Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Anoniem

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:53

Het heet toch niet voor niks 'breekpunt' of ben ik nou gek?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:53

Cyntje schreef:
Een breekpunt is in mijn ogen een overweging,... nog niet zo zeer het compleet afzweren van de AOW-leeftijd ;)

Vandale: breek·punt het; o -en kwestie waarop een onderhandeling afbreekt

Dus. Valt niet over te onderhandelen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:55

Ach als hij het wel als breekpunt had gehouden en daardoor niemand met hem wilde samen werken, en daardoor problemen waren gekomen met coalitievorming, dan hadden jullie hem allemaal koppig of eigenwijs gevonden, en zo is er altijd wat. Belangrijke mensen kunnen het nooit goed doen. ;)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:56

Jildau schreef:
Ach als hij het wel als breekpunt had gehouden en daardoor niemand met hem wilde samen werken, en daardoor problemen waren gekomen met coalitievorming, dan hadden jullie hem allemaal koppig of eigenwijs gevonden, en zo is er altijd wat. Belangrijke mensen kunnen het nooit goed doen. ;)

Dan hadden we gezellig nog een keer naar de stembus kunnen gaan. :D

edit: Moeten ze er maar een Paars plusje van maken. Geeft Wilder's breekpunt ook geen probleem.
Laatst bijgewerkt door Eefske op 10-06-10 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:57

Jildau schreef:

Idd :j
Ach hier zijn duidelijk anti-PVV'ers aanwezig dus hou de discussie voor gezien, idem dito zoals Tal, veel plezier verder :wave:

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:58

idd, wat Eefske zegt :+
"het is een breekpunt...dit moet, anders doe ik niet mee"
en dan heeft ie zetels "nah, laat dat breekpunt maar hangen"
als ik op de pvv had gestemd zou ik pissig zijn

nu heb ik dit niet omdat ik niet verwacht dat de pvv hun programma ook maar enigzins waar kan maken en ben het met voldoende punten niet eens , van mij mag de pvv lekker nog een ronde oppositie doen en wat meer groeien, volwassen worden voor de eventueel de coalitie ingaan
en eerst maar eens een democratische partij worden
kwa structuur, een partij die op de idee-en en idealen van 1 persoon drijft vind ik een beetje creepy...te veel ego zeg maar

en nee ik ben niet anti pvv, ik ben alleen gruwelijk scpetisch naar iedere partij, wnt het is en blijft politiek, dus veel prutsmuts op een stokje en je moet altijd maar weer afwachten wat ze je door je strot douwen

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:00

Ik ben ook niet anti-PVV. Laat ze maar in de oppositie zitten. Geen probleem een beetje tegengas. Maar ik zie ze niet in de coalitie. Daar horen ze wat mij betreft niet thuis :n

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:00

Jildau schreef:

neuh, ik had hem absoluut niet koppig of eigenwijs gevonden.maar standvastig wat ik een hele goede kwaliteit vind ,
ik heb niet op hem gestemd, maar ben niet anti, ik denk alleen dat hij beter nog een rondje oppositie kan doen met de partij, dat de partij nog een paar jaar tijd heeft om te groeien, volwassen te worden en een democratische partijstructuur te vormen

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:05

Cyntje schreef:
Het is logisch dat partijen wat water bij de wijn willen doen om in een coalitie te komen,... zullen ze allemaal wel een beetje doen en ik vind het ook niet meer dan logisch.
Betekend natuurlijk niet dat daarmee de mening daarover ook direct bijgedraaid is en men overal 'ja en amen' op gaat zeggen ;)

Liever dat hij nu bijdraait en wel in die coalitie komt dan dat de boel al bekeken is, PVV is de grote winnaar en het is duidelijk dat NL kiest voor verandering en ik vind dus dat ze het zeker moeten overwegen om met de PVV te willen regeren.

Baal wel van de weinige zetels van SP -O-

Wel een grote winnaar idd. Maar is het duidelijk dat NL kiest voor verandering? Hij heeft 24 zetels, de rest van de zetels zitten dus bij andere partijen. Dan kan je niet zeggen dat NL kiest voor verandering. Daarbij is de PVV niet de enige die voor verandering is, het is maar net over welke standpunten het gaat. Het is dus wel een overweging waard om de PVV bij de coalitie te betrekken, maar blijf wel denken dat er dus ook nog meer mensen zijn die het niet met ze eens zijn.
En de SP, ik vind het een logisch gevolg. Vorige verkiezingen dikke winst en dat hebben ze niet waar kunnen maken, dikke dip bij de gemeenteraadsverkiezingen, dan is dit eigenlijk nog een meevaller. De SP kwam bij mij ook hoog uit de stemwijzer en op sommige punten kan ik het goed volgen, maar soms is er wel degelijk meer verandering nodig dan zij zouden willen. Denk dat daar ook een deel van de stem-verschuiving vandaan komt.

Overigens, wat mij erg stoorde is dat de PVV geen uitleg gaf bij de standpunten van de stemwijzer. Die uitleg van alle partijen heeft mij redelijk geholpen om het voor mezelf op een rijtje te krijgen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:07

mmm, dat had ik idd ook...
ik wil niet alleen weten of een partij ja of nee heeft gezegd, ik wil ook heel graag weten waarom, soms komt het antwoord niet direct overeen , maar de beredenatie kan wel heel goed zijn , soms ook inclusief alternatief of hele , hele goede reden om het antwoord te geven welke je door beperkte achtergrond kennis van de stelling niet direct aan gedacht had
zo heeft de vvd ook een paar antwoorden die niet met de mijne overeen kwamen , maar wel met zo een goede argumenten dat ik het uiteindelijk wel met ze eens was

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:09

Sonja_vR schreef:
ik wil niet alleen weten of een partij ja of nee heeft gezegd, ik wil ook heel graag weten waarom, soms komt het antwoord niet direct overeen , maar de beredenatie kan wel heel goed zijn , soms ook inclusief alternatief of hele , hele goede reden om het antwoord te geven welke je door beperkte achtergrond kennis van de stelling niet direct aan gedacht had
zo heeft de vvd ook een paar antwoorden die niet met de mijne overeen kwamen , maar wel met zo een goede argumenten dat ik het uiteindelijk wel met ze eens was

Ik vind de stemwijzer ook erg beperkt. Bijvoorbeeld bij die stufi had ik dat veel. Dan willen ze hem afschaffen. Denk je: Potverdorie. Maar dan komt er wel een uitleg van hoe en waarom en hoe het anders moet. En dat verschilt nogal per partij ondanks dat ze allemaal voor afschaffen zijn.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:10

Hij kan het wel een breekpunt vinden, maar als de sociale partners er al een akkoord over hebben bereikt, hoe dom is het dan om als een klein kind te blijven stampvoeten over die AOW leeftijd? Dit is water bij de wijn, maar imo maar een klein beetje water. Het akkoord was er immers al.

En laten we wel wezen, zonder water bij de wijn te doen komt er gewoon geen coalitie. Dat geld voor álle partijen die een coalitie willen vormen, zonder geven en nemen zitten we over een jaar nog zonder regering.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:13

Eefske schreef:
Sonja_vR schreef:

Ik vind de stemwijzer ook erg beperkt. Bijvoorbeeld bij die stufi had ik dat veel. Dan willen ze hem afschaffen. Denk je: Potverdorie. Maar dan komt er wel een uitleg van hoe en waarom en hoe het anders moet. En dat verschilt nogal per partij ondanks dat ze allemaal voor afschaffen zijn.

ik heb ze uiteindelijk allemaal gedaan, stemmentracker vond ik ook wel een fijne , met wat uitleg over de stellingen etc

maar ach, uiteindelijk heb ik alsnog iets anders gedaan dan er op 9 van de 10 stemwijzers, kompassen etc etc uit kwam omdat een boel dingen welke belangrijk voor mij waren en in mijn ogen ook belangrijk voor de samenleing zijn niet direct aan bod kwamen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:14

Berdien, tuurlijk water bij de wijn doen is noodzakelijk...maar een heel stellig breekpunt de deur uit doen zo direct na het stemmen vind ik gewoon toch twijfelachtig, ik wil hiermee geen oordeel vellen over Wilders, maar dit is gewoon mijn persoonlijke gevel..
ik zou bij zo een actie mezelf toch wel een beetje bedrogen voelen

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:15

Bij mij kwam elke keer weer iets anders uit bij de stemwijzers.. Ik heb op een gegeven moment maar gewoon de belangrijke punten gelezen op internet van de partijen en naar het debat gekeken.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:16

Nessah schreef:
Bij mij kwam elke keer weer iets anders uit bij de stemwijzers.. Ik heb op een gegeven moment maar gewoon de belangrijke punten gelezen op internet van de partijen en naar het debat gekeken.

Ik ook. Nouja. Ik heb de bovenste 5 van de stemwijzers genomen omdat ik bij de rest zo weinig overeenkomst had dat het sowieso niet meer ging lukken.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:32

Sonja_vR schreef:
neuh, ik had hem absoluut niet koppig of eigenwijs gevonden.maar standvastig wat ik een hele goede kwaliteit vind ,
ik heb niet op hem gestemd, maar ben niet anti, ik denk alleen dat hij beter nog een rondje oppositie kan doen met de partij, dat de partij nog een paar jaar tijd heeft om te groeien, volwassen te worden en een democratische partijstructuur te vormen

dat idee heb ik ook, denk dat het dan een sterke partij kan worden, maar ben niet zo voor een paars kabinet O:) dus voor mij 2 kanten... we gaan het allemaall zien, kunnen nu alleen maar afwachten :j

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:38

cheyentic schreef:
Sonja_vR schreef:

dat idee heb ik ook, denk dat het dan een sterke partij kan worden, maar ben niet zo voor een paars kabinet O:) dus voor mij 2 kanten... we gaan het allemaall zien, kunnen nu alleen maar afwachten :j

Ik ben wel onwijs benieuwd wat (of het wat) gaat worden. En hoelang ze erover gaan doen :=

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:40

Ik zie net dat er nog één gemeente de stemmen moet inleveren :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:41

Eefske schreef:

Oh echt? Nou ja, neem niet aan dat het een gemeente is met meer dan 60.000 man die collectief PvdA stemmen :')

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:42

ben idd benieuwd of ze het allemaal waar gaan maken wat ze zeggen! :

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:45

Eefske schreef:

Nu niet meer, om 11 uur waren het er nog meer :=

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:48

Eefske schreef:
Dan hadden we gezellig nog een keer naar de stembus kunnen gaan. :D

edit: Moeten ze er maar een Paars plusje van maken. Geeft Wilder's breekpunt ook geen probleem.

Ja,laten ze dat doen, dan krijgt Wilders over 4 jaar in ieder geval 30 zetels :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:49

Ik denk dat de VVD in een vrij lastig pakket zit: Nu gaan regeren met PVV en waarschijnlijk de vier jaar niet volmaken (en dus stemmen verliezen). Óf over centrum-links spelen (en dus bij de volgende verkiezingen stemmen verliezen aan Wilders omdat er nu eenmaal mensen zijn die het zo rechts mogelijk willen hebben).

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:53

Hij had het beter niet als breekpunt kunnen noemen. Iedereen snapt dat je water bij de wijn moet doen. dat breekpunt is de wereld in geholpen om aan te geven dat je op dát punt juist géén water bij de wijn wilt doen.

Een zo optredende PvdA-er zou een draaikont genoemd worden.

Sonja_vR schreef:
Berdien, tuurlijk water bij de wijn doen is noodzakelijk...maar een heel stellig breekpunt de deur uit doen zo direct na het stemmen vind ik gewoon toch twijfelachtig, ik wil hiermee geen oordeel vellen over Wilders, maar dit is gewoon mijn persoonlijke gevel..
ik zou bij zo een actie mezelf toch wel een beetje bedrogen voelen