(Ik vraag me nu wel af of ik deze vraag wel moest beantwoorden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Ja dan is het een suggestieve vraag en geen retorische. Een retorische vraag is als je met iemand buiten staat in het zonnetje en vraagt: Mooi weer is het vandaag hè?
Sheran schreef:Ik heb vliegangst en ik moet dit weekend voor werk naar Napels. We zouden eerst vliegen met EasyJet, maar die is gecancelled en het bureau heeft als enige alternatief 2 vluchten van AirFrance. Nu ging ik google-en en ik zag dat Air France echt ontzettend laag op de veiligheidslijst van 2021 stond en nu ben ik echt heel bang.
Het ding dat ik me afvroeg: is dit terecht? Wat raden jullie me aan te doen?
De andere twee mensen die meegaan mogen lekker met Transavia, die vertrouw ik wel
Flying_Angel schreef:Suzanne F. schreef:Ja dan is het een suggestieve vraag en geen retorische. Een retorische vraag is als je met iemand buiten staat in het zonnetje en vraagt: Mooi weer is het vandaag hè?
Het is juist precies andersom. Een retorische vraag is een vraag waar je geen antwoord op verwacht. Een suggestieve vraag is een vraag waar het antwoord al in zit.
Sheran schreef:Ik heb vliegangst en ik moet dit weekend voor werk naar Napels. We zouden eerst vliegen met EasyJet, maar die is gecancelled en het bureau heeft als enige alternatief 2 vluchten van AirFrance. Nu ging ik google-en en ik zag dat Air France echt ontzettend laag op de veiligheidslijst van 2021 stond en nu ben ik echt heel bang.
De andere twee mensen die meegaan mogen lekker met Transavia, die vertrouw ik wel
c_alsemgeest schreef:Sheran schreef:In die veiligheidslijst staan Transavia en KLM in de top 10 en AirFrance op 74...
Er vliegen gewoon meer in de vloot met een airfrance verfje en stickertje dus dan zijn er ook meer om wat mee te maken... maar het is gewoon hetzelfde bedrijf.
Ik zou sowieso niet naar die lijsten kijken.
Sheran schreef:Vaak genoeg met Kulula gevlogen, die eerder dit jaar aan de grond gezet is door de autoriteiten vanwege veiligheidsproblemen. Ik leef nog steeds, zoals je ziet.Dat weet ik
Zouden jullie dit ook allemaal zeggen over een onbekende Afrikaanse airline?
Ik ben normaal niet zoooo angstig hoor, is nu even met Air France. Dus ik zocht ook wat relativering.