Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Lorette_ schreef:Oei, lastig. Om wat voor een product gaat het en hoe zeker wist je dat het goed functioneerde?
Moska schreef:Zadelkussens die (te) zacht zijn is toch helemaal geen defect? Om te kunnen passen op hun paard was de kans toch al 99% geweest dat er een nieuwe vulbeurt nodig was geweest. Die kosten mogen ze zelf gewoon betalen.
Baileyi schreef:_Lorette_ schreef:Oei, lastig. Om wat voor een product gaat het en hoe zeker wist je dat het goed functioneerde?
Het gaat om een dressuurzadel en ze vinden de kussens te zacht, die moeten dus weer opgevuld worden (volgens hun).
Bij mij was die een maand geleden nog opgevuld door de zadelmaker en daarna nauwelijks gebruikt dus het lijkt me sterk.
Daarnaast hadden ze bij het ophalen het zadel gewoon gevoeld en goed bekeken dus dan hadden ze dat toch al kunnen voelen? Of verkijk ik me hierop? Ik heb er zelf dus ook niet zoveel verstand van helaas.
Daphara schreef:Ik snap sowieso mensen niet die een zadel via MP kopen, tenzij je precies hetzelfde model al op je paard hebt gehad, weet je nooit of een zadel wel passend te krijgen is. De wijdte zegt niets.
Ze hebben het zadel zelf opgehaald, dus nee, geen garantie.
Baileyi schreef:Hoi allemaal, ik heb een week geleden via marktplaats iets verkocht. Het werd opgehaald, diegene had het bekeken en toen meegenomen voor het afgesproken bedrag.
Nu kreeg ik een aantal dagen (2 dagen na de verkoop) na de verkoop een berichtje dat het artikel kapot is? En dat diegene zijn geld terug wil.
Nu heb ik zelf altijd zo iets van verkocht is verkocht, en nu zaten er dus ook wat dagen tussen en ik weet zeker dat toen het opgehaald werd het gewoon in goede staat was.
Hebben zij een poot om op te staan, ik heb namelijk geen zin om het geld terug te geven en toen ze het ophaalden hebben ze het uitgebreid kunnen bekijken. Daarnaast lag het voor mij in de weg dus heb het voor een zacht prijsje weggedaan (het heeft maar 1 dag op marktplaats gestaan).
Maar ze weten wel mijn adres dus ik ben een beetje bang geworden om ze gewoon te blokkeren aangezien we er niet uitkomen met de berichtjes.
Heb zelfs aangeboden een klein beetje geld terug te sturen zodat ze het kunnen laten maken. Want mocht het echt stuk zijn zijn de kosten van het repareren niet zo hoog en dan zouden ze alsnog een goed product hebben voor een lage prijs.
Het is gewoon particuliere koop, en voor mij de eerste keer zo iets verkopen dus ik baal er wel van dat het zo gaat..
dierenfan schreef:Baileyi schreef:Hoi allemaal, ik heb een week geleden via marktplaats iets verkocht. Het werd opgehaald, diegene had het bekeken en toen meegenomen voor het afgesproken bedrag.
Nu kreeg ik een aantal dagen (2 dagen na de verkoop) na de verkoop een berichtje dat het artikel kapot is? En dat diegene zijn geld terug wil.
Nu heb ik zelf altijd zo iets van verkocht is verkocht, en nu zaten er dus ook wat dagen tussen en ik weet zeker dat toen het opgehaald werd het gewoon in goede staat was.
Hebben zij een poot om op te staan, ik heb namelijk geen zin om het geld terug te geven en toen ze het ophaalden hebben ze het uitgebreid kunnen bekijken. Daarnaast lag het voor mij in de weg dus heb het voor een zacht prijsje weggedaan (het heeft maar 1 dag op marktplaats gestaan).
Maar ze weten wel mijn adres dus ik ben een beetje bang geworden om ze gewoon te blokkeren aangezien we er niet uitkomen met de berichtjes.
Heb zelfs aangeboden een klein beetje geld terug te sturen zodat ze het kunnen laten maken. Want mocht het echt stuk zijn zijn de kosten van het repareren niet zo hoog en dan zouden ze alsnog een goed product hebben voor een lage prijs.
Het is gewoon particuliere koop, en voor mij de eerste keer zo iets verkopen dus ik baal er wel van dat het zo gaat..
Ik had dit dus onlangs ook en hier raad gevraagd. Uiteindelijk door erg vervelende omstandigheden vergeten op de koper te reageren. Kwam daar week later achter. Dus ook niet meer gereageerd toen en nooit meer wat gehoord. Verwacht echt dat het gewoon te doen was om oplichting in mijn situatie.
Heel naar vind ik het wel en nog steeds. Was voor 4 euro haha maar besloten alles wat kapot kan qua elektriciteit of batterijen gaat voortaan weg en niet verkopen.
DubbelFun schreef:Soms zie ik wel eens dat iemand een 'eigen merk' teken door de foto heeft gezet. Misschien helpt dat.
Ik kwam net deze kop van een advertentie tegen...
'Zal vol open billen wol' .... Dat moet toch ook degene die het plaatst opvallenPersoonlijk heb ik zoiets van 'ik pas even...'
DuoPenotti schreef:Of hij is bang dat mensen het wel echt spuug lelijk vinden en zo zijn werk afkeuren?