[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:00

Ik lees het stripboek "dan maak je maar zin" van Barbara Stok.
Deze twee wou ik jullie niet onthouden :D

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:04

Die laatste _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:05

Beide zo waar!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 22:17

Fantastisch! :')

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 23:14

Afbeelding
Deze vind ik ook wel perfect hier passen :))

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 00:00

idinn schreef:
Voor degene die gesteriliseerd zijn.. die eerste afspraak met de HA. Heb je toen een afspraak gemaakt om het over je anticonceptie te hebben of botweg gezegd een afspraak te willen voor een doorverwijzing voor sterilisatie?

Ik heb (toen 33) digitaal de verwijzing aangevraagd voor sterilisatie. De HA heeft me toen gebeld, ik heb haar gezegd dat ik geen kinderen wil, en ze heeft me de verwijzing gegeven. Dat ging bij mij heel makkelijk, maar het zal per HA verschillen. Ik denk dat het wel gemakkelijk is om bij het maken van de afspraak te zeggen dat het om sterilisatie gaat, dan kan de HA zich ook voorbereiden op de juiste informatie bij de hand hebben. :)

Ik heb de eileiders laten verwijderen. Mijn cyclus is verder totaal niet veranderd.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 09:53

Laurora schreef:
Ik lees het stripboek "dan maak je maar zin" van Barbara Stok.
Deze twee wou ik jullie niet onthouden :D

[ [url=m/h5nRJ6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9DpyAk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die laatste is mooi ja. :D

Het is weer maandagochtend, werkoverleg.
Klagen over de kids die janken tot 3u 's nachts. :')

Oh en ze hebben iets nieuws 'leuks' ontdekt.
"Hannah heeft wel aangegeven op te willen passen."

Ik heb maar niet zo vriendelijk gereageerd, dat ze die worm dan nooit meer terug zien. Kijken of dat werkt. Echt zo schijtirritant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:01

Nu willen ze juist dat je een keer oppast _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:09

Ik zou het ze niet aanbevelen. :+

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:27

_San87_ schreef:
Laurora schreef:
Ik word nog gewoon ongesteld (verwijderde eileiders) maar merk wel dat mijn cyclus veranderd is (hier over moet ik nog contact opnemen met mijn gyn)
Je kunt overleggen of je een ablatie kunt krijgen, daarbij worden de slijmvliezen in je baarmoeder weggebrand. Schijnt niet heel veel pijnlijker te zijn dan de rest van de operatie, zelf heb ik er voor gekozen om dat niet te doen omdat ik geen hele heftige ongesteldheden heb en bovendien elke ongesteldheid een extra reassurance is dat ik niet zwanger ben :Y)

Dat is ook met de Novasure methode.

Ongesteld zijn is toch niet meer of minder dan het afvoeren van opgebouwd slijmvlies uit de baarmoeder. Als dat slijmvlies er niet meer zit, is er niks om af te voeren.

Dat is dus niet zo. Heb 2x NovaSure gehad maar wordt nog steeds licht ongesteld.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:40

Captain schreef:

Wait what? Jouw collega's proberen jou te charteren om op te komen passen? >;) Ik dacht dat alleen familie (mijn familie wel te verstaan) dat probeerde, maar van collega's vind ik dat wel heel erg bijzonder.

Mijn broertje had ook die neiging, om steeds maar weer te vragen of voor te stellen of/dat ik kwam oppassen of de kinderen bij mij mocht logeren. Uiteindelijk kwam de vraag wat de voorwaarden zouden zijn dat ze langs mochten komen.

"ze moeten zelfstandig kunnen eten, zonder knoeien kunnen drinken, zelf hun rommel op kunnen rapen, het toilet goed kunnen gebruiken, zonder zeuren naar bed gaan, mijn niet wakker maken voor 8 uur, ze moeten 10 kilometer zonder zeuren kunnen wandelen, niets aanraken, eten kunnen helpen koken en kunnen helpen opruimen"

Vol verbazing/afschuw kwam hij tot de conclusie dat ik het over een 15 jarige had. Nu lijkt mij dat een prima uitgangspunt aangezien ik niet denk dat een 15 jarige nog wil logeren bij zijn tante in Almere }:)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:41

Bij mij wordt er ook echt niet opgepast, gelogeerd oid...
Dat jij voor een kind kiest, helemaal dikke prima.
Maar val mij er niet mee lastig :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:43

Hier is dat misschien 1 keer gevraagd en daarna nooit meer.
Geloof dat ik heel duidelijk was dat dat niet ging gebeuren. }>
Niet oppassen en ook niet logeren.
Mijn schoonzusje heeft nog wel een paar keer gevraagd (ja die is hardleers) hier de tent neer te zetten want landelijk kamperen.
Maar die dat is ondertussen ook lang geleden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:45

Nouja meer voor de "fun".
Kan ik oppassen en kunnen zij een paar dagen bijslapen.

HA. HA. HA. HA. Echt wat een dijenkletser.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:46

Mijn schoonzus is zwanger. Is de eerste van haar en m'n broer, dus vind het allemaal wel leuk en spannend enzo, maar ben ergens wel huiverig voor wat komen gaat := Scheelt wel dat ze ver weg wonen, dus ik zal niet snel gevraagd worden om op te passen *\o/*
Laatst bijgewerkt door VuurVleugels op 11-04-22 10:56, in het totaal 2 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:49

Gewoon duidelijk zijn vanaf het begin :')
Dat helpt en de meeste mensen (in mijn omgeving) begrijpen het ook echt als ik het uitleg. Dus dat is wel fijn.

Samen met mijn neefje en nichtje paaseieren zoeken bij mijn schoonouders is echt het hoogst haalbare voor mij.
Omdat 1 mijn neefje en nichtje echt heel relaxed zijn in gedrag en hoe ze opgevoed zijn. En 2 omdat ik zelf paaseieren zoeken nog steeds leuk vind _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:52

c_alsemgeest schreef:
Gewoon duidelijk zijn vanaf het begin :')
Dat helpt en de meeste mensen (in mijn omgeving) begrijpen het ook echt als ik het uitleg. Dus dat is wel fijn.

Samen met mijn neefje en nichtje paaseieren zoeken bij mijn schoonouders is echt het hoogst haalbare voor mij.
Omdat 1 mijn neefje en nichtje echt heel relaxed zijn in gedrag en hoe ze opgevoed zijn. En 2 omdat ik zelf paaseieren zoeken nog steeds leuk vind _O-
Gewoon alles voor hun beteuterde neusjes wegkapen en zelf opeten. }:)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 10:53

Ja, ik laat ze echt niet winnen omdat het kinderen zijn.
Omgaan met teleurstellingen is een zeer belangrijk aspect in de opvoeding. :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:29

maaikemuis schreef:
Captain schreef:

Wait what? Jouw collega's proberen jou te charteren om op te komen passen? >;) Ik dacht dat alleen familie (mijn familie wel te verstaan) dat probeerde, maar van collega's vind ik dat wel heel erg bijzonder.

Mijn broertje had ook die neiging, om steeds maar weer te vragen of voor te stellen of/dat ik kwam oppassen of de kinderen bij mij mocht logeren. Uiteindelijk kwam de vraag wat de voorwaarden zouden zijn dat ze langs mochten komen.

"ze moeten zelfstandig kunnen eten, zonder knoeien kunnen drinken, zelf hun rommel op kunnen rapen, het toilet goed kunnen gebruiken, zonder zeuren naar bed gaan, mijn niet wakker maken voor 8 uur, ze moeten 10 kilometer zonder zeuren kunnen wandelen, niets aanraken, eten kunnen helpen koken en kunnen helpen opruimen"

Vol verbazing/afschuw kwam hij tot de conclusie dat ik het over een 15 jarige had. Nu lijkt mij dat een prima uitgangspunt aangezien ik niet denk dat een 15 jarige nog wil logeren bij zijn tante in Almere }:)

Ooooh, dan viel mijn "ze mogen komen logeren als ze zindelijk zijn en zelf hun tanden kunnen poetsen" nog wel mee :D . En ik ben daar ook direct van begin af aan duidelijk over geweest. Ik ga geen luiers wisselen, billen afvegen of andere walgingwekkende taken verrichten %) .

Ze zijn inmiddels ruim 15+ en de oudste vliegt nu liever naar Zuid-Amerika om bij zijn vriendin te logeren, dus die komen niet meer bij tante.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:06

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 13:32

xPabloBokt schreef:

Mwah, ik krijg de indruk dat de helft van die ouders zelf heel goed giftig zijn :+ er zitten ook meerdere tienermoeders tussen. Durf te gokken dat het gedrag van die vreselijke tieners en jong volwassenen dan (heel toevallig uiteraard) iets te maken kan hebben met opgroeien in een disfunctioneel gezin.

En de rest is in de trant van "oh nee mijn kinderen hebben hun eigen persoonlijkheden ipv carbonkopieen van mij te zijn, how dare they!" :=

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:44

Ach ja, logeren. Ex-schoonzus vond het ook een geweldig idee om de kinderen uit logeren te doen bij 2 mensen zonder enige affiniteit met kinderen en die de kinderen max 2-3 keer per jaar zagen. :+

In het begin gezegd dat ze eerst maar eens zindelijk moesten zijn, want het leek mij nogal raar om een baby uit logeren te doen naar de andere kant van het land. En daarnaast ook als een kind nog echt klein is. Nou dat heeft lang geduurd, beiden waren pas zindelijk toen ze naar groep 1 moesten. Vervolgens kwam de vraag (van moeder) wanneer ze nu mochten logeren. Toen heb ik aangegeven dat het gewoon niet ging gebeuren. Dat ik geen zin had om die kinderen te entertainen, want we kennen elkaar niet. Ex had het er wel eens over dat hij het dan zou doen, ik heb hem hartelijk uitgelachen, want na 1,5 uur is hij er wel klaar mee en kan ik het opknappen.

Is dus nooit gebeurd. Ook niet toen ex mijn ex werd. :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:38

Als mensen hun kinders aanbieden zeg ik met een uitgestreken gezicht dat mensenhandel wel lucratief is en dat verkopen in onderdelen waarschijnlijk nog meer oplevert. Dan hoeft het ineens niet meer.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:43

Qimm schreef:
Als mensen hun kinders aanbieden zeg ik met een uitgestreken gezicht dat mensenhandel wel lucratief is en dat verkopen in onderdelen waarschijnlijk nog meer oplevert. Dan hoeft het ineens niet meer.

Oh, heerlijk :Y)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 15:55

Goeie, ga ik vanaf nu ook gebruiken. :))