Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:30

Schuur_ schreef:
Net mijn chihuahua laten inslapen. Hij had al wat langer medische problemen maar vorige week op het ijs uitgegleden en liep sinds donderdag op 3 poten.

Toch eens laten kijken bij de DA en tja, beide knieschijven zijn permanent geluxeerd, artrose in de heupen etc etc. Opereren is geen optie en de andere optie was librella injecties tot dat,nu ja, tot die nog meer op was a 50 euro in de maand.

Dus ter plekke de keuze gemaakt om hem in te slapen want pijnvrij/comfortabel leven zonder allerlei chemische toestanden zat er niet meer in en het doet me pijn om te zien hoe hij vaak mee wilt met de rest en het gewoon niet kan.

Mijn ergernis: ik blijf me steeds afvragen of ik niet te snel heb gekozen maar er zat gewoon geen verbetering meer in, enkel verlenging van het leven en voor wie doe je dat? Dierenarts was wel heel begripvol en aardig. Mooie doos meegekregen zodat de andere 2 honden hier nog afscheid kunnen nemen en dadelijk komt een goede vriend om hem samen te begraven. Het is klaar lieve Wolf.
:knuffel: Zo te lezen heb je de juiste keuze gemaakt, hoe moeilijk het ook is.

Dit is iets wat ik ooit hoorde van een DA op tv en wat me altijd is bijgebleven: ze weten niet wanneer het te vroeg is, maar wel wanneer het te laat is.

Sterkte, en als buitenstaander zeg ik: hier hoef je niet over te twijfelen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:30

Gecondoleerd, wat verdrietig! En wat heb je een goede en moedige keus gemaakt. Volledig in het belang van je diertje, daar hoef je geen moment aan te twijfelen.

Urbanus

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:33

Zo'n zin om het 4e seizoen van 'What we do in the shadows' te bingen maar m'n kinderen komen zo uit school en de jongste heeft al een trauma omdat ik in slaap was gevallen bij 'Alice in Borderland' en mijn man haar bij me heeft neergezet voordat hij boodschappen ging doen en niet geregistreerd had wat er nog aan stond.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:35

@ schuur sterkte :knuffel:
klinkt echt wel als de juiste beslissing.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:37

Ach Schuur wat ellendig :( heel veel sterkte!! Het klinkt mij ook als de juiste beslissing. Het blijft ook altijd moeilijk en ik snap je twijfel compleet, maar is echt niet nodig. :knuffel:

Is het heel ongepast als ik zeg dat ik Wolf wel een briljante naam vind voor een Chihuahua? Y;(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:43

Ah schuur wat rot... Rust zacht kleine Wolf!
Zelf denk ik dat je er goed aan hebt gedaan, ook met verder dokteren zou het uiteindelijk weer achteruit zijn gegaan. En dat leed, de pijn en het ongemak, hoeft hij niet meer mee te maken want daar heb je hem uit liefde tegen beschermd.
Sterkte met je verlies!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:44

Heel veel sterkte Schuur_! Altijd moeilijk, maar het klinkt als de enige juiste keuze :knuffel:

Hier super slecht geslapen, was om 7 uur nog wakker... Toen eindelijk in slaap gevallen. Om vervolgens om 11 uur wakker te worden omdat ik benauwd was en mijn ogen pijn deden... Het rook ook héél chemisch op zolder, maar ik was slaapdronken en dacht dat ik het me verbeelde. Na 5 minuutjes dacht ik, laat ik toch maar even gaan vragen of ik de enige ben die dit ruikt...

Staat mijn vader uitgebreid de douche te poetsen en de lucht op de hele bovenverdieping is niet te harden. Dus vraag wat hij gebruikt heeft... ''Oh ik vond in de kast een fles schimmelreiniger, en wat chloor en....'' |o

Heb de ramen maar opengezet en ben beneden gaan zitten, want boven kan ik echt niet meer zijn :n Hij kwam net wel sorry zeggen, hij wist niet dat je dat niet allemaal samen mag gebruiken..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:48

Schuur sterkte :(:)

Was net twee dagen van de kriebelhoest af word ik me toch een partij neusverkouden 8)7
Vreselijk en nog nooit zo gehad, was altijd eerst verkouden op allerlei manieren en dan kriebelhoest -O-
Klaagmodus uit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:57

Mkango schreef:
Schuur_ schreef:
Net mijn chihuahua laten inslapen. Hij had al wat langer medische problemen maar vorige week op het ijs uitgegleden en liep sinds donderdag op 3 poten.

Toch eens laten kijken bij de DA en tja, beide knieschijven zijn permanent geluxeerd, artrose in de heupen etc etc. Opereren is geen optie en de andere optie was librella injecties tot dat,nu ja, tot die nog meer op was a 50 euro in de maand.

Dus ter plekke de keuze gemaakt om hem in te slapen want pijnvrij/comfortabel leven zonder allerlei chemische toestanden zat er niet meer in en het doet me pijn om te zien hoe hij vaak mee wilt met de rest en het gewoon niet kan.

Mijn ergernis: ik blijf me steeds afvragen of ik niet te snel heb gekozen maar er zat gewoon geen verbetering meer in, enkel verlenging van het leven en voor wie doe je dat? Dierenarts was wel heel begripvol en aardig. Mooie doos meegekregen zodat de andere 2 honden hier nog afscheid kunnen nemen en dadelijk komt een goede vriend om hem samen te begraven. Het is klaar lieve Wolf.
:knuffel: Zo te lezen heb je de juiste keuze gemaakt, hoe moeilijk het ook is.

Dit is iets wat ik ooit hoorde van een DA op tv en wat me altijd is bijgebleven: ze weten niet wanneer het te vroeg is, maar wel wanneer het te laat is.

Sterkte, en als buitenstaander zeg ik: hier hoef je niet over te twijfelen!

Ahw, dit was precies wat ik wilde typen... Maar dan mooier verwoord. Ik sluit me hier bij aan. Sterkte Schuur_ Je hebt de goede keuze gemaakt :(:) .

CynthiaV schreef:
Dat is ook zo, het liefst zou je in de auto stappen om te gaan helpen ( en die lapzwans een schop onder zijn reet te verkopen)

Ja dat. Ik had het ook wel wat diplomatieker kunnen verwoorden. Maar vroeg en moe. Het is zo pijnlijk om te zien dat sommige mensen 60 jaar in een rotsituatie blijven hangen terwijl er met wat moeilijke knopen doorhakken, en wat creativiteit echt wel uitwegen zijn. Niet a la minute. Maar wel ooit.

Dit gezien bij iemand die zich helemaal afhankelijk van anderen opstelde (ik zeg niet dat dat bij Merlen zo is, maar dat was haar reden om nooit een knoop door te hakken) tot de partner in kwestie doodging. En toen bleek die nog een veel grotere kluwe aan ellende en gare financiele constructies inclusief schulden achter te laten. Nooit een cent gespaard, geen overlijdensrisicoverzekering, wel een gezamenlijke hypotheek, allerlei schulden her en der.
Zo ontiegelijk naar, en ook bijzonder om te zien hoe iemand dan ineens wel de veerkracht heeft om bv. financieel onafhankelijk te zijn en dingen op te pakken. Enerzijds mooi, anderszijds dat je denkt. Meid..... Had dit 40 jaar eerder geregeld, dan zat je nu niet vlak voor je pensioen nog met al deze oliebol opgezadeld en dan had je misschien wel kunnen genieten van je oude dag. Heb je je leven met een rotrelatie geleefd, is je pensioen ook nog eens ruk. Alleen maar omdat je bang was voor het onbekende.

En het is echt vrij pijnlijk om iemand in volle glorie dat pad zien te bewandelen, om vervolgens iedere mogelijke afslag naar geluk en autonomie voorbij te lopen omdat er een kleine kans is dat je dan verkeerd loopt. Niet beseffende dat het pad dat je nu beloopt sowieso niet naar de plek leidt waar je wil zijn. Het gaat niet om mij. Maar ik krijg echt onwijze, maar dan ook echt onwijze, jeuk van dat soort situaties.

En dat gaat dan niet eens per se om de relatie (die ken ik niet, misschien valt het in het echt allemaal wel mee).
Maar alle dingen waarbij men maar blijft hangen in de minst chille optie, omdat het ongemakkelijk is om daarvan af te wijken. Om dan vervolgens wel heel ongelukkig met je keuze zijn. Dan wil ik echt mijn computer in elkaar rammen. Maargoed. Sommige karakters zijn nou eenmaal meer risicovermijdend dan anderen en dat ga je ook niet vanaf je boktaccountje veranderen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:02

Schuur_ schreef:

Heel veel sterkte met je verlies! :knuffel: het klinkt zeker als de juiste keuze, ook al voelt het voor jou nog niet zo.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:25

Ik kan niet meer normaal naar Coldplay - Yellow luisteren, ik hoor steeds de DHL mevrouw erbij

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:27

Niobe schreef:
Ik kan niet meer normaal naar Coldplay - Yellow luisteren, ik hoor steeds de DHL mevrouw erbij

Irritant he :)).

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:28

_San87_ schreef:
Niobe schreef:

Irritant he :)).

Ja |(

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:32

Zonnebloem92 schreef:
Ergenis niet, wel een vrees.
Ben morgen jarig, en ga met buikpijn naar mijn werk omdat ik bang ben ontslag te krijgen.

Gefeliciteerd!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:37

Optiwolk schreef:
Menino schreef:

:knuffel: :(:) What’s up?

Ik doe mijn vaste job graag, werk graag voor dat bedrijf, met hart en ziel en passie. Ik heb een grote flexibiliteit en mag een bijberoep hebben.
Maar het is nu de tweede keer in vier maand tijd dat ik de boodschap krijg "Je levert goed werk, maar het team moet inkrimpen. Zoek een nieuw "project"."
Lees: zoek maar lekker zelf een nieuwe functie.

Alle budgetten moet krimpen, onze commissie/ premie is al 2 jaar op verkoop 0%, personeel wordt niet vervangen, opslag zit er dit jaar niet in ("je krijgt al indexering" - dat is verplicht hoor), uitzonderlijke premies worden niet toegekend, etc etc.
Bedrijf in moeilijkheden? Nee hoor, grote retailer met veel e-commerce, we hebben gewoon nèt wat minder miljoenen gedaan dan dat internationaal eigenlijk zou willen.

En iedereen die ik aanspreek weet/heeft uiteraard geen plekje voor me want ja, geen budget.

Ze zullen en kunnen me niet zomaar ontslaan maar daar stevent het momenteel wel op af... en ik weet niet wat ik ermee moet.
Ik lig 's nachts wakker omdat ik niet weet welke richting ik uitmoet.

:(:)

Op mijn vorige werk zeiden ze ook ja het is goed voor je eigen ervaring dat je ergens anders heen gaat of lekker gaat flexen.

Met andere woorden zeg gewoon al je de samenwerking niet meer fijn vindt. Uiteindelijk heb ik zelf ontslag genomen na een incident.

Na mij zijn er meer weggegaan omdat het slecht betaald kreeg. En nu zijn ze dringend op zoek naar nieuwe begeleiders. En die zijn er niet elk bedrijf aast erop en ik weet dat deze instelling de lonen niet hoger kunnen maken en onmogelijk kunnen concurreren want andere instellingen hebben er best wat geld voor over om mensen aan te nemen.

Tja iets met karma ~~}>

Soms is verder gaan eigenlijk wel het beste. Ik heb er geen spijt van gehad. Meer betaald , vast contract en werk zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:53

Optiwolk schreef:
Menino schreef:

:knuffel: :(:) What’s up?

Ik doe mijn vaste job graag, werk graag voor dat bedrijf, met hart en ziel en passie. Ik heb een grote flexibiliteit en mag een bijberoep hebben.
Maar het is nu de tweede keer in vier maand tijd dat ik de boodschap krijg "Je levert goed werk, maar het team moet inkrimpen. Zoek een nieuw "project"."
Lees: zoek maar lekker zelf een nieuwe functie.

Alle budgetten moet krimpen, onze commissie/ premie is al 2 jaar op verkoop 0%, personeel wordt niet vervangen, opslag zit er dit jaar niet in ("je krijgt al indexering" - dat is verplicht hoor), uitzonderlijke premies worden niet toegekend, etc etc.
Bedrijf in moeilijkheden? Nee hoor, grote retailer met veel e-commerce, we hebben gewoon nèt wat minder miljoenen gedaan dan dat internationaal eigenlijk zou willen.

En iedereen die ik aanspreek weet/heeft uiteraard geen plekje voor me want ja, geen budget.

Ze zullen en kunnen me niet zomaar ontslaan maar daar stevent het momenteel wel op af... en ik weet niet wat ik ermee moet.
Ik lig 's nachts wakker omdat ik niet weet welke richting ik uitmoet.

Ahw! helemaal niet meer gereageerd.

Hoe gaat het nu? Die onzekerheid is echt killing idd. Ik begrijp dat je in de sales werkt? Daar zijn zooooooveel mogelijkheden en vacatures in open. Is het echt geen optie om de sprong in het diepe te wagen en aan de slag te gaan bij een werkgever die wel stabiliteit kan bieden? Beter dat jij eerst iets hebt voordat zij jouw weg kunnen sturen.

Maar ik snap dat je hier wakker van ligt. Je baan en je salaris zijn toch je bestaanszekerheid.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:45

Sterkte Schuur :(:)

Urbanus, noooooo niet met alice in borderland hahahha arm kind :')

Hier nog steeds ziek, ben thuis aan het werk gegaan en heb 3,5 uur verlof opgenomen. Het is nu 14:45 en ik heb pas 2,5 kunnen schrijven :Y)

Vanavond nog gesprek met de psycholoog waar ik erg tegen op zie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:53

Ik heb een 0 voor mijn paper en krijg pas halverwege januari feedback >;) .....

Heb een walgelijke recensie voor haar achtergelaten bij de vakevaluatie (ook wel echt bij far de meest nare docent die ik in mijn veels-te-lang-durende academische leven gehad heb. Zou bijna met de opleiding willen stoppen vanwege haar :o . Echt zo'n takkenarcist die haar levensvreugde haalt uit het teren op de ellende van studenten nadat ze zelf gekleineerd heeft. )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:58

Heel veel sterkte Schuur. :(:)
Wat een takkenwijf Merino.. een 0?! Dat kan toch alleen als je een leeg papier hebt ingeleverd? >;)

Ik moest net rennen voor de trein en ik was zo buiten adem. :') Mijn conditie is echt om te janken schijnbaar. ;(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 15:59

Een 0? Wat een ongelooflijke poedersuiker.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:34

Ik zou haar mailen dat ze de 1 voor de 0 is vergeten. Wat een snol zeg.

Onze uni heeft er ook zo een. :r

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:05

Dat ik even niet weet of ik nu blij of moet ergeren aan de muizen en ratten gaten in de overdekte kippenren. Was nu wel makkelijk schoon maken gezien er water afvoer is nu. Grove vuil met blik weg gehaald en daarna even goed na gespoeld met wat gieters water.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:53

Marcella schreef:
Dat ik even niet weet of ik nu blij of moet ergeren aan de muizen en ratten gaten in de overdekte kippenren. Was nu wel makkelijk schoon maken gezien er water afvoer is nu. Grove vuil met blik weg gehaald en daarna even goed na gespoeld met wat gieters water.

Ergeren :j Als het mijn kipjes zouden zijn dan zou ik de boel zsm rat en muis dicht maken. Vogelgriep is nog steeds een ding, andere diersoorten kunnen het oppikken, bij zich dragen en verspreiden zonder dat ze er zelf ziek van worden. Als je van plan bent kipjes te blijven houden, nu maar ook de komende jaren, dan zou ik investeren in het verbeteren van het hok zodat knagers er niet meer bij kunnen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:15

Schuur_ schreef:

:knuffel:
Heel dubbel gevoel voor jou misschien, maar weet dat je de beste keuze hebt gemaakt. Inderdaad, voor wie doe je het om een dierenleven te verlengen? Heel veel sterkte!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:57

Dochter net opgeknapt van haar amandelen verwijderen. (Dat deed ze wonderbaarlijk goed) Zou ze morgen tot 12.00 uur even naar school gaan, heeft ze nu weer verhoging. Ik hoop echt dat ze morgen gewoon met een normale temperatuur wakker wordt. Ik wil een ziek vrije kerst (vakantie), dat heb ik wel verdiend dit jaar :+