Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:05

Idd! Zo heb ik een keer een jaar lang de Only genegeerd.. Ik vroeg daar om een krukje in de paskamer, zodat ik mijn broek kon pakken. Ze weigerden een krukje uit het magazijn te pakken voor me (heb een lichamelijke beperking) Heb wel een beetje stennis staan schoppen in de winkel (Lees: mn broek gewoon in de winkel neer geflikkerd en weg gelopen)..

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:09

ievie schreef:
Idd! Zo heb ik een keer een jaar lang de Only genegeerd.. Ik vroeg daar om een krukje in de paskamer, zodat ik mijn broek kon pakken. Ze weigerden een krukje uit het magazijn te pakken voor me (heb een lichamelijke beperking) Heb wel een beetje stennis staan schoppen in de winkel (Lees: mn broek gewoon in de winkel neer geflikkerd en weg gelopen)..

Nou das je goed recht.. Belachelijk dat iemand het vertikt om even zo iets simpels als een krukje te pakken!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:13

zap schreef:
Sammielola13 schreef:
Vakkenvuller bij albert heijn..
Komt er een klant vragen om iets wat niet meer in de schappen staat,
Ik even naar achter gegaan om te kijken, t was er niet..
Ik terug, klant over de zeik, zeggen dat ze hier niks hebben dit dat..
Dus ik zeg.. waarom komt u hier dan? Als ze hier niks hebben?

:?

Zo, dat vind is associaal (van de vakkenvuller dan) -O-

Zij was die vakkenvuller. ;)

Ik vind dat ook wel een hele asociale reactie van je. Zo raak je je klanten kwijt.

Dat van de klantenkaart heb ik ook wel eens meegemaakt. "Heeft u een extravoordeelkaart?" Klant: "Nee". Ik: "Dan wordt het ... Euro alstublieft." Die meneer was helemaal over de rooie: "Krijg ik nu geen voordeel omdat ik geen klantenpas heb?!" "Nee, meneer, zo werkt onze voordeelpas niet. Met de voordeelpas spaart u voor gratis producten. Onze acties uit de folder hebben niets te maken met de acties van de voordeelkaart." Toen begon hij een preek over "Gelijk behandeling van klanten en dat iedere klant het recht heeft op dezelfde aanbiedingen, of ze nu een klantenpas hebben of niet." Hoe kan je nu punten sparen als je geen kaart hebt waar die punten op gezet kunnen worden? :+

Dat van baby's verschonen in een restaurant vind ik trouwens echt niet kunnen. Er zijn mensen aan het eten... Je kan je toch wel indenken dat het niet echt smakelijk is om dan je baby te verschonen? Als ik aan het eten ben kijk ik niet graag naar stront en ik zal vast niet de enige zijn.

Dooortje

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:17

Gister was ik aan het werk achter de kassa en een oudere man zat mij al de hele tijd aan de staren. Dus ik kijk hem een beetje met een vragende blik aan, zegt die man 'ik zat even naar je mooie bambi ogen te kijken vind je niet erg toch?' :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 15:19

Mag ik me ook hier melden? :P Werk bij de B.urger K.ing en echt, soms kom je echt de meest asociaalste mensen tegen. Ze laten een paasei zooi achter, verwachten dat ik hun bestelling in de drukte kom brengen en dat ik ze kan verstaan vanaf 3 meter afstand met al dat rumoer achter me (ze komen dus echt niet dichtbij de kassa staan, alsof ik ze bijt of aansteek met een vreselijke ziekte ofzo) en soms ook echt mensen die gewoon agressief worden omdat ik ze niet kan verstaan/begrijp. Ze spreken dan geen woord Nederlands of Engels, tjah, dan kom je ook niet ver :+ Ik doe ook maar mijn best, ben geen woordenboek in alle talen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 16:01

Gister had ik een chagerijnige klant. Eerst was ze in de bakken met goedkope sportschoentjes. Hoorde ik dat ze tegen haar man zei dat het schandalig was dat maat 30 uitverkocht was. Terwijl er op de bak maat 28 tm 42 sting. Daarna kwam ze aan de kassa en smeet de schoenen op de kassa. Ik heb haar begroet met goedemiddag, maar nog altijd zij ze niks. Toen moest ik haar vragen of ze zegels spaart. Daar kwam iets uit wat op ja moest lijken. Ik wenste haar een fijn weekend en mevrouw liep weg en trok dr ts van de kassa en liep weg..

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:39

Ik kom me ook even melden :)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me vooral stoor aan hoe mensen zich tegenwoordig denken te kunnen gedragen. Naast de gebruikelijke afkeurende blikken als er een enkele keer geen grilworst stukjes meer liggen (die dingen gaan nu eenmaal hard in het weekend, en daar valt niet altijd tegenop te grillen) had ik laatst ook een mevrouw hard steunend en kreunend aan de kassa omdat een meneer voor haar volgens haar niet op schoot.
Meneer zat in zo'n karretje, was al wat ouder en was, letterlijk, nog geen 2 seconden klaar met afrekenen en ze begon al over of hij even op kon schieten en door kon rijden. Ik weet op dat momenten vaak niet zo goed hoe ik daar het beste op moet reageren, maar had echt zoiets van ''als u later in zo'n scootmobiel zit omdat u moeilijk ter been bent, zou u het ook fijn vinden als mensen achter u even 5 seconden hun geduld zouden kunnen bewaren''. Niets gezegd, maar vond het wel sneu voor die man.

En verder de mensen die niet kunnen lezen of regelrecht naar de eerste de beste medewerker lopen om even te vragen waar ze hun halve boodschappenlijstje kunnen vinden. Had dat een tijdje geleden ook, vrouw bleef maar doorratelen over waar ze dit, dat, dat, zus en zo kon vinden :')
En 9 vd 10 mensen kunnen bij ons nooit de eieren vinden, ondanks dat dat gewoon op het bordje boven het gangpad staat. Ik zeg altijd in welk gangpad ze moeten kijken, maar krijg ondertussen te vaak een antwoord of ze dan links of rechts moeten zijn (we hebben een ''hoofdpad'' met links gangpad 1 tm 7 ofzo, en rechts dus gangpad 8 tm 13 oid). Het is misschien niet altijd even netjes, maar tegenwoordig zeg ik bijna standaard ''er hangen bordjes boven de gangpaden'' (en die zijn nog best groot ook :')). Ik ben best bereid om te helpen, maar een beetje zelfstandigheid en verder kijken dan je neus lang is kan ook geen kwaad. Had laatst wel een vrouw waar ik echt om moest lachen, nadat ik dat gezegd had zei ze, vrij hard (hij stond 5 meter verderop ofzo), tegen dr man ''we moeten voortaan eens uit onze doppen kijken, er hangen gewoon bordjes boven de gangpaden :)) ''. Dat soort mensen maken het dan ook wel weer leuk :)

Dat van de BK komt me bekend voor :') Ik heb bij de McD gewerkt, zelfde taferelen. En dan maar netjes proberen te blijven.. :')

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:16

Broodafdeling AH :)

Man: Kan ik dit thuis invriezen?
Ik: Het is al een keer ingevroren geweest, dus ik denk dat het beter is van niet
Man: Oh, nou, ik doe het lekker toch! *loopt weg*

:')

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 08:04

ievie schreef:

Ik begrijp sowieso zniet waarom niet elk pashokje over een krukje of een plank tegen de muur aan heeft. Ik heb ookeen kleine beperking. Kan nu wel weer staande een broen aan en uit doen maar heb dat ook een tijd niet gekund. Erg lastig asl er dan geen krukje is. Groot gelijk om hun te negeren

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 08:19

Kiki schreef:

Ik: Het is al een keer ingevroren geweest, dus ik denk dat het beter is van niet

Huh, wordt het brood bij AH niet vers gebakken?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 08:29

verootjoo schreef:
Kiki schreef:

Wat ik geleerd heb van een presentatie: alle supermarkten bakken fabrieksbrood(wat dus al in de vriezer heeft gezeten) en soms vriezen ze oud brood terug in wat niet verkocht is om het later als 'vers' te verkopen. De enige winkel die dit niet doet in nederland is de spar, die werken samen met warme bakkers waar het brood elke ochtend vers vandaan komt.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 08:38

Wij krijgen ook elke dag vers brood van een bakker en wij zijn geen spar :') Maar mocht er wat over zijn vriezen we het wel in maar gaat het daarna met 25% weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 08:41

magriet schreef:
ievie schreef:

Ik begrijp sowieso zniet waarom niet elk pashokje over een krukje of een plank tegen de muur aan heeft. Ik heb ookeen kleine beperking. Kan nu wel weer staande een broen aan en uit doen maar heb dat ook een tijd niet gekund. Erg lastig asl er dan geen krukje is. Groot gelijk om hun te negeren

Ik was laatst bij Victoria's Secret waar elk pashokje ruim genoeg was voor een rolstoel, en ze hadden ook mooie grote, roze poefs in de pashokjes. Zo fijn en handig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 08:42

annnepannne schreef:
verootjoo schreef:

Wat ik geleerd heb van een presentatie: alle supermarkten bakken fabrieksbrood(wat dus al in de vriezer heeft gezeten) en soms vriezen ze oud brood terug in wat niet verkocht is om het later als 'vers' te verkopen. De enige winkel die dit niet doet in nederland is de spar, die werken samen met warme bakkers waar het brood elke ochtend vers vandaan komt.

Dit gebeurd bij ons ook écht niet hoor, s'ochtends komt het brood voor openingstijd, we hebben wel brood om zelf af te bakken, dat zijn de luxe broden die niet zoveel verkocht worden, al het brood wat die dag niet verkocht is word op derving gescand en gaat dan retour.
Het brood word dus vers gebakken, s'ochtends geleverd en als het niet verkocht is gaat het de volgende ochtend mee retour.
De luxe broden die dus als diepvries binnen komen moeten nog afgebakken worden (dat is echt geen slecht brood maar juist heel lekker vers brood)

Ik denk dat ze de afbak broodjes bedoeld, keizerbroodjes die je thuis kan afbakken bijvoorbeeld, als die van de bakkerij zijn komen ze bevroren binnen.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:43

Precies wat dees_daan zegt :)
Verder zijn dingen zoals muffins en donuts (broodafdeling is niet alleen brood!) ook uit de vriezer
No way dat we oud brood invriezen!! Brood wat over is gaat naar de voedselbank bij ons

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:41

dat is wel een mooi initiatief kiki. +:)+
Heb een tijdje bij de c1000 gewerkt en daar werd het ook elke dag vers afgebakken. Broodjes en stokbroden die aan het eind van de dag nog over waren gingen met korting weg of mochten medewerkers mee nemen.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:42

diddletje schreef:
dat is wel een mooi initiatief kiki. +:)+
Heb een tijdje bij de c1000 gewerkt en daar werd het ook elke dag vers afgebakken. Broodjes en stokbroden die aan het eind van de dag nog over waren gingen met korting weg of mochten medewerkers mee nemen.

Hier gaat stokbroden enz. een enkeltje vuilnisbak... Eigenlijk best erg! Vorige keer ruim 40 appelflappen. Die dezelfde middag gebakken werden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:46

Hier mogen we ook niks meenemen, aan de ene kant zonde maar aan de andere kant voorkom je wel dat er met opzet te veel gebakken word zodat de medewerkers een lekker stokbroodje hebben..
Van de bakkerij mag er alleen op het gebak en de snacks 50% korting gegeven worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:15

In 'mijn' supermarkt wordt er echt geen brood ingevroren om het later weer als vers te verkopen. Ik kan me niet voorstellen dat er werkelijk een supermarkt is die dit in zijn beleid heeft. :n Het meeste brood wordt die ochtend gewoon gebakken in de grote bakkerijen en dan afgeleverd bij de supermarkten. Er zijn broden die afgebakken moeten worden in de bakkerij of stukken deeg die uit de vriezer komen. Dat is bij de Jumbo, C1000, COOP e.d. iig zo aangezien dat brood uit dezelfde bakkerij komt. Mag toch hopen dat het brood van de AH echt niet uit de diepvries komt? Ik zou het niet meer hoeven dan. :n

Brood weggeven mag hier niet. Ergens heel jammer, maar snap het wel. Waar trek je de grens, hoe voorkom je dat er bewust teveel gebakken of besteld wordt om vervolgens uit te kunnen delen ect. Brood gaat de volgende dag met de bakker mee terug en wordt als veevoer gebruikt.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:48

We hebben geen brood wat rechtstreeks uit de vriezer komt. Of het komt 's ochtends van de bakker of we bakken het zelf af (sommige soorten worden in de vriezer bewaard tot we het bakken). :) dus no worries!

Verder nog even on topic:

Klant staat te wachten.
Ik: Kan ik u helpen meneer?
Man: Ik wil graag een brood!
Ik: Wat voor brood wil u dan?
Man: Gewoon, een brood.
Ik: Ehm.. :') We hebben hier een stuk of 20 soorten. Kunt u iets preciezer zijn?
Man: Doe maar zo één. *wijst naar kar*
Ik: Meneer, er liggen 5 soorten daar, welke wil u hebben?
Man: Een bruine!

Waren nog steeds 3 verschillende, maar toen maar gewoon één gepakt. Zo irritant als je alles voor een klant moet gaan verzinnen! :P

En mensen die in een rechte lijn naar je toe komen om te vragen of er nog een bepaald brood is. Totaal nog niet op de afdeling rondgekeken of ze het zelf kunnen vinden. Nouja..

[edit] Ik had ook een keer dat ik brood aan het snijden was en ik hoorde iets achter me. Draai me om, lopen er ineens twee chineesjes met een mandje achter me langs over de afdeling. Vet verwonderd om zich heen aan het kijken. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:55

Ik vraag in zulke gevallen altijd maar of ze een bruin of een wit brood willen en geef ze vervolgens het simpelste brood mee. Meestal zijn de klanten die 'een brood' willen niet de klanten die het meest ingewikkeldste brood zoeken. :+

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:07

Kiki schreef:

Kan gewoon! Heb ook bij AH gewerkt bij het brood. De broden worden bij AH niet-afgebakken ingevroren. Als ze afgebakken zijn kan je ze nog een keer invriezen.

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:04

Je hebt gelijk :D
Maar op dat moment wist ik dat niet, al een tijdje terug!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:41

Kiki schreef:
En mensen die in een rechte lijn naar je toe komen om te vragen of er nog een bepaald brood is. Totaal nog niet op de afdeling rondgekeken of ze het zelf kunnen vinden. Nouja..

Tsja, als ik om iets gestuurd word wat ik niet ken en waarvan ik dus niet weet hoe het eruit ziet dan vraag ik het ook hoor... Ga me toch geen ongeluk zoeken terwijl jij gewoon weet waar het ligt.
Of nouja; hoort te weten.

Ik was van de week hier in de stad bij de AH, laatste zak witte bolletjes meegepakt, zat de 35% sticker precies op de barcode. Gaat dat mokkel er eerst helemaal aan pulken, scheurt ze de zak.
Daarna pas vraagt ze "Lag er geen andere?"
"Nee." (And even if, dan ga ik daar niet om lopen, je collega's bij de balie staan over hun weekend te banketstaaf, bel die maar!)
Ging ze iemand van het brood bellen. Die wist niet wat ze kostten. Iemand van de balie bellen. Die wist het ook niet. Dus die zei "Nou doe maar een euro dan."

NOUJA. Ik ben er vrij zeker van dat ze dat zonder korting niet eens kosten! Waardeloze rotzooi daar.
Bij de Jumbo zouden ze ze gratis hebben gegeven, dat weet ik zeker.

Het is dat ik die dingen echt moest hebben, anders hadden ze erin kunnen stikken!

Het is niet dat ik geen 20 cent kan missen, maar ik vind dit echt belachelijk, de klant er de dupe van laten worden dat je je zaken niet op orde hebt.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 17:05

Das niet netjes idd..!

Ik was laatst aan het werk en het zal net 12/13u geweest zijn want collega die me over kwam nemen was er ook al. Komt er nog net niet hysterisch een vrouw keihard aangelopen of dat ding een vuilnisbak was en hoe die open ging. Dus ik zeg, ''ja dat is een vuilnisbak, er zit een voetpedaal aan deze kant'' en nadat ik dat gezegd had was het ''ja, mijn dochter moet spugen. Kom maar (...) spuug hier maar in''. Mijn collega en ik stonden daar echt zo flabbergasted zo van ''wat gebeurd ons hier nou weer''.
Vond het eerlijk gezegd ook niet echt netjes aangezien we gewoon een wc hebben waar klanten gebruik van mogen maken, en ze was ook zo ineens weer verdwenen. Mogen wij mooi een vuilniszak met kots opruimen. Is leuk als er ergens een gaatje in de zak zit...