Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dorientjuh schreef:Ik had laatst een wisseling aan gevraagd van weekend ov naar week ov. 18 februari heb ik die bestelling opgehaald, waardoor hij automatisch geactiveerd wordt. Ik reis nu inderdaad gratis doordeweeks, maar volgens mijn OV account en volgens de NS kaartjesautomaat heb ik nog steeds een weekend OV... Nu ga ik vanmiddag voor het eerst reizen met de trein doordeweeks, ben bang dat ik dadelijk een boete aan mijn broek heb hangen.. Want ik ga dus geen kaartje kopen. De NS meneer wist ook niet hoe het zat.Ik ben benieuwd..
Marion_ schreef:Dat heb ik dus ook. Je kunt er gewoon mee reizen..
Doordeweek laat het apparaat zien dat je week ov actief is, in het weekend je weekend ov.
Maar ga vandaag toch maar even bellen, want heb niet zo'n zin in een boete
dorientjuh schreef:Marion_ schreef:Dat heb ik dus ook. Je kunt er gewoon mee reizen..
Doordeweek laat het apparaat zien dat je week ov actief is, in het weekend je weekend ov.
Maar ga vandaag toch maar even bellen, want heb niet zo'n zin in een boete
Wat bedoel je met 'dat apparaat'? Dat in- en uitcheckding in de bus of dat controleapparaat van de conducteur? Of allebei?Want als dat zo is, kunnen wij eigenlijk altijd gratis reizen toch?
dorientjuh schreef:Oh ik heb antwoord van de OV Chipkaart mensen (ik had ze bovenstaand probleem voorgelegd): ''Er staan 2 producten op je kaart. Je moet nu naar een van de service balie's gaan van de ov-chipkaart en daar kunnen ze het overbodige product in dit geval weekend product, eraf halen.''
Leanee schreef:Ik heb een vraagje.. Binnenkort ga ik met de trein naar Zwolle toe om een vriendin op te zoeken. Heen reizen kan gewoon gratis (op vrijdag) maar terugreizen zal met 40% korting moeten. Kan ik dan nog gewoon een kaartje kopen en dan niet inklokken met m'n pasje en als de conducteur dan komt m'n kaartje en pas laten zien? Of moet ik geld op m'n ov chipkaart zetten en daarmee reizen?
Kan er overigens in bussen nog met strippenkaarten worden gereisd?
maaike5581 schreef:Leanee schreef:Ik heb een vraagje.. Binnenkort ga ik met de trein naar Zwolle toe om een vriendin op te zoeken. Heen reizen kan gewoon gratis (op vrijdag) maar terugreizen zal met 40% korting moeten. Kan ik dan nog gewoon een kaartje kopen en dan niet inklokken met m'n pasje en als de conducteur dan komt m'n kaartje en pas laten zien? Of moet ik geld op m'n ov chipkaart zetten en daarmee reizen?
Kan er overigens in bussen nog met strippenkaarten worden gereisd?
Bij de ns kan je met de studenten ov chip NIET op saldo reizen en hoef je niet in en uit te checken, indien je geen vrij reizen hebt op die dag koop je gewoon een papieren kaartje met 40% korting.