Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:06

Lipydo

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 14:40

Zijn dit foto's die je opstuurt naar bureau's? Zo ja, dan zijn het niet de meest ideale beelden (verkeerde hoeken of te onscherp bijvoorbeeld). Ze willen jou zien hoe je á naturelle bent: dus bijna tot geen make-up en een lichte achtegrond (muur). Google eens naar polaroids + model en laat zulke foto's van je maken. :j Ik vind je wel iets hebben in elk geval!

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:20

@xSetjeslover vind je wel echt 'iets' hebben dus zal inderdaad proberen polaroids te laten maken en die op te sturen, niet opgeven! :)

Ben twee weken geleden naar een fotomeeting geweest om model te staan en heb al wat foto's terug.
Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden en als jullie nog tips hebben!

Afbeelding

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:44

Wat zijn je maten setjeslover? Misschien ligt het daaraan?

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:05

175 lengte, maten zijn wel oke volgensmij. Draag over het algemeen maat 34. Geen brede heupen etc. Weeg ongeveer 54 kg. Mn lengte is wel een puntje.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:14

Zijn je maten 90-60-90?

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:17

Ben vorig jaar opgemeten bij hntm, en toen zat ik er alleen met mn taille een beetje overheen. WWmodels vroeg niet naar mn maten dus denk niet dat ze echt naar 90-60-90 hebben gekeken?

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:03

In mijn beleving moet een modellenbureau niet meteen naar maten kijken.
Ik persoonlijk val er ook overal een beetje buiten. Boven te klein en onder enkele centimeters te groot.

Maar met goede begeleiding van een bureau zou je als je in de buurt van de maten zit, zeker op die maten moeten kunnen uitkomen.

Ik denk persoonlijk dat andere foto's al een heel erg zou helpen. Gewoon simpele strakke kleding, weinig tot geen make up.

En inderdaad niet opgeven! Succes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:32

Ik zou willen dat ze wat minder naar lengte kijken... ik zou heel graag willen, maar ik ben gewoon te klein.

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 15:14

xsetjeslover. Je fotos moet je ook echt aanpassen. Waarschijnlijk kijken ze daar niet eens naar ;)
Je moet gewoon je moeder een camera geven, tegen een witte muur gaan staan waar het licht binnen valt. En dan foto's maken. Geen make up op doen. Maar dan ook echt helemaal niets. De foto's zijn (vind ik zelf) verschrikkelijk maar het is wel wat ze willen zien ;) Geen hoedjes, poespas. Geen proffesionele foto's . Gewoon huis, tuin en keuken kliekje.

Ik heb eergisteren een bericht via facebook gekregen van de eigenaresse van Via-models in Duitsland en heb ook foto's mogen insturen :) En ik mag op bezoek komen :D Twijfel wel wat aan de maten.
Ben 1.81 lang en mn heupen liggen net over de 90 denk ik..

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 17:00

Wauw xsetjeslover, wat heb jij een prachtige lange benen...ondanks dat ik net zo lang als jij ben, komen mijn benen echt maar tot jouw knieën of zo :')

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 22:45

Super fotogeniek meisje voor mijn lens gehad!

Afbeelding

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 23:04

Wauuuuuwwwww 'stunning'!
Echt heel gaaf!
Wel jammer enerzijds dat ze een soort 'scheel' kijkt.. maar aan de andere kant heeft dat ook wel weer wat!

Fototechnisch ook een mooie foto, als je het mij vraagt.
Ik weet niet waar het aan ligt (make-up of bewerking) alleen haar rechter wenkbrauw loopt een beetje maf uit (lijkt een beetje wazig/getekend, maar kan aan mij liggen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 01:13

Iemand uit mijn klas had stiekem een foto van me gemaakt tijdens de schoolreis naar Rome, en ik vond hem zo gaaf dat ik 'm toch wel even wilde delen. Ik kijk wel een beetje nors...

Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:22

Sprekende foto's op de pagina! Vooral die van jasmijnz, wat ben je een mooie meid! En Astor heel mooie foto geschoten, mooie kwaliteit, goede plaat :j . En Resistance mooie foto, gave stijl zo in zwart/wit, je kijkt wat serieus maar past zo wel bij de sfeer.

Afbeelding

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:34

Echt supergave foto's op deze pagina!!

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:17

Ik zag dit topic net pas voorbij komen en het zijn zo veel pagina's dat ik niet alles ga bij lezen haha :P Dus misschien dat ik dingen vraag die al eerder gevraagd zijn.

Ik ben steeds meer bezig met fotoshoots en wil dit ook zeker meer gaan doen, want het is echt gaaf om te doen. Laatst heb ik dan ook een hele aparte shoot gehad met vuilniszakken, aluminiumfolie en huishoudfolie, hier heb ik nu een paar foto's van.

Ik wil mijn foto's dan ook op gaan sturen naar modellen bureaus maar weet niet zo goed welke, iemand die me misschien tips hierin kan geven?
Daarbij ben ik ook `maar`1.70m wat dus te klein is, maar maakt dat uit voor fotoshoots. Verder voldoe ik wel aan de maten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

edit; gelukt, ze zijn nu allemaal even groot

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:08

Ik zou opzoek gaan naar een bureau waar al kleinere modellen zijn ingeschreven. Daarnaast even goeie foto's maken zonder make-up en voor een rustige achtergrond. Verder wel bijzondere foto's :Y) :P

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:14

roombolletje schreef:
Ik zou opzoek gaan naar een bureau waar al kleinere modellen zijn ingeschreven. Daarnaast even goeie foto's maken zonder make-up en voor een rustige achtergrond. Verder wel bijzondere foto's :Y) :P

Dankje :) foto's zijn inderdaad erg bijzonder, daarom vind ik het juist ook wel weer leuk haha.
Enig idee welke bureaus al kleinere modellen hebben? Ben al op zoek gegaan maar nog niks gevonden.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:21

Ik heb nu geen tijd om het uitgebreid op te zoeken maar je zou even kunnen googelen op 'modellenbureau kleine modellen'. En volgens mij heeft Touche ook wat kleinere modellen maar dat weet ik niet meer zeker.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:03

Mocht er iemand de aankomende 2 weken tijd en zin hebben om te shooten (even van facebook geplukt):

Citaat:
Ik ben op zoek naar een aantal modellen om in de komende weken mee te shooten, het liefst in de omgeving van Den Haag, maar ik wil eventueel ook een stukje reizen.

Ik zal binnenkort exposeren in Kunsthuis 18 en wil daarvoor nog een aantal foto's maken waar 'simpel geluk' bij centraal staat. Gelukkig zijn met kleine dingen, het zien van bijzondere, mooie, kleine dingen en die (goede) invloed laten hebben op jezelf. Kortom, lekker samen gek doen, ons gedragen als kinderen, bloemetjes plukken, in plassen stampen, ronddraaien op het strand met je ogen dicht, ontdekken, op avontuur gaan en vol bewondering naar de wolken, sterren, golven of wat dan ook kijken terwijl ik foto's maak!

Voor wat voorbeeldjes van foto's van mijn hand: http://isabellaprins.com/human

Dus:
Aankomende twee weken
Omgeving Den Haag (of niet :D )
Vrouwelijk model

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:13

Ha grappig! Ik kwam jouw oproep net tegen op Facebook! :D
Ik weet zelf niet of ik echt tijd heb de komende twee weken, aangezien de tentamens er al weer aankomen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:19

Ik kom ook even een oproepje doen. Mocht er iemand zijn die as maandag 30 maart vrij is, ik zou graag wat studiofotografie willen doen met verschillende soorten belichting (begin middag)

op mn zoldertje in Utrecht.

Leuk om je portfolio mee te starten/aan te vullen :)

Maten maken mij niets uit. Wel op zoek naar een "lief" gezichtje :) Als je twijfelt mag je me altijd pben!
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 26-03-15 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:22

Ik moet even kijken of ik dan vrij ben, maar ik zou eventueel wel zin hebben! :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 00:24

Ah, snelle reactie! Leuk!

Kun je me een foto pben? :) En kijken of je evt kunt uiteraard