Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:06

van de week echt zo een leuke conducteur gehad... heel gesprek met hem gehad in de trein samen met me vriend xD was echt grappig waarom ik vanuit rotterdam naar heiloo ging haha..
en toen we uit wouden stappen stonden we bij t hokkie waar die in zat zat ie tegen de machinist..nou huppelde pup..we gaan weer een hele hoop mensen verliezen zo rijden we zo weer met een lege trein...

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:31

Unwritten schreef:
Crap.. mn mailbox zat vol en achtergehouden mail wordt niet bezorgd.. weetje hoe vervelend..

Dus nu kan hij wel gemaild hebben maar heb ik het misschien wel nooit ontvangen Scheve mond

Vanmorgen te diep geslapen in de trein, station Amstel gemist en toen moest ik via CS Scheve mond

Daarom slaap ik nooit in de trein. Huilen van het lachen

En kan ook echt alleen maar nu gebeuren dat je inbox vol zat. Nagelbijten / Gniffelen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:48

pfoe.. ik was vanmorgen ook echt in slaap gevallen in de trein..
schrok ineens wakker, compleet gedesorienteerd, kon me niet eens meer herinneren dat ik in de trein zat, en waar ik was, en waar ik naar op weg was.
gelukkig had ik amstel nog net niet gemist dus kon nog optijd uitstappen. kwam wel echt met een enorm duf en verward hoofd die trein uit volgens mij ^^

ik heb ook eindelijk t afhaalbericht van mn ov gevonden..
dus ga m eindelijk maar eens ophalen (moest eigenlijk tussen 27 nov en 4 december , hoop dat ze niet moeilijk doen)..

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:51

Volgens mij doen ze daar niet moeilijk over, het is alleen dat niet iedereen tegelijk komt. Dacht ik in ieder geval.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:57

De deurverrassingen door de jaren heen:
-buiten staan en de deuren gaan inneens dicht
-sleutelen, en alleen de helt van de deuren gaat dicht
-sleutelen, en de deuren gaan dicht, open, dicht, open enz.enz.
-bovenstaande bestaat ook in de variant 1 of meerdere deuren die last hebben van besluiteloosheid.
-de helft van de deuren gaan niet meer open
-alle deuren gaan niet meer open.
-een deur die beneden de snelheid van 5 km/uur alvast vanzelf open gaat
-sleutelen, en alleen eigen deur gaat dicht, de rest blijft open.
-sleutelen, en alle deuren gaan dicht, ook eigen deur.
-sleutelen, deuren sluiten netjes, eigen deur is nog open, trein gaat rijden???? Bleek dat de machinist wel de meldingslamp deuren dicht al had gehad ondanks dat er nog 1 deur open was.
-In de tijd dat we nog met open deuren vertrokken, eigen deur bleef lekker eigenwijs open staan. Wel ged voor de ventilatie.
-en dan heb je nog de deuren van de VIRM. Die hebben nogal de neiging om slechts half open te gaan, en als de mensen aan het uitstappen zijn weer dicht te gaan. Als de mensen de deur dicht laten gaan en dan weer op openen drukken, is er niks aan de hand. Maar meestal gaan ze er van schrik tegenaan duwen, met een vergroot risico op een deurstoring.

Ik ben vast nog wel een variant van deurproblemen vergeten hoor Tong uitsteken .

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:59

-een deur die beneden de snelheid van 5 km/uur alvast vanzelf open gaat

Die is wel heel lúllig. Nagelbijten / Gniffelen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:01

ik heb idd ook wel eens meegemaakt (regemaltig zelfs) dat de deuren al opengingen als de trein nog niet helemaal stilstond..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:01

Deuren die last hebben van besluiteloosheid Huilen van het lachen die vind ik echt briljant omschreven Haha!

Ilse, ja en dat van die mailbox kan ook echt alleen mij overkomen..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:03

Zwitsal schreef:
ik heb idd ook wel eens meegemaakt (regemaltig zelfs) dat de deuren al opengingen als de trein nog niet helemaal stilstond..

In de meeste gevallen is de machinist dan erg vroeg met ontgrendelen, en heeft er al iemand op de openen knop staan duwen. het word gekker als de deur al opent voordat de machinist ontgrendeld, en er niemand op de openen knop duwt.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:04

Over een uurtje zit ik in de trein richting Berlijn Haha!
Hopelijk kom ik er heel aan. *LOL*

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:10

Heel veel plezier Muur, en succes. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:12

Dat komt wel goed hoor Murielle Ja

Inoterry, dat zijn dan spookdeuren, freaky Nagelbijten / Gniffelen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:16

Unwritten schreef:
Dat komt wel goed hoor Murielle Ja

Inoterry, dat zijn dan spookdeuren, freaky Nagelbijten / Gniffelen

In 2 van de 3 gevallen bleek de nok in het sleutelpunt niet goed te zitten. 1 Van de gevallen is altijd een raadsel gebleven Haha! .

Dat heel aankomen gaat vast wel lukken Ja .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:19

Haha, lekker dan als er geen oorzaak is, spookdeuren zei ik toch Haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:21

Die ene deur, waar ik de oorzaak niet van weet, heeft een maand lang dichtgebonden gezeten met een enorme hoeveelheid ijzerdraad Clown .

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:24

Wat echt de ergste deuren zijn, zijn die van de oude duitse treinstellen die o.a. tussen Den Haag en Venlo rijden. Sommige krijg je zelfs als de trein op hoge snelheid rijdt al open.

En heb ook een keer gehad, dat de trein al wegreed en er iemand nog in wst te springen omdat hij de deur open had gekregen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:26

Haha hoe hou je eigenwijze deuren tegen met heel veel ijzerdraad Haha!

Ik krijg die deuren nooit open van die oude duitse.. en ik snap ook niet hoe ze allemaal tegelijk dicht kunnen slaan Clown

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:30

Lous schreef:
Wat echt de ergste deuren zijn, zijn die van de oude duitse treinstellen die o.a. tussen Den Haag en Venlo rijden. Sommige krijg je zelfs als de trein op hoge snelheid rijdt al open.

En heb ook een keer gehad, dat de trein al wegreed en er iemand nog in wst te springen omdat hij de deur open had gekregen Clown

Dat probleem bestond inderdaad toen deze rijtuigen net in Nederland reden. Nu zou het in principe niet meer voor mogen komen. Tenzij de conducteur zijn sleutel er iets te vroeg uithaald. Deze rijtuigen ontgrendelen namelijk automatisch als de trein onder de 5 km/uur komt. Dan moet de conducteur de deuren handmatig vergrendeld houden.
Maar die was ik nog vergeten bij mijn lijstje met deurverrassingen: de collega had de deuren al vergrendeld, en oma kreeg even verderop makkelijk een deur open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:32

Clown Oma's zijn dan ook wel heel vindingrijk hoor Nagelbijten / Gniffelen

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:33

ja idd je heb rare deuren erin zitten vorige keer had ik t ook met een trein .... trein stond nog geen eens stil en de deur kon ik zo open doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:33

Uhuh dat heb ik ook wel eens, hangt er vanaf hoe snel de deuren ontgrendeld worden Ja

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:37

Na vertrek met deze trein zijn we door de trein gelopen om de deuren te controleren. Bleek dat er nog 2 deuren niet vergrendeld zaten, maar dat is van buitenaf niet te zien tenzij je er langs loopt. We hebben toen een storingsmonteur er naar laten kijken in Rotterdam, maar die snapte het idee veiligheid niet (heb hem ook nooit meer gezien), hij vond dat de deuren dicht waren en dat de trein gewoon kon rijden Koe . De conducteur heeft inderdaad besloten om met het spul te gaan rijden. Maar dan nadat hij alle deuren handmatig had gecontroleerd, en dit bij 10 rijtuigen. En dan heb je het over 264 meter trein.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:38

buster4ever schreef:
ja idd je heb rare deuren erin zitten vorige keer had ik t ook met een trein .... trein stond nog geen eens stil en de deur kon ik zo open doen..

Dit kan inderdaad nog steeds bij de oude duitse rijtuigen. En anders word er te vroeg ontgrendeld.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:45

De trein waar ik maandag inzat had trouwens nog last van een technsche storing.
Was eindelijk een kwartiertje eerder klaar op school, waardoor ik een trein eerder kon pakken. Ging goed tot purmerend. Toen we weg moesten rijden startte de trein niet goed ofzo? In elk geval, een stuk of tien keer de trein aan en uit, hortend en stotend naar overwhere gereden. Daar stonden we nog een tijdje stil en toen moesten we overstappen in een trein die tot Hoorn kersenboogerd ging. De trein ging het namelijk niet meer doen.. Leuk, maar ik moest nog verder richting Enkhuizen.Toen moest ik in Hoorn alsnog wachten op de trein die daarna komt, die ik normaal gesproken heb Clown

Het is me niet gegund! Tong uitsteken

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:46

Klinkt als een snelschakelaar met te weinig zelfvertrouwen Knipoog .