Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
luuntje schreef:Ergernis, pubers die bellend op hun snorscooter zitten.
Ik had er een als tegenligger op het fietspad en die reed mij bijna aan.
Hij kon net een zwabber maken om mijte ontwijken.
Ik kon niet verder naar rechts daar stonden bosjes. Schrik zat er weer in.
En dan gewoon doorgaan met bellen he
MyWishMax schreef:luuntje schreef:Ergernis, pubers die bellend op hun snorscooter zitten.
Ik had er een als tegenligger op het fietspad en die reed mij bijna aan.
Hij kon net een zwabber maken om mijte ontwijken.
Ik kon niet verder naar rechts daar stonden bosjes. Schrik zat er weer in.
En dan gewoon doorgaan met bellen he
Lekker handig weer. Hij schrok blijkbaar niet zo???
Hier vandaag iemand in golfkarretje op openbare weg die ook rustig op telefoon zatreed bijna tegen varkensruggetje aan, maar telefoon niet wegleggen.
Shadow0 schreef:snuffie123 schreef:@mvdende: ik kan me best voorstellen dat je 100 wil rijden volgens de teller, maar hou dan ook rekening met andere weggebruikers.
Andere weggebruikers kunnen ook gewoon wat minder opdringerig zijn.Citaat:Dan kan de rest langs je en ga je daarna weer naar links. En ja misschien moet je dan weer even wachten, maar dat is dan maar zo.
Bijzonder, het is prima als mvdende niet door kan rijden, maar owee als iemand anders niet door kan rijden. Ik heb een klein beetje de indruk dat hier dubbele maatstaven gebruikt worden.Citaat:Als auto's je rechts in kunnen halen en dat ook vaak doen, dan betekent dat dus dat je onnodig links rijd.
Hmm, dat auto's rechts inhalen betekent niet altijd dat er ook daadwerkelijk genoeg ruimte voor is... sommige van die acties zijn echt heel gevaarlijk. Omdat er dus niet genoeg ruimte was, de inschatting die de automobilist die links blijft rijden misschien allang (en terecht) had gemaakt.
Cynn schreef:Ik word echt doodnerveus als ik meerdere reacties in dit topic lees. Seinen, bumperkleven, van links naar rechts om maar kenbaar te maken dat je er langs wilt. Gatverdamme. Zoiets zou bij mij spontaan een paniekaanval oproepen sinds ik van achteren ben aangereden. En nee, dat had niks met langzaam rijden te maken. Ik stond gewoon voor het stoplicht toen dat gebeurde. Maar sindsdien raak ik zwaar over de zeik als er mensen te dicht achter mij komen. En ik rijd normaal ook tussen de 5 a 10 km te hard, en nog steeds flikken mensen dit soort geintjes.
Shadow0 schreef:Rennie89 schreef:Als ik geen flitsboete krijg betekend dat dat ik de juiste snelheid rijd. Ga mij niet vertellen hoe dat werkt
Hmm..... Niet alle flitsers zijn even strak en houden vaak een marge aan... de juiste snelheid is *niet* de absolute max die je kunt rijden zonder gepakt te worden. De juiste snelheid is afhankelijk van verkeer en situatie tot *maximaal* de grens die wettelijk bepaald is / door borden staat aangegeven. En die snelheid is een maximale snelheid, geen recht.Citaat:dat JIJ 100 op de meter goed vind (wat dus 90 is) is jouw eigen probleem maar maak daar niet andermans probleem van!
Het is pas 'andermans' probleem als ze het onjuiste idee hebben dat ze recht hebben op de maximumsnelheid. Als je een beetje meer ruimte in je planning neemt is het helemaal geen probleem dat iemand 100 op de meter rijdt. Dat vang je gewoon op, genoeg afstand houden, als er op zeker moment een plek is om in te halen is dat mooi meegenomen, als dat niet zo is dan heb je het ermee te doen. Niets aan de hand.Citaat:En heb je lang last van die auto’s die zo hard rijden? Want volgens mij zijn die jou aardig snel voorbij dus probleem opgelost, dat zij te hard rijden is hun eigen probleem en hun verantwoording als ze een bekeuring krijgen, net zoals dat jouw snelheid jouw probleem is.
Soms wel, omdat ze in hun ongeduld de situatie gevaarlijker maken (drammen en kleven, afsnijden, rechts inhalen, dat soort dingen), en als ze te hard rijden maakt het ook een stuk lastiger om snelheden en afstanden goed in te schatten.
knabbelgirl schreef:Precies dit. Ik ben het niet vaak met MvdEnde eens, maar ik irriteer mij zeer aan de mensen die hier blijven roepen dat je maar op gps of flitsmeester moet rijden. Dat hoef ik niet. Ik rij op mijn teller en that's it. Heb in NL al vaak genoeg gezien dat mijn tomtom een grotere afwijking gaf dan dat er daadwerkelijk was, waar het ontvangst goed was en geen hellingen. Versnel ik bij inhalen? Als de situatie daar om vraagt wel, dus als mensen harder rijden links dan dat ik doe, tot de max snelheid als ik die nog niet reed. Maar blijf ik dag en nacht aan de 100 rijden, ook ja (Behalve dus evt bij inhalen bij 130, dan zorg ik dat ik een snelheid rij waarmee ik niemand hinder). Nooit maar dan ook nooit haal ik rechts in, als ik dan 5 banen moet opschuiven dan is dat maar zo.
Het zou gewoon allemaal wat fijner werken als mensen wat meer relaxt achter het stuur zouden zitten en wat extra tijd inplannen.
Zie deze discussie vaak terug komen en moet zeggen dat ik sommige hier echt heel dwingend vind.
Ghostattack schreef:Zo dan. Ik reed hier net naar stal, vrij smalle weg met inhammen om elkaar te passeren. Aan het eind van de weg is een soort T splitsing waar vrijwel iedereen links moet. Busje voor mij rijdt kneiterhard door de straat en slaat linksaf. Vervolgens kom ik aan bij de splitsing, ik kan niet door de bocht kijken want het is lekker dicht begroeid. Komt die pipo ineens vol gas achteruit gesjeest zonder te kijken! Schrok me dood johAls ik er iets dichter achter had gezeten, had hij zo vol achteruit op mijn motorkap gezeten.
Bleek ie zo hard achteruit te komen vanwege een tegenligger. Die je dus prima kan passeren met de inhammen