Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patoucha

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:22

Ik meld me dan ook maar even.
Gisteravond nog een afspraak gemaakt voor vanmorgen rond 11 uur bij mijn paard te komen kijken.
Zit nog te wachten. Gelukkig staan de paarden aan huis, dus kan gewoon mn ding doen. Maar wat irritant zeg!! Waarom nou??

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:08

nikolletje schreef:
Toch fijn dat er nog excuses gemaakt worden, dat is ook wel eens anders....

Had pas gereageerd op enkele bianca boekjes, mail terug dat er vandaag een partij binnen was gekomen waar ik ook wel boekjes van kon overnemen. Waren 25 titels die ik nog niet had dus ik dacht mooie deal te hebben gesloten, helaas, bokker was zo lief om het voor me af te halen en dan te verzenden naar mij dus die beste verkoper dat terug gemaild maar nooit geen reactie weer gehad.
Vond het al verdacht, adres wat hij bij zijn gegevens had staan was een heg op google maps, ook in omgeving vanalles te vinden behalve zijn huis, blij dat ik niet geld heb overgemaakt, denk dat ik dan echt was opgelicht...
Vraag tegenwoordig ook maar om het op te halen omdat ik er 'toevallig' in de buurt kom een week later ofzo haha! Meestal kan het niet en dan haak ik gelijk maar af

Van dit verhaal kan ik geen chocola maken |(

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:33

Zelf zou ik ook afhaken als de koper het enkel wilt verzenden.

MAAR. Ik wil eigenlijk ook liever verzenden dan dat ze het op komen halen.. Net als dat ik echt niet wil bellen. Durf dat allemaal niet :o

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:44

bromfiets schreef:
Er zit een marmeren blad op, maar het is ook een vraagprijs :)

oke, maar 600 euro?! Bieder dacht zeker dat de vp 60 euro en dat het een tikfoutje was en bood daarom 50.... Ik vind 60 euro ook meer in de richting komen hoor!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:58

Ik vind het totaal niet raar hoor, als iemand alleen wil verzenden, maar dat onderwerp hebben we al een keer gehad :)

Als je drukke en wisselvallige dagen hebt, dan zit je echt niet te wachten op ook nog eens afhaalafspraken tussendoor, waar je je hele dag omheen moet plannen en toch door beperkt wordt in je doen en laten.

En dan heb je ook nog eens heel veel kans dat mensen niet op komen dagen, veels te laat komen, of vanalles te kleppen hebben waardoor het niet "even snel afhalen" is... daar zit je echt niet op te wachten als je dagen sowieso al te weinig uren hebben :)

Even snel tussendoor naar het postkantoor gaan is natuurlijk 100x makkelijker en sneller vaak :)

Jeetje, 600 euro...kan me daar ook weinig bij voorstellen voor zo'n gebruikt kastje :P

Na de rode leren "Marokkaanse" wandlampjes een paar weken geleden, kwam ik gisteren eindelijk de oranje versie tegen, vroeg me al af waar die was :P

Dus weer het 1 en ander op Marktplaats zetten. Ook nog Camargue beugels gevonden, rolletjes gaas, massief houten schalen "gedragen" door olifanten, van die rieten potten met handvat met glazen kern waar je dingen in kunt doen om in het raam te zetten..... heb er allemaal niks aan hoe leuk het ook is dus *hop* op Marktplaats maar weer. Hopen dat er nog wat reacties op komen :)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:34

DatBenIkNou schreef:
Ik vraag juist altijd als 'test' of ik op kan komen halen. Als dat niet kan, haak ik meteen af!
Kityy1985, die man wil anoniem blijven dus dat is geen zuivere koffie volgens mij, ik zou geen geld overmaken! Vraag voor de gein eens of je het toch op kan komen halen omdat je er toevallig in de buurt moet zijn binnenkort!

Chips, dat ik daar niet aan heb gedacht.
Was zo blij dat ik het boek zo goedkoop kon overnemen, dat mijn verstand mij spontaan in de steek heeft gelaten.

Ik heb dus betaald, op hoop van zegen..

Helaas reageert hij dus op mijn vraag of hij hem vandaag nog kon verzenden.
Ga hem vanavond nog een keer mailen of het gelukt is.
Wil hem wel even de tijd geven om te reageren.

Ik had zelf een advertentie geplaatst, heb dus ook geen idee waar hij vandaan komt.
Heb maar 2 reacties gehad, en de andere persoon wil er 30 excl. voor hebben.
Op bol wordt hij 2e hands aangeboden vanaf 32,95. En op marktplaats staat hij niet.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:10

Dat mogen jullie vinden, natuurlijk :) hij hoeft ook geen 600 te kosten, maar wel wat meer dan 50 ;) de prijs heb ik zelf niet bedacht trouwens, heb hem er alleen maar opgezet. Neemt echter niet weg dat het geen standaard ding is en ik denk dat je daar best wel wat meer voor kan vragen, het is niet iets wat je bij de IKEA kan krijgen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:13

mag ik misschien de link naar de advertentie , nu ben ik toch wel benieuwd geworden wat voor
een kastje het is :D
ik ben nóóit nieuwschierig hoor :j

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:14

hij staat ook op bm :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:14

oké , ik zal eens kijken :D

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:43

Geryon schreef:
Rizette schreef:
Gisteravond heeft mijn vriendin gereageerd op een Haflinger in A. ,deze mw had haar Haflinger al 2 jaar en wist alle ins en outs te vertellen over het beestje . .... heette de merrie.
Klonk allemaal heel leuk , aan mw gevraagd om de afstamming ,leuk om even op te googlen en te kijken wie de ouders zijn ezn.
Ga ik googlen blijkt deze merrie eind 2012 verkocht te zijn via Bokt.
2 mogelijkheden leek mij : of het is het bewuste paard niet of het verhaal klopt niet
Mw gebeld , beweert dat ze haar uit Limburg gehaald heeft en dat ze echt 2 jaar eigenaar is.
Maar ze zal me zo terugbellen ,
Er belt niemand terug en het is al laat , dus heeft ze haar maar even gemailed ,geen reactie
Dus maar even op de naam gegoogled van mw , kom ik bij een .... in A , maar om haar nu daar te gaan bellen .
We zitten zo te twijfelen wat we er mee aan moeten , het paard leek zo leuk maar misschien is het weer : wat te mooi lijkt om waar te zijn..............
Ik denk dat ik maar eerst eens een een berichtje naar de vorige eigenaresse stuur misschien kan zij mij vertellen hoe het zit ( advertentie was te vinden via Bokt ) en hoe het nu gegaan is .
Waarom nou niet gewoon vertellen hoe lang je haar hebt en open kaart spelen daar wordt het paardje toch niet slechter van ?

Wat gek zeg!

@ HTM: Ze heeft een haflinger in het oog. De eigenaar zegt dat ze haar al twee jaar heeft, maar dezelfde haflinger is nog maar een paar maanden geleden verkocht via bokt.. Dus of de eigenaar liegt dat ze haar al twee jaar heeft, of het is niet dezelfde haflinger. Of misschien stond ze wel te koop maar is ze toen niet verkocht?

Persoonlijk zou ik het paardje niet meer kopen als de eigenaar het nodig vindt erover te liegen.. Tenminste, dat zij liegt over hoelang ze de haflinger heeft, lijkt mij de optie die het meest voor de hand ligt.

Nou het wordt nog gekker met de haflinger uit A .
Ze heeft schuld bekend Mw ... uit A de adv staat nog op mp
Ze had .. inderdaad nog maar een paar maand en niet uit Limburg gehaald . Maar het verhaal zo in elkaar gezet om haar haflinger te kunnen verkopen .
Maar nu kreeg mijn vriendin vanmiddag een mailtje dat ze het paard toch zelf wilt houden . Mijn vriendin had toch belangstelling voor het paard en voor a.s. zondag met haar afgesproken , ik zei al dat kan niet goed zijn , die neemt je weer bij de neus .
Een gewaarschuwd mens zou voor 2 moeten tellen ............
Heel bijzonder , we zijn er eigenlijk van overtuigd dat ze haar nog gewoon wil verkopen want de advertentie staat nog op mp of het is zo dat anderen inmiddels een hoger bod hebben gedaan en ze daar w.s hetzelfde verhaal op zit te hangen van al 2 jaar in mijn bezit enz enz. Mocht 1 van jullie toevallig reageren dan horen we graag of ze al verkocht is.
Wie zoekt er nog een Haflinger ? Dan moet je niet bij deze mevrouw zijn die ... ineens zelf wil houden maar de adv gewoon op mp laat staan , Ze heeft nog een ..praktijk ook , heb tegen mijn vriendin gezegd : Als ze de mensen niet bij de voeten neemt dan neemt ze ze wel bij de neus.
Zo gaat de lol van het zoeken er wel af .
Laatst bijgewerkt door Coby op 22-03-13 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen uit topic herleidbaar naar verkoper verwijderd.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:45

Patoucha schreef:
Gisteravond nog een afspraak gemaakt voor vanmorgen rond 11 uur bij mijn paard te komen kijken.
Zit nog te wachten. Gelukkig staan de paarden aan huis, dus kan gewoon mn ding doen. Maar wat irritant zeg!! Waarom nou??

Heb je nog iets gehoord ?
Je kopers kwamen toch niet toevallig uit A?
Laatst bijgewerkt door Coby op 22-03-13 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam herleidbaar naar verkopers verwijderd.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:27

Rizette schreef:
Patoucha schreef:

Heb je nog iets gehoord ?
Je kopers kwamen toch niet toevallig uit A?

Dit is zwartmaken Rizette..

Vind ik niet door de beugel kunnen.

Pmarena, heb je wel een punt, maar ik vertrouwde het gewoon niet.
Iemand die 1 dag op marktplaats zit en allemaal duur merkspul voor 'goedkope' prijzen aanbiedt..
Dat klopt niet, ik ben al een keer voor over de 100 euro opgelicht, dat gebeurt me nóóit weer..
Ik vraag dus ook als controle een adres/of ik het "mag komen halen".. :j :)
Laatst bijgewerkt door Donkerblauw op 22-03-13 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam herleidbaar naar verkopers verwijderd.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:36

Patoucha schreef:

Dat is zeker irritant.
Dan mag je van geluk spreken dat ze idd bij huis staan.
Wij hebben dit namelijk ook meegemaakt met verkoop van onze pony.
Alleen moesten wij ook een uur naar het paard rijden.
Smorgens in de regen (met klein kind) afscheid genomen (bij een klik wouden ze haar direct mee nemen)
Smiddags niemand geweest en wij die week snotterig en ziek thuis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:47

'wij' hebben het al eens gehad met een merrie die verkocht zou zijn..
Ik had de dag voordat ze opgehaald zou worden nog gereden en afscheid van haar genomen, moest op de dag zelf werken, s'avonds werd ik gebeld dat ze er nog was, mensen lieten niks meer van zich horen, namen de telefoon niet meer op enz.

Met de haflinger van mn zusje gehad dat er mensen kwamen die totaal niet konden rijden.. Bij de advertentie stond duidelijk dat hij niet geschikt was voor beginners, voordat ze kwamen nog duidelijk gevraagd.. Vrouw stapt op en geeft een 'schop' pony vliegt er vandoor en zij gillen..
Ik dacht zelf dat het manegeruiters waren maar hoorde later via via dat die vrouw nog maar 1 keer had gereden.
Later nog iemand die hem alleen maar in de krul trok en ook steeds been er aan hield (dat was zijn 'probleempje' daar kon ie niet zo goed tegen) dus daar wilde ik hem ook niet aan verkopen..
Pony is later naar een meisje van 13 of 14 gegaan die meteen een klik met hem had dus die heeft een mooi plekje gekregen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:20

Het niet op komen dag en is helaas niet alleen via MP maar ook bokkers kunnen er wat van hoor.
Wij hadden het anderhalf jaar geleden ook toen m'm pony te koop stond.
Ze moesten wat verder weg wonen, was ong. 2 uur rijden met trailer. Wilde haar ook gelijk mee nemen bij een klik.
Nu hadden we al heel veel heen en weer gemaild en ik had veel foto's en filmpjes gemaakt. Dit wilde ze graag, oke kan ik me met een bepaalde afstand voorstellen.
Ze konden pas anderhalve week later met het weekend komen, op zich geen probleem want ik had totaal geen haast. Diverse andere mensen teleur moeten stellen omdat we al kijkers kregen.
Betreffende dag zouden ze om 13.00 hier op stal wezen. paardje staat niet aan huis maar op een pensionstalling. Er optijd heen en zorgen dat ze er netjes bijstond, staart gewassen etc.
Om 13.00 belde ze, ze durfde het niet aan om te gaan rijden met de trailer omdat het toch wel wat mistig was. Nu was het bij ons ook flink mistig dus kon me er wel wat bij voorstellen.
Een afspraak voor een week later gemaakt.
Verder nog regelmatig heen en weer gemaild. De avond ervoor belde ze nog om voor de zekerheid na te vragen of ze er nog was (kan ik me ook voorstellen).
Ze zou wederom rond 13.00 komen. Pony weer netjes geborsteld en staart gewassen....Is nooit op komen dagen en op mail en pb werd niet gereageert....

Later mensen met de meest stomme vragen, waar ik totaal geen goed gevoel bij had. Ook tegen kijkers gezegt haar niet aan hun te willen verkopen.

Maar uiteindelijk via MP een super huisje voor haar gevonden. Via fb zie ik regelmatig foto's voorbij komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:28

Hier een succesverhaal :)

Iemand zocht spullen voor haar paard maar wegens beperkt budget liefst tweedehands. Goed, ik had nog Norton trainingsbandages liggen die weg mochten. €14 incl. verzendkosten voor de voor- en achterbandages samen (Kiala, lekker goedkoop) en koper was akkoord. Gegevens overgemaakt en ontvangen, mailtje dat geld overgeschreven was. Stond deze middag al op de rekening dus bandages in warm zeeploos sopje gestopt en uitgespoeld. Die hangen nu te drogen over de verwarming, straks mooie doos voor zoeken en morgen verzenden :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:40

ik heb mijn pony dstijds via MP gekocht van een particulier, ging ook niet van een leie dakje....

Ik had afgesproken voor een woensdagochtend, belt mevrouw mij op maandag op om te zeggen dat er die avond iemand kwam kijken en de pony gelijk mee wilde nemen! Ze vond nog wel dat ze het mij moest laten weten omdat ik de eerste geinteresseerde was.
Ik ben toen toch maar op maandagavond komen kijken, want de pony leek me echt geschikt. Toen wij daar waren kwam die andere belangstellende, idd met auto + trailer.
We hadden/kregen dus geen tijd meer om na te denken of om nog een keer te komen, want anders was ie verkocht aan die ander. We hebben haar toch maar gekocht toen (geen spijt hoor), maar dat doe ik dus nooooiiiit meer, zo onder druk een pony kopen!

Echt heel slecht geregeld door de verkoper, ben echt boos op ze geweest. Ze boden ook excuses aan en vonden het zelf ook niet netjes, maar ja, ze waren blij dat ze van de pony af waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:44

max66 schreef:
ik heb mijn pony dstijds via MP gekocht van een particulier, ging ook niet van een leie dakje....

Ik had afgesproken voor een woensdagochtend, belt mevrouw mij op maandag op om te zeggen dat er die avond iemand kwam kijken en de pony gelijk mee wilde nemen! Ze vond nog wel dat ze het mij moest laten weten omdat ik de eerste geinteresseerde was.
Ik ben toen toch maar op maandagavond komen kijken, want de pony leek me echt geschikt. Toen wij daar waren kwam die andere belangstellende, idd met auto + trailer.
We hadden/kregen dus geen tijd meer om na te denken of om nog een keer te komen, want anders was ie verkocht aan die ander. We hebben haar toch maar gekocht toen (geen spijt hoor), maar dat doe ik dus nooooiiiit meer, zo onder druk een pony kopen!

Echt heel slecht geregeld door de verkoper, ben echt boos op ze geweest. Ze boden ook excuses aan en vonden het zelf ook niet netjes, maar ja, ze waren blij dat ze van de pony af waren.

Is dit geen trucje geweest? Om jou idd onder druk te zetten zodat je hem meteen koopt en er niet over na kunt denken

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:47

heb ik natuurlijk ook aan gedacht, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen zo'n toneelstukje opvoeren om iemand met auto (duits kenteken) en trailer op laten komen draven om mij onder druk te zetten.
Verder waren het wel eerlijke mensen, geen handelaren ofzo.

Verder mankeert er niks aan de pony dus er was imo geen reden om mij zo onder druk te zetten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:48

Kan ook trucje zijn om beiden onder druk te zetten? Jij omdat die man met trailer eraan kwam, die man omdat jij daar ook was als kijker. In elk geval was de pony die avond weg geweest, voor hen een zorg minder.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:49

Duits kenteken zegt niet zoveel :)

Wonen hier al vele jaren mensen in het dorp met Frans kenteken, en mijn oude VA reed met Belgisch kenteken.

Het zijn trucjes die best veel worden toegepast, helaas meer dan je zou denken.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:49

misschien is dat het wel inderdaad. maar ik kan het mij moeilijk voorstellen eigenlijk
dat iemand zoiets bedenkt :D

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:58

romyloverrr schreef:
misschien is dat het wel inderdaad. maar ik kan het mij moeilijk voorstellen eigenlijk
dat iemand zoiets bedenkt :D

Tja, mijn manier van verkopen is het niet.

Maar mensen onder druk zullen sneller iets kopen dan wanneer ze alle tijd krijgen om na te denken.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:12

Varekaj schreef:
Kan ook trucje zijn om beiden onder druk te zetten? Jij omdat die man met trailer eraan kwam, die man omdat jij daar ook was als kijker. In elk geval was de pony die avond weg geweest, voor hen een zorg minder.

Het maakte hun idd niet uit wie de pony zou kopen, weg is weg. De pony stond ook al enige tijd te koop en tot dan toe hadden ze 0,00 reactie gehad en toen ineens twee tegelijk (zeiden ze).

Het klinkt ongeloofwaardig maar ik denk nog steeds dat het eerlijk nette mensen zijn die dit niet bewust hebben gedaan om mij onder druk te zetten.
Ik zou het in ieder geval nooit meer onder deze omstandigheden doen, een pony kopen. Mijn vriend had die avond al zoiets van: we doen het niet, we gaan, maar toen ie mijn gezicht en die van mijn dochtertje zag..... Als het aan hem had gelegen waren we gewoon weg gegaan, alleen al vanwege de manier waarop het ging!!