Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SindyKaya schreef:Worden vogels/vliegende beesten ooit moe van vliegen?
Nikass schreef:Macs schreef:Honingzalf (vetramil) wil trouwens ook helpen. Geweldig spul is dat
Waar haal je dat? Etos en Kruidvat hebben het hier niet.
TrIjNiE__ schreef:Ik vroeg me dit opeend af gisterenavond in bedHoe komt het dat paarden mestballen produceren en koeien vlaaien? Terwijl ze toch erg gelijkend eten binnenkrijgen?
Macs schreef:TrIjNiE__ schreef:Ik vroeg me dit opeend af gisterenavond in bedHoe komt het dat paarden mestballen produceren en koeien vlaaien? Terwijl ze toch erg gelijkend eten binnenkrijgen?
Paarden hebben een heel ander verteringsstelsel. Hun blinde darm is langer, koeien hebben 4 magen en herkauwen.
Gracezellaa schreef:TrIjNiE__ schreef:Ik vroeg me dit opeend af gisterenavond in bedHoe komt het dat paarden mestballen produceren en koeien vlaaien? Terwijl ze toch erg gelijkend eten binnenkrijgen?
Vlaaien is niet echt de natuurlijke ontlasting van de koe. Vergelijkbaar met diarree. Dit komt door de voeding die ze krijgen voor hoge melkproductie. Ons vee is niet voor melkproductie en krijgt wat minder heftig voer en die produceren veel stevigere mest (alhoewel nog steeds geen ballen).
Gracezellaa schreef:TrIjNiE__ schreef:Ik vroeg me dit opeend af gisterenavond in bedHoe komt het dat paarden mestballen produceren en koeien vlaaien? Terwijl ze toch erg gelijkend eten binnenkrijgen?
Vlaaien is niet echt de natuurlijke ontlasting van de koe. Vergelijkbaar met diarree. Dit komt door de voeding die ze krijgen voor hoge melkproductie. Ons vee is niet voor melkproductie en krijgt wat minder heftig voer en die produceren veel stevigere mest (alhoewel nog steeds geen ballen).
bruintje123 schreef:En die onderste is niet ongezond.
Die heeft minder structuur door gras.
De bovenste zal wel wat droog spul krijgen.
Het heeft niets met melkproductie te maken wat koeien voor vlees of hier zelfs in het natuurgebied hebben vlaaien.
En dat is onbemest land.
bruintje123 schreef:Dat is toch hetzelfde.
Die vleeskoe die niets met melk te maken heeft heeft het toch ook.
Die geeft geen melk.
Dat jongvee wat hier in onze wei liep gaf echt geen melk.