Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 23:42

Suzanne F. schreef:
Ik heb net weer gemerkt dat een verjaardag niks voor mij is. Zoveel mensen die door elkaar heen praten, kinderen erbij. En dan nog hoor je de mensen naast je taart smakken en cola heel hard doorklokken.
Echt hel. Ben zo snel als ik kon weer weggegaan. Volgens mij ben ik wel extravert maar op zoveel punten een introvert. Snap er niks van.

Nee hoor, je bent eigenlijk heel gewoon. Deze prikkels zijn teveel prikkels en dat mag!

Ik had een hele leuke verjaardag bij vrienden... Geeft mijn prikkelbaredarm aan dat het wel genoeg is zo. Dus ik vier hun verjaardag nu op het kleinste kamertje. -O- :')

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 02:15

fotolijstje schreef:
Ik heb een antipsychoticum dus denk niet dat iemand mij kan helpen jammer genoeg. Ik heb mijn apotheek al een berichtje gestuurd, omdat gewoon noodzakelijk is. Snap ook niet waarom ze er één week minimaal over doen.
Moet je per se 1 bepaald merk hebben? Meestal kunnen ze een ander merk wel sneller leveren, maar kost dat eigen risico omdat de verzekeraar dat stom vind (kost meer). Als je nog veel eigen risico hebt kunnen ze eventueel een kleine overbrugginsdosis geven om te gebruiken tot de gewone weer op voorraad is, om de kosten voor jou te drukken.

Antipsychoticum is nou niet echt iets wat je ff niet in kan nemen. Dat is medisch echt niet verantwoord. Ik zou dus echt ff vragen om een oplosding voor nu, niet later. En duidelijk maken dat het op op is, niet bijna op. En volgende keer 2 week van te voren herhaalrecept aanvragen ;) .

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:40

Volgens mij is dit pas de eerste keer dat ze het voorgeschreven krijgt. Dus niet dat het even tussendoor niet ingenomen word. Als ik het goed heb.

Waarom het zo lang moet duren voordat het er is is wel raar. Ik begrijp dat ze er graag mee wil Starten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:43

MarlindeRooz schreef:
fjordjes schreef:
Buurtrel aan de gang hier...

Please film het!
.

_/-\o_ _/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 09:47

Ligt er ook aan hoe veel antipsychoticum je slikt. Lage dosissen van bepaalde mag en kan je zo mee stoppen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:37

Fotolijstje sterkte.
Is je medicijn niet op voorraad?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:07

Volgens mij is er te kort aan veel medicijnen. Nou ja te kort , ze willen zo goedkoop mogelijk het is eigenlijk gewoon een geldkwestie. Het is natuurlijk belachelijk dat het in Nederland belangrijker is dat het gaat om geld dan om de patiënt. Op mijn werk veranderen ze de medicatie ook zomaar vanuit de apotheek als 1 merk op is.

Maar wat ik nu meekrijg gaat het vooral om epileptica en zalfjes. Maar ik begreep dat medicatie voor diabetes ook al een probleem begint te worden.

Het is niet best....

--

Niks een ontspannen rondje met de hond. Mevrouw moet overal naar blaffen , ook als er niks voor ons of achter ons loopt. Tenzij we een klein groepje honden tegen komen dan houdt ze spontaan op.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:23

Ik heb medicatie tegen overgangsklachten. Had laatst, bijna twee weken voor het op was, nieuwe besteld. Het heeft me 18 telefoontjes, een vergeefs ritje naar het ziekenhuis en een paar mails gekost (plus ongeveer drie weken zonder medicatie), voor ik het eindelijk ergens kon krijgen. Was bijna in staat om het in Duitsland te bestellen, toen ik nog een tip kreeg voor een Nederlandse online apotheek. En nu ging het bij mij nog om een relatief, niet direct noodzakelijk medicijn (alhoewel mijn humeur en nachtrust er wel flink onder hebben geleden en ik nu nog steeds niet helemaal weer in balans ben).

Ik erger me momenteel aan het weer. Was net twee tellen bezig om blad op te ruimen, gaat het weer hozen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 11:57

Zebrastreep schreef:
Volgens mij is er te kort aan veel medicijnen. Nou ja te kort , ze willen zo goedkoop mogelijk het is eigenlijk gewoon een geldkwestie. Het is natuurlijk belachelijk dat het in Nederland belangrijker is dat het gaat om geld dan om de patiënt. Op mijn werk veranderen ze de medicatie ook zomaar vanuit de apotheek als 1 merk op is.

Maar wat ik nu meekrijg gaat het vooral om epileptica en zalfjes. Maar ik begreep dat medicatie voor diabetes ook al een probleem begint te worden.

Het is niet best....

--

Niks een ontspannen rondje met de hond. Mevrouw moet overal naar blaffen , ook als er niks voor ons of achter ons loopt. Tenzij we een klein groepje honden tegen komen dan houdt ze spontaan op.

Precies en dan krijg je vervangende en denk je fijn opgelost.
Krijg je vervolgens de rekening van het CZ of je even 100 euro wil schokken.... ipv de 7 anders

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:00

Slecht geslapen door oppashondje.

Eerst haar in de hal gelegd beneden. Blaffen, krabben, janken. Dus ik haar een snack geven ter afleiding. Werkt niet. Dus ik haar naar boven getild (ze kan niet traplopen). Daar op de overloop haar neergelegd. Heeft ze de heel nacht rondjes gelopen rondom ons bed. En ze heeft mijn schoen gejat. En dan grommen als je hem wil pakken.

Ze is hier al vaker geweest en toen waren er nooit problemen.

Ik ben kapot. -O-

Edit en ze sprong net weer tegen de rattenkooi op. Ben het zo zat. :')

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:15

Vanochtend wakker geworden met 'de' keelpijn. Wil niet ziek worden ughhh.. %)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:19

Mensen met chihuahua’s.
Of gewoon chihuahua’s.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:20

rien10 schreef:
Mensen met chihuahua’s.
Of gewoon chihuahua’s.

Na vannacht voeg ik labradoodles toe aan dit lijstje.

Ze is heel lief hoor. Maar ontspannen wandelen kan niet want ze is super reactief. En heb dus de halve nacht wakker gelegen door haar. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:21

Labradoodles, satan's spawn.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:23

Dat

Labradoodles belong in hell

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:25

Oh en ergernis 2342343244

Ik had maandag met een vriendin gebeld, we zouden binnenkort afspreken. Dus ik woensdag data gestuurd wanneer ik kon. Nog geen reactie.

Maar ze heeft wel tijd voor andere leuke dingen. En sowieso hoor ik zelden nog wat van haaar. Dus ik heb passief agressief een "?" gestuurd. O:)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:27

DuoPenotti schreef:
Volgens mij is dit pas de eerste keer dat ze het voorgeschreven krijgt. Dus niet dat het even tussendoor niet ingenomen word. Als ik het goed heb.

Waarom het zo lang moet duren voordat het er is is wel raar. Ik begrijp dat ze er graag mee wil Starten.

Eerste keer inderdaad!
Op eventjes op te helderen, het is een noodmedicatie. Wanneer het slecht gaat, slik ik dat.
Ik heb over 2 weken een afspraak staan bij mijn psychiater over hoe het mij bevalt dus ik hoop dat ik ze snel heb.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:28

Geen ergernis, wel een vervolg.

Een verpleegster heeft zich er hard voor gemaakt dat ik mijn hond kan zien, ze rijden me vanmiddag met bed en al naar de ingang <3 <3 <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:29

black_kelpie schreef:

Een verpleegster heeft zich er hard voor gemaakt dat ik mijn hond kan zien, ze rijden me vanmiddag met bed en al naar de ingang <3 <3 <3

Ach wat geweldig fijn voor je! <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:29

black_kelpie schreef:

*\o/*

Geniet ervan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 12:40

black_kelpie schreef:

Wat ontzettend fijn.

Na gisteren: snot, snot, hoest en nog meer snot. %)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 13:09

black_kelpie schreef:

Ohh wat fijn zeg, zal je wel een oppepper van krijgen :))

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 13:11

rien10 schreef:
Mensen met chihuahua’s.
Of gewoon chihuahua’s.

De mijne komt pas in mei weer onder haar deken vandaan, no worries

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 13:28

black_kelpie schreef:

Tof! Ik ben heel blij voor je

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 14:26

black_kelpie schreef:

Yes *\o/*

Vitamine H :D