Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:05

Ik ken het niet, 1 van de voordelen van ouder worden :')

Ik las trouwens vanmorgen een bericht van de politie uit mijn eigen woonplaats over een scootercontrole. 88 controles waarbij er bij 41 iets niet in de haak was, en wat er vooral aan mankeert is dat ze gewoon te hard kunnen. Waarom niet op het fietspad max 20 km/u (ook voor elektrische fietsen!!) zodat het verschil met mensen die op een gewone fiets fietsen niet zo groot is. Maar ja dan komt het volgende. Hoe ga je dat controleren en handhaven.

Mungbean

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:37

Als je doodnormaal fietst zonder electro ga je al makkelijk 23-25 km/h.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:37

SusanH schreef:
Ik ken het niet, 1 van de voordelen van ouder worden :')

Ik las trouwens vanmorgen een bericht van de politie uit mijn eigen woonplaats over een scootercontrole. 88 controles waarbij er bij 41 iets niet in de haak was, en wat er vooral aan mankeert is dat ze gewoon te hard kunnen. Waarom niet op het fietspad max 20 km/u (ook voor elektrische fietsen!!) zodat het verschil met mensen die op een gewone fiets fietsen niet zo groot is. Maar ja dan komt het volgende. Hoe ga je dat controleren en handhaven.

20 km/u is niet te doen natuurlijk. Dan kun je net zo goed gaan fietsen. Ik heb mijn scooter ook flink opgevoerd omdat dat gewoon fijner rijd, ben sneller op bestemming. Zolang je er netjes en verantwoord mee rijd is er niks aan de hand natuurlijk, maar niet iedereen denkt zo helaas.

Er wordt al ontzettend veel op scooters gecontroleerd, heb zelf meerdere malen een boete gekregen, staan vaak rollerbanken hier in de stad.

Ik zou het beter vinden als ze een scooterpad en een fietspad zouden maken. En nee, de fietsers zijn ook niet altijd heilig hoor. Regelmatig gehad dat ik gewoon rustig wilde inhalen maar dat er weer een fietser gaat lopen slingeren waardoor we bijna botsen. Of fietsers zie stug voor je uit blijven fietsen zonder aan de kant te gaan, dat vind ik pas irritant.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:39

Shenavallie schreef:
Pepperrr schreef:
Ik vind het liedje "You Say" overrated en stom.

Ik ken alleen 'You say' van Lisa Loeb. En dat is - vind ik - een prima nummer. Of is het een hedendaags liedje dat jullie bedoelen?

https://youtu.be/sIaT8Jl2zpI

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:40

F_Orumster schreef:

Ohhh vreselijk wat een janknummer vind ik dat. :o

(wist niet dat het deze was...heb hem te vaak voorbij horen komen op de radio)
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 20-09-19 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:41

Shaggy09 schreef:
20 km/u is niet te doen natuurlijk. Dan kun je net zo goed gaan fietsen. Ik heb mijn scooter ook flink opgevoerd omdat dat gewoon fijner rijd, ben sneller op bestemming. Zolang je er netjes en verantwoord mee rijd is er niks aan de hand natuurlijk, maar niet iedereen denkt zo helaas.

Er wordt al ontzettend veel op scooters gecontroleerd, heb zelf meerdere malen een boete gekregen, staan vaak rollerbanken hier in de stad.

Ik zou het beter vinden als ze een scooterpad en een fietspad zouden maken. En nee, de fietsers zijn ook niet altijd heilig hoor. Regelmatig gehad dat ik gewoon rustig wilde inhalen maar dat er weer een fietser gaat lopen slingeren waardoor we bijna botsen. Of fietsers zie stug voor je uit blijven fietsen zonder aan de kant te gaan, dat vind ik pas irritant.

Tuurlijk wel, 't is illegaal.

Unpopular opinion: ze mogen van mij gerust elke auto en scooter en (elektrische) fiets en (elektrische) step en wat kan je nog allemaal verzinnen, gerust verbeurd verklaren vanaf er 2 (en liefst eigenlijk maar 1) overtredingen mee gedaan worden.
Mensen raken in hun portemonnee is volgens mij het enige dat helpt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:44

Ik heb een e-bike maar ik heb hem alleen bij bergop aan, verder staat de ondersteuning uit omdat ik op platte stukken sowieso harder fiets dan de ondersteuning.
Om nou mensen te gaan verplichten om extra langzaam te gaan fietsen....dan is wielrennen ook gelijk klaar.

Xanthippe, mag je dan zonder motor wel overtredingen begaan? Dat is toch nooit de bedoeling om een overtreding te begaan?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:55

Unpopular opinion (hoewel misschien niet op een paardenforum := ) : make-up mogen ze echt afschaffen. Leuk voor speciale gelegenheden maar ik draag het nooit en sommige mensen lijken dat toch raar te vinden. Of dat ik ook echt geen idee heb van hoe je mooi je eigen makeup doet :=
Wanneer ik er het geld voor heb (later als ik groot ben :j ) zoek ik gewoon een visagist op als ik een speciale gelegenheid heb... Hoef je ook gelijk niet al die spullen aan te schaffen enzo

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:57

Nee tuurlijk niet, dat zeg of ik bedoel ik ook niet. Het is idd nooit de bedoeling om een overtreding te begaan, maar ze mogen er (op heel veel vlakken, daar niet van) veel strenger op bestraffen, naar mijn mening. 't is gewoon zo dat (hier in België) de laatste tijd héél veel verhalen boven komen van overtreders die al tig keer beboet waren, of voor de rechtbank hebben moeten komen, of zelfs al zoveel keer hun rijbewijs kwijt waren, maar toch gewoon vrolijk verder doen. Lijkt mij dat het voor die mensen veel moeilijker wordt om telkens opnieuw een overtreding te begaan, als ze telkens een nieuw voertuig (of some sort) moeten kopen. Lijkt me niet evident om elke (ik zeg maar wat) 3 maanden een nieuwe auto te moeten kopen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:00

Ik denk niet dat het afnemen van een auto voor een beetje te hard rijden in verhouding staat. Dat is zoiets als een voetganger een boete van 20000 euro geven voor door rood licht lopen :+

Ik heb niet eens make-up in huis, helemaal niets. Dus ook niet voor ‚gelegenheden‘.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:01

UO: bijna alle vrouwen die geen make up dragen, zouden er imo beter uit zien als ze dat wel zouden doen. Ik vind een blote billen gezicht voor kinderen. Zowat elke vrouw knapt imo op van een likje mascara en wat bijgewerkte wenkbrauwen.
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 20-09-19 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 09:01

Magrathea schreef:
Unpopular opinion (hoewel misschien niet op een paardenforum := ) : make-up mogen ze echt afschaffen. Leuk voor speciale gelegenheden maar ik draag het nooit en sommige mensen lijken dat toch raar te vinden. Of dat ik ook echt geen idee heb van hoe je mooi je eigen makeup doet :=
Wanneer ik er het geld voor heb (later als ik groot ben :j ) zoek ik gewoon een visagist op als ik een speciale gelegenheid heb... Hoef je ook gelijk niet al die spullen aan te schaffen enzo

Whut. Omdat jij geen make up draagt en niet weet hoe je ermee on moet gaan mogen ze het afschaffen? Maar je wilt wel een visagist inhuren bij speciale gelegenheden?

:')

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:03

__Sannne schreef:
UO: bijna alle vrouwen die geen make up dragen, zouden er imo beter uit zien als ze dat wel zouden doen. Ik vind een blote billen gezicht voor kinderen. Zowat elke vrouw knapt imo op van een likje mascara en wat bijgewerkte wenkbrauwen.

Same hier, ook al eens eerder gepost in het topic.
Zeker op de werkvloer in het bedrijfsleven vind ik het eigenlijk geen gezicht.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:03

Je moet je gewoon aan de maximum snelheid houden, ook als scooter rijder. Dat wil zeggen dat je je ook moet houden aan de maximum die opgelegd is aan een scooter, maar ook dat je geen 50 gaat rijden in een 30km zone.

Ik ben het ook niet eens met Xanthippe. Er worden al boetes uitgedeeld, dus je raakt mensen al. Het enige wat ik wel vind is dat bij herhaling de boete steeds hoger zou mogen worden. Eerste keer met telefoon in hand boete 1, 2e keer hoger en noem maar op. Ik heb echt wel overtredingen begaan, zowel met fiets als met de auto (of zelfs lopend), maar ik herhaal ze niet meer. Zou leuk zijn, één keer een lichte snelheidsovertreding en een parkeerovertreding en auto verbeurd verklaren? :n

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:05

Ik zie liever een blote billen gezicht dan iemand die niet weet hoe die met make-up moet omgaan :+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:24

Whale schreef:
Ik zie liever een blote billen gezicht dan iemand die niet weet hoe die met make-up moet omgaan :+

Inderdaad, krijg je zo'n papegaaieneffect -O-
Ik zie liever een vrouw, die het kan hebben, zonder make-up of met minimale make-up.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:26

Sizzle schreef:
Als je doodnormaal fietst zonder electro ga je al makkelijk 23-25 km/h.

Binnen de bebouwde kom redt je dat niet hoor. Dan is 16 km/u gemiddeld al heel wat. Ik fiets echt niet langzaam. Maar scooters komen mij altijd voorbij gescheurd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:34

Balenciaga schreef:
Magrathea schreef:

Whut. Omdat jij geen make up draagt en niet weet hoe je ermee on moet gaan mogen ze het afschaffen? Maar je wilt wel een visagist inhuren bij speciale gelegenheden?

Laat ik het dan zo zeggen: make-up als standaard. Het is toch raar dat 90% van de vrouwen elke dag make-up draagt? En dat als je het dan een keer niet doet je er gelijk ziek uitziet ofzo.

Er zijn hier trouwens wel meer dingen in dit topic waarvan ik denk "wow dus omdat jij het niet leuk vindt mag niemand dit hebben, oke dan" maar goed _O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:37

Unpopulair opinion, fietsers denken dat iedereen en alles rekening met hun moeten houden.
Ben eens, vanuit mijn toenmalige werk op de taxicentrale, meegereden met een taxi op zaterdagnacht door de stad _-:(
Het is echt vreselijk, ze gaan alle kanten op, geen licht aan, steken over zonder te kijken want de auto's stoppen wel, rijden met zijn vieren naast elkaar enz enz.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:44

chanicha schreef:
Whale schreef:

Inderdaad, krijg je zo'n papegaaieneffect -O-
Ik zie liever een vrouw, die het kan hebben, zonder make-up of met minimale make-up.

Gelukkig zit er nog een hele wereld tussen blote billen gezicht en papegaai. Met een laagje mascara zie je er niet gelijk uit als een papegaai, maar zie je er imo wel gelijk 100x meer verzorgd uit.

En de eerste volwassen vrouw die het kan "hebben" om geen make up te dragen moet ik nog tegenkomen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:44

Magrathea schreef:
Laat ik het dan zo zeggen: make-up als standaard. Het is toch raar dat 90% van de vrouwen elke dag make-up draagt? En dat als je het dan een keer niet doet je er gelijk ziek uitziet ofzo.

Zo raar is het niet. Mensen dragen al duizenden en duizenden jaren make-up, dus het niet zo vreemd dat het een standaard wordt en het overgrootse gedeelte van de vrouwen het anno 2019 het nog dagelijks draagt.

Neemt natuurlijk niet weg dat iedereen die keus mag maken of ze het wel of niet dragen, ik draag het zelf ook niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:46

chanicha schreef:
Unpopulair opinion, fietsers denken dat iedereen en alles rekening met hun moeten houden.
Ben eens, vanuit mijn toenmalige werk op de taxicentrale, meegereden met een taxi op zaterdagnacht door de stad _-:(
Het is echt vreselijk, ze gaan alle kanten op, geen licht aan, steken over zonder te kijken want de auto's stoppen wel, rijden met zijn vieren naast elkaar enz enz.

Dat komt ook omdat fietsers een beschermde soort is. Ze worden in vrijwel alle gevallen vrijgesproken van alle dingen.
Zelfde als maaltijdbezorgers. Bij een overtreding zou 3 maanden het rijbewijs ingenomen moeten worden. Doen ze het vast nooit meer

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 09:47

Balenciaga schreef:
Magrathea schreef:

Laat ik het dan zo zeggen: make-up als standaard. Het is toch raar dat 90% van de vrouwen elke dag make-up draagt?

Nee :)

Iets is raar als het van de norm afwijkt. Als 90 procent van de vrouwen iets doet het het dus niet raar. Begrijp me niet verkeerd, iedereen moet lekker doen waar hij of zij zich zelf fijn bij voelt. Maar omdat jij je ergens niet in kan vinden is het niet iets raars, aangezien het grootste gedeelte van de vrouwelijke bevolking het dus doet.

UO: Fietsers zijn inderdaad poedersuiker maar ik durf van mijzelf wel toe te geven dat ik ook zo’n poedersuiker ben :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:12

Makeup? Ik zie liever iemands natuurlijke uiterlijk.In mijn jeugd droegen sommige mannen ook makeup. Het was de tijd van de nichtenrockers,zoals David Bowie. Dat was dan wel om mee op te treden,voor de show. Dat vond ik wel mooi.Er waren ook muziekgroepen die bewust niets aan hun uiterlijk deden,dan moest je het echt van de muziek hebben en was er niets showachtigs om naar te kijken.Maar wie heeft er in het dagelijkse leven nu zin om s'morgens lang voor de spiegel te zitten om zich op te maken,en s,avonds weer erafhalen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:12

__Sannne schreef:
En de eerste volwassen vrouw die het kan "hebben" om geen make up te dragen moet ik nog tegenkomen.

Ik snap je punt, maar vind toch vooral dat we toch wel heel ver heen zijn met zijn allen als er zulke dingen gezegd gaan worden, dat gewoon puur natuur, verzorgd zonder opsmuk, als zichzelf de straat op gaan iets is wat mensen niet kunnen hebben.... :(:)

Wat fietsers enzo betreft: zou het niet het handigst zijn om de weg in stroken in te delen:

- voetpad
- fietspad tot 25 km per uur ofzo
- gemotoriseerd fiets / brom pad tot 45 km per uur ofzo
- rest van het verkeer dat harder rijdt
Laatst bijgewerkt door pmarena op 20-09-19 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt