24. Het is ineens een stukje drukker.

Bij werk en familiebezoek (of van andere dierbaren) kan ik me nog wel iets voorstellen. Maar er zijn natuurlijk ook een hoop mensen die het echt niets uitmaakt, die vliegen ongeacht de omstandigheden. Je kunt op vliegvakantie, dan ga je op vliegvakantie.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:12

purny schreef:
Misschien zijn ze overvallen door de drukte? Personeelstekort?
Er kunnen allerlei oorzaken zijn.

Ze weten hoeveel vliegtuigen er vertrekken en hoeveel mensen geboekt hebben. Overvallen worden is dan nogal amateuristisch. Personeel wat ze naar huis gestuurd hebben kunnen ze weer inhuren.

Las net elders dat iemand die volgende week op vliegvakantie gaat net te horen heeft gekregen dat een naaste collega Corona heeft. Ze wil toch gaan. Lekker dan. Zulke mensen zijn er altijd en je zou er maar naast moeten zitten.

Voor mij even geen vliegreizen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:19

Ja maar als je de helft van je personeel eruit hebt moeten gooien dan heb je echt een probleem.
Maar schijnbaar wil je dat niet horen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:28

purny schreef:
Ja maar als je de helft van je personeel eruit hebt moeten gooien dan heb je echt een probleem.
Waar haal je vandaan dat de helft van het personeel ontslagen is? Ik kan daar nergens een nieuwsbericht over vinden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:31

purny schreef:

Die kun je toch gewoon weer opnieuw inhuren?
Die hebben nog geen nieuwe baan. De meeste dan toch.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:33

Poeh, wat een drukte. Dat er dan op dit moment toch zoveel mensen in een vliegtuig willen stappen....:n Daar zou ik niet tussen willen staan.
Wij zijn bezig om alles 1 jaar op te schuiven, dus naar september volgend jaar. Even de kat uit de boom kijken. Nog niet alles is gelukt maar het belangrijkste deel wel. Ik ga heerlijk genieten van mijn eigen huisje dit jaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:34

elnienjo schreef:
purny schreef:

Die kun je toch gewoon weer opnieuw inhuren?
Die hebben nog geen nieuwe baan. De meeste dan toch.

Je komt niet een twee drie op Schiphol. Het is echt niet zo makkelijk dat als je er vandaag solliciteert je er volgende week mag beginnen.
Wie weet hebben de meeste mensen al wat anders gevonden