Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
snuffie123 schreef:Ik heb een week of twee geleden een complete avond uit (incl entree en drankjes) betaald voor mij en een vriendin. Was eigenlijk niet zo afgesproken, maar oke het was gezellig.
De week daarop weer uitgegaan en eerste drankje kado gedaan.
Week daarop kom ik bij die vriendin eten (simpel eten, absoluut niet duur) en zijn we naar de bios gegaan. Ik heb uit mezelf de bios terugbetaald aan haar (zij had gereserveerd). Maar de dag daarna krijg ik opeens een tikkie of ik even 3 euro wil overmaken voor het eten...
Ik vind dit eigenlijk best gierig, zeker ook omdat zij degene is die al fulltime werkt (en daarvoor studeerde met nog de basisbeurs) en ik studeer en alles zelf moet bekostigen.
Twijfel of ik er wat van moet zeggen
snuffie123 schreef:Haha ik had niet zoveel reacties verwacht.
Maar ik heb het netjes betaald en zelf geen tikkie verstuurd. Dat kan heel verkeerd overkomen denk ik en ik heb helemaal geen zin om ruzie te krijgen over wat geld...
De volgende keer dat ik haar spreek, zal ik het echter wel even aankaarten. Verwacht dat ze dan misschien zelfs zelf aanbied om het terug te betalen.
Flying_Angel schreef:Ik zit nu ook ergens middenin. Ik heb mijn studentenkamer opgezegd per 1 september. In het contract staat twee maanden opzegtermijn dus eigenlijk zou de nieuwe bewoner er in kunnen per 1 november. Nu wordt het al jaren geregeld dat de nieuwe bewoner een maand eerder in kan trekken. Dus zij mag er per 1 oktober in, zij betaalt mij huur en ik betaal de huurbaas. Zo ook aan haar uitgelegd. Nu wil ze mij 70€ betalen om mij tegemoet te komen. Terwijl zij dus per begin oktober wel in die kamer woont. Daarnaast heeft ze ook mijn servies overgenomen, maar dit heeft ze ook niet betaald.
Ania schreef:Flying_Angel schreef:Ik zit nu ook ergens middenin. Ik heb mijn studentenkamer opgezegd per 1 september. In het contract staat twee maanden opzegtermijn dus eigenlijk zou de nieuwe bewoner er in kunnen per 1 november. Nu wordt het al jaren geregeld dat de nieuwe bewoner een maand eerder in kan trekken. Dus zij mag er per 1 oktober in, zij betaalt mij huur en ik betaal de huurbaas. Zo ook aan haar uitgelegd. Nu wil ze mij 70€ betalen om mij tegemoet te komen. Terwijl zij dus per begin oktober wel in die kamer woont. Daarnaast heeft ze ook mijn servies overgenomen, maar dit heeft ze ook niet betaald.
Waarom heb je haar niet vooraf de huur laten overmaken dan?
Ik zo nu gewoon aanbellen bij haar, face to face zijn ze minder "stoer" dan via een telefoon. Blijven vragen naar je geld en anders een no-cure-no-pay incassobureau inschakelen (je moet dan wel eerst een ingebrekestelling versturen).
Flying_Angel schreef:Ik zit nu ook ergens middenin. Ik heb mijn studentenkamer opgezegd per 1 september. In het contract staat twee maanden opzegtermijn dus eigenlijk zou de nieuwe bewoner er in kunnen per 1 november. Nu wordt het al jaren geregeld dat de nieuwe bewoner een maand eerder in kan trekken. Dus zij mag er per 1 oktober in, zij betaalt mij huur en ik betaal de huurbaas. Zo ook aan haar uitgelegd. Nu wil ze mij 70€ betalen om mij tegemoet te komen. Terwijl zij dus per begin oktober wel in die kamer woont. Daarnaast heeft ze ook mijn servies overgenomen, maar dit heeft ze ook niet betaald.
AmyII schreef:Echt heel erg goor... En als die emmer er nou nog schoon en fris uit had gezien, maar nee...
Marocje schreef:Mijn broertje had dit ooit: gezamenlijke rekening maar relatie was over. Ex is nog snel naar de bank geweest om rood staan te regelen en dit opgenomen. Zij had ook echt het idee dat dit gewoon haar geld was..
Marocje schreef:Jeetje, dat is wel heel raar. Dus zij verwacht gewoon dat ze de eerste maand bijna gratis woont, sterker nog: dat iemand anders dit voor haar betaalt? Jammer dat ze er al woont zonder eerst de huur te betalen.
Zou het er idd niet bij laten zitten. Misschien begrijpt ze het niet, kan je het nogmaals uitleggen.
Mijn broertje had dit ooit: gezamenlijke rekening maar relatie was over. Ex is nog snel naar de bank geweest om rood staan te regelen en dit opgenomen. Zij had ook echt het idee dat dit gewoon haar geld was..