Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:26

Vjestagirl schreef:
Ik moet zeggen, dat ik het ook altijd erg flauw vind als ik €9.90 afreken en geen zegeltje krijg omdat het €10 moet zijn... Maar idd, je hebt ze die willen overal wat bij hebben...


Ow, maar dan krijgen ze ook echt wel een zegel hoor :D. Het gaat dan om bedragen van 13,- of 7,-...

Lieszje
Berichten: 7220
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:26


Galeobdolon

Berichten: 1106
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:36

nixx schreef:
Lieke__ schreef:
Ik had zaterdag een klant, hing buiten aan de deur een grote brief met rode stift, dat ons pinautomaat buiten werking was. Komt een meneer afrekenen, is hij boos dat hij niet kan pinnen! Sorry hoor menee,r eht hangt in koeieletters op de deur!

Het bedrag was €5.90 en ik zei dat hij ook met minder mocht betalen. Dus uiteindelijk ad hij €5 bij elkaar gesprokkeld!


Ik had de HELE winkel volgehangen en minstens 4x op de deur dat we geen cd's, cd roms, dvd's etc konden verkopen wegens een storing met de beveiligde kast. Mensen schuiven rustig het blaadje opzij om alsnog software te pakken en dan boos zijn bij de kassa!!
Er hing echt op elk vak een blaadje in 3 talen nog wel haha



dat ken ik bij de garderobe:} staat er een heel mooi bordje, het HUGE letterype: VOL

leggen mensen heel rustig hun jas er op en wachten op mij:}
dronken mensen die hun jas willen die ze niet bij mij opgehangen hebben is ook ergvervelend. mensen worden dan heel snel boos op je terwijl ik nul,nul alcohol drink dan en zij zat zijn:}

Rosborstel
Berichten: 869
Geregistreerd: 21-05-09

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:52

Tegenwoordig doen heel veel jongens Kids On The Block na (broodje bapoa, poedersuiker, jongen etc..)
Situatie; komt een jongen zijn jas geven, ik neem netjes het kaartje aan.
Ik; Alsjeblieft
Hij; Broodje bapoa
Ik; eet smakelijk!

Komt een jongen zijn jas halen..
Hij; alsjeblieft mevrouw
Ik; dankjewel meneer
Hij (tegen vrienden); oohoooww, hoorde je dat?! Ze noemde mij meneer :D

tsjaaah, tis maar waar je blij van wordt :P

Lady_Kelly
Berichten: 204
Geregistreerd: 16-10-09
Woonplaats: Hoensbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:58

Ik sta nu ook vaker bij de service, en dan moet ik dus de problemen oplossen die zich voordoen..

Kassiere belt me op, er is een product zonder streepjescode. Nou vind ik de meeste spullen wel snel, maar sommige dingen zijn gewoon echt lastig te vinden omdat we ook veel verschillende dingen hebben. Ik probeer de problemen altijd zo snel mogelijk op te lossen (bellen naar de afdeling gaat altijd even duren, en dat is niet altijd even fijn voor de klant), dus dan laat ik de kassiere vragen aan de klant of ze weet hoeveel het product ongeveer kost. Nee, ze hebben totaal geen idee wat het product kost. Nou, dan moet ik toch naar de afdeling gaan bellen. Ik bel dus naar de afdeling, en krijg daar een nummer door, en geef dit door aan de kassiere. En hoevaak de mensen dan weer naar me toe komen: "Zo duur was het niet!!" of "Deze prijs klopt niet!" En voorheen wisten ze nog totaal geen prijsindicatie te geven.... :')

lissisanne

Berichten: 2508
Geregistreerd: 16-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:09

Jeroennn schreef:
Tegenwoordig doen heel veel jongens Kids On The Block na (broodje bapoa, poedersuiker, jongen etc..)
Situatie; komt een jongen zijn jas geven, ik neem netjes het kaartje aan.
Ik; Alsjeblieft
Hij; Broodje bapoa
Ik; eet smakelijk!

Komt een jongen zijn jas halen..
Hij; alsjeblieft mevrouw
Ik; dankjewel meneer
Hij (tegen vrienden); oohoooww, hoorde je dat?! Ze noemde mij meneer :D

tsjaaah, tis maar waar je blij van wordt :P


die heb ik ook regelmatig ja!

het meest irritante is nog wel als klanten super boos worden om iets waar je niks aan kunt doen.
bijv: als ze 1 euro te kort komen voor een extra smurf(of wat de actie dan ook is) en dan de hele boel bij elkaar roepen....
Of als een actie verkeert in de computer staat. Laats liep een vrouw doodleuk de winkel in en pakte het actiebord om het aan mij te laten zien...Ik; tja, mevrouw ik weet dat het een actie is, maar ik kan de computerinstellingen echt niet veranderen, dan moet u gewoon even naar de infobalie lopen met uw bon en dan geven ze het terug.
( en dan moet je het echt 10 keer uitleggen voordat je ze hebt overtuigd)

Debbie

Berichten: 4297
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:10

Vjestagirl schreef:
Voor wie trouwens echt wil lachen is deze site briljant:
http://notalwaysright.com/


Haha geweldige site!! _O-

Me: “Thank you for calling [furniture store], how may I help you?”

Customer: “Hi, you make custom furniture right?”

Me: “Yes, we do.”

Customer: “Okay, can you make a table and maybe some chairs out of this tree in my front yard?”

Me: “Sorry, ma’am, but we don’t actually do any of the tree cutting. We get all of our wood from a lumber yard.”

Customer: “But the city says I need to cut down this tree right away or I’ll be fined!”

Me: “Sorry, ma’am, but I can’t do anything about that.”

Customer: “Well, screw you, then! My grandfather planted this tree here! He’s going to haunt you till you die! HAUNT YOU TILL YOU DIE!”

asjemenou

Berichten: 9082
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:52

Jeszica schreef:
Wat ik ook zwaar vervelend vindt aan klanten is dat soms een product gewoon op is. Zo is er bij ons een run geweest op ruitensproeivloeistof antivries. Die is in de aanbieding, 2 voor 7 euro, al een ruime 2 maand. Alleen, hij is nu dus gewoon op. En mensen gaan dan éisen dat wij een ander product meegeven voor die prijs. Sorry meneer/mevrouw. Het is momenteel op. Hopelijk krijgen we deze woensdag (leveringsdag) weer binnen. "Ja dan moet je je reclame van de ruiten/uit de borden buiten/van het schap halen". Tja, en als we dan gecontroleerd worden door het hoofdkantoor hebben wij een probleem.

Ga dan maar lekker bij het hoofdkantoor klagen hoor. Zij hebben een verkeerde inschatting gemaakt en laten ons die reclame niet weg halen...

Moet zeggen dat ik dat als klant zijnde ook zeer ergelijk vind.
Zo hing er bij de kruidvat een poster achter het raam van bepaalde produkten, 3 halen 2 betalen.
Dus ik 3 flessen van gekocht, en moest er gewoon 3 afrekenen.
Geldt de korting van de poster dan niet?
Nee, dat is een oude poster..

Haal hem dan weg!

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:54

Dat vind ik ook slordig hoor.

Kan me wel voorstellen dat je na een zware werkdag geen zin hebt om dat weg te halen, maar het moet wel. Zeker als je de producten koopt die erop staan.

NieneWiep

Berichten: 6733
Geregistreerd: 15-01-06

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:58

Als er bij ons een verkeerd prijsje bij een product hangt, en het blijkt duurder te zijn, krijgt de klant het gewoon voor de 'kaartjes prijs' mee hoor, vind het niet kunnen als ze dan de goede prijs moeten betalen. We halen daarna natuurlijk wel meteen het kaartje weg.

Galeobdolon

Berichten: 1106
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:28

NieneWiep schreef:
Als er bij ons een verkeerd prijsje bij een product hangt, en het blijkt duurder te zijn, krijgt de klant het gewoon voor de 'kaartjes prijs' mee hoor, vind het niet kunnen als ze dan de goede prijs moeten betalen. We halen daarna natuurlijk wel meteen het kaartje weg.


nou in een kledingwinkel komt dat anders nog heel vaak voor! sta ik bij de kassa met mijn geweldige koopje, staat er 90 euro ipv de 15 die op het kaartje is geplakt(niet slordig of vals erop geplakt ofzo) oh foutje zei ze.

ja dááág!

Abracadabra9

Berichten: 5015
Geregistreerd: 23-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:30

Jeroennn schreef:
Komt een jongen zijn jas halen..
Hij; alsjeblieft mevrouw
Ik; dankjewel meneer
Hij (tegen vrienden); oohoooww, hoorde je dat?! Ze noemde mij meneer :D

tsjaaah, tis maar waar je blij van wordt :P


doet me meteen denken aan die oude macdonalds reclame:
http://www.youtube.com/watch?v=d9J6KNba4vU
:+:

noekje

Berichten: 2488
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:37

(I’m a member of the security staff at a casino, and three men approach to me, one of them looking a little young.)

Me: “Can I see some ID?”

(The youngest one gives me an ID where it says he’s 22. I ask him how old he is just to check.)

Me: “How old are you?”

Customer: “17.” *pauses* “Ah, I f***ed up, didn’t I? I’ll just wait in the car.”
_/-\o_ Géweldig die site!

@jeszica; ik werkte ook bij een supermarkt, en als wij een product niet meer hadden die in de aanbieding was schreven wij een reclame cheque uit. Zodat zij de het product de week erna nog konden halen met die korting. Doen jullie niet zoiets?

NieneWiep

Berichten: 6733
Geregistreerd: 15-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:46

ciska_sando schreef:
nou in een kledingwinkel komt dat anders nog heel vaak voor! sta ik bij de kassa met mijn geweldige koopje, staat er 90 euro ipv de 15 die op het kaartje is geplakt(niet slordig of vals erop geplakt ofzo) oh foutje zei ze.

ja dááág!

Ja, als er een vage sticker op het product zit geplakt dan snap ik ook wel dat ze die er zelf opgeplakt hebben en dan krijgen ze de korting niet hoor. :')

Maar als er voor het schap nog een kaartje hangt van de vorige actie, waardoor er bijv. 2 euro verschil is met de normale prijs, dan krijgen ze het artikel natuurlijk wel voor die prijs mee. Maar nu is het bijvoorbeeld opruiming, en op elk artikel met een gele sticker krijg je 50% actiekorting. Als ik een artikel scan dat meedoet met die actie staat er %% voor de naam, en dan weet ik dus dat er 50% afmoet, maar als er wel een gele sticker op zit, maar geen %% voor de naam staan, dan heeft de klant hem dus zelf erop geplakt. :Y)

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 22:30

Oh dat had ik ook een keer.. een shirtje voor 5 euro, want het lag in de 5 euro bak, ook al zat er een sticker van 10 euro op. Nog nagevraagd bij de kassa, het ding was echt 5,-. Even verder gewinkeld, afgerekend; moest ik bij de kassa ineens 25,- betalen. Mijn 'ja maar..' werd even flink afgekapt en ik durfde niet eens te zeggen dat ik dat hele shirt niet meer wilde. Heb 'm vervolgens ook nooit aangehad :')


Had laatst trouwens een man die 16,75 betalen moest. Zegt hij; maak er maar 15 van.
Uuh.. ja.
Het duurde ook een hele tijd voordat hij doorhad waarom ik er geen 15 van maakte :D

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:49

in het tuincentra vaak zat mensen die planten terug komen brengen.. alles mag geruild worden, maar planten absoluut niet (dit ivm met ziekte plagen)
staat ook duidelijk op de bon, op de sticker en op de deur.. komen ze nog aan..

1 man had perkgoed, ergens anders gehaald, waarschijnlijk al gebruikt en wilde het doodleuk bij ons omruilen.. bon had hij niet.. de begonia zat in de geraniumpotjes, de geranium is de potjes van de heliotroop (wij als medewerkers weten welke potjes van welk plant zijn.. soms zit er ook een print druk al op.. en nog volhouden dat het van ons is :')

Mensen in het kortingschap.. waarom zit hier 15% korting op? vanwege dat krasje op de zijkant van de pot. oh... komen ze bij de kassa.. ik wil hier meer korting op. er zit in een kras op :+

Of mensen komen gewoon 3 weken na de folder vragen of de kortingsaktie van de kussen nog geldig is. nee mevrouw die is al 3 weken af.. klant: kan ik hem niet nog voor de prijs mee nemen..

neehee..

Laats hadden we mensen.. ze kochten 3 iniminie potjes.. wilden het helemaal ingepakt hebben (doen wij altijd met dat bolletjespapier.. nee ze wilden ook het groene papier, en een lintje en weet ik veel wat. maar ook de dubbelzijdige folie (is voor grote kamerplanten makkelijker in te zetten.. maar 1 meter is 2,- . Ik vind dat prima, zolang ze betalen voor die meter (een plant is gewoon gratis en is service, maar voor 3 van die potjes niet) mevrouw helemaal verontwaardigd.. ik had het ook nog eens in een te kleine tasje gedaan.. ik kan het niet uitstaan..

Of kinderen die zeuren : 'mag ik een ballon'.
Ik zeg dan steevast : nee die zijn op..
kindjes die vragen worden over geslagen..
1x zeggen kan ik hebben, dan krijgen ze nog wel iets.. maar als ze 6x blijven vragen is mijn geduld op.. vader en moeder zeggen ook niets..

Laats waren er 2 kinderen elkaar nog net niet aan het afmaken.. mij prima, maar niet bij de dure potten.. paps en mams waren potten en planten aan het zoeken. het waren klanten die voor 880 euro aan spul hadden, dus ja die corrigeer ik maar even niet.. uiteindelijk was het brullen en werden ze uitelkaar gehad..

bah wat zijn sommige kinderen totaal níet opgevoed.. als ik vroeger om iets vroeg bij de slager, kreeg ik het van ons mam al niet.. had ik maar niet moeten vragen..

poes

Berichten: 25753
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:37

Vjestagirl: in BE is het zo dat een klant die iets stukmaakt IN de winkel, niet kan verplicht worden om het te betalen. Dit betekent dat een erg brutale klant bvb een broodje uit de rayon kan pakken en opeten, je kunt hem wél eruit zetten, maar niet dwingen het broodje te betalen! Zolang ze de kassalijn niet gepasseerd zijn, is het nl voor de wet geen diefstal.

Dus.... ken je wet voor je denkt dat je zo'n dingen mag zeggen, sommige klanten zijn helaas aardig op de hoogte.

Zelfde met affiches die niet meer gelden, als er geen datum opstaat, moet je de korting meegeven.

EN als er een actie loopt ben je verplicht elke klant te kunnen voorzien van het actieproduct of een alternatief aanbieden.

RoWi

Berichten: 6897
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:39

Bellatrix schreef:
Ik: 'Wilt u het bonnetje nog mee?'
Klant: 'Nee, hang hem maar boven je bed!' :O


Dat is echt een klassieker! Of beter nog; 'Lijst hem maar in' :+

Ik heb zelf eens een Pools 'meisje' om haar ID gevraagd. Ze was 32.. :=
Ook werkte een keer de streepjescode van een doos eieren niet. Dus ik vroeg DKW om even te gaan kijken voor de prijs.
Dat duurde ontzettend lang en de klant werd ongeduldig. Zegt die man heel droog 'Moet 'ie ze nog leggen ofzo?' :')

Vjestagirl

Berichten: 26946
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:40

Ik NL hing het bij ons gewoon groot bij de ingang. Door het passeren van dat bord ga je accoord met de algemene voorwaarden van de winkel, wat dus inhoudt dat je moet betalen als je een verpakking openmaakt.

Vjestagirl

Berichten: 26946
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:41

RoWi schreef:
Bellatrix schreef:
Ik: 'Wilt u het bonnetje nog mee?'
Klant: 'Nee, hang hem maar boven je bed!' :O


Dat is echt een klassieker! Of beter nog; 'Lijst hem maar in' :+

Ik heb zelf eens een Pools 'meisje' om haar ID gevraagd. Ze was 32.. :=
Ook werkte een keer de streepjescode van een doos eieren niet. Dus ik vroeg DKW om even te gaan kijken voor de prijs.
Dat duurde ontzettend lang en de klant werd ongeduldig. Zegt die man heel droog 'Moet 'ie ze nog leggen ofzo?' :')


Wat zou je zeggen van 'ik kan het toch niet declareren'

poes

Berichten: 25753
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:44

Vjesta: ja maar als het nou in de wet anders staat, dan mogen jullie geeneens zo'n bord ophangen. Dus ik vraag me nu wel af of de wetgeveing verschilt. Hier in BE is die wet ook weinig gekend, maar het is dus echt wel zo.

Vjestagirl

Berichten: 26946
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:51

En je kunt als iemand een broodje eet en dan de winkel uit loopt niet zeggen dat hij het gestolen heeft, en in zijn maag meesmokkelt?

poes

Berichten: 25753
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:54

Nope in BE dus niet, je kunt hem wel uit je winkel zetten.

Vjestagirl

Berichten: 26946
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:55

Maar als je het hem ziet eten, dan is hij nog in de winkel. Maar zodra hij naar buiten loopt neemt hij het eigendom van de winkel mee naar buiten, en is het dus diefstal. Dat hij het in zijn maag draagt zou niet uit moeten mogen maken.

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:57

> Hoi, ik wil graag een broodje gezond afrekenen.
< :o?
> Oh, ja, hij zit al in m'n maag!

:')