Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 07:58

Dat tikkie zou ik ook gestuurd hebben, daar de 3 euro van je vriendin in verwerkt. O:)

Ineke2

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:29

Inderdaad, tikkie terug met de medeling erachteraan hier is de 3 euro al vanaf getrokken. Alvast bedankt voor het overmaken!

Pff en voortaan ieder voor zich dan maar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:32

Uhw, als het zo'n goede vriendin is dat je zelfs een complete avond uit voor haar betaald, wat is er dan mis met dit soort dingen gewoon te bespreken?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 08:34

Iris82 schreef:
Uhw, als het zo'n goede vriendin is dat je zelfs een complete avond uit voor haar betaald, wat is er dan mis met dit soort dingen gewoon te bespreken?

Dat zou ik daarna ook doen ( wel als je haar dan weer ziet, niet over de app)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 10:28

Tikkie terug sturen met de kosten voor het avondje uit en die drie euro van het eten er vanaf halen.
Is ze nou helemaal := . Ik zou dit niet zomaar pikken eigenlijk.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 11:18

snuffie123 schreef:
Ik heb een week of twee geleden een complete avond uit (incl entree en drankjes) betaald voor mij en een vriendin. Was eigenlijk niet zo afgesproken, maar oke het was gezellig.
De week daarop weer uitgegaan en eerste drankje kado gedaan.
Week daarop kom ik bij die vriendin eten (simpel eten, absoluut niet duur) en zijn we naar de bios gegaan. Ik heb uit mezelf de bios terugbetaald aan haar (zij had gereserveerd). Maar de dag daarna krijg ik opeens een tikkie of ik even 3 euro wil overmaken voor het eten...
Ik vind dit eigenlijk best gierig, zeker ook omdat zij degene is die al fulltime werkt (en daarvoor studeerde met nog de basisbeurs) en ik studeer en alles zelf moet bekostigen.

Twijfel of ik er wat van moet zeggen

Stuur gewoon de tikkie voor die avond uit...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 12:17

Wat passief agressief van jullie. Wat is er mis met haar opbellen of opzoeken en vragen hoe het zit?

Voor de volgende keer duidelijke afspraken maken (en waarom zou je een avond alles betalen als het niet voor zen speciale reden is)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 14:32

Zeer waarschijnlijk als mij dit zou overkomen ben ik in eerste instantie erg boos gewoon.
Pas daarna als ik er even nagedacht heb kan ik dan eventueel anders reageren. Beter dan ook om dit niet over de telefoon te doen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 11:57

Als een vriendin zonder te overleggen mij een tikkie stuurt van 3 euro nadat ik 1,5 avond heb getrakteerd, dan zou ik ook reageren dmv. een tikkie. Het praten komt van 2 kanten. Als ze kort bij kas zit, kan ze dat ook gewoon even aangeven zonder gelijk een tikkie te sturen over 3 euro nadat iemand een tienvoud daarvan heeft getrakteerd.

Ik zou wel wel even een appje erbij sturen. Dus aangeven dat je nogal verbaast was over de tikkie, maar als ze het graag zo wil verdelen dat jij ook de kosten wilt verdelen van de andere avonden (met link tikkie)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:06

Haha ik had niet zoveel reacties verwacht.
Maar ik heb het netjes betaald en zelf geen tikkie verstuurd. Dat kan heel verkeerd overkomen denk ik en ik heb helemaal geen zin om ruzie te krijgen over wat geld...
De volgende keer dat ik haar spreek, zal ik het echter wel even aankaarten. Verwacht dat ze dan misschien zelfs zelf aanbied om het terug te betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:09

Imo gaat dit om meer dan alleen geld.. Het is gewoon een principe kwestie en iemand die zo 'profiteert' van iemand, zou ik nooit als vriendin willen :n

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:49

snuffie123 schreef:
Haha ik had niet zoveel reacties verwacht.
Maar ik heb het netjes betaald en zelf geen tikkie verstuurd. Dat kan heel verkeerd overkomen denk ik en ik heb helemaal geen zin om ruzie te krijgen over wat geld...
De volgende keer dat ik haar spreek, zal ik het echter wel even aankaarten. Verwacht dat ze dan misschien zelfs zelf aanbied om het terug te betalen.

Ik zou er wel over beginnen en anders niet méér betalen of vanaf nu ook een tikkie sturen..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 16:09

Moderatoropmerking:
Het bespreken van andere topics is, zoals iemand terecht opmerkte, niet toegestaan. Daarom heb ik een aantal berichten verwijderd.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:10

Ik zit nu ook ergens middenin. Ik heb mijn studentenkamer opgezegd per 1 september. In het contract staat twee maanden opzegtermijn dus eigenlijk zou de nieuwe bewoner er in kunnen per 1 november. Nu wordt het al jaren geregeld dat de nieuwe bewoner een maand eerder in kan trekken. Dus zij mag er per 1 oktober in, zij betaalt mij huur en ik betaal de huurbaas. Zo ook aan haar uitgelegd. Nu wil ze mij 70€ betalen om mij tegemoet te komen. Terwijl zij dus per begin oktober wel in die kamer woont. Daarnaast heeft ze ook mijn servies overgenomen, maar dit heeft ze ook niet betaald.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:29

Tja, dan was ik toch mooi blijven zitten. Ze krijgt de sleutel als ze betaald.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:45

Alleen zit ze er dus al in...

Lastig verhaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:51

Zou even contact opnemen met de huisbaas. Misschien kan hij wat voor je doen.

En eens bespreken met je oud huisgenoten? Misschien kunnen zij wat doen.

Maar hoezo tegemoet komen? Als zij per 1 oktober daar woont dan behoort ze toch gewoon te betalen?

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:51

Via andere huisgenoot je oude huis binnen komen en je servies terughalen, dan is het dus niet van haar.. Heb je zelf je huurbaas al wel betaald voor de maand oktober?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:53

Flying_Angel schreef:
Ik zit nu ook ergens middenin. Ik heb mijn studentenkamer opgezegd per 1 september. In het contract staat twee maanden opzegtermijn dus eigenlijk zou de nieuwe bewoner er in kunnen per 1 november. Nu wordt het al jaren geregeld dat de nieuwe bewoner een maand eerder in kan trekken. Dus zij mag er per 1 oktober in, zij betaalt mij huur en ik betaal de huurbaas. Zo ook aan haar uitgelegd. Nu wil ze mij 70€ betalen om mij tegemoet te komen. Terwijl zij dus per begin oktober wel in die kamer woont. Daarnaast heeft ze ook mijn servies overgenomen, maar dit heeft ze ook niet betaald.

Waarom heb je haar niet vooraf de huur laten overmaken dan?
Ik zo nu gewoon aanbellen bij haar, face to face zijn ze minder "stoer" dan via een telefoon. Blijven vragen naar je geld en anders een no-cure-no-pay incassobureau inschakelen (je moet dan wel eerst een ingebrekestelling versturen).

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:58

Ania schreef:
Flying_Angel schreef:

Waarom heb je haar niet vooraf de huur laten overmaken dan?
Ik zo nu gewoon aanbellen bij haar, face to face zijn ze minder "stoer" dan via een telefoon. Blijven vragen naar je geld en anders een no-cure-no-pay incassobureau inschakelen (je moet dan wel eerst een ingebrekestelling versturen).

Dat laatste gaat niet werken denk ik, waarschijnlijk is dit een variant op illegale onderhuur, officieel is de nieuwe bewoonster nog geen huurster, dus nog geen verplichting naar verhuurder. Verhuurder boeit het niet, want die gaat bij uitblijven betalen bij degene vorderen waar het contract op dat moment nog loopt. Oftewel Flying Angel.

Grote bek open trekken en verder kan je denk ik weinig doen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:01

Jeetje, dat is wel heel raar. Dus zij verwacht gewoon dat ze de eerste maand bijna gratis woont, sterker nog: dat iemand anders dit voor haar betaalt? Jammer dat ze er al woont zonder eerst de huur te betalen.

Zou het er idd niet bij laten zitten. Misschien begrijpt ze het niet, kan je het nogmaals uitleggen.

Mijn broertje had dit ooit: gezamenlijke rekening maar relatie was over. Ex is nog snel naar de bank geweest om rood staan te regelen en dit opgenomen. Zij had ook echt het idee dat dit gewoon haar geld was..

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:07

Flying_Angel schreef:

Wat zou ze je eigenlijk moeten betalen?

Ik heb geen tips voor je, maar een rot situatie is het wel!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 19:05

AmyII schreef:
Echt heel erg goor... En als die emmer er nou nog schoon en fris uit had gezien, maar nee... :r

In India is er altijd water voor op het toilet. Dan staat er een emmer met een schepkannetje. Ze vinden dat daar schoner dan ons gebruik met toiletpapier.Het is wel even wennen.Soms is er ook geen toiletpot maar alleen een gat in de grond met 2 voetstappen ernaast.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 00:00

Marocje schreef:
Mijn broertje had dit ooit: gezamenlijke rekening maar relatie was over. Ex is nog snel naar de bank geweest om rood staan te regelen en dit opgenomen. Zij had ook echt het idee dat dit gewoon haar geld was..

Wist je broertje meteen dat ie een juiste beslissing had genomen zeg, wát een actie :7

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 14:56

Marocje schreef:
Jeetje, dat is wel heel raar. Dus zij verwacht gewoon dat ze de eerste maand bijna gratis woont, sterker nog: dat iemand anders dit voor haar betaalt? Jammer dat ze er al woont zonder eerst de huur te betalen.

Zou het er idd niet bij laten zitten. Misschien begrijpt ze het niet, kan je het nogmaals uitleggen.

kan dat? bij een dergelijke wijziging moeten toch beide rekeninghouders tekenen lijkt me?