Niobe schreef:Ik vind het al luxe dat je een kantine hebt op je werk waar je eten kunt halen.
Dat sowieso

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
secricible schreef:Fly_high: mijn reactie was nav nikass en DP die het hadden over opname en aansterken:)
Dus om te illustreren dat je prima in de kantine plantaardig kan serveren en dan voor mensen die specifieke noden hebben iets op maat aanbieden.
karuna schreef:Tjsa eel leuk die gezondheids hypes met zoetstoffen en vleesvervangers. Je zult maar allergisch zijn voor best wat dingen. Helaas melk, soya (en daarmee peulvruchten) aspartaam en stevia wekken toch best regelmatig allergien of intolleranties op bij mensen. En aspartaam is bekend met oa kanker en andere sjit bij teveel binnen krijgen. Als je dan geen vlees, vis of suikers meer aangeboden krijgt als voedsel, wat blijft er dan nog over?
ikke schreef:Datzelfde geldt voor de tendens dat er op bedrijfsfeestjes geen alcohol meer geschonken wordt: we kunnen geen maat houden. Als twee biertjes niet genoeg is, zijn 10 biertjes dat ook niet maar met twee biertjes en een kleine pauze kun je nog acceptabel veilig deelnemen aan het verkeer; met tien niet meer en die verantwoordelijkheid kunnen we overduidelijk niet aan. Hoe kleinzielig ben je dan als volk....
Dan is het wachten op dit soort reacties vanuit allerlei kanten.
Nikass schreef:karuna schreef:Tjsa eel leuk die gezondheids hypes met zoetstoffen en vleesvervangers. Je zult maar allergisch zijn voor best wat dingen. Helaas melk, soya (en daarmee peulvruchten) aspartaam en stevia wekken toch best regelmatig allergien of intolleranties op bij mensen. En aspartaam is bekend met oa kanker en andere sjit bij teveel binnen krijgen. Als je dan geen vlees, vis of suikers meer aangeboden krijgt als voedsel, wat blijft er dan nog over?
Er zijn echt wel meer opties. Ik ben opgegroeid in de tijd dat vleesvervangers nog niet bestonden, en zoetstoffen kenden wij ook niet.
Vlees at ik nooit en vis misschien drie keer per jaar ofzo.
Waarom zou soja trouwens gelijk staan aan peulvruchten?
Ikke je hebt gelijk, met de kanttekening dat de meeste warme bakkers ook gewoon fabrieksbrood verkopen.
Avalanche schreef:Ik geloof niet dat een allergie voor peulvruchten bijzonder veel voorkomtSommige mensen zijn allergisch voor lupine, maar dan heb je het wel gehad.
Volgens statistieken zijn de meeste mensen allergisch voor pinda's. Maar je kunt natuurlijk een probleem voor elke oplossing vinden.
Nikass schreef:Ik begrijp niet zo goed dat op een discussie forum, waarvan het denk ik heel normaal is dat verschillende meningen worden uitgewisseld, mensen dit meteen indelen in "stromingen" of "kanten"
Ik zie daar het nut niet zo van eigenlijk.
Ook het idee dat mensen je iets opdringen; ik weet niet hoor, wildvreemde mensen op een forum?
Nikass schreef:Avalanche schreef:Wat een allergische reactie op iemand die aangeeft dat geen vlees eten ook een optie is.
Het is toch geen persoonlijke aanval? Ik eet wel vlees, maar er zijn vanuit mileu-optiek heel goede argumenten te maken om geen vlees te eten. Vanuit dierenwelzijn oogpunt overigens ook.
En dan zijn er ook nog mogelijkheden om vlees te eten die respectvol zijn naar dier en natuur.
Dank je. Ik begrijp de ophef, en superieur?? ook niet echt. Ik reageer op een opmerking waarin het eten van wild de voorkeur heeft vergeleken bij vlees uit de intensieve veehouderij. Ik kan me dat voorstellen, maar het klinkt alsof je toch één van de twee moet kiezen. En dat hoeft niet persé.