Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 09:23

De mensen naast mij die vinden dat ze in de stiltecoupé mogen praten omdat zij ook betaald hebben voor een kaartje en daar gewoon het recht op hebben :').
Ga dan gewoon beneden zitten, dat is geen stiltecoupé.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:16

Adindaa schreef:
De mensen naast mij die vinden dat ze in de stiltecoupé mogen praten omdat zij ook betaald hebben voor een kaartje en daar gewoon het recht op hebben :').

Oehhh ik zie weer een nieuw NS product voor me.........speciaal voor mensen die vinden dat ze bepaalde rechten hebben.........het toeslag kaartje zodat je verheven bent boven alle huisregels en mag doen en laten wat je wilt in de trein *\o/*

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:19

...dat je op OV9292 checkt wanneer er een bus gaat bij de halte vlakbij je huis en dat je daar dan vervolgens op tijd staat, om na 10 minuten te constateren - toen je op het bustijdenbordje keek, dat die bus NIET op de door OV9292 genoemde tijd langskomt >;)

Daarom ben ik dus zo blij met mn auto >;)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:22

Gloa schreef:
Adindaa schreef:

Oehhh ik zie weer een nieuw NS product voor me.........speciaal voor mensen die vinden dat ze bepaalde rechten hebben.........het toeslag kaartje zodat je verheven bent boven alle huisregels en mag doen en laten wat je wilt in de trein *\o/*

NEEEE, niet nog een kaartsoort erbij >;) :x :x . We kunnen nu al door de bomen het bos niet meer zien. Knap frustrerend |o

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:53

Bedelaar in Amsterdamse metro... ik zat op mobiel met muziek op en hij bleef me net zolang aantikken tot ik opkeek

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 15:54

Gloa schreef:
Adindaa schreef:

Is dat niet gewoon eerste klas kaart :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:44

Even serieus... kan ns niet 1 weekend van het spoort tussen Adam en Almere afblijven... elke keer weer raak..

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:56

Laatst had ik zoiets grappigs, maar vond het ook wel heel raar. Ik zit altijd in de trein een beetje stom rond te kijken. Kwam er laatst in een hele lege coupe een jongen precies naast me zitten, geen probleem. Maar ik keek dus naar buiten, toen aan de andere kant naar buiten. Toen deed ie vet geïrriteerd en z'n telefoon heel raar weghouden alsof ik met hem aan het meelezen was. Als je daar zo bang voor bent, ga je toch op 1 van de andere 10 lege banken zitten :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:18

Mensen die in drukke treins, trams of bussen aan het gangpad gaan zitten, zodat het bijna onmogelijk is om naast ze te gaan zitten. Dat is iig hun boodschap :roll:

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:36

Huhuh, ik zat laatst in de trein naar mijn stage, geen probleem, maar er was minder materiaal ingezet (!!! VEEL !!!) en iedereen zat hutje mutje bij elkaar op schoot :+ Op een van de stations aangekomen, ging de deur ook nog niet open, ik ben op dat gebied een paniek vogel en claustrofobisch :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:43

Gianti schreef:
Bedelaar in Amsterdamse metro... ik zat op mobiel met muziek op en hij bleef me net zolang aantikken tot ik opkeek

Aii dan zit hij al fout bij mij dan :+ , die had een mep gekregen :o

Altijd tof de bus in , pliep pliep en dan eruit en de pliep pliep blijft uit doet dat stomme ov ding het niet . Storing uhuh , ik ga niet wachten dan geld maar kwijt .

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:05

Kan je niet via internet terugvragen Rebecca? Ik ben nu in de trein op weg naar Schiphol met 2 koffers. Het verbaasde me dat er ook mensen zijn die met koffers in de coupes gaan zitten ipv de grote ruimtes

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:19

Mijn irritatie:
Dat je af en toe mensen tegen komt die je niet hoeft te zien _O-

Gelukkig is er dan altijd wel een optie om ergens anders te gaan zitten :')

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 15:28

Aan dat de machinist het zojuist erg nodig vond om de deur precies voor m'n neus dicht te doen.

En dat de volgende trein nu vertraging heeft ^)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:14

Justme_Lisaa schreef:
Aan dat de machinist het zojuist erg nodig vond om de deur precies voor m'n neus dicht te doen.

Als het om de NS gaat dan is dat de taak van de conducteur. Ze kijken mij ook vaak boos aan maar ik doe het toch echt niet :roll:

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:18

Justme_Lisaa schreef:

Geloof dit gaat je nog veel vaker overkomen :') :Y)

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:22

Gloa schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Als het om de NS gaat dan is dat de taak van de conducteur. Ze kijken mij ook vaak boos aan maar ik doe het toch echt niet :roll:

Daar heb je gelijk in, de conducteur doet dat ofcourse haha }:0

LisannePruts schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Geloof dit gaat je nog veel vaker overkomen :') :Y)

Hahaha, ik heb nog hoop. Dit is de eerste keer sinds ik voor m'n studie ver moet reizen. En de studie is al vier jaar aan de gang :')

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:23

Ik reis maar 10 minuten maar heb zo vaak de trein voor mijn neus zien wegrijden dat ik het nu normaal vind :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:03

Laatst zat in in een vierzits, bij het raam, en aan de andere kant van het gangad ging bij het raam ook iemand in een vierzits zitten. En die stonk zo erg naar zweet dat ik er zoveel last van had dat ik gewoon ben opgestaan en ergens anders ben gaan zitten. :r

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:18

normaal komt er een mooie lange trein aan als ik in Hoorn kersenboogerd om 7:02 opstap in de trein naar Hoofddorp (lelylaan er uit voor mij) maar vandaag kwamen er 5 coupés aangerold... ik weet niet hoor, maar de trein was me net iets te vol. had me niet zoveel verbaasd als ze hadden omgeroepen: 'dames en heren, door drukte zal deze trein niet rijden, wij verzoeken u in verband met de veiligheid de trein te verlaten'

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 19:22

Van de week had ik zo'n bizar lange trein! 2x 6 delen VIRM, volgens mij pastte die amper langs het perron op sommige stations :+ ik zit altijd voorin want dan kom ik mooi bij de lift uit, maar deze keer schoot ik voorbij de lift _O-

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:46

Justme_Lisaa schreef:

Er komt op heel veel stations nog vaak iemand op het laatste moment aan. En daarna nog 1 en nog 1 en... We hebben de opdracht op tijd de sluiten zodat de trein op tijd weg kan want dat is datgene wat de reizigers willen dus doen we dat ook. Maakt het niet minder balen als de deur precies voor je neus dicht gaat :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:52

Maar helaas rijden regelmatig te laat weg... Of te vroeg. En ja ik kijk echt naar de stationsklok. En ik weet hoe die dingen werken dus die kloppen altijd. :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:55

Vandaag was Almere weer tot eilandje gedegradeerd... heb uiteindelijk een auto moeten regelen om naar mijn uni te kunnen... reed echt helemaal niets en waren ook niets van bussen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:01

purny schreef:
Kan je niet via internet terugvragen [naam]? Ik ben nu in de trein op weg naar Schiphol met 2 koffers. Het verbaasde me dat er ook mensen zijn die met koffers in de coupes gaan zitten ipv de grote ruimtes

Ja geloof het wel , alleen ik vergeet dat vaak . Ik gebruik gelukkig bijna nooit de bus