Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 14:43

secricible schreef:
Dor hout toch?

Het was toch dom hout? :Y)

Blue_Eyes

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 15:26

Vaak wel ja :') Alleen is dat niet dezelfde groep :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:53

En jawel, vanaf vandaag lijken wij ook op een 3e piek af te gaan. Na een lange stabiele periode van zo‘n 1000 per dag, vandaag ineens 1500.
Twee weken geleden zijn de winkels weer open gegaan en zijn buiten groepen van 10 weer toegestaan. Zou dat het zijn, of gewoon toeval.
80% van de besmettingen zijn mutanten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:10

Ik denk wel dat het ermee te maken heeft.

Maar ik zie afgelopen weken zoveel mensen die zich gewoon niet aan regels houden, 5 dames op de fiets drie naast elkaar op een smalle weg zonder aan de kant te gaan voor autos. Een mtb man die gewoon zijn neus loost terwijl hij voorbij fietst (getverdemme zo smerig) gister nog een huis waar overduidelijk een bejaard stel en een oude dame alleen hoestend en niezend bij een ander jonger stel op visite is geweest en uitgebreid afscheid neemt op de stoep, 7 mensen klussen in een woonkamer, feestjes op straat op de stoep gehouden te dicht op elkaar enz. Ga zo maar door. Dat helpt gewoon niet

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:12

Hoe zie je dat toch allemaal karuna? Het is nogal heftig daar.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:13

Wat raar, ik zit alleen maar.binnen laat honden uit en zie verder werkelijk niets van anderen...
Je moet toch veel.op straat zijn om.zoveel van.anderen te.zien

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:14

bigone schreef:

dat vroeg ik me ook al af, als ik uit het raam kijk, zie ik hooguit lagere schoolkinderen met een groepje buiten spelen en verder een enkel oudje dat zich met rollator richting afvalbakken begeeft.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:14

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om privé gegevens van anderen openbaar te maken
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 17-03-21 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:18

Morrie schreef:
bigone schreef:

dat vroeg ik me ook al af, als ik uit het raam kijk, zie ik hooguit lagere schoolkinderen met een groepje buiten spelen en verder een enkel oudje dat zich met rollator richting afvalbakken begeeft.

Hihi, ik woon nog eens in the middle of nowhere dus zie hier enkel bos en dieren. :') Mocht vanmorgen weer even naar het dorp voor boodschappen en om te stemmen. Tot zo ver mijn leven....

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:20

Zo ver kom ik ook jessix ;)
En was ook nog de enige in de stem tent :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:25

stemmen vond ik te spannend, ik kon in een kerk of in en lagere school stemmen, beide een nogo voor mij, ik zou een paniekaanval krijgen als ik zo'n gebouw binnen zou moeten.
Mijn man kon per brief stemmen, dus die kon ik ook niet machtigen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:26

DuoPenotti schreef:
Zo ver kom ik ook jessix ;)
En was ook nog de enige in de stem tent :D

Oh ik heb wel wat meer soortgenootjes gezien. Ik was op het gemeentehuis in de raadzaal met een handje vol mensen.

Ik bedenk me wel eens hoe de wereld er uit zou hebben gezien als deze pandemie er was geweest toen we nog geen internet hadden... Dan was ik waarschijnlijk de nederlandse taal verleerd tegen de tijd de lockdown voorbij zou zijn. :D ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:26

Honden uitlaten, dokter in andere woonplaats, rolstoelpassing in weer een andere plaats, genoeg plekken waar je dingen kan zien als je met de auto rondrijdt. Geen hogere wiskunde of heel bijzonder of zo

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:29

karuna schreef:
Honden uitlaten, dokter in andere woonplaats, rolstoelpassing in weer een andere plaats, genoeg plekken waar je dingen kan zien als je met de auto rondrijdt. Geen hogere wiskunde of heel bijzonder of zo

Maar wat een oordelen over anderen dan. Let gewoon op jezelf

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:30

Ik oordeel niet ik zie dingen. En ben dan niet verbaasd dat het niks beter gaat met de besmettingen, als iedereen zich nu even wel aan de regels houdt is het een stuk sneller. De visite kon ik niet omheen. Letterlijk. Twee autos op een smalle weg alvast klaargezet. Dan kun je niks anders als wachten tot het afscheidsritueel klaar is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:31

Stemmen was hier echt goed geregeld. Op andere plek als anders en op meer plaatsen.
Tent, gymzaal en grote zaal die bij een café hoort.
Ene kant er in. Overkant er uit. Veel plek om uit elkaar te staan.

Ja bij het vrijwilligers werk bij de ic spreek ik mensen. Maar daar geloven ze wel in corona....

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:36

lenaa_tje schreef:
karuna schreef:

Maar wat een oordelen over anderen dan. Let gewoon op jezelf

Wij letten op de weg en overig verkeer :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:44

karuna schreef:
Ik oordeel niet ik zie dingen. En ben dan niet verbaasd dat het niks beter gaat met de besmettingen, als iedereen zich nu even wel aan de regels houdt is het een stuk sneller. De visite kon ik niet omheen. Letterlijk. Twee autos op een smalle weg alvast klaargezet. Dan kun je niks anders als wachten tot het afscheidsritueel klaar is.

Dat is wat jij ziet maar anderen blijkbaar niet. Jij weet van een afstand echt niet wat er nou aan de hand is.

Je hebt jezelf in de hand en anderen niet.
Hoe kan jij nou zien dat mensen niet 1 huishouden zijn. Misschien wonen ze wel met 12 in 1 huis en is afstand houden onmogelijk.
Voor mij logisch dat ze dan, volwassen of niet geen afstand houden. Zo houd ik toch geen afstand van m’n vriend? Ook wij hebben 2 auto’s
En jij ziet toch ook mensen? Je vader, een vriend? Wat maakt dat anders ?
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 17-03-21 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:48

Het stemmen hier was ook helemaal prima. Ik hoop dat mensen het niet vermijden want het is echt goed opgezet. (Opkomst is hier nog niet enorm hoog in de stad, dus ik hoop dat er nog wat mensen gaan.)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:01

Morrie schreef:
stemmen vond ik te spannend, ik kon in een kerk of in en lagere school stemmen, beide een nogo voor mij, ik zou een paniekaanval krijgen als ik zo'n gebouw binnen zou moeten.

Een leegstaande school of eentje die in gebruik is door een hoop potentiele virusverspreiders?
Beetje rare locatie om te stemmen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:01

elnienjo schreef:
Morrie schreef:

Een leegstaande school of eentje die in gebruik is door een hoop potentiele virusverspreiders?
Beetje rare locatie om te stemmen.

Scholen zijn normaal gezien ook veelal dicht als ze als stembureau worden gebruikt :)
Je zit toch ook niet met de blokken te spelen met die kinderen? En er word ook nog ontzettend veel schoongemaakt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:04

lenaa_tje schreef:
Scholen zijn normaal gezien ook veelal dicht als ze als stembureau worden gebruikt :)
Je zit toch ook niet met de blokken te spelen met die kinderen? En er word ook nog ontzettend veel schoongemaakt.

Ik heb geen idee hoe dat werkt met scholen als stemlocatie. Het is toch bijna nooit schoolvakantie als er gestemd wordt?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:06

die school was in ieder geval vanmorgen gewoon in gebruik, ik hoorde het gebruikelijke geschreeuw van kinderen toen ik mn beddengoed buiten hing. Of ze woensdagmiddag nog steeds rij zijn, weet ik niet, dt was vroeger wel zo.
Maar ik ben al een heel jaar thuis, zomaar een openbaar gebouw binnen stappen zonder dat ik gevaccineerd ben, is voor mij echt een brug te ver.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:09

karuna schreef:

Mij valt het ook op hoor, je bent in dit geval niet de enige.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:17

Morrie schreef:
die school was in ieder geval vanmorgen gewoon in gebruik, ik hoorde het gebruikelijke geschreeuw van kinderen toen ik mn beddengoed buiten hing. Of ze woensdagmiddag nog steeds rij zijn, weet ik niet, dt was vroeger wel zo.
Maar ik ben al een heel jaar thuis, zomaar een openbaar gebouw binnen stappen zonder dat ik gevaccineerd ben, is voor mij echt een brug te ver.

En als je iets verder weg gaat? Hier kunnen we stemmen in een klein kerkje waar hooguit eens per maand een dienst is en die verder brandschoon is. Er stond vanmorgen ook geen rij toen mijn man ging, hij was de enige.