Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:59

Sizzle schreef:
Dan kun je toch gewoon een samenscholingsverbod instellen en handhaven? Op straat drinken mag toch sowieso niet?
Avondklok vind ik dan echt een zwaktebod waar je een hoop gedoe mee veroorzaakt aan administratieve rompslomp. Geen zin om na te denken, gewoon allemaal voor het donker thuis.
We leven in een 24/7 maatschappij, het aantal suffe briefjes die dan nodig gaan zijn....

In dit park mag het dus wel :+
Maar wat mij betreft kan het ook inderdaad ook gewoon op bepaalde plekken zijn hoor. Niet een volledige regio.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:00

Sizzle schreef:
Dan kun je toch gewoon een samenscholingsverbod instellen en handhaven? Op straat drinken mag toch sowieso niet?
Avondklok vind ik dan echt een zwaktebod waar je een hoop gedoe mee veroorzaakt aan administratieve rompslomp. Geen zin om na te denken, gewoon allemaal voor het donker thuis.
We leven in een 24/7 maatschappij, het aantal suffe briefjes die dan nodig gaan zijn....

Maar daar heb je dus wel 'n avondklok voor nodig. Want mensen gaan ook massaal naar strand of pretpark (in tweetallen) maar vormen samen wel 'n grote massa en die kun en wil je niet beboeten.
Maar dat hangtuig wat 's avonds laat bij elkaar gaat klitten in grote groepen wél.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:02

elnienjo schreef:
Sizzle schreef:

Maar daar heb je dus wel 'n avondklok voor nodig. Want mensen gaan ook massaal naar strand of pretpark (in tweetallen) maar vormen samen wel 'n grote massa en die kun en wil je niet beboeten.
Maar dat hangtuig wat 's avonds laat bij elkaar gaat klitten in grote groepen wél.

Onzin. Zo werkt een samenscholingsverbod niet hoor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:18

Er komt nu al niks terecht van boetes uitdelen. Er worden alleen maar waarschuwingen afgegeven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:20

Fitzroy schreef:
Nou, wat dacht je van strengere maatregelen ? Het blijft maar oplopen.

Waarom moet ik boeten voor een stel studenten die schijt aan de regels hebben?
Wij hebben op het werk alles heel goed voor elkaar. Ik wil niet weer thuis komen te zitten omdat een stel studenten er gewoon schijt aan heeft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:21

mvdende schreef:
Sheran schreef:
Maatregelen streng zat? Er zijn echt nog nauwelijks maatregelen!

Sorry ik ben een beetje boos _O-. Niet op jou, maar omdat ik zo voorzichtig ben en op een school moet werken en het gevoel heb dat ik mezelf daar helemaal niet kan beschermen. En zúlke domme dingen zie. Mensen, het gaat niet alleen om jullie zelf! Aaargh!

Ja, maatregelen zijn echt streng zat! 1,5m (waardoor veel leuke dingen een crime zijn geworden) overal reserveren waardoor spontaan iets ondernemen onmogelijk is geworden... mondkapjes in het ov....

Nogmaals als je jezelf extra wil beschermen, prima. Je kan prima ffp2 mondmaskers kopen, wegwerp handschoenen aan enz...

Maar loop nu niet te piepen dat de maatregelen strenger moeten worden.

Je mag nog naar buiten, je mag nog naar de bioscoop. Is het nou echt zo moeilijk om even te reserveren als je uit eten wil? Of om even je medemens te beschermen?
Laatst bijgewerkt door purny op 14-09-20 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:22

purny schreef:
Fitzroy schreef:

Wij hebben op het werk alles heel goed voor elkaar. Ik wil niet weer thuis komen te zitten omdat een stel studenten er gewoon schijt aan heeft.

Even voorop stellen dat die zeker niet algeheel fout zijn in Nederland :')

purny

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:23

@lenaa_tje: ik kom anders ook nog foto's tegen van mensen waar de anderhalve meter niet word gehanteerd

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:25

purny schreef:
@lenaa_tje: ik kom anders ook nog foto's tegen van mensen waar de anderhalve meter niet word gehanteerd

En dat zijn alleen studenten? Dat jij je aan de regels houdt betekend niet dat andere werkenden dat ook allemaal doen?
Of dat er geen enkele student is die zich aan de regens houdt. Zo simpel is het niet.
Het algehele beeld is dat mensen zich minder aan de regels houden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:26

Het zijn zeker niet speciaal studenten. Een heleboel studenten vrezen juist dat hun opleiding in de problemen komt.
40+ ers hebben echter prive bezit dus die kunnen makkelijker thuis in hun game-room met z‘n 10en een computerspel spelen. Maar dat zie je niet.
Sommige behaarden zitten ook rustig ergens in een muf kamertje te klaverjassen.
En dan hadden we nog die feestende profi tennissers, de bewakers van de Engelse Koningin die de kroeg ingedoken waren en de miljonairsclub waar een grote uitbraak was.
Het is van alle leeftijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:32

purny schreef:
Fitzroy schreef:

Haha. Kom alsjeblieft hier in de supermarkt kijken. Eerst werd ik boos (want ik hou me heel goed aan de 1
5 meter ivm naasten in zeer ernstige risicogroepen), maar nu lach ik me echt rot om al die 70+'ers die echt overal schijt aan hebben. Vervolgens zet ik in de avond het nieuws aan en klagen er ouderen over jongeren. :') _O-

Sorry hoor maar het gaat echt nergens meer over hier. Ik ben ook voor meer maatregelen, gezien een groot deel van de mensen gewoon schijt heeft, enorme bruiloften en andere feesten organiseert of bijwoont en ga zo maar door. Kom maar op met weer veel strengere maatregelen, kan ik tenminste mijn dierbaren beschermen. Ik doe echt mijn uiterste best maar als er continu mensen tegen me aan lopen, in mijn gezicht hoesten en niezen en weet ik het allemaal dan heeft het niet zo veel zin.

En o ja, ze worden ook nog eens allemaal boos als je er iets van zegt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:43

De overgrote meerderheid van de besmettingen is toch echt onder jonge mensen, van 15 tot 30. Dus die oudjes en 40 plussers gedragen zich toch echt anders, die zijn momenteel niet het grootste probleem. Daarom zien we de ziekenhuisopname nog steeds niet echt oplopen denk ik.
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... 8_1159.pdf

En dan is het ook nog vooral in bepaalde regio's, waar ik binnenkort wel maatregelen verwacht. Geen idee welke, want ook binnen Amsterdam zijn er stadsdelen waar het veel harder gaat dan andere.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:43

Sheran schreef:
* piep * * piep * maatregelen moeten strenger! :P

Ik vind persoonlijk 1,5 meter, mondkapjes in het OV en reserveren echt totaal geen punt voor het hogere doel. In principe mag je alles. Je mag sporten, je mag op bezoek, je mag met de trein, je mag zelfs op vakantie.

Helemaal met je eens
Ik vind dat er teveel mag

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:47

Ze mogen van mij boos worden, ik blijf ze wijzen op de regels. Vanochtend verjaardag gehad, buiten, netjes met zijn zessen op anderhalve meter. Komt er een buurvrouw aan die zeer overdreven een elleboogje aan de jarige geeft, netjes zou je denken. Vervolgens begint ze wel te klagen dat ze deze week niet op de kleinkinderen mag passen want die waren verkouden en koortsig . Zoon was negatief getest dus onzin dat het niet mocht , want dan hadden haar kleinkinderen het toch ook niet? Heb maar niets gezegd over zoveel stupiditeit .
Wat betreft besmettingen, minimaal 25 % is boven de 45,50 dus wel degelijk een grote groep.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:51

Sizzle schreef:
Het zijn zeker niet speciaal studenten. Een heleboel studenten vrezen juist dat hun opleiding in de problemen komt.
40+ ers hebben echter prive bezit dus die kunnen makkelijker thuis in hun game-room met z‘n 10en een computerspel spelen. Maar dat zie je niet.
En dan hadden we nog die feestende profi tennissers, de bewakers van de Engelse Koningin die de kroeg ingedoken waren en de miljonairsclub waar een grote uitbraak was.

Ik denk wel dat dat de oplossing gaat zijn :P
Overal kaal , scheren die hap, boven, onder, overal :P :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:53

_Penotti schreef:
Sizzle schreef:

Ik denk wel dat dat de oplossing gaat zijn :P
Overal kaal , scheren die hap, boven, onder, overal :P :')

Dan kan het virus zich ook niet in je beenhaar nestelen of onder je oksels

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:53

bigone schreef:
Ze mogen van mij boos worden, ik blijf ze wijzen op de regels. Vanochtend verjaardag gehad, buiten, netjes met zijn zessen op anderhalve meter. Komt er een buurvrouw aan die zeer overdreven een elleboogje aan de jarige geeft, netjes zou je denken. Vervolgens begint ze wel te klagen dat ze deze week niet op de kleinkinderen mag passen want die waren verkouden en koortsig . Zoon was negatief getest dus onzin dat het niet mocht , want dan hadden haar kleinkinderen het toch ook niet? Heb maar niets gezegd over zoveel stupiditeit .
Wat betreft besmettingen, minimaal 25 % is boven de 45,50 dus wel degelijk een grote groep.

Wat ik merk onder die groep en vooral ook de groep die ouder is en niet werkt dat die testen met een simpele verkoudheid echt onzin vinden. :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:59

Haha, suffe typo _O-
Zonder baardhaar werken mondkapjes wel beter :))

De grootste groep zit inderdaad tussen 20-30, maar dat zijn dus ook veel werkenden, niet perse studenten. Net zo goed zijn dat ook de verzorgenden, kleuterjuffen, ploegenwerkers.
Het zou prima kunnen hoor dat een hoop verpest wordt door die leeftijdsgroep maar ik vind het niet correct om dan maar te zeggen dat het die groep niets kan schelen. En inderdaad, misschien testen ze ook vaker.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:00

Ja, dat merk ik inderdaad ook :j. Natuurlijk prima als je dan ook gewoon thuis je tijd uitzit, maar testen is natuurlijk wel prettiger voor mensen die dan misschien in quarantaine moeten. En ook voor werkgevers om bijvoorbeeld te zien of een kwart van het personeel gewoon ziek is of dat er sprake is van een brandhaardje.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:17

Zojuist op BBC nieuws: Er worden in een lab monoclonal antilichamen geproduceerd die aan 1000 (en) patienten worden gegeven die ziek zijn door covid. Ze hebben 2 soorten antlichamen gereproduceerd. Hetzelfde deden ze al als medicijn tegen Ebola.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:41

purny schreef:
Er komt nu al niks terecht van boetes uitdelen. Er worden alleen maar waarschuwingen afgegeven.

Dat klopt, voor Nederland zal het niet werken. Nederland heeft een enorm handhavingsprobleem wat niet 1-2-3 opgelost zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:46

Sizzle schreef:
Haha, suffe typo _O-
Zonder baardhaar werken mondkapjes wel beter :))

De grootste groep zit inderdaad tussen 20-30, maar dat zijn dus ook veel werkenden, niet perse studenten. Net zo goed zijn dat ook de verzorgenden, kleuterjuffen, ploegenwerkers.
Het zou prima kunnen hoor dat een hoop verpest wordt door die leeftijdsgroep maar ik vind het niet correct om dan maar te zeggen dat het die groep niets kan schelen. En inderdaad, misschien testen ze ook vaker.

Oh nee, ik zal ook niet zeggen dat het die groep niets kan schelen inderdaad. Dat ze vaker testen geloof ik dan weer helemaal niet eigenlijk.

Zo lang ze niet massaal ouderen besmetten is het ook nog geen ramp allemaal, dus ik zie het niet zo somber als sommige anderen hier. Want de aantallen ziekenhuisopnames blijven toch nog steeds achter gelukkig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:55

Mijn partner vertelde net dat op zijn werk iemand even een mailtje stuurde dat hij koorts gehad had. Bij nader doorvragen was hij niet van plan te testen want dat kwam zo onhandig uit met een familiebezoek.
We hebben het hier notabene over een arts.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 20:58

Maar zijn familie dan? :wow:
Tja, zo komen we inderdaad wel in die tweede golf.

Ook een leerling die kuchend en snotterend in de klas zat. Was bang voor de test dus wilde niet. Moeder heeft hem toen maar naar school gestuurd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:12

Bizar toch? Hij gaat nu wel omdat het moet volgens de regels.
Nu maar hopen dat hij negatief is want anders valt mijn man onder zijn tracing groep.

Het gebeurd echt veel, laatst nog die voetballer die een wedstrijd ging spelen tijdens de afwachting en halverwege de wedstrijd een positieve uitslag kreeg.
Of die ene vrouw in Duitsland die tijdens de wachttijd even is gaan feesten en 22 mensen aangestoken heeft. Ik denk dat mensen gaan testen omdat het hoort maar zelf eigenlijk niet ervanuit gaan dat het ook positief kan zijn.