Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:33

Ik had laatst ook weer iets..
Ik had mooie dure chaps gekocht maar ze waren me helaas iets te groot en volgens de verkoper mocht ik ze niet omruilen (ja apart := ) dus ik had ze voor een mooi prijsje op facebook gezet (25 excl.) Bied er een meisje 17 incl. Ik zei dat ik dat niet deed omdat ik er dan uiteindelijk 11 euro voor kreeg zonder de verzendkosten. Toen was er een hele discussie dat ik ze maar moest dubbelvouwen en in een envelop moest doen ondanks dat ik zei dat ze dan beschadigen (want dan komt er een vouw in het leer) + dat ik dan nog meer er voor zou willen aangezien de 25 al goedkoop was. Daarna reageerde ze niet meer
Dus ik deed na een tijdje 'up' reageren en toen reageerde ze weer precies hetzelfde: 17 incl.
Ik had er netjes bij gezet: hoi! Dit heb je al eerder geboden en toen ging ik er ook niet mee akkoord (zie berichten hierboven) ik zou er graag €25 voor willen)
en toen kreeg ik een: nou hoger ga ik niet en zo graag wil je ze dus niet kwijt dus reageer dan ook geen 'up'.

Ben ik dan echt zo onredelijk? := ze zijn echt gloednieuw en de nieuwprijs is mijn vraagprijs x3

shilady

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:38

ik zou gewoon schijt hebben en ze dan wel in die envelop proppen als zij dat zo graag wil :P

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:51

shilady schreef:
ik zou gewoon schijt hebben en ze dan wel in die envelop proppen als zij dat zo graag wil :P

En dan, mocht ze boos worden, zeggen dat het haar eigen schuld is. Of je vraagt of ze er 20 incl van kan maken? Ik weet niet of je daarmee eens zou gaan..?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 12:51

Die krijgt ze van mij dus echt niet meer.
25 voor leren chaos is al niet veel enndan nog zo een reactie erbij...

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:06

ik heb haar inderdaad nog gevraagd of we er een hoger bedrag van konden maken maar ze wilde niet hoger dan 17 incl. bieden. misschien had ze niet meer te besteden oid.? dat kan ik best begrijpen maar die reactie niet :=

heb besloten dat ze gewoon voor hetzelfde bedrag te koop blijven, ze liggen toch niet in de weg :))

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:30

Heb iets heel verzonden, zadel, in bubbeltjesplastic en met opvulling. Zij had ook netjes betaald, was helemaal blij.

Zegt ze opeens dat hij helemaal kapot is maar weigert een foto te sturen maar wil wel al ahar geld terug. Ja doei, ik weet niet eens zeker of het wel echt waar is.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:37

Mayca schreef:
Heb iets heel verzonden, zadel, in bubbeltjesplastic en met opvulling. Zij had ook netjes betaald, was helemaal blij.

Zegt ze opeens dat hij helemaal kapot is maar weigert een foto te sturen maar wil wel al ahar geld terug. Ja doei, ik weet niet eens zeker of het wel echt waar is.

Heb je niet gezegd verzenden is verkocht? Dat het op eigen risico is? Dan heeft ze gewoon pech!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:45

Laat het haar maar bewijzen, denk ik zo? :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 17:56

Mayca schreef:

Daar gaan bij mij de alarmbellen van rinkelen, drie tegen één dat ze gewoon een gratis zadel probeert los te krijgen...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:19

Foaly schreef:
Mayca schreef:

Daar gaan bij mij de alarmbellen van rinkelen, drie tegen één dat ze gewoon een gratis zadel probeert los te krijgen...

Precies... Als ik zadels verstuur is dat overigens altijd op eigen risico.

Hier de afgelopen tijd veel verkocht, ging lekker vlot! Nog 1 uitrijdeken en dan is voor nu alles weg.

Wel van de week een rare koper gehad .. wilt deken overnemen maar besluit na 2 dagen toch maar niet de deken over te nemen, want ze had toch nog even gepast en de maat zou niet gaan passen. Maar als ik in de buurt was, dan had ze em zeker overgenomen. Huh?

Ten eerste... Ga eerst na of de maat goed is (ze was al akkoord gegaan en zou gaan overmaken) en ten tweede.. Ga niet 2 verschillende verhalen ophouden.

Nog een 2e verhaal:

Iets langer dan een maand geleden het hoofdstel van mijn net ingeslapen merrie verkocht. Allemaal behoorlijk emotioneel en had het hoofdstel aan een hele fijne en begripvolle koper verkocht.

Nadat ze het hoofdstel had ontvangen dit al gauw over, neusriem was "stuk" en ze wilde deze terugsturen. Ook zaten er geen rondgenaaide teugels bij (in advertentie stond vermeld dat het niet de originele teugels waren). Na het zien van de foto bleek het rondgenaaide leer wat aan de neusriem bevestigd wordt (wat dus over het hoofd gaat) aan 1 kant beschadigd te zijn.

Hoofdstel had ik nog gecontroleerd, maar was mij niet opgevallen.

Uiteraard ging ik niet akkoord met terugzenden, maar vond het wel rot voor haar dus aangeboden om mee te betalen aan de reparatiekosten. Heb dit zelf eens eerder gehad met een ander hoofdstel en kosten waren toen rond de 10/15 euro.

Nu een maand later wacht ik nog steeds op de bon... Eerst een hoop heisa maken en daarna niks meer laten horen. Mag het niet denken, maar krijg bijna het idee dat het hoofdstel niet pastte en ze op deze manier het hoofdstel terug wilde sturen. Grote kans dat ze het hoofdstel doorverkocht heeft i.p.v. laten maken.

Of de beschadiging er daadwerkelijk al zat voordat ik het had opgestuurd laat ik dan maar in het midden...

Zo jammer, altijd blije kopers.. Maar goed voor mij is het nu wel afgesloten.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:55

Wat naar zeg Cardy. Sommige mensen vallen niet te begrijpen..

Nou heb eindelijk de potten verkocht. De man die €2,- hoger ging zitten reageerde niet meer. Kreeg gisteravond een bod van €0,50 hoger en dacht prima kom er maar om. Ze reageerde meteen vlot terug en komt er vanavond al om!

De rest van de spullen geen animo voor zelfs gratis niet, dus die gaan einde van de week de kliko in :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:02

Kan gebeuren dat er eens iets zien wat jij niet ziet maar het blijft tweedehands. Kan altijd wel een kras of iets dergelijks op zitten. Als je nieuw staat wil hebben moet je het nieuw kopen.

Gelukkig dat er toch iets weg gaat!
Mag ik vragen wat je allemaal aan bied dan?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 12:28

Ik heb voornamelijk huishoudelijke spullen.
Heb ze hier op bokt ook al in het weggeeftopic staan :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:20

is er een weggeeftopic op bokt ja?

edit: gevonden!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:27

_mexx_lady_ schreef:
Die krijgt ze van mij dus echt niet meer.
25 voor leren chaos is al niet veel enndan nog zo een reactie erbij...

Dan at ik ze inderdaad nog liever op......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:02

Hier iemand die eerst €28 bied op iets van €35 excl verzenden, doe ik niet maar voor €32 excl verzenden mocht ze het overnemen, krijg ik terug of we dan een tussendeal zouden doen van €35 incl verzenden. Aangezien verzenden €6,95 kost is dat 0,05 meer dan haar eerste bod. :+

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:07

Nou gisteren dus een vrouw gehad voor men fiets die wel is komen opdagen *\o/*

maar vond het allemaal nogal vreemd. Ze heeft 100 euro minder op het oog dat ik op men zoekertje had staan, wat ik persoonlijk nogal weinig vond. Daarna heeft ze met men fiets wat gaan fietsen, en gaf ze de opmerking dat hij nogal onstabiel was, wat ik nogal vreemd vond sinds ik dat nooit gemerkt heb, en de fiets elk jaar netjes op onderhoud gegaan is voor de start van het 'wielerseizoen'. Enfin, een hele uitleg, en dan zegt ze ineens, 'Ja ik ken er helemaal niets van maar men vriend wel maar die kon er niet bij zijn.' Ja dat is dan zeer nuttig >;) Straks komt er als het goed is nog iemand kijken, want de vrouw zal het niet worden denk ik :')

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:24

Haha nou lekker dan the_cat , wat heb je tegen haar gezegd? Mooie verspilling van jouw tijd dus

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 14:32

Mja, ze zou nog iets laten weten of ze mocht terugkomen met haar vriend. Maar ik heb haar wel duidelijk gemaakt dat ik zo'n laag bod niet ga aannemen, dat ik het ver beneden de waarde van de fiets is. Achja, hopelijk vandaag meer geluk. Anders ga ik hem even enkele maandjes wegzetten denk ik en volgend jaar in het voorjaar wel terug proberen

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 08:41

Hier iemand die heeft geen bankieren. Wilt het geld opsturen. Ik vind het riskant maar ze wil het zo graag... Heb maar gezegd dat het op eigen risico is?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 08:43

Sorry, dat zou ik niet vertrouwen. Of ze komt langs met het geld, of overmaken. Kan me niet zo goed voorstellen dat iemand geen bankieren heeft, maar wel internet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 08:48

Hier gaat het momenteel waardeloos, heb op een aantal spullen elke keer een bod gehad dat ik accepteerde en vervolgens hoor je niks meer...
Gelukkig ligt het niet in de weg maar wil er eigenlijk wel graag vanaf.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:01

Marocje schreef:
Sorry, dat zou ik niet vertrouwen. Of ze komt langs met het geld, of overmaken. Kan me niet zo goed voorstellen dat iemand geen bankieren heeft, maar wel internet?

Ik zal mijn moeder vragen je een PB te sturen..... :D

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:05

Cowboy55 schreef:
Marocje schreef:

Ik zal mijn moeder vragen je een PB te sturen..... :D

En mijn schoonouders van begin 60 :Y) (al kunnen die niet eens een PB sturen :') )

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:05

Genoeg mensen die niet handig zijn met betalen via internet. Of de post meer vertrouwen dan het internet.

:=