Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:19

Dat is alleen bij brievenbuspakketjes bij mij.
Pakketten via de pakketservice krijg ik niet in de app als die niet aan mijn mailadres zijn gekoppeld.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:41

Ik heb in de app een pakketje van Bol.com staan waar 'bezorgtijd nog niet bekend' bij staat. Klik je erop, dan staat er 'pakket niet fysiek aangeboden aan PostNL'. Wel benieuwd om welk pakket dat gaat, want het laatste pakket wat via PostNL bezorgd zou worden is twee maanden terug besteld en allang binnen, en krijg het nummer niet gevonden in m'n mail en bij recente bestellingen bij Bol.com op de site :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 10:51

Oh daar heb ik ook al 3 of 4 pakketten van, die melding. Sommige zijn dingen die al bezorgd zijn, anderen geen idee wat het is maar het komt ook niet :=

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 13:40

MyWishMax schreef:
Aan de andere kant, als je zelf kan bestellen kan je ook wel mail controleren. :j En voor degene die dat niet kunnen is er toch wel iemand in de omgeving die kan helpen, familie, vrienden of professionals

Dat soort aannames kloppen dus niet. Dit speelt meer nu er bijvoorbeeld ook juist rondom zorg dingen per post verstuurd worden (en niet meer via de apotheek.)

En ook het helpen is anders. Bij een brievenbus is het bijvoorbeeld veel makkelijker om het door verschillende mensen te doen. Maar als iemand niet met apps om kunt gaan, waar zet je die app dan neer? En juist als het gaat om dingen die niet zo heel vaak voorkomen - hoe onthoud je dan wat de app is, dat die up to date blijft, wat het wachtwoord is, wie dat controleert? Brievenbussen zijn zo nuttig. Echt prima dat iedereen die liever digitaal wil dat kan, maar waarom moeten de mensen die het niet digitaal willen worden overgeslagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 13:49

Omdat het 2022 is en we niet eeuwig kunnen blijven hangen in het er zijn mensen die liever niet digitaal willen. In dat geval kun je ook gewoon thuisblijven wachten op je pakket of ligt er een taak voor een apotheek om aan te kondigen wanneer iets verstuurd wordt.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 13:51

Spenk schreef:
In dat geval kun je ook gewoon thuisblijven wachten op je pakket

Als je weet dat er een pakket onderweg is wel, maar dat weet je dus niet altijd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 13:57

Daar heb je dan de app of je mail voor... en 99% van de mensen is echt capabel genoeg om daar mee om te kunnen gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 13:57

Marije_jiplover schreef:
Pakketten via de pakketservice krijg ik niet in de app als die niet aan mijn mailadres zijn gekoppeld.

Dat kun je instellen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:05

Shadow0 schreef:
MyWishMax schreef:
Aan de andere kant, als je zelf kan bestellen kan je ook wel mail controleren. :j En voor degene die dat niet kunnen is er toch wel iemand in de omgeving die kan helpen, familie, vrienden of professionals

Dat soort aannames kloppen dus niet. Dit speelt meer nu er bijvoorbeeld ook juist rondom zorg dingen per post verstuurd worden (en niet meer via de apotheek.)

En ook het helpen is anders. Bij een brievenbus is het bijvoorbeeld veel makkelijker om het door verschillende mensen te doen. Maar als iemand niet met apps om kunt gaan, waar zet je die app dan neer? En juist als het gaat om dingen die niet zo heel vaak voorkomen - hoe onthoud je dan wat de app is, dat die up to date blijft, wat het wachtwoord is, wie dat controleert? Brievenbussen zijn zo nuttig. Echt prima dat iedereen die liever digitaal wil dat kan, maar waarom moeten de mensen die het niet digitaal willen worden overgeslagen?

Als je goed leest heb ik het over als je iets bestelt, want normale dingen kun je niet bestellen zonder je mailadres door te geven. Dan ben je ook handig genoeg om die mail in de gaten te houden of degene die voor je besteld heeft. Ik heb het daar helemaal niet over de app. Want die app zijn zat dingen mis mee, wat ik ook al aangegeven heb.
Verzenders moeten dan dus ook gewoon aangeven dat er iets aankomt, dat is ook voor mensen mét app handig. Helemaal met zorgproducten, waarom zou je dat verzenden zonder wat te laten weten?

En dat briefje in de bus maakt het dan niet veel beter, want hier hebben ze in principe de regel dat ze de buren niet proberen en meteen naar pakketpunt gaat. Dan heb je alleen briefje dat het daar is en moet je er alsnog naartoe of iemand anders ernaartoe laten gaan als je het zelf niet kan. Pakketten zijn al enorm lang te volgen via de mail, daarvoor was het ook maar gewoon afwachten hoe en wat

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:19

Spenk schreef:
Marije_jiplover schreef:

Dat kun je instellen

Ja van andere mailadressen, niet van pakketten zonder mailadres.
Althans, ik krijg alleen de optie om een mailadres (bv dat van mijn partner) in te voeren, geen optie om pakketten zonder mailadres zichtbaar te krijgen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:29

Je bedoelt in de PostNL app?
Of van andere pakketbezorgers?

Ik krijg alles wat naar mijn adres wordt gestuurd op mijn PostNL app.
Ook al heb ik het niet zelf besteld, maar mijn man of de vorige bewoners op hun oude adres.

Van andere pakketbezorgers niet idd.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:43

Ik krijg echt alleen PostNL pakketten te zien die aan 1 van mijn mailadressen zijn gekoppeld.

Pakketten zonder aankondiging of die aan het mailadres van mijn man gekoppeld zijn, zie ik niet in de app.
En net alle instellingen afgezocht, maar kan dat ook nergens instellen?

Behalve dan brievenbus pakketten die onaangekondigd zijn of door mijn man besteld, want die worden meestal ook nog gewoon gescand en die komen dan tussen de gescande post.
Maar niet apart bij de pakketjes, waar mijn eigen bestelde brievenbus pakketjes wel komen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:45

Ik twijfel, volgens mij krijg ik wel alles te zien? Dus aan adres gekoppeld? Maar dat weet ik niet zeker.

Bij DHL moet ik ze wel zelf erin zetten, maar dat gebeurd al als ik op de t&t code klik

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:21

Spenk schreef:
Omdat het 2022 is en we niet eeuwig kunnen blijven hangen in het er zijn mensen die liever niet digitaal willen.

Waarom niet? Overigens gaat het niet alleen om niet willen, ook om niet kunnen. Maar waarom kunnen we daar geen rekening mee houden? Het sluit elkaar niet uit.

Citaat:
In dat geval kun je ook gewoon thuisblijven wachten op je pakket of ligt er een taak voor een apotheek om aan te kondigen wanneer iets verstuurd wordt.

Het wordt dus niet door de apotheek verstuurd maar vanuit een centraal distributiepunt. Die communiceren dus niet echt met mensen, behalve ook per digitale middelen, die precies het probleem zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:25

Marije_jiplover schreef:
Ik krijg echt alleen PostNL pakketten te zien die aan 1 van mijn mailadressen zijn gekoppeld.

Pakketten zonder aankondiging of die aan het mailadres van mijn man gekoppeld zijn, zie ik niet in de app.
En net alle instellingen afgezocht, maar kan dat ook nergens instellen?

Behalve dan brievenbus pakketten die onaangekondigd zijn of door mijn man besteld, want die worden meestal ook nog gewoon gescand en die komen dan tussen de gescande post.
Maar niet apart bij de pakketjes, waar mijn eigen bestelde brievenbus pakketjes wel komen.

Oh ik zie het, je kan het mailadres van je man ook toevoegen in de app. :j

De pakketten van mijn vorige bewoners waren dan denk ik brievenbuspakketjes toen ik ze in de app zag.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:31

Mijn vriend krijgt voor brievenbuspost ook van alles een foto in z'n app. Ook dingen die voor mij bestemd zijn omdat het puur op adres gaat. Iemand verrassen is er dus ook niet meer bij.... vind ik best jammer eigenlijk.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:17

verootjoo schreef:
Dan zet je push berichten aan, of zet je aan dat je mails wilt ontvangen? Het is best simpel.

Het is 2022, alles gaat tegenwoordig via apps of andere digitale wegen, waarom moet PostNL dan nog briefjes in de brievenbus stoppen? Dat is toch ouderwets :?

Omdat het een vrijbrief is voor de bezorger om jouw adres compleet over te slaan en het pakje te dumpen bij een willekeurig PostNL afhaalpunt, wat hem/haar het beste uitkomt. Had ik vanochtend. Ik was de hele ochtend thuis aan het werk met zicht op de oprit. De bezorger is echt niet geweest en kreeg een mailtje dat ze mij niet thuis hadden getroffen. En in mijn geval is het pakje bezorgd bij een afhaalpunt wat niet bij mij in de buurt zit. -O-

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:38

Ik zit al enige tijd te wachten op een pakketje van de h en m. Had een korte broek besteld maar die komt dus pas donderdag (2 weken later)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-22 16:44

Silvia schreef:
verootjoo schreef:
Dan zet je push berichten aan, of zet je aan dat je mails wilt ontvangen? Het is best simpel.

Het is 2022, alles gaat tegenwoordig via apps of andere digitale wegen, waarom moet PostNL dan nog briefjes in de brievenbus stoppen? Dat is toch ouderwets :?

Omdat het een vrijbrief is voor de bezorger om jouw adres compleet over te slaan en het pakje te dumpen bij een willekeurig PostNL afhaalpunt, wat hem/haar het beste uitkomt. Had ik vanochtend. Ik was de hele ochtend thuis aan het werk met zicht op de oprit. De bezorger is echt niet geweest en kreeg een mailtje dat ze mij niet thuis hadden getroffen. En in mijn geval is het pakje bezorgd bij een afhaalpunt wat niet bij mij in de buurt zit. -O-

Dat gebeurde voor die tijd ook al zo vaak. Jij kunt immers niet bewijzen je het briefje niet gehad hebt.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:50

@Spenk, klopt maar nu wordt het de bezorgers wel heel erg gemakkelijk gemaakt.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:37

DHL hier weer hoor. Gisteren kreeg ik om 17.58h een melding "je pakket ligt op de afgesproken plek". Ik had geen deurbel gehoord en niks gezien, dus ik naar buiten en de hele tuin afgezocht, maar er lag niks. De klantenservice was ook niet meer bereikbaar, dus daar zit je dan met niks..

Ik heb de chatbot nog geprobeerd en die zeiden "wacht een dag af, vaak komt het pakket nog".

Enfin. Vanmiddag stond een buurtbewoner voor de deur met het pakketje. Ze hadden het gewoon bij hem over de schutting geflikkerd, echt letterlijk. Hij ging een schaduwdoek inklappen en daar lag het pakketje op.

Ik had als "plek rondom het huis" aangegeven 'achter het tuinhekje'. Als je het juiste huis hebt, dan spreekt dat voor zich. Het tuinhekje zie je vanaf de deur en kan gewoon niet missen. Dat lijkt me een totaal andere aanwijzing dan "flikker maar ergens in de buurt over een schutting"... Gelukkig was het Lego, dus niet breekbaar verder.

Maar goed, DHL geprobeerd te bellen en dan sta je eeuwen in de wacht. Is er nog een andere manier om te klagen bij hun, weet iemand dat?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:46

Twitter. Ik doe al m'n contact met winkels, pakketbezorgers, etc via Twitter

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 20:08

Iemand ervaring met budbee? H&M zou via hun verzenden. 2 weken al aan het wachten en nu is de verzending geannuleerd?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 16:24

Vandaag toch even een heel groot compliment voor "mijn" postnl bezorger!
Kreeg gisteren bericht dat mijn pakketten (groot en zwaar) tussen 14:00 en 16:30 zouden komen. Meestal komt hij dan aan het eind v/h tijdvak, dus zou dan net gaan qua tijd thuis. Veranderen ze het vanmorgen ineens naar 12:00-14:00 :roll:
Dus gemist, want hij stond ff voor één voor de deur en toen zat ik nog op mijn werk.
Jahoor, maandag na 15:00 ophalen op een afhaalpunt, welke totaal uit de richting is. Plus pakketten waren samen zo'n 54 kilo. :oo zag mezelf al gaan....
Staat hij net gewoon nog een keertje voor de deur! :D Blij mee! :D <3

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:47