OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:26

Gewoon geldig hoor :j

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:36

Gelukkig, anders ging ik niet naar huis hahaa

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:08

Ik had laatst een wisseling aan gevraagd van weekend ov naar week ov. 18 februari heb ik die bestelling opgehaald, waardoor hij automatisch geactiveerd wordt. Ik reis nu inderdaad gratis doordeweeks, maar volgens mijn OV account en volgens de NS kaartjesautomaat heb ik nog steeds een weekend OV... Nu ga ik vanmiddag voor het eerst reizen met de trein doordeweeks, ben bang dat ik dadelijk een boete aan mijn broek heb hangen.. Want ik ga dus geen kaartje kopen. De NS meneer wist ook niet hoe het zat. :Y) Ik ben benieuwd..

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:10

dorientjuh schreef:
Ik had laatst een wisseling aan gevraagd van weekend ov naar week ov. 18 februari heb ik die bestelling opgehaald, waardoor hij automatisch geactiveerd wordt. Ik reis nu inderdaad gratis doordeweeks, maar volgens mijn OV account en volgens de NS kaartjesautomaat heb ik nog steeds een weekend OV... Nu ga ik vanmiddag voor het eerst reizen met de trein doordeweeks, ben bang dat ik dadelijk een boete aan mijn broek heb hangen.. Want ik ga dus geen kaartje kopen. De NS meneer wist ook niet hoe het zat. :Y) Ik ben benieuwd..

Dat heb ik dus ook. Je kunt er gewoon mee reizen..
Doordeweek laat het apparaat zien dat je week ov actief is, in het weekend je weekend ov.
Maar ga vandaag toch maar even bellen, want heb niet zo'n zin in een boete :+

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:16

Het "één kaart voor het hele openbaar vervoer" is vandaag definitief (nog) niet opgegaan voor mij :D vandaag mijn voordeelurenabbo op een nieuwe chipkaart gekregen omdat die alleen op een chipkaart van de ns kan worden gezet.
Nu heb ik er dus 2 :')

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:07

Marion_ schreef:
Doordeweek laat het apparaat zien dat je week ov actief is, in het weekend je weekend ov.

Wat bedoel je met 'dat apparaat'? Dat in- en uitcheckding in de bus of dat controleapparaat van de conducteur? Of allebei? :P Want als dat zo is, kunnen wij eigenlijk altijd gratis reizen toch? }>

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:09

Oh ik heb antwoord van de OV Chipkaart mensen (ik had ze bovenstaand probleem voorgelegd): ''Er staan 2 producten op je kaart. Je moet nu naar een van de service balie's gaan van de ov-chipkaart en daar kunnen ze het overbodige product in dit geval weekend product, eraf halen.''

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:10

dorientjuh schreef:
Marion_ schreef:

Wat bedoel je met 'dat apparaat'? Dat in- en uitcheckding in de bus of dat controleapparaat van de conducteur? Of allebei? :P Want als dat zo is, kunnen wij eigenlijk altijd gratis reizen toch? }>

beide ;)

dorientjuh schreef:
Oh ik heb antwoord van de OV Chipkaart mensen (ik had ze bovenstaand probleem voorgelegd): ''Er staan 2 producten op je kaart. Je moet nu naar een van de service balie's gaan van de ov-chipkaart en daar kunnen ze het overbodige product in dit geval weekend product, eraf halen.''

Hmm oke dan.. ik zat net te wachten tot ik iemand aan de lijn kreeg haha.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:13

Wat zijn trouwens de 'servicebalies' van de ov-chipkaart? :')
Volgens mij bestaan die toch helemaal niet? Zou wel makkelijk zijn iig :+

En anders.. komen ze er dan niet achter? Als je dat niet doet?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:16

Ja dat stond er dan weer niet bij haha. Als ik idd gewoon gratis kan reizen (vooral als het altijd is :P ) heb ik totaaaal geen haast met het zoeken naar zo'n balie haha.

Edit: ook op de OV site kan ik nergens iets over OV servicebalies vinden..

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:27

Great :')
Nou ik ga niet weer bellen hoor :+
Als het ooit een probleem wordt zeg ik wel dat ik de servicebalies van de ov chipkaart tot op de dag van vandaag niet gevonden heb en het dus nog niet heb kunnen doen :')

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:32

Haha precies, we hebben ons best gedaan. (Al blijft de gedachte aan boetes achteraf door mijn hoofd spelen. Maar het zooitje is daar zo slecht geregeld dat me dat een kleine kans lijkt. :P)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:06

Oke, ik dacht dat mijn kaart in orde was.. niet dus. >;)

Deze week te horen gekregen van conducteur dat mijn kaart níet geactiveerd is.. maar:

- in januari 2 producten opgehaald (dit zullen dan mijn tijdelijke producten zijn geweest, ben Rotterdamse student dus mijn tijdelijke product was ook niet automatisch geactiveerd)
- in februari ben ik aantal keer met de metro geweest.. geen geld eraf gegaan :?
- ik kijk op mijn account van ov-chipkaart.nl en zie dit staan:

Producten op uw kaart Product Status Prijs €
Studenten OV-chipkaart week -
Vraag uw OV-bedrijf -
Vraag uw OV-bedrijf -

Klopt het dat er wél producten klaarstaan op mijn kaart maar dat het ophalen niet lukt? Of heeft IBG geen producten voor mij klaargezet? Dat is even van belang, dan weet ik namelijk wie ik morgen moet bellen. :)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:17

@Marloe, ook na 16-03 hoef je nog niet in en uit te checken bij de NS.

@Dorientjuh, de kans dat je een boete krijgt is juist groot, door het scannen van de kaart is te zien dat je een weekend ov hebt en zal je dus in het bezit moeten zijn van een kaartje, zo niet krijg je toch echt de boete.

En het verhaal, ze komen er niet achter gaat dus niet op, er word gezien hoe vaak je reist en of je recht hebt op je vrij reizen, bij misbruik kunnen er door de IB groep behoorlijke kosten in rekening gebracht worden.

Indien je beide producten erop hebt staan gaat dat verhaal ook niet op, tijdens controle is het "bovenliggende" product jou product en het is niet zo dat dat veranderd als het door de weeks is of in het weekend (scanner kent de dagen van de week niet en ziet alleen het product).

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 20:30

nou ik heb ook weer wat :S
ik had eerst netjes me ov chipkaart aangevraagd en gekregen
toen nog niet geactiveerd want dat ding deed t niet
toen ik dus uiteindelijk maar gebelt had naar die lui vd ov chipkaart en gevraagd over hoe en wat verder. en dus te horen gekregen dat ik m moest activeren.
nou dat wilde ik dus gaan doen.
maar dat was al een tijdje later.en was inmiddels me ov chipkaart envelop met hele inhoud kwijt.
dus ik gebeld..
ik moest m gaan zoeken en vond ik m niet dan terug bellen.
dus zo gezegt en gedaan.
heb ik m dus laten blokkeren.
en die vrouw aan de lijn zij dat ik dan een nieuwe moest aanvragen.
en ze zou de gegevens doorsturen zodat ik een nieuw aanvraag formulier zou krijgen.
nou inmiddels anderhalve week later bijna 2 heb ik nog niks ontvangen..
en ik loop stage in me eigen woonplaats dus heb m nog niet nodig maar moet ook nog een keer naar school kunnen.
ik ga dus denk ik dan maar morge weer bellen.
over hoe en wat.

hebben meerdere dit?

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:13

Marion_ schreef:
Wat zijn trouwens de 'servicebalies' van de ov-chipkaart? :')
Volgens mij bestaan die toch helemaal niet? Zou wel makkelijk zijn iig :+

En anders.. komen ze er dan niet achter? Als je dat niet doet?

Daar bedoelen ze de verkoop- en informatiepunten en NS-servicebalies mee ;)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:39

Vraagje.
Morgen ga ik met de trein naar Den Haag, voor het eerst met mijn OVchip.
In de bus heb ik laatst getest dat er idd een weekdinges op zit.
maar nu, moet ik nog een kaartje of iets kopen of is het alleen inchecken en uitchecken? :o?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 21:43

Studenten hoeven nog niet in en uit te checken bij de NS :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:30

Heb met de klantenservice gebeld en ik had direct iemand aan de lijn. Deze heeft me ook goed geholpen en was duidelijk en binnen 2 werkdagen moet mijn probleem zijn opgelost, ze gaan een nieuw product voor me klaarzetten. Helemaal top. :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:58

Ik heb een vraagje.. Binnenkort ga ik met de trein naar Zwolle toe om een vriendin op te zoeken. Heen reizen kan gewoon gratis (op vrijdag) maar terugreizen zal met 40% korting moeten. Kan ik dan nog gewoon een kaartje kopen en dan niet inklokken met m'n pasje en als de conducteur dan komt m'n kaartje en pas laten zien? Of moet ik geld op m'n ov chipkaart zetten en daarmee reizen?

Kan er overigens in bussen nog met strippenkaarten worden gereisd?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:13

Leanee schreef:
Ik heb een vraagje.. Binnenkort ga ik met de trein naar Zwolle toe om een vriendin op te zoeken. Heen reizen kan gewoon gratis (op vrijdag) maar terugreizen zal met 40% korting moeten. Kan ik dan nog gewoon een kaartje kopen en dan niet inklokken met m'n pasje en als de conducteur dan komt m'n kaartje en pas laten zien? Of moet ik geld op m'n ov chipkaart zetten en daarmee reizen?

Bij de ns kan je met de studenten ov chip NIET op saldo reizen en hoef je niet in en uit te checken, indien je geen vrij reizen hebt op die dag koop je gewoon een papieren kaartje met 40% korting.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:16

maaike5581 schreef:
Leanee schreef:

Bij de ns kan je met de studenten ov chip NIET op saldo reizen en hoef je niet in en uit te checken, indien je geen vrij reizen hebt op die dag koop je gewoon een papieren kaartje met 40% korting.

Dus ik moet gewoon een kaartje met 40% kopen en als de conducteur langskomt die laten zien en m'n ov chip? Hoe gaan ze dat dan doen als de papieren kaartjes helemaal verdwijnen?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:17

Geloof me die verdwijnen de komende jaren nog niet.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:20

Mooi! :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:26

En dat zien we dus tegen die tijd wel weer, maar de komende jaren hebben we nog heerlijke papieren treinkaartjes :):)