Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:15

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:17

Maar wanneer alles weer naar "normaal" gaat dan kunnen die gevaccineerden helaas wel die ongevaccineerden aansteken. Met alle gevolgen van dien want er zijn er nog genoeg niet gevaccineerd, omdat ze niet willen of ze willen eerst afwachten of ze maken een risicoanalyse . De reden van niet vaccineren maakt eigenlijk niet uit maar ik snap wel waarom ze daar druk op gaan zetten door middel van verplicht testen wanneer je iets leuks wil doen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:23

bigone schreef:
Maar wanneer alles weer naar "normaal" gaat dan kunnen die gevaccineerden helaas wel die ongevaccineerden aansteken. Met alle gevolgen van dien want er zijn er nog genoeg niet gevaccineerd, omdat ze niet willen of ze willen eerst afwachten of ze maken een risicoanalyse . De reden van niet vaccineren maakt eigenlijk niet uit maar ik snap wel waarom ze daar druk op gaan zetten door middel van verplicht testen wanneer je iets leuks wil doen.

Dat is het risico dat je neemt als je je niet laat vaccineren toch!? Dan moeten de mensen die niet gevaccineerd zijn maar wegblijven zodat ze niet aangestoken kunnen worden.
Prima dat je je niet laat vaccineren wat mij betreft zolang het maar geen gevolgen heeft voor mensen die zich wel laten vaccineren. We kunnen geen maatregelen blijven houden, omdat een deel van de mensen zich niet laat vaccineren. Dan zie ik het liefst een streng vaccinatiebewijs en zolang er besmettingen zijn geen toegang zonder dat vaccinatiebewijs.

996981

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:25

Hebben jullie allemaal nog wel helder hoe klein de kans precies is dat je, ook als ongevaccineerde, in het ziekenhuis belandt door een Coronabesmetting?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:27

bigone schreef:

Als we die gedachte blijven volgen kunnen we nooit meer naar normaal. Dus wat mij betreft geen medelijden met niet-gevaccineerden, laat je maar testen dan. Da's ook fijn voor andere niet gevaccineerden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:28

996981 schreef:
Hebben jullie allemaal nog wel helder hoe klein de kans precies is dat je, ook als ongevaccineerde, in het ziekenhuis belandt door een Coronabesmetting?

Ja hoor, maar ik ben vooral enorm klaar met de maatregelen en wil gewoon naar een festival. Van mij mag alles opengegooid worden. Maar dit gebeurd (nog) niet en als de oorzaak hier van is dat er te weinig mensen gevaccineerd zijn, dan mogen ze daar wel wat aan doen dmv een vaccinatiebewijs bijv.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:30

bigone schreef:
Zal er speciaal voor jou elke keer bijzetten dat dit mijn mening is dan hoef je je daar niet zo druk om te maken.
Hoe denk je trouwens over mensen die een kansberekening maken, wat in geval van Corona imo echt niet kan gezien de onvoorspelbaarheid en zich dus niet laten vaccineren?

Eerlijk gezegd denk ik niet over mensen die een kansberekening maken, waarom zou ik? Hun keuze.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:33

bigone schreef:
Eh, er zullen ook genoeg ongevaccineerden rondlopen met een negatief testbewijs en wat dat waard is hebben we bij dansen met Janssen gezien.

Ongevaccineerden hebben toch niets met Jansen vaccinatie te maken? En dansen met Jansen had te maken met de fout om gelijk na vaccinatie los te gaan ipv te wachten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:34

996981 schreef:

Maar we krijgen straks ook het griepseizoen. En ik ben heel benieuwd hoeveel opnames we daarvoor krijgen aangezien we allemaal onze handen stuk moesten wassen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:37

Juist daarom alles loslaten en accepteren dat virussen en ziek worden bij het leven horen. We hebben ons nu zo goed als mogelijk kunnen beschermen door het vaccineren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:43

CharleyT schreef:
bigone schreef:
Eh, er zullen ook genoeg ongevaccineerden rondlopen met een negatief testbewijs en wat dat waard is hebben we bij dansen met Janssen gezien.

Ongevaccineerden hebben toch niets met Jansen vaccinatie te maken? En dansen met Jansen had te maken met de fout om gelijk na vaccinatie los te gaan ipv te wachten.

Dansen met jansen was het moment dat je met een negatieve testuitslag die max 48 uur? van te voren moest worden afgenomen. Dat was een blooper van de bovenste plank en dat is ook naar 24 uur gegaan.
Ging om het moment, niet over de met janssen geprikte mensen waarvan enkelen ook vast geinfecteerd hebben rond gelopen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:48

996981 schreef:

Nee dus zeg het maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:49

Er zijn straks nog altijd een 2 miljoen mensen over die niet gevaccineerd willen worden. En dat wordt wél een probleem als die massaal de zorg weer overbelasten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:53

Maar dan denk ik, als die eenmaal corona hebben gehad, dan zijn we er toch ook? Ik heb inmiddels ergens een onderzoek gelezen dat je na besmetting langer en beter beschermd bent dan na vaccinatie. Dat is wel als je geen lichte klachten hebt gehad, en geen afweerstoornis hebt (dan kun je makkelijker nogmaals besmet worden). Helaas lees je over dit soort dingen weinig in de mainstream media. Ik heb helaas niet onthouden waar ik het tegen ben gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:57

Ja maar als van dat deel deze winter nog een paar 1000 in het ziekenhuis belanden ben je weer terug bij af.

Ze mogen van mij hier veel strenger worden geen vaccinatie? Dan kom je er niet in alleen met testen net als in veel andere landen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:59

996981 schreef:
Met betrekking tot je vraag; vanwaar die vraag? Ik ben een van die mensen die een kansberekening (ik noem het liever risicoanalyse) maakt.

In míjn ogen niet normaal als iemand dat níet doet.
Helaas zijn er maar heel weinig die weten wat het eigenlijk inhoudt, hoe je dat opbouwt: Het kans op een voorval x de ernst van de (potentiële ) gevolgen.
Dat tetanus een héél andere uitkomst geeft dan griep. Of Covid19 ;)
In grote lijn vormen de mensen die dat niet kunnen de grote groep die vindt dat degenen die dat wel overwegen zich aan de regels moeten houden waar zíj (de eersten) zich veilig bij voelen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 14:02

Aan de andere kant is Tetanus weer niet besmettelijk bij mijn weten. Maar wel echt brr, ben zo blij dat daar een vaccin voor is...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 14:16

Sheran schreef:
Aan de andere kant is Tetanus weer niet besmettelijk bij mijn weten.

Dat is deel van de weging van de ernst van de (potentiële) gevolgen dûh :)*

Maar goed (denk aan stenen in drijfzand gooien).

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 14:36

bigone schreef:
Dansen met jansen was het moment dat je met een negatieve testuitslag die max 48 uur? van te voren moest worden afgenomen. Dat was een blooper van de bovenste plank en dat is ook naar 24 uur gegaan.
Ging om het moment, niet over de met janssen geprikte mensen waarvan enkelen ook vast geinfecteerd hebben rond gelopen.

Ohja? Dansen met Janssen ging over de Janssen prik die eenmalig is en gelijk daarna aan het feesten etc. Terwijl een wachttijd noodzakelijk was om het vaccin te laten werken. Had niks met testen te maken volgens mij.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 14:44

purny schreef:
996981 schreef:

Maar we krijgen straks ook het griepseizoen. En ik ben heel benieuwd hoeveel opnames we daarvoor krijgen aangezien we allemaal onze handen stuk moesten wassen

Dus dat is dan ook de schuld van de ongevaccineerden? Dat mensen met griep worden opgenomen? (Wat jaarlijks het geval is, ook pre-Corona) of hoe moet ik deze interpeteren?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 14:46

bigone schreef:
996981 schreef:

Nee dus zeg het maar.

Gek hè, dat in tegenstelling tot veel andere data omtrent Corona deze niet zo eenvoudig te vinden zijn. Ik ga voor je zoeken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 14:59

Fijn dank je.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 15:03

CharleyT schreef:
bigone schreef:

Ohja? Dansen met Janssen ging over de Janssen prik die eenmalig is en gelijk daarna aan het feesten etc. Terwijl een wachttijd noodzakelijk was om het vaccin te laten werken. Had niks met testen te maken volgens mij.

Misschien niet helemaal duidelijk gezegd, de mensen met Janssen mochten zo de disco in, niet gevaccineerden mochten ook naar binnen met een toegangstest die ver van te voren werd afgenomen. En dat was niet slim, want op donderdag testen, op vrijdag werken en in de avond bij vrienden zitten ( je was toch negatief? ) en op zaterdag de disco in en dan was je misschien positief. Uit onderzoek in Twente is gebleken dat één positieve superspreader waarschijnlijk verantwoordelijk voor de uitbraak was. Maar ze konden niet alles herleiden dus ongetwijfeld zijn er meer positief geweest.
Een aantal andere gelegenheden waren ook positieve gevallen geweest maar was er geen grootschalige uitbraak.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 15:05

besita schreef:
Het gaat niet stoppen met testen helaas ..kijk maar naar de evolutie in anderhalf jaar tijd

De directeur brussels ziekenhuis zegt openlijk : "we moeten het de niet gevaccineerden het leven zo moeilijk mogelijk maken "
Pardon ?

Nogmaals popstra spreek voor jezelf en maak niet van jouw leven WE ..en oordeel niet over wat anderen niet moeilijk mogen vinden

Jij rijd dus je mag naar wedstrijden ( met if zonder publiek ) wij hebben paarden maar mogen nog steeds niet naar alle wedstrijden om onze paarden te zien , als we mogen is het met pas en moet je over heel het terrein met mondmasker op ..hier om de hoek Brussels masters , verleden jaar afgelast , dit jaar zou doorgaan maar gisteren melding geen publiek want gemeente geeft geen toestemming ( terrein is 20 ha of zo en hoeveel publiek krijg je door de week ? 1000 - 2000 mensen oh ja als je een viptafel koopt mag je wel komen :x ...en 10 km verderop volle stadions voor de voetbal hoezo mag je het er niet moeilijk mee hebben ?
Oh nee tuurlijk niet ik ga er niet dood aan en mag dus niet klagen
Ik klaag niet over niet naar wedstrijd mogen maar voetbal mag wel

Nou en zo what? Dan doe je dat masker toch op en dan ga je toch gewoon!! Als eigenaar mag je altijd op wedstrijd aanwezig zijn. Bij ons wel tenminste. Ook elders in EU
Heb je toch nog een leuke tijd en kun je je ook paarden zien lopen. Ook zonder het publiek is het nog best druk en gezellig.
Je komt toch voor de sport?

Dat zou mij nou echt niet weerhouden. Life goes on alleen in iets andere verpakking en dat is ook prima.

En nee Lenaatje ik vergelijk geen zomer school met vakantie.

Vorige maand waren de weides bij vrienden van ons in Limburg nog bezet met een zomer kamp waar 90 kinderen in verschillende leeftijden en hun groep begeleiders een week verbleven in tenten en allerlij actievieteiten deden en zelf elke avond kookten..super gezellig! Was een top week.
Ja ze hadden regels betreft corona en nee dat liet ze de pret niet drukken.
Zo zijn kinderen. Die schikken zich.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 15:06

Meest recente wat ik kon vinden:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... irus-gehad

''Nu moeten we de ziekenhuiscijfers terugrekenen naar besmettingen. Uit Amerikaans onderzoek weten we dat - ergens in de herfst - 3,5 procent van de mensen met een positieve test in het ziekenhuis werd opgenomen.

Bij ons zal dat percentage niet enorm anders zijn: in december en januari toen we massaal testen, werden 452.860 mensen positief getest. In diezelfde periode zijn 13.754 mensen in het ziekenhuis opgenomen. Dan komen we uit op een percentage van 3 procent.

Als we het totaal aantal ziekenhuisopnames delen door die 3 procent, komen we uit op 1.383.333 besmettingen. Oftewel 1,4 miljoen.''

Artikel is van februari. Zou me niks verbazen als het percentage nu nog lager is, gezien de huidige variant besmettelijker lijkt te zijn, maar voor minder ernstige ziekte zorgt.

3% van álle besmettingen komt in het ziekenhuis