Confessions....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:18

MarlindeRooz schreef:
_sharonnn schreef:
Het punt is dat iedereen fatsoenlijk ABN zou moeten kunnen spreken :+

AN. :')

Nee gewoon ook beschaafd :D

MarlindeRooz

Re: Confessions....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:20

Dat is te hoog gegrepen voor bepaalde mensen. :j :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:21

Ik word altijd behoorlijk aggresief als mensen mijn zinnen/woorden gaan verbeteren.

Zolang mensen mij gewoon begrijpen, dan ben ik meer dan tevreden.

Alleen op school doe ik mijn best bij Nederlands :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:24

MarlindeRooz, op het moment dat je "hij is beter dan mij is" en "hij is beter dan ik ben" gaat vergelijken dan komen de laatste twee woorden van de twee zinnen niet overeen, wat betekend dat je dus niet kunt vergelijken.
als je wil vergelijken zou je dus "hij is beter als ik ben" en "hij is beter dan ik ben" moeten vergelijken (of "hij is beter als mij is" en "hij is beter dan mij is", maar daarvan is geen van beide goed).

Edit typos
Laatst bijgewerkt door Steeph op 23-09-15 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:25

Ik irriteer me er juist weer aan dat mensen er zo over kunnen zeiken :Y)
De ene is goed in Nederlands, de ander niet.... Ieder z'n sterke en zwakke kanten. Ik ben jou uitleg bijvoorbeeld bij de eerste komma al kwijt Steeph ;)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:27

Steeph schreef:
MarlindeRooz, op het moment dat je "hij is beter dan mij is" en "hij ia beyer dan ik ben" gaat vergelijken dan komen de laatste twee woorden van de twee zinnen niet overeen, wat betekend dat je dus niet kunt vergelijken.
als je wil vergelijken zou je dus "hij is beter als ik ben" en "hij is beter dan ik ben" moeten vergelijken (of "hij is beter als mij is" en "hij is beter dan mij is", maar daarvan is geen van beide goed).

Confession: ik vind het pas echt grappig als mensen iemand gaan verbeteren qua taalgebruik en dan vervolgens zelf ook een fout maken... :Y)
In dit geval moet het toch echt betekent zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:28

Nu weer ontopic?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:29

BernetteO schreef:
Steeph schreef:
MarlindeRooz, op het moment dat je "hij is beter dan mij is" en "hij ia beyer dan ik ben" gaat vergelijken dan komen de laatste twee woorden van de twee zinnen niet overeen, wat betekend dat je dus niet kunt vergelijken.

Confession: ik vind het pas echt grappig als mensen iemand gaan verbeteren qua taalgebruik en dan vervolgens zelf ook een fout maken... :Y)
In dit geval moet het toch echt betekent zijn.

Ben ook echt geen spellingskampioen, maar als mensen dingen fout hebben verbeter ik ze ook.

Yonker schreef:
De ene is goed in Nederlands, de ander niet.... Ieder z'n sterke en zwakke kanten. Ik ben jou uitleg bijvoorbeeld bij de eerste komma al kwijt Steeph ;)

Is niet erg, ik ben ook geen leraar. Zolang je onthoud "dan gebruik je bjij overtreffende trap en als gebruik je bij vergelijkingen"

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:30

MarlindeRooz het is intussen wel duidelijk.. Blijf maar gewoon in het taalbloeper topic, want dit topic is niet om anderen steeds te verbeteren, los van het feit dat t ontzettend vervelend is.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:34

Yonker schreef:

Ik erger me* en jouw* :=
En Steeph, onthoudt*. Ik snap nog steeds vrij weinig van je uitleg en snap je punt ook nog steeds niet echt, maar goed.

Oke sorry! Heeft op zich trouwens niets te maken met wel of niet goed zijn in Nederlands, het zijn over het algemeen gewoon domme fouten (imo). Nu weer on topic: ik zit al veel te lang te bokken en alles behalve m'n werk te doen en als ik straks thuis kom zeg ik waarschijnlijk tegen m'n vriend dat ik zooo'n lange dag heb gehad en dus echt geen fut meer heb om te koken en schoon te maken. Dan doet hij het vast wel, toch?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-09-15 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:35

_sharonnn schreef:
MarlindeRooz het is intussen wel duidelijk.. Blijf maar gewoon in het taalbloeper topic, want dit topic is niet om anderen steeds te verbeteren, los van het feit dat t ontzettend vervelend is.. :n

Ik deed niks? :')

Ik snapte alleen de uitleg niet en wilde het wel graag snappen. :P

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:39

Eulogy schreef:
Yonker schreef:

Ik erger me* en jouw* :=
En Steeph, onthoudt*. Ik snap nog steeds vrij weinig van je uitleg en snap je punt ook nog steeds niet echt, maar goed.

Oke sorry! Heeft op zich trouwens niets te maken met wel of niet goed zijn in Nederlands, het zijn over het algemeen gewoon domme fouten (imo). Nu weer on topic: ik zit al veel te lang te bokken en alles behalve m'n werk te doen en als ik straks thuis kom zeg ik waarschijnlijk tegen m'n vriend dat ik zooo'n lange dag heb gehad en dus echt geen fut meer heb om te koken en schoon te maken. Dan doet hij het vast wel, toch?

Heeft er zeker wel mee te maken, want ik typ ze in eerste instantie fout. Als ik het nog een keer door zou lezen zou ik de fouten er waarschijnlijk wel uithalen. Maar zou niet weten waarom ik dat zou moeten doen op een forum zoals bokt waar mensen het gewoon zo begrijpen. In e-mail berichten op het werk is het een ander verhaal ;)

Ik doe lekker mee dan... Ben ook al veel te lang aan het bokken op mn werk :=

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:49

Ik heb hier de grootste hekel aan afwassen (en hebben geen vaatwasser, gaat ook niet in dit huurhuis) Alles in het huishouden vind ik best! Afwas blijft ook altijd staan totdat alle borden, bestek, etc op is :o .

Anoniem

Stelletje "schoolmeesteressen" }>

Eske_B

Ik vind het stiekem heerlijk om m'n sims te martelen :o
Verwaarlozen, vreemd gaan, dood laten vriezen. Ik ben niet zo goed voor ze, wel voor m'n Sims dieren daarentegen :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:50

EskeGirl schreef:
Verwaarlozen, vreemd gaan, dood laten vriezen. Ik ben niet zo goed voor ze, wel voor m'n Sims dieren daarentegen :')

Mensen zijn ook stom :') dieren zijn veel beter

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:57

ohjajoh6 schreef:
Stelletje "schoolmeesteressen" }>

... Doe de opleiding tot docent Nederlands.

Klasgenoot van mij typte laatst op facebook "Me ....". En ze is echt zo'n leerling die super ijverig is enzo. :=

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:57

EskeGirl schreef:

Oeh hoe kun je ze dood laten vriezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:59

Jennifuur schreef:
EskeGirl schreef:

Jen, vieze sadist _O-

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:59

Jennifuur schreef:
EskeGirl schreef:

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:00

Nog een confession van mijn kant.. Ik ben echt doodziek. Lig al de hele nacht over te geven, vandaag ook niks binnen kunnen houden en ga zo naar mijn ouders omdat ik op dit moment niet echt voor mezelf kan zorgen. Ging net naar de Lidl en dat ging nog maar net goed. Toch voel ik me enorm schuldig dat ik niet bij hoorcollege ben vandaag en morgen :=

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:01

Jennifuur schreef:
EskeGirl schreef:

Gelukkig ben ik niet de enige die dit wil weten. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:03

Ik ben 'vergeten' vlees uit de vriezer te halen, dus haalt mijn man maar patat op :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:06

Jennifuur schreef:
EskeGirl schreef:

Nou ja... geprobeerd. Duurde een dag, toen waren z'n behoefte heel laag/rood en eten heb ik toen ook helemaal naar beneden gedaan. Ik was het zat, maar doodsorzaak was wel bevriezen :')

Je hebt wel de uitbreiding jaargetijden nodig.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:11

Emmaa_ schreef:
Nog een confession van mijn kant.. Ik ben echt doodziek. Lig al de hele nacht over te geven, vandaag ook niks binnen kunnen houden en ga zo naar mijn ouders omdat ik op dit moment niet echt voor mezelf kan zorgen. Ging net naar de Lidl en dat ging nog maar net goed. Toch voel ik me enorm schuldig dat ik niet bij hoorcollege ben vandaag en morgen :=

Laat je me nou in de steek morgen -O- Beterschap!