[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:33

Ja ik doe ook dat soort acties.. Sommige mensen gaan ook jarenlang ons taggen met wat ze allemaal doen met het speelgoed.

Goed voor het bedrijf waar ik voor werk hoor maar ik snap echt echt niet dat mensen dat doen. Stuur het dan naar je moeder ofzo als je zoveel bevestiging nodig hebt _O-.

Cinnepin

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:44

Of moeders die op straat lopen en vinden dat hun kind grappig is en jou echt zo aankijken dat jij het ook grappig moet vinden.

Oooh ik walg er van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:01

Citaat:
De opening van de scholen zou ouders verlichting moeten geven maar ons leven wordt er juist ingewikkelder van. We moeten nu elke dag heen en weer fietsen naar school.

Normaal moest je dat toch ook :') Alleen nu dump je ze niet allemaal tegelijk en moeten sommige mee heen en weer fietsen. Wat een ellende, zit een deel na dat gefiets alsnog thuis..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:31

Cinnepin schreef:
Of moeders die op straat lopen en vinden dat hun kind grappig is en jou echt zo aankijken dat jij het ook grappig moet vinden.

Oooh ik walg er van

Ja, of dat je bezig bent met je eigen ding, Bloempje die langs komt veel te enthousiast "halloooooo" zegt, je niks terug zegt en mama dan heel beledigd zegt "nahhh, zegt die mevrouw nou gewoon niks terug?". Laat me met rust.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:37

Dacht ik vandaag even rustig naar stal te kunnen is er een kind daar in haar eentje. Vader deed andere dingen op het erf. Natuurlijk bleef dat kind de hele tijd om me heen hangen omdat ze het oh zo gezellig met me vind. Terwijl ik haar niet veel aandacht geef :') In de hoop dat ze snel weer naar huis ging. Ook iedere keer als ik ergens naar toe liep gelijk de vraag: Wat ga je doen???? Och kind laat me met rust :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:38

Haha, ik heb echt geen tijd voor mensen die via hun kind tegen mij praten. :')
Gewoon terugzeggen tegen het kind: "Sorry ik was afgeleid door die dikke kop van je mama, met haar korte pittige kapsel!"

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:49

Ik had onlangs drie koters langs op de weide. Kinderen lopen constant rond in de binnenwegeltjes. Jongste was een jaar of 5-6, de andere twee iets ouder (max 10-11).

Ze waren al de hele middag aan het wachten op mij omdat ze wilden paardrijden ...
Of ze mochten kijken wat ik ging doen, aaien etc.
En dan kwam de opmerking dat ze geprobeerd hadden in de weide te gaan om te aaien, maar het niet kon want er zat snok op de draad.
Euhm, ja, tuurlijk, die stroom is om de paarden BINNEN te houden en mensen zoals jullie BUITEN te houden. Ik heb maar even snel het "rijden" gedeelte ook in de kiem gesmoord en aangegeven dat ze maar op les moeten gaan of ervoor sparen.

Nota, ik heb twee giga trekpaarden en een pre, 2 merries zijn vrij dominant en er is soms wel eens gebikkel onderling waardoor de boel wel eens rare en onverwachte bewegingen maakt. Koters liepen er rond in badpak en op slippers. Ben ik blij dat ze niet in de weide geraakt zijn...

Ik ben echt niet beroerd om eens een kind op paard te laten zitten, mits het beleefde kinderen zijn. Deze waren al zo opdringerig en merkte je al op voorhand dat ze wilden "rijden" en dan ook op regelmatige basis (want ze konden al goed rijden hoor, ze had les genomen op een manege), en niet tevreden waren met eens aaien of er eens opzitten... Ugh ...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:53

_San87_ schreef:
Niks irritanter dan een steentje in je schoen.

Jij hebt nooit op blote voeten door de lego genavigeerd.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:55

_San87_ schreef:

Jawel, kinderen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:55

oomens schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb geen kinderen, dus dat klopt :7.

@Duhelo, lief van je dat ze er überhaupt eens op mogen zitten, zouden ze bij mij kunnen vergeten :=.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:05

Captain schreef:
_San87_ schreef:

Jawel, kinderen.

Ik ben ooit onderuit geskied door een kind. Kind keek niet uit en kreeg ook op z'n kop van z'n ouders. Maar ben nog nooit zo zacht gevallen, zon kind dempt heel prima :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:39

_San87_ schreef:
oomens schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb geen kinderen, dus dat klopt :7.

@Duhelo, lief van je dat ze er überhaupt eens op mogen zitten, zouden ze bij mij kunnen vergeten :=.

Haha, ik doe het ook maar bij bekende kinderen hoor, die van mijn broer of van een vriendin.
Onlangs passeerde ik tijdens een buitenritje aan een raam waar een jongetje van een jaar of 9 heel enthousiast kwam kijken, direct zijn vader (of opa, no idea) riep, en ik hoorde hem uitroepen wat een geweldig paard ik had, etc.
Nu helaas corona, maar als ik hem in betere tijden eens buiten tref, mag die gerust eens komen aaien of een rondje stappen erop. No problem. Dat vind ik ook leuk enthousiasme. Maar dat dreinerig gedoe, nee hoor, trap het maar weer af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:54

Sinds mijn Tinker af en toe met graaskorf staat heb ik echt 0,0 last meer gehad van opdringerige kinderen :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:03

haha, zelfde effect als een muilkorf bij een hond.

Ik loop met (niet vriendelijke) wolfhond. Mensen vragen: mag ik aaien? ik zeg: liever niet, ze durft uitvallen. Mensen kunnen niet laten om toch te proberen te aaien, ernaar te kijken of whatever. Hond valt uit. Mensen boos omdat ik een "agressieve hond heb"

Ik loop met gemuilkorfde wolfhond, ze kan dus niet meer bijten. Spontaan hebben we een bubbel van minstens 5 meter personal space...

Bizar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:06

Liever niet is ook te vaag.. Gewoon Nee is beter..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:16

Hoi we willen je paard aaien....

Eh..
.nee

Waarom niet?

Hij bijt.

O echt? En dan boos kijken dat ik een bijtend paard heb :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:18

Talietjuh schreef:

Eh..
.nee

Waarom niet?

Hij bijt.

Dat is ook mijn standaard antwoord. Meestal zeg ik dat ze kindervingers eet, werkt ook gegarandeerd :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:24

Talietjuh schreef:

Eh..
.nee

Waarom niet?

Hij bijt.

Mijn opa zei altijd: Kinderen die willen, die krijgen voor de billen. Netjes vragen, dan word je niet overgeslagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:31

Precies :D haha

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:38

_San87_ schreef:
Talietjuh schreef:

Eh..
.nee

Waarom niet?

Hij bijt.

Mijn opa zei altijd: Kinderen die willen, die krijgen voor de billen. Netjes vragen, dan word je niet overgeslagen.

Maar kindjes die vragen worden overgeslagen :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:40

Eilish schreef:
_San87_ schreef:

Maar kindjes die vragen worden overgeslagen :+

Bij mijn opa niet :D.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 14:41

Relaxed schreef:
Liever niet is ook te vaag.. Gewoon Nee is beter..

Ja, daar ben ik ondertussen inderdaad een stuk assertiever in geworden. Maar zelfs dan nog (of dan proberen ze het van langsachter ... Want ja, stoer om een wolfhond te kunnen aaien ... ) -O-

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:32

zeg ik ook altijd, dat ie bijt. Of dat ie kinderen eet. Behalve in de straat bij ons, dan mogen ze soms aaien...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:37

Maar zo lok je wel kinderen als ze mogen aaien en een keer erop zitten.De volgende keer als ze zich vervelen gaan ze naar die aardige mevr met dat lieve paard.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:18

Ik heb wel eens hier op Bokt gelezen dat mensen dan hun paard aantreffen met een klein kind erop en ouders die ernaast leuk foto's staan te maken... Misschien in dit topic zelfs. Dan ben je toch niet helemaal goed bij je hoofd? Wie weet is het paard niet eens zadelmak :n