Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 18:16

Oei, lastig. Om wat voor een product gaat het en hoe zeker wist je dat het goed functioneerde?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 18:17

Ik snap dat je baalt, maar de koper heeft de kans gehad om het uitgebreid te bekijken/proberen, dus is het zijn probleem. Je hebt een prima oplossing aangeboden en als dat niet naar genoegen is zou het voor mij ophouden.

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 18:20

_Lorette_ schreef:
Oei, lastig. Om wat voor een product gaat het en hoe zeker wist je dat het goed functioneerde?

Het gaat om een dressuurzadel en ze vinden de kussens te zacht, die moeten dus weer opgevuld worden (volgens hun).

Bij mij was die een maand geleden nog opgevuld door de zadelmaker en daarna nauwelijks gebruikt dus het lijkt me sterk.

Daarnaast hadden ze bij het ophalen het zadel gewoon gevoeld en goed bekeken dus dan hadden ze dat toch al kunnen voelen? Of verkijk ik me hierop? Ik heb er zelf dus ook niet zoveel verstand van helaas.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 18:22

Sorry bij mij hebben ze dan pech. Wil je garantie moet je bij een winkel zijn.

Heb ooit een motorpak voor weinig verkocht. Die zijn echt niet gewild dus erg lage prijs. Terwijl ik het misschien 10 keer aan had gehad.

Is hier gepast en de ritsen gingen zonder problemen dicht.

Binnen een week rits kapot. Of ik dat ging vergoeden.

nee.
Ik weet toch niet hoe lomp iemand er mee om is gegaan.

Edit. Zie nu waarom het gaat.
Het is dus niet stuk. Maar voor betreffende paard niet passend.
Ja dat is zelden zonder dat de zadelmaker aanpast.
Dikke nee dus.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 18:38

Zadelkussens die (te) zacht zijn is toch helemaal geen defect? Om te kunnen passen op hun paard was de kans toch al 99% geweest dat er een nieuwe vulbeurt nodig was geweest. Die kosten mogen ze zelf gewoon betalen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 19:16

Die hebben dat zadel gepast en past voor geen meter waarschijnlijk.
Of denk ik te negatief.

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 19:18

Moska schreef:
Zadelkussens die (te) zacht zijn is toch helemaal geen defect? Om te kunnen passen op hun paard was de kans toch al 99% geweest dat er een nieuwe vulbeurt nodig was geweest. Die kosten mogen ze zelf gewoon betalen.

Nou, dat vind ik dus ook. Maar ik krijg het niet uitgelegd aan die persoon dus ik sta op het punt om ze maar gewoon te blokkeren maar ik ben dus bang dat ze dan ineens voor de deur staan.

En ik denk dus inderdaad dat ze het gepast hebben en het niet past, maar zelf vind ik dat een risico van de koper op marktplaats.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 19:21

Ik vraag me af of zulke lui überhaupt zien of het past :o

Dat zijn de momenten dat ik zo blij ben met onze hond.
Die zich ook laat horen als er kopers op de plaats staan...

Ik heb ook wel eens gedacht spreek bij de Mac af bij een zadel verkoop.
Adres gegeven en dan komen ze niet opdagen... Ja week later 's nachts wel?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 19:22

Baileyi schreef:
_Lorette_ schreef:

Het gaat om een dressuurzadel en ze vinden de kussens te zacht, die moeten dus weer opgevuld worden (volgens hun).

Bij mij was die een maand geleden nog opgevuld door de zadelmaker en daarna nauwelijks gebruikt dus het lijkt me sterk.

Daarnaast hadden ze bij het ophalen het zadel gewoon gevoeld en goed bekeken dus dan hadden ze dat toch al kunnen voelen? Of verkijk ik me hierop? Ik heb er zelf dus ook niet zoveel verstand van helaas.

Oooh nee dit is echt niet iets waar jij wat mee moet. Een vulling moet meestal nog aangepast worden op een paard. Jij kunt nooit een passende vulling garanderen via internet en anders hadden ze het onder voorbehoud van passen moeten kopen met een afgesproken termijn waarop het nog terug mag bij niet passen. Bovendien is het zadel bekeken en is het niet 'stuk' als de kussens zacht zijn. Ze hebben geen onbruikbaar product gekocht.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 02-02-24 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 19:41

Dank jullie wel allemaal. Fijn om te horen dat mijn gevoel goed zit.

Ik ga gewoon proberen het achter me te laten en er niet meer op reageren en dan hopen dat ze niet langs komen haha.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 20:49

Ik snap sowieso mensen niet die een zadel via MP kopen, tenzij je precies hetzelfde model al op je paard hebt gehad, weet je nooit of een zadel wel passend te krijgen is. De wijdte zegt niets.

Ze hebben het zadel zelf opgehaald, dus nee, geen garantie.

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 20:57

Daphara schreef:
Ik snap sowieso mensen niet die een zadel via MP kopen, tenzij je precies hetzelfde model al op je paard hebt gehad, weet je nooit of een zadel wel passend te krijgen is. De wijdte zegt niets.

Ze hebben het zadel zelf opgehaald, dus nee, geen garantie.

Ja, ik zou zelf ook nooit een zadel kopen via marktplaats. Helaas is mijn paard overleden en de meeste zadelmakers nemen alleen een zadel in als je weer een bij ze koopt. Dus vandaar dat ik het toch via marktplaats verkocht had en ook voor een zachte prijs omdat ik er snel vanaf wilde en hoopte dat er dan minder "gezeik" zou zijn omdat mensen niet kunnen passen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 21:00

Echt prijs staat in de advertentie en dan nog vragen hoeveel het is. Heb er maar wel bij vermeld dat het vaste prijs is. :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 21:38

Baileyi schreef:
Hoi allemaal, ik heb een week geleden via marktplaats iets verkocht. Het werd opgehaald, diegene had het bekeken en toen meegenomen voor het afgesproken bedrag.

Nu kreeg ik een aantal dagen (2 dagen na de verkoop) na de verkoop een berichtje dat het artikel kapot is? En dat diegene zijn geld terug wil.

Nu heb ik zelf altijd zo iets van verkocht is verkocht, en nu zaten er dus ook wat dagen tussen en ik weet zeker dat toen het opgehaald werd het gewoon in goede staat was.

Hebben zij een poot om op te staan, ik heb namelijk geen zin om het geld terug te geven en toen ze het ophaalden hebben ze het uitgebreid kunnen bekijken. Daarnaast lag het voor mij in de weg dus heb het voor een zacht prijsje weggedaan (het heeft maar 1 dag op marktplaats gestaan).

Maar ze weten wel mijn adres dus ik ben een beetje bang geworden om ze gewoon te blokkeren aangezien we er niet uitkomen met de berichtjes.

Heb zelfs aangeboden een klein beetje geld terug te sturen zodat ze het kunnen laten maken. Want mocht het echt stuk zijn zijn de kosten van het repareren niet zo hoog en dan zouden ze alsnog een goed product hebben voor een lage prijs.

Het is gewoon particuliere koop, en voor mij de eerste keer zo iets verkopen dus ik baal er wel van dat het zo gaat..

Ik had dit dus onlangs ook en hier raad gevraagd. Uiteindelijk door erg vervelende omstandigheden vergeten op de koper te reageren. Kwam daar week later achter. Dus ook niet meer gereageerd toen en nooit meer wat gehoord. Verwacht echt dat het gewoon te doen was om oplichting in mijn situatie.

Heel naar vind ik het wel en nog steeds. Was voor 4 euro haha maar besloten alles wat kapot kan qua elektriciteit of batterijen gaat voortaan weg en niet verkopen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 21:40

Ik had een Siamese algeneter te koop. Krijg ik een reactie en ik blij maar was de reactie 'ik zie dat u een Siamese algeneter te koop heeft. Heeft u ook garnalen te koop'. De enige overeenkomst ertussen is dat ze beiden onder water leven haha. Ik snap de vraag nog steeds niet

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:05

Wat ik niet normaal vind dat als iemand zelf geen afbeelding toe voegt dan pikt Marktplaats er 1 van iemand anders.Gebeurd me steeds vaker, ik zie steeds afbeeldingen van mij.

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:03

dierenfan schreef:
Baileyi schreef:
Hoi allemaal, ik heb een week geleden via marktplaats iets verkocht. Het werd opgehaald, diegene had het bekeken en toen meegenomen voor het afgesproken bedrag.

Nu kreeg ik een aantal dagen (2 dagen na de verkoop) na de verkoop een berichtje dat het artikel kapot is? En dat diegene zijn geld terug wil.

Nu heb ik zelf altijd zo iets van verkocht is verkocht, en nu zaten er dus ook wat dagen tussen en ik weet zeker dat toen het opgehaald werd het gewoon in goede staat was.

Hebben zij een poot om op te staan, ik heb namelijk geen zin om het geld terug te geven en toen ze het ophaalden hebben ze het uitgebreid kunnen bekijken. Daarnaast lag het voor mij in de weg dus heb het voor een zacht prijsje weggedaan (het heeft maar 1 dag op marktplaats gestaan).

Maar ze weten wel mijn adres dus ik ben een beetje bang geworden om ze gewoon te blokkeren aangezien we er niet uitkomen met de berichtjes.

Heb zelfs aangeboden een klein beetje geld terug te sturen zodat ze het kunnen laten maken. Want mocht het echt stuk zijn zijn de kosten van het repareren niet zo hoog en dan zouden ze alsnog een goed product hebben voor een lage prijs.

Het is gewoon particuliere koop, en voor mij de eerste keer zo iets verkopen dus ik baal er wel van dat het zo gaat..

Ik had dit dus onlangs ook en hier raad gevraagd. Uiteindelijk door erg vervelende omstandigheden vergeten op de koper te reageren. Kwam daar week later achter. Dus ook niet meer gereageerd toen en nooit meer wat gehoord. Verwacht echt dat het gewoon te doen was om oplichting in mijn situatie.

Heel naar vind ik het wel en nog steeds. Was voor 4 euro haha maar besloten alles wat kapot kan qua elektriciteit of batterijen gaat voortaan weg en niet verkopen.

Pff ja snap ik helemaal, vooral als het maar om een paar euro gaat. Bij mij is het wel iets meer maar het gaat om minder dan 200 euro. Ik had achteraf gezien misschien ook niet moeten reageren, maar ze praatten me echt een schuldgevoel aan en dan ga ik toch proberen het goed te maken ofzo..

Dat van die afbeeldingen is mij nog nooit opgevallen, maar dat is wel apart zeg, zijn het dan niet die mensen zelf die de afbeelding gewoon "jatten"?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 10:31

Soms zie ik wel eens dat iemand een 'eigen merk' teken door de foto heeft gezet. Misschien helpt dat.

Ik kwam net deze kop van een advertentie tegen...
'Zal vol open billen wol' .... Dat moet toch ook degene die het plaatst opvallen :D Persoonlijk heb ik zoiets van 'ik pas even...'

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 12:10

DubbelFun schreef:
Soms zie ik wel eens dat iemand een 'eigen merk' teken door de foto heeft gezet. Misschien helpt dat.

Ik kwam net deze kop van een advertentie tegen...
'Zal vol open billen wol' .... Dat moet toch ook degene die het plaatst opvallen :D Persoonlijk heb ik zoiets van 'ik pas even...'

Hmmmmm billenwol. Extra warm in de winter!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 12:32

Nou 11.00 uur afgesproken om broedeieren op te halen en hoor niks meer. Ben benieuwd of die nog kom opdagen. :')

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 16:32

Het was lang geleden dat ik op iets gereageerd had en nu weet ik meteen weer waarom.
Stuur je een bericht, dan word het wel gelezen maar geen reactie.
Stuur je een paar dagen laten bedankt voor je berichtje terug, krijg je me toch een onbeschoft antwoord.
Ik ben meteen weer genezen van MP

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 20:08

Ik snap wat je bedoelt hoor. Maar een reactie met "Heeft u nog interesse?" Is van jouw kant uit ook aardiger :-)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 23:21

Bedankt voor het bericht is anders ook wel een passief agressieve move :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:09

DuoPenotti schreef:
Of hij is bang dat mensen het wel echt spuug lelijk vinden en zo zijn werk afkeuren?

Dat is een stoffeerder die ik ken overkomen. Eigenaar van duur jacht wilde alles in een bepaalde kleur. Stoffeerder waarschuwde dat die kleur niet staat, maar eigenaar hield voet bij stuk. Ok, jouw keuze, dus alles die kleur.
Eigenaar later miepen dat zijn vrinden het niets vonden, die kleur...
Nog een heel gedoe geworden om betaald te worden...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 09:37

Ik moest echt even denken waar dit ook weer over ging :o?
Is een quote uit 2022