Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 00:00

Hahaha, dat is inderdaad een hele aparte. Zo iemand heb ik eens aan de deur gehad. Mevrouw reed met een scootmobiel de hele buurt langs om te kijken of iemand een kitten voor haar had. Een van de buren had gezegd dat ik kittens had en ze altijd kon vragen. Ik had idd kittens maar ik wou ze niet kwijt. Mevrouw helemaal verontwaardigd en schelden en zeuren. Ik zei tegen haar dat ze maar eentje uit het asiel moest halen, maar daar had ze geen geld voor. Uiteindelijk is ze al scheldend weggegaan.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 00:03

nynke55 schreef:
Hahaha, dat is inderdaad een hele aparte. Zo iemand heb ik eens aan de deur gehad. Mevrouw reed met een scootmobiel de hele buurt langs om te kijken of iemand een kitten voor haar had. Een van de buren had gezegd dat ik kittens had en ze altijd kon vragen. Ik had idd kittens maar ik wou ze niet kwijt. Mevrouw helemaal verontwaardigd en schelden en zeuren. Ik zei tegen haar dat ze maar eentje uit het asiel moest halen, maar daar had ze geen geld voor. Uiteindelijk is ze al scheldend weggegaan.

Hahaha het is toch vreselijk? Ik zou dichtklappen denk ik, als iemand scheldend op mijn stoep stond omdat ie iets gratis wou. Brr moet er niet aan denken!
Aparte lui lopen er rond.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 00:47

Ze wil wel een kitten maar kan niet een kat betalen uit het asiel, hoe wil ze dat beest in godsnaam eten geven? :')

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 01:18

Optiwolk schreef:
Ik denk soms, als we nu allemaal eens wat vriendelijker voor elkaar zouden zijn, dat de wereld toch mooier zou zijn?

*\o/* Had ik vorige week toch even een sociale actie: heb een verkocht hoofdstel bij meneer aan huis gebracht, kwam er toch langs op weg naar werk :D Meneer happy, en ik niet hoeven wachten tot 'ie eens langs zou komen! (dan zeggen ze vaak "tussen 12 en 16u", zit ik de halve dag te wachten :z )

Iets in die trend maar dan weer té overdreven: vraagt een vrouw of ik een boek van nog geen 2€ wel even naar drachten (25km verderop) wil komen brengen, omdat ze de verzendkosten niet wilde betalen :') Ahum, kom het dan lekker halen.

Ik ben ook ooit zo snugger geweest om iets op MP te zetten (iets van tegoedbonnen ofzo) onder "ruilen", nou, als je rare mailtjes wilt krijgen, moet je dat doen! Van gebruikte babysokjes :roll: , tandenstoker-doosjes tot vuurwerk werd me aangeboden :+

Murthul schreef:
Ze zou hem vandaag op de bus gedaan hebben, heb haar net nog een mail teruggestuurd...

Kan je niet een Belgische Bokker regelen die zich als koper voordoet? :) dan heb je i.i.g. het adres?

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:46

Die vrouw met dat borstkanker verhaal die is dus echt niet wijs, ik vraag me dan dus ook echt af waar ze het gore lef vandaan halen. Ik heb mensen gekend die die ziekte hebben overleefd en geen van allen heeft na zoiets prioriteit in hun leven aan iemand anders zijn spullen af te troggelen. Die mensen zijn blij dat ze er uberhaubt nog zijn. Dus ik zou dat soort types niet heel vriendelijk te woord staan denk ik :P

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:03

Wat een verhalen zijn er weer bij gekomen.
Die man die mij wou bellen, omdat ie eerder opgelicht was, heeft mijn telefoonnummer niet gehad, want hoe kan je door een telefoon horen dat ik je niet op zou lichten?
Maar via de mail kwamen we eruit en hij vertrouwde het wel. Zou het geld ook overmaken, tot ik gister op dezelfde advertentie, maar een andere site een mail van zijn dochter krijg voor het zelfde artiekel. Daar weer dat haar vader ooit geld had over gemaakt, maar niks had gezien en als ik te vertrouwen was. Inmiddels heeft ze het geld over gemaakt, maar als ik haar dan email (2 verschillende accounts) op het 1ste emailadres van mij, zegt ze dat ze geen interesse meer heeft.
Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je het toch niet vertrouwd.
Inmiddels is het pakketje wel op de bus, dus die hebben ze morgen binnen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:13

Ik heb sieraden op MP staan en kreeg vorige week een mail van een man die interesse had in een armband. Maar omdat hij had gezien dat het 2 armbanden voor 1 prijs was, wilde hij graag zaterdag om 12.00 uur langs komen. Ik gezegd dat het goed was, dat mijn vriend thuis was en het adres gegeven. Niets meer gehoord, hij is ook niet geweest.

Krijg ik gister een mailtje: 'ik had gister andere bezigheden, je kunt me bellen voor een afspraak', met z'n telefoonnummer erbij.

Daag, die is gek.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:47

Mevrouw negeert nu mijn mails.. Pff

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:54

Ik heb gister een bod gedaan op een musical programmaboek van Dirty dancing.
Bod was akkoord, maar omdat ik ineens zag dat het niet om de souvenirsbrochure ging (en die wil ik het liefste en je koopt ze vaak samen)
Gevraagd of het echt alleen om het programmaboek ging.

Krijg ik toch een onaardige reactie of ik verwachtte dat ik het kaartje erbij kreeg?

Heb dus een nette mail terug gestuurd dat er ook nog zoiets als een souvenirsbrochure bestaat en dat ik die het liefste wil.
Daarna dat ik mijn bod bij deze intrek en hem succes met de verkoop gewenst.

Als ze niet normaal kunnen reageren dan ben ik er klaar mee.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:57

Murthul schreef:
Ze zou hem vandaag op de bus gedaan hebben, heb haar net nog een mail teruggestuurd...

Kan je niet een Belgische Bokker regelen die zich als koper voordoet? :) dan heb je i.i.g. het adres?[/quote]

Hé Murth, ik wil wel ;)

Ben goed ik zakelijke communicatie en kan ook nog eens de smoes maken dat m'n vader het dan wel kan ophalen oid, want die werkt in Brussel :P

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:32

Guutje, ik doe je wel even een PB met de advertentie erin, kun je kijken wat ze naar jou mailt, mij negeert ze nu..

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:37

Is goed meid :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:45

ik heb een heleboel nijntje spullen op mp staan omdat ik ga verhuizen en mijn zoontje een nieuwe kamer krijgt.

krijg ik een mail met:

ik geef u 10 euro voor de hele set..

heb wel terug gemailt dat dit veel te weinig is en haar succes gewenst met haar zoektocht :+

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:12

Ohh Ania jouw vorige post :oo Wat erg!! Heb je nooit verteld :))

Vind het ook schandalig dat mensen -denk ik dan- doen alsof ze de meest vreselijke ziektes hebben om maar gratis dingen te krijgen..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:19

Ik een honden bench maat labrador op de kop getikt voor 15 euro :D

ziet er goed uit en vriendlief heeft hem voor me opgehaald

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:25

Fijn!

Ik heb nu gesmst naar het nummer dat de verkoopster mij had gegeven, ben benieuwd.. :=

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:34

*zucht* ik 'aas' nu op een product maar de adverteerder verwijderd iedere dag de advertentie en zet m er dan direct weer opnieuw op om weer hoog te staan....

Is niet heel erg maar moet iedere dag weer op zoek om het te bewaren...

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 21:36

haha, verschrikkelijk vervelend :=

Mri

kan je dan niet gewoon de adverteerder bewaren?

Browniee

Geen idee hoe dat moet....

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:58

Nou ik had ook weer iets, had interesse in een deel van de aangeboden spullen dus gevraagd of het ook apart weg mocht. Dat was prima dus ik een bod gedaan. Ze gaat akkoord met mijn bod en ik ontvang een rekeningnummer. Ik stuur nog een mail dat ik voor het overmaken van het afgesproken bedrag nog een achternaam nodig heb (had alleen haar voornaam ontvangen) en ik krijg terug "de koop gaat niet door er is een andere bieder. Fijne avond."

Pff ik heb maar terug gestuurd dat het erg netjes is nadat ze met mij akkoord is gegaan en ik op het punt sta het geld over te maken... Aaarrgh !

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:03

En ik krijg als reactie: "Tja had je maar een beter bod moeten doen... Groetjes!"

Ik snap t niet hoor, ze ging toch akkoord :')

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:14

Das wel raar ja, pff, t telefoonnummer dat mevrouw doorgegeven had is niet van haar..

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 23:31

Balen.. Ik zou even op fora als marktplaatsopgelicht (oid) en opgelicht op internet rondkijken en dan nog heel even afwachten (misschien krijg je het toch nog) en dan toch daar een topic openen met haar gegevens. Ze hebben mij daar in de tijd ook heel goed geholpen met een oplichting!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:24

Heb gister een boid gehad voor mijn tuftuf en akkoord mee gegaan, moest meneer eerst zijn satelietontvanger verkopen :+
Kreeg om 23 uur weer een mail (las ik vanochtend) en hij wil hem vandaag ophalen.
Heb terug gemaild: dat is goed, vanaf 18 uur kan het wel, anders wordt het vrijdag na 18 uur.
Overschrijven kan t/m 19 uur op het postkantoor.
Oké, man zou me terug mailan als hij de bus kon halen en kon dan met tuftuf terug.

Heb hem gemaild of hij gegevens nodig had voor de verzekering en of hij zijn geldige identiteitskaart niet vergeet mee te nemen anders kan hij hem niet overschrijven.

Sindsdien geen mail meer......... -O-

Heb hem gereserveerd op Speurders.nl, maar rijdt nog steeds met papiertjes "te koop" rond :Y)